"Humanitarne" wg sądu zabijanie psów

Data: 2009-10-16 11:10:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
"Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
GK pisze:
Witam,
Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie
ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze opinie
na ten temat?

Nie wiem jaki jest wyrok, ale moralność kalego niektórych dziennikarzy w
takich sprawach mnie wkurza. Parę miesięcy temu słyszałem jak stado
dziennikarzyn marudziło, że azjaci jedzą psy i jakie to złeee...

Bosko: Zabić i zjeść krowę - dobre. Zabić i zjeść owcę - dobre. Zabić i
zjeść świnie - codzienność. Zabić i zjeść psa - złe, złe, złe, do
więzienia.

Druga sprawa: skoro wg sądu ten człowiek mógł zabijać, czy nie można
oskarżyć o wprowadzanie do obrotu produktów spożywczych i co za to grozi?

No to jest zapewne wina dziurawego polskiego prawa, które pozwala zabić
krowę i wtedy można ją weterynaryjnie przebadać, ale już zabić psa nie
pozwala, więc takie przysmaki trzeba dystrybuować jak za PRL - tajniacko.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-16 12:06:02
Autor: GK
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
GK pisze:
[...]

Co mnie obchodzą azjaci? Żyję w Polsce, w Europie i tu nie ma tradycji jedzenia psów i kotów. Poza tym są ustawy o ochronie zwierząt. Pies czy kot nie jest zwierzęciem rzeźnym ani hodowanym na mięso czy smalec.
A poza tym w Papui Nowej Gwinei czy innych państwach jedzono też ludzi...

Data: 2009-10-16 12:11:32
Autor: Liwiusz
GK pisze:

Co mnie obchodzą azjaci? Żyję w Polsce, w Europie i tu nie ma tradycji jedzenia psów i kotów. Poza tym są ustawy o ochronie zwierząt. Pies czy kot nie jest zwierzęciem rzeźnym ani hodowanym na mięso czy smalec.

   Na podstawie którego przepisu powinna być zatem skazana ta osoba?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 12:14:30
Autor: szerszen

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hb9gsk$936$1news.onet.pl...

  Na podstawie którego przepisu powinna być zatem skazana ta osoba?

najlepiej wszystkich ktore zlamala, lacznie jak w stanach

Data: 2009-10-16 03:18:43
Autor: Stachna
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
On 16 Pa¼, 12:14, "szerszen" <szers...@tlen.pl> wrote:
U¿ytkownik "Liwiusz" <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:hb9gsk$936$1news.onet.pl...

>   Na podstawie którego przepisu powinna byæ zatem skazana ta osoba?

najlepiej wszystkich ktore zlamala, lacznie jak w stanach

ustawa o ochronie zwierz±t
Rozdzia³ 3
Zwierzêta gospodarskie
Art. 13.
1. Wprowadzenie dotychczas niestosowanej na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej
technologii chowu zwierz±t wymaga uzyskania zezwolenia marsza³ka
województwa
stwierdzaj±cego, ¿e technologia spe³nia wymogi okre¶lone ustaw±.

I wszystkich punktów tam zawartych bo takigo zezwolenia zapewne nie
otrzyma³

Data: 2009-10-16 12:20:29
Autor: Liwiusz
Stachna pisze:
[...]

   A o ukaranie z jakiego artyku³u wnosi³ prokurator?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 03:27:01
Autor: Stachna
On 16 Pa¼, 12:20, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Stachna pisze:

> [...]

> otrzyma³

   A o ukaranie z jakiego artyku³u wnosi³ prokurator?

Niestety to jest moja opinia - a nie wiem o co prokurator oskar¿a³ (z
tego co informuj± o niehumanitarne u¶miercanie i traktowanie zapewne)

Pozdrawiam

Data: 2009-10-16 12:34:17
Autor: Liwiusz
Stachna pisze:

Niestety to jest moja opinia - a nie wiem o co prokurator oskar¿a³ (z
tego co informuj± o niehumanitarne u¶miercanie i traktowanie zapewne)

   No to nie wiem o co tyle ha³asu - widocznie nie udowodniono niehumanitarnego traktowania (zreszt± co to za absurd - zwierz±t nie traktuje siê humanitarnie, czyli tak jak ludzi. Chyba ¿e chcemy karaæ schroniska dla zwierz±t za wiêzienie psów bez wyroku).

   A pok±tna dzia³alno¶æ gospodarcza to ju¿ inna sprawa.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 10:55:17
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 12:34:17 +0200, Liwiusz napisa³(a):

[...]

Humanitaryzm IMHO to nie tylko "jak cz³owieka". To po prostu ogólny zbiór zasad cywilizowanego cz³owieka (OK, ¿yj±cego w kulturze indoeuropejskiej czy jak to zwaæ).
Zak³ada to tak¿e nie niszczenie cudzych przedmiotów, nie ¶miecenie, nie zanieczyszczanie ¶rodowiska, nie zabijanie zwierz±t bez potrzeby, etc.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 12:59:44
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
[...]

   I na wszystkie powy¿sze wystêpki s± paragrafy. A na zabicie psa - jak widaæ - nie ma.

   Samo zachowanie mo¿e budziæ odrazê. Ale w³a¶nie po to temida jest ¶lepa...

> nie zabijanie zwierz±t bez potrzeby, etc.

   A który paragraf zabrania zabijaæ zwierz±t bez potrzeby? Nieraz w TV widaæ, jak kto¶ sobie sma¿y jakie¶ owady na obiad - te¿ ma byæ to zabronione?

   Zreszt± nie mówimy o zabijaniu bez potrzeby, tylko na smalec.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 11:25:51
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 12:59:44 +0200, Liwiusz napisa³(a):

   I na wszystkie powy¿sze wystêpki s± paragrafy. A na zabicie psa - jak
widaæ - nie ma.

Art. 35 ust. 1-2 ustawy o ochronie zwierz±t.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 13:40:32
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
Dnia Fri, 16 Oct 2009 12:59:44 +0200, Liwiusz napisa³(a):

   I na wszystkie powy¿sze wystêpki s± paragrafy. A na zabicie psa - jak
widaæ - nie ma.

Art. 35 ust. 1-2 ustawy o ochronie zwierz±t.

Zatem sprawd¼my co jest karalne z tego artyku³u:

"1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierz±t oraz znêcanie siê nad nimi jest zabronione."

Tutaj uzasadnieniem jest smalec.

"1. U¶miercanie zwierz±t mo¿e byæ uzasadnione wy³±cznie:

1) potrzeb± gospodarcz±,
"

tutaj to zachodzi

art. 34 te¿ nie opisuje zachowania naszego oprawcy (opisuje sposoby uboju w ubojni, lub uboju domowego zwierz±t kopytnych).

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 12:30:00
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 13:40:32 +0200, Liwiusz napisa³(a):

[...]

No tak, nie pomy¶la³em, ¿e ten smalec ;-) to jak za okupacji wrêcz!

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 16:19:50
Autor: Roman Rumpel
Liwiusz pisze:

"1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierz±t oraz znêcanie siê nad nimi jest zabronione."

Tutaj uzasadnieniem jest smalec.

¯artujesz prawda?

A je¶li nie ¿artujesz, to cel sprzeczny z zws nie mo¿e byæ jakimkolwiek uzasadnieniem.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl
"Bo jakby¶ czyta³ od przodu to by³by to najzwyklejszy pamiêtnik a tak

Data: 2009-10-16 17:56:16
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
W wiadomo¶ci news:hb9vel$j57$1news.onet.pl Roman Rumpel
<romane@screwspam.gazeta.pl> pisze:

"1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierz±t oraz znêcanie siê nad nimi jest zabronione."
Tutaj uzasadnieniem jest smalec.
¯artujesz prawda?
Uwa¿am, ¿e on nie ¿artuje.
To g³upiec i ³ajdak.
Poza tym istnieje rozró¿nienie na zwierzêta gospodarskie i domowe (inna sprawa to ocena takiego rozró¿nienia).
Pies nie jest w Polsce zwierzêciem gospodarskim.

--
Jotte

Data: 2009-10-19 21:25:00
Autor: KRZYZAK
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 17:56:16 +0200, Jotte napisa³(a):

Pies nie jest w Polsce zwierzêciem gospodarskim.

W tym przypadku byl.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-10-19 19:35:06
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 21:25:00 +0200, KRZYZAK napisa³(a):

Pies nie jest w Polsce zwierzêciem gospodarskim.

W tym przypadku byl.

Och, rozumiem, ¿e kolega jest zwolennikiem za¶piewu muzzeinów na polskiej ziemi? Tradycyjna obyczajowo¶æ polska ka¿e jednak rozró¿niaæ psy od jakiej¶ gadziny czy innej trzody. Nie s±dzi³em, ¿e na grupie mamy a¿ tak silne spektrum progresistów.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-10-19 19:45:25
Autor: Jacek_P
Olgierd napisal:
Tradycyjna obyczajowo¶æ polska ka¿e jednak rozró¿niaæ psy od jakiej¶ gadziny czy innej trzody. Nie s±dzi³em, ¿e na grupie mamy a¿ tak silne spektrum progresistów.

Widac, zes mieszczuch z dziada pradziada i o ludowej medycynie pojecie
masz nikle. Psie sadlo na przeziebienie i kocia skorka na reumatyzm
to od daaawna wiejskie metody leczenia i jakos nikt z glowy wlosow
nie rwal. Podobnie jak w przypadku konskiej kielbasy :)

Ot, taka hipokryzja mieszczuchow w stylu europejskiego najezdzania
na biednych Koreanczykow i Chinczykow, ze psy jedza. Zabawne, ale
jak pamietam, obie nacje na zadania FIFA i MKOl odgryzly sie stawiajac
kontr-zadanie zaniechania uboju bydla, bo w Indiach krowy sa swiete :)

Zerknij sobie na ponizsze haslo:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tabu_pokarmowe

Calkiem ciekawe :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-20 06:47:41
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 19:45:25 +0000, Jacek_P napisa³(a):

[...]

Pochodzê z rodziny szlacheckiej. Zubo¿a³ej szlachty litewskiej ;=)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-19 22:21:39
Autor: KRZYZAK
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 19:35:06 +0000 (UTC), Olgierd napisa³(a):

Och, rozumiem, ¿e kolega jest zwolennikiem za¶piewu muzzeinów na polskiej ziemi?

Raczej rabinow. Chyba nie jestes antysemita?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-10-19 23:35:08
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
W wiadomo¶ci news:1qa8z6dlqd2bs.1mbbpd2lp5krf.dlg40tude.net KRZYZAK
<krzyzak@krzyzak.pl> pisze:

Pies nie jest w Polsce zwierzêciem gospodarskim.
W tym przypadku byl.
A nie mylisz czasem zwierz±t gospodarskich ze zwierzêtami u¿ytkowymi?
Zreszt± mniejsza o to - zwyrodnialec jest zwyrodnialcem, nawet je¶li rodzaj "umys³owo¶ci" pozwala mu nie rozumieæ znaczenia czynu b±d¼ je w jaki¶ sposób zag³uszyæ b±d¼ wyprzeæ.
Zadaj sobie samemu proste pytanie czy jeste¶ zdolny do zrobienia czego¶ takiego i przeanalizuj dan± sobie odpowied¼.

--
Jotte

Data: 2009-10-19 15:08:43
Autor: Stachna
<krzy...@krzyzak.pl> pisze:

> W tym przypadku byl.
[...]
Zadaj sobie samemu proste pytanie czy jeste¶ zdolny do zrobienia czego¶
takiego i przeanalizuj dan± sobie odpowied¼.

Bez wzglêdu na moje odczucia by³.

Brakuje tu jeszcze wypowiedzi - dla urozmaicenia hodowcy go³êbi
pocztowych i smakosza - co bardziej zaciera tê granicê i jest dla nas
bardziej naturalne.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-16 19:12:12
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 16:19:50 +0200, Roman Rumpel napisa³(a):

[...]

My¶lê, ¿e ¿artuje; a ¿art ten, choæ mo¿e siê wydawaæ okrutny -- w ¶wietle tego jak siê w Polsce traktuje olbrzymi± wiêkszo¶æ psów, nie jest jeszcze najgorszy.
Byæ mo¿e nawet los obchodzi siê z psem, który skoñczy³ jako smalec w s³oiku, w stosunkowo ³agodny sposób. Wiejskie psy dyndaj± na metrowych ³añcuchach, reszta karmiona jest w sposób, który skraca im ¿ycie spokojnie o 1/3.

Data: 2009-10-18 02:48:16
Autor: Andrzej Lawa
Olgierd pisze:

My¶lê, ¿e ¿artuje; a ¿art ten, choæ mo¿e siê wydawaæ okrutny -- w ¶wietle tego jak siê w Polsce traktuje olbrzymi± wiêkszo¶æ psów, nie jest jeszcze najgorszy.

Dok³adnie.

[...]

Dodaj jeszcze przywi±zywane drutem w lasach, ¿eby zdech³y z g³odu,
po³amane po wyrzuceniu z samochodu. Los psów w schroniskach te¿ nie jest
zbyt weso³y - dla wiêkszo¶ci to powolne konanie.

Wiele z nich mia³o lepszy koniec - skoro by³o z czego robiæ smalec, to
przynajmniej nie by³a to ¶mieræ g³odowa.

Data: 2009-10-18 02:44:26
Autor: Andrzej Lawa
Roman Rumpel pisze:
Liwiusz pisze:

"1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierz±t oraz znêcanie
siê nad nimi jest zabronione."

Tutaj uzasadnieniem jest smalec.

¯artujesz prawda?

Smalec jest nielegalny?

A je¶li nie ¿artujesz, to cel sprzeczny z zws nie mo¿e byæ jakimkolwiek
uzasadnieniem.

Nie tobie ustalaæ zasady.

Data: 2009-10-18 02:41:47
Autor: Andrzej Lawa
Olgierd pisze:
Dnia Fri, 16 Oct 2009 12:59:44 +0200, Liwiusz napisa³(a):

   I na wszystkie powy¿sze wystêpki s± paragrafy. A na zabicie psa - jak
widaæ - nie ma.

Art. 35 ust. 1-2 ustawy o ochronie zwierz±t.

Jako¶ nie widzê, ¿eby ta ustawa zakazywa³a zabijania jakich¶ konkretnych
zwierz±t, a w szczególno¶ci psów.

Data: 2009-10-18 07:14:10
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Sun, 18 Oct 2009 02:41:47 +0200, Andrzej Lawa napisa³(a):

Art. 35 ust. 1-2 ustawy o ochronie zwierz±t.

Jako¶ nie widzê, ¿eby ta ustawa zakazywa³a zabijania jakich¶ konkretnych
zwierz±t, a w szczególno¶ci psów.

I s³usznie, ¿e nie widzisz -- na tym polega istota normy generalnej i abstrakcyjnej.

Data: 2009-10-19 14:11:54
Autor: kuba
Olgierd pisze:
[...]

¯e co? Norma generalna i abstrakcyjna to taka, której nie widaæ?;)
Z tego co ja siê uczy³em jest to taka norma, w której adresat jest okre¶lony generalnie, a dyspozycja nie wyczerpuje siê przez jednokrotne zastosowanie. Przeciwieñstwem jest norma indywidualno-konkretna.

Nie pomyli³o Ci sie z czym¶ w rodzaju normy-zasady albo ducha ustawy?

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-19 13:09:17
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 14:11:54 +0200, kuba napisa³(a):

[...]

Nie, nie pomyli³o siê -- chodzi mi o to, ¿e przepis nie musi mówiæ o psach, bo mówi o wszystkich zwierzêtach.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-19 21:12:35
Autor: kuba
Olgierd pisze:
[...]

To bym nazwa³ albo wyk³adni± rozszerzaj±c±, albo analogi±. W dalszym ci±gu nie rozumiem na czym polega w tym przypadku abstrakcyjno¶æ i generalny charakter?

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-19 19:15:09
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 21:12:35 +0200, kuba napisa³(a):

[...]

Norma generalna bêdzie brzmia³a "kto zabija cz³owieka...", norma szczegó³owa "kto zabija blondyna", "kto zabija S³oweñca".
Przepis ustawy o ochronie zwierz±t nie odnosi siê tylko do psów, odnosi siê do wszystkich zwierz±t.

Data: 2009-10-19 21:52:31
Autor: kuba
Olgierd pisze:

[...]

Ok, ju¿ siê nie bêdê k³óci³, ale nie znam teorii, która u¿ywa nazewnictwa normy generalnej i szczegó³owej.
Teraz i tak trochê lepiej, bo wcze¶niej u¿y³e¶ pojêcia normy generalnej i abstrakcyjnej, co jest zupe³nie z innej bajki.
A jeszcze hint: w podanym przez Ciebie przyk³adzie, generalno¶æ odnosi siê przecie¿ to s³owa "kto" a nie S³oweñca czy blondyna..

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-19 19:58:27
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 21:52:31 +0200, kuba napisa³(a):

Ok, ju¿ siê nie bêdê k³óci³, ale nie znam teorii, która u¿ywa
nazewnictwa normy generalnej i szczegó³owej.

Ach te teorie... no fakt, ¿e ju¿ zapomnia³em wszystkie te podzia³y...

Data: 2009-10-19 22:18:29
Autor: kuba
Olgierd pisze:
[...]

Moim zdaniem tê akurat warto znaæ - ma spor± donios³o¶æ praktyczn± :)
TK zajmowa³ siê kilka razy problemem generalno¶ci adresata, stwierdzaj±c, ¿e jest ona w ogóle warunkiem normatywno¶ci (i tym samym dopuszczalno¶ci kontroli pod k±tem konstytucyjno¶ci).

Podobnie, odró¿nienie normy generalnej od indywidualnej ma znaczenie dla kontroli pewnych rozstrzygniêæ administracyjnych. Np. sporne jest w doktrynie, czy np. nakaz ewakuacji jest aktem prawnym indywidualnym czy generalnym - adresat jest wprawdzie okre¶lony generalnie, ale kr±g adresatów mo¿e byæ czasem tak ma³y, ¿e bez trudu mo¿na wskazaæ konkretne osoby z imienia i nazwiska.

kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-19 20:47:09
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 22:18:29 +0200, kuba napisa³(a):

[...]

Rozumieæ dlaczego w tamtym przepisie nie musi byæ napisane dok³adnie o psach zawsze warto.
Za¶ o tym, o czym piszesz -- a¿ muszê poszukaæ. Generalne okre¶lenie adresata normy warunkiem normatywno¶ci... Je¶li przez normê indywidualn± rozumieæ tylko indywidualne rozstrzygniêcie (a wiêc np. decyzja administracyjna), to jasne. Ale je¶li norm± indywidualn± nazywaæ n. kierowan± do konkretnego adresata, to ju¿ siê tak nie da.

Ale widzê, ¿e faktycznie warto odkopaæ stare sprawy i sobie od¶wie¿yæ.

Data: 2009-10-19 23:36:30
Autor: kuba
Olgierd pisze:

[...]

BTW: indywidualna norma postêpowania mo¿e wynikaæ nie tylko z decyzji administracyjnej. Innym dobrym przyk³adem jest akt mianowania kogo¶ na okre¶lone stanowisko.

Ale widzê, ¿e faktycznie warto odkopaæ stare sprawy i sobie od¶wie¿yæ.

Tak na dobry pocz±tek wklejê Ci fragment post. TK U 5/94

Przyjête przez TK kryterium oceny normatywno¶ci aktu, odwo³uje siê do
wystêpuj±cych w teorii prawa pogl±dów dotycz±cych koniecznych cech normy prawnej.
Zgodnie z przewa¿aj±cymi pogl±dami tymi cechami ró¿ni±cymi normy prawne od innych
regu³ spo³ecznych s± m.in. ich generalny i jednocze¶nie abstrakcyjny charakter.
Cecha generalno¶ci dotyczy tej czê¶ci normy prawnej, któr± okre¶la siê jako hipotezê
(okre¶lenie adresata a tak¿e warunków zastosowania normy) i zobowi±zuje organ
prawotwórczy do takiego konstruowania normy, w której adresat, jak równie¿ okoliczno¶ci
zastosowania normy bêd± okre¶lone rodzajowo a nie indywidualnie. Adresat winien byæ
okre¶lony jako element klasy podmiotów wyodrêbnionych ze wzglêdu na okre¶lon± cechê lub
cechy.

Warto przeczytaæ tak¿e dalej, bo b. ciekawe :)

Inne orzeczenie ma sygnaturê U 22/97.

Z ciekawostek: w USA dopuszczalne s± ustawy indywidualne. Wydano kiedy¶ tak± ustawê "For the relief of [nie pamiêtam jak siê go¶æ nazywa³], która mia³a na celu tylko i wy³±cznie uregulowanie sytuacji jakiego¶ kolesia, który znalaz³ siê w pu³apce prawnej.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-20 06:45:38
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Mon, 19 Oct 2009 23:36:30 +0200, kuba napisa³(a):

[...]

No to jest akurat jasne ;-) Nawet je¶li ze ³ba wyfrunê³y mi ju¿ teoretyczne podzia³y, którym faszerowano mnie na 1 roku studiów, to generalnie jaki jest zakres kognicji TK wiem ;-)

W Polsce te¿ takie by³y ;-) --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 13:53:07
Autor: SDD
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów

U¿ytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisa³ w wiadomo¶ci news:pan.2009.10.16.10.55.17rudak.org...

zasad cywilizowanego cz³owieka (OK, ¿yj±cego w kulturze indoeuropejskiej
czy jak to zwaæ).

Indoeuropejskiej powiadasz....
Arabowie Arabami, Zydzi Zydami - ale nawet u naszych wegierskich bratankow czy w Finlandii tez nie ma cywilizacji? :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-16 12:30:53
Autor: Olgierd
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
Dnia Fri, 16 Oct 2009 13:53:07 +0200, SDD napisa³(a):

zasad cywilizowanego cz³owieka (OK, ¿yj±cego w kulturze
indoeuropejskiej czy jak to zwaæ).

Indoeuropejskiej powiadasz....
Arabowie Arabami, Zydzi Zydami -

To oni jedz± psy? Bo ¿e nie jedz± prosiaków, to wiem -- ale co z psami?

ale nawet u naszych wegierskich
bratankow czy w Finlandii tez nie ma cywilizacji?

Madziarzy jedz± psy??! Ten gulasz to z psiny jest? Katastrofa...

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 18:15:35
Autor: SDD
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów

U¿ytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisa³ w wiadomo¶ci news:pan.2009.10.16.12.30.53rudak.org...
Dnia Fri, 16 Oct 2009 13:53:07 +0200, SDD napisa³(a):

Madziarzy jedz± psy??! Ten gulasz to z psiny jest?
Katastrofa...

A myslales, ze z czego? :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-19 03:43:33
Autor: adp
> [...]

Arabowie Arabami, Zydzi Zydami - ale nawet u naszych wegierskich bratankow
czy w Finlandii tez nie ma cywilizacji? :)

Okre¶lenie "cyw. indoeuropejska" zosta³o chyba uzyte zamiast k³uj±cej
niektórych w oczy "cyw. judeochrze¶cijanskiej".

Data: 2009-10-18 02:37:13
Autor: Andrzej Lawa
Stachna pisze:

[...]

Hê? Psów w Polsce siê nie hodowa³o do tej pory?

Data: 2009-10-19 03:14:56
Autor: Stachna
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
On 18 Pa¼, 02:37, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Stachna pisze:

> [...]
> stwierdzaj±cego, ¿e technologia spe³nia wymogi okre¶lone ustaw±.

Hê? Psów w Polsce siê nie hodowa³o do tej pory?

Ale nie do robienia smalcu - poka¿ mi chocia¿ jedn± legaln± wytwórniê
psiego smalcu na terytorium Polski

Stawiam piwo jak mi tak± legaln± wytwórniê znajdziesz

Pozdrawiam

Data: 2009-10-19 13:59:51
Autor: Andrzej Lawa
wrote:
Stachna pisze:

[...]

W przepisie jest mowa tylko o technologii hodowli, a nie o celu.

A mo¿e czytasz co¶ "miêdzy wierszami"? ;->

Data: 2009-10-19 05:29:11
Autor: Stachna
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
On 19 Pa¼, 13:59, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
[...]
W przepisie jest mowa tylko o technologii hodowli, a nie o celu.

A mo¿e czytasz co¶ "miêdzy wierszami"? ;->

TAK CZYTAM MIÊDZY WIERSZAMI - ustawa odnosi siê do ochrony zwierz±t  i
wiêcej nie czepiaj siê ale odpowiem

ROZPORZ¡DZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 22 maja 2007 r.
w sprawie warunków, trybu i sposobu wydawania zezwoleñ na wprowadzenie
dotychczas niestosowanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
technologii chowu zwierz±t
§ 3. 1. Do wniosku o wydanie zezwolenia na wprowadzenie technologii
chowu wnioskodawca do³±cza:
1) opis technologii chowu uwzglêdniaj±cy zasady i warunki prowadzenia
chowu zwierz±t, a w szczególno¶ci:
a) cele, jakie ma spe³niaæ ta technologia,
b) gatunek zwierz±t objêty t± technologi±,
c) warunki techniczne i mikroklimatyczne pomieszczeñ, w których bêd±
utrzymywane zwierzêta,
d) sposób ¿ywienia i pojenia zwierz±t,
e) wskazanie ró¿nic pomiêdzy t± technologi± chowu a innymi
technologiami chowu stosowanymi dotychczas dla danego gatunku
zwierz±t;

USTAWA z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierz±t
wskazuje podzia³ na zwierzêta art.2
Ustawa reguluje postêpowanie ze zwierzêtami krêgowymi, w tym:
1) domowymi;
2) gospodarskimi;
3) wykorzystywanymi do celów rozrywkowych, widowiskowych, filmowych,
sportowych i specjalnych;
4) (uchylony)
5) utrzymywanymi w ogrodach zoologicznych;
6) wolno ¿yj±cymi (dzikimi);
7) obcymi faunie rodzimej.
nie okre¶la ras i gatunków psa tu mo¿na zaliczyæ do ka¿dego punktu -
Informuje o obowiêzku ewidencji zezwoleñ itp. PSA - JAKO ZWIERZÊTA
DOMOWE w odniesieniu do ras niebezpiecznych

konwencja UE o ochronie zwierz±t odosi siê natomiast
Artyku³ 1
1. Niniejsza Konwencja stosuje siê do przemieszczania,
przetrzymywania, unieruchamiania, og³uszania i uboju zwierz±t
jednokopytnych, prze¿uwaczy, ¶wiñ, królików i drobiu.

A moje pytanie czy cokolwiek przeczyta³e¶ z tych 3 dokumntów JA TAK
proszê odpwoiedz mi co mia³ na my¶li Minister Rolnictwa art.3 pkt. 1
lit a) w powy¿szym rozporz±dzeniu

Pozdrawiam

Data: 2009-10-16 12:55:08
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
GK pisze:
[...]

A co mnie obchodzi twoja tradycja? Ja lubiÄ™ schabowe z burka, tak jak ty
lubisz schabowe z gutka.

Poza tym sÄ… ustawy o ochronie zwierzÄ…t. Pies czy
kot nie jest zwierzęciem rzeźnym ani hodowanym na mięso czy smalec.

Albowiem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-16 18:07:27
Autor: Jotte
"Humanitarne" wg sądu zabija nie psów
W wiadomości news:hb9gid$f83$1inews.gazeta.pl GK <grego69@gazeta.pl>
pisze:

[...]
Gadasz z mÄ…drym inaczej (AKA Tristan, Wrak Tristana, Tristan Adler i diabli wiedzÄ… jak jeszcze, ale faktycznie nazywa siÄ™ tak, jak w obecnym podpisie).
Niemniej pies jest psem i w centrum Europy, i w Azji, a nawet na Alasce.
To w Polsce psa byś nie zjadł, a w Tajlandii i owszem?

Poza tym są ustawy o ochronie zwierząt. Pies czy kot nie jest zwierzęciem rzeźnym ani hodowanym na mięso czy smalec.
Prawo dokonuje rozróżnienia na zwierzęta domowe i gospodarskie.

A poza tym w Papui Nowej Gwinei czy innych państwach jedzono też ludzi...
Ludzinę jedzono także w Europie. Wcale nie tak dawno.

--
Jotte

Data: 2009-10-16 23:01:09
Autor: Marcin Wasilewski
"Humanitarne" wg s±du zabijanie psów
U¿ytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hb9gid$f83$1inews.gazeta.pl...
Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:

Co mnie obchodz± azjaci? ¯yjê w Polsce, w Europie i tu nie ma tradycji jedzenia psów i kotów. Poza tym s± ustawy o ochronie zwierz±t. Pies czy kot nie jest zwierzêciem rze¼nym ani hodowanym na miêso czy smalec.

    Tak samo jak nie ma zwyczaju jedzenia ¿ab, czy ¶limaków. A jednak w "cywilizowanych" europejskich krajach je jedz±.
Je siê ró¿ne rzeczy go³êbie, ¶winki morskie,  na d¿d¿ownicach koñcz±c, dlaczego akurat jedzenie psów mia³o by byæ be??

Dlaczego wg Ciebie akurat za zabicie i zjedzienie psa powinno groziæ wiêzienie, a zjedzenie ¿aby, ¶limaka, czy dzika jest w najlepszym porz±dku?

"Humanitarne" wg sądu zabijanie psów