Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!

Data: 2011-05-20 19:59:01
Autor: Zennon
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
Znów bêdzie kaska do zrobienia ;))) By³o siê szczepiæ i rentgena robic! Ale nie, teraz jest wolno¶æ i ka¿dy mo¿e sobie wybraæ na co chce umrzeæ, albo straciæ maj±tek na leczenie.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,9637783,Ognisko_gruzlicy_w_przedszkolu_pod_Wolsztynem__30.html

A za komuny by³o kolegium, jak siê nie posz³o na obowi±zkowego rentgena ;)

Zennon

Data: 2011-05-20 13:01:17
Autor: Antenka
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
On 20 Maj, 19:59, "Zennon" <Zen...@Use-Author-Supplied-

A za komuny by³o kolegium, jak siê nie posz³o na obowi±zkowego rentgena ;) <

Ale¿ ty musisz byæ stary...

I co siê tak cieszysz? Gru¼lic± zaszczepili tych, co polecieli siê
szczepiæ na ¶wiñsk± grypê.

Antenka

Data: 2011-05-20 22:26:39
Autor: Lorn
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
W dniu 2011-05-20 22:01, Antenka pisze:
On 20 Maj, 19:59, "Zennon"<Zen...@Use-Author-Supplied-

A za komuny by³o kolegium, jak siê nie posz³o na obowi±zkowego rentgena ;)<

Ale¿ ty musisz byæ stary...

Ale¿ ty musisz byæ g³upia :>

Data: 2011-05-20 13:22:25
Autor: Marek
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
On May 20, 7:59 pm, "Zennon" <Zen...@Use-Author-Supplied-
Address.invalid> wrote:
[...]

Otworzy sie koniunktura dla producentow spluwaczek.
Kiedys staly w kazdej przychodni, na dworcu i w szpitalach.
Do knajp wtedy nie chodzilem, ale nie wykluczone, ze tam tez byly
( jak na westernach).

Data: 2011-05-20 23:24:32
Autor: u2
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
W dniu 2011-05-20 22:22, Marek pisze:
Otworzy sie koniunktura dla producentow spluwaczek.
Kiedys staly w kazdej przychodni, na dworcu i w szpitalach.
Do knajp wtedy nie chodzilem, ale nie wykluczone, ze tam tez byly
( jak na westernach).

Spluwaczki beda sie nazywaly tfusk :)

Data: 2011-05-20 19:09:28
Autor: Wiesiaczek
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
On Fri, 20 May 2011 19:59:01 +0200, Zennon wrote:

[...]

;)

Kolegium nie pamiêtam, ale faktem jest, ¿e w czasach  PRL-u gru¼lica zosta³a ca³kowicie zwalczona, na co sz³y ogromne ¶rodki, a których dzi¶ brakuje.

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja pijê tylko przy dwóch okazjach: Gdy s± ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2011-05-20 14:09:03
Autor: Hans Kloss
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
On 20 Maj, 21:09, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:

Kolegium nie pamiêtam, ale faktem jest, ¿e w czasach  PRL-u gru¼lica
zosta³a ca³kowicie zwalczona,
Co ty bredzisz nieszczêsny- zwalczona to ona by³a tylko i wy³acznie w
"Trybunie Ludu".
W moim bloku ju¿ nie, bo mieszka³a w nim rodzina alkoholika którego
dzieci tu³a³y siê latami  po ró¿nych sanatoriach w nadziei na
wyleczenie, d³ugi czas bez  skutku.
J-23

Data: 2011-05-21 07:20:00
Autor: pluton
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
W moim bloku ju¿ nie, bo mieszka³a w nim rodzina alkoholika którego
dzieci tu³a³y siê latami  po ró¿nych sanatoriach w nadziei na
wyleczenie, d³ugi czas bez  skutku.
J-23

A ty sie wyleczyles ?

Nullification

Data: 2011-05-21 01:57:38
Autor: Hans Kloss
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
On 21 Maj, 07:20, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:

A ty sie wyleczyles ?
 A sk±d wytrzepa³e¶ bzdurne za³o¿enie  ¿e by³em chory?
J-23

Data: 2011-05-21 16:54:30
Autor: pluton
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
A ty sie wyleczyles ?
 A sk±d wytrzepa³e¶ bzdurne za³o¿enie  ¿e by³em chory?
J-23

No to chyba najnormalniejsze zalozenie: mieszkasz w jakims menelskim bloku
w chorej okolicy, z gruzlikami w najblizszym otoczeniu.
Twoje posty wskazuja, ze z menelami i marginesem spolecznym jestes za pan
brat.
Po prostu jestes tutaj postrzegany jako gostek z daleko posunietym
zg±bczeniem mózgu i pisowaty moherek.
Wiêc za³o¿enie, ¿e masz/mia³eæ  gru¿licê jest raczej naturalne.

Nullification

Data: 2011-05-21 12:05:10
Autor: Hans Kloss
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
On 21 Maj, 16:54, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:

Po prostu jestes tutaj postrzegany jako
A co mnie obchodzi jak jestem postrzegany przez podobne tobie byd³o?
Jeste¶ za krótki ¶mieciu na to  ¿eby mi opluæ choæby podeszwy butów,
LOL ;)
J-23

Data: 2011-05-21 21:45:11
Autor: pluton
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
[...]

Skad pomysl, ze chcialbym cie opluc ? Zeby mi sie slina ubrudzila ?

Nullification

Data: 2011-05-20 21:12:26
Autor: u2
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
W dniu 2011-05-20 21:09, Wiesiaczek pisze:
Kolegium nie pamiêtam, ale faktem jest, ¿e w czasach  PRL-u gru¼lica zosta³a ca³kowicie zwalczona, na co sz³y ogromne ¶rodki, a których dzi¶ brakuje.

Zaprzeczasz sam sobie, skoro ostatecznie zwalczona to nie powinno jej
byc obecnie. Podziekuj p.Kopacz - nalogowej palaczce oraz p. Tuskowi -
nalogowemu klamcy :)

Data: 2011-05-20 21:21:26
Autor: pluton
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
Zaprzeczasz sam sobie, skoro ostatecznie zwalczona to nie powinno jej
byc obecnie. Podziekuj p.Kopacz - nalogowej palaczce oraz p. Tuskowi -
nalogowemu klamcy :)

i jaroslawowi, nalogowemu idiocie.

Nullification

Data: 2011-05-20 21:37:08
Autor: u2
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
W dniu 2011-05-20 21:21, pluton pisze:
i jaroslawowi, nalogowemu idiocie.

KOmorrra ma imie Jarosllaw ? :)

Data: 2011-05-20 21:48:03
Autor: pluton
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
> i jaroslawowi, nalogowemu idiocie.

KOmorrra ma imie Jarosllaw ? :)

Ukkllaad na na imie Jarosllaw.

Nullification

Data: 2011-05-20 21:57:42
Autor: u2
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
W dniu 2011-05-20 21:48, pluton pisze:
i jaroslawowi, nalogowemu idiocie.

KOmorrra ma imie Jarosllaw ? :)

Ukkllaad na na imie Jarosllaw.

Kuzniar ?

Data: 2011-05-20 22:25:46
Autor: jadrys
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
W dniu 2011-05-20 21:12, u2 pisze:
W dniu 2011-05-20 21:09, Wiesiaczek pisze:
Kolegium nie pamiÄ™tam, ale faktem jest, że w czasach  PRL-u gruźlica
została całkowicie zwalczona, na co szły ogromne środki, a których dziś
brakuje.
Zaprzeczasz sam sobie, skoro ostatecznie zwalczona to nie powinno jej
byc obecnie. Podziekuj p.Kopacz - nalogowej palaczce oraz p. Tuskowi -
nalogowemu klamcy :)

Wróciła jak bumerang z kapitalizmem .

Data: 2011-05-20 22:29:00
Autor: Lorn
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
W dniu 2011-05-20 22:25, jadrys pisze:
W dniu 2011-05-20 21:12, u2 pisze:
W dniu 2011-05-20 21:09, Wiesiaczek pisze:
Kolegium nie pamiętam, ale faktem jest, że w czasach PRL-u gruźlica
[...]

Nie wyciągaj trolla z Kf`a... Wręcz zachęcam, byś ignorował posty tego matoła :>

Data: 2011-05-21 09:02:35
Autor: jadrys
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
W dniu 2011-05-20 22:29, Lorn pisze:
[...]

Ale to taki troll z którym czasem sensownie idzie pogadać.

Data: 2011-05-21 04:13:58
Autor: cirrus
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ir6inq$6fg$1news.onet.pl...
[...]

Była tylko za komunizmu.

--
stevep

Data: 2011-05-21 09:02:30
Autor: jadrys
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
W dniu 2011-05-21 04:13, cirrus pisze:
[...]

Nie wiesz sam co mówisz. Choćby na tej wsi gdzie mieszkam teraz. Jest tu 3-ch gruźlików, a wieśniacy mówią że wcześniej nikt nawet tu nie słyszał o gruźlicy. Oczywiście liczba ta może być wyższa, teraz nie prowadzi się badań profilaktycznych w tym kierunku. Gruźlicę wykrywa się dopiero gdy chory wyląduje w szpitalu.

Data: 2011-05-21 09:27:08
Autor: cirrus
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ir7o27$ok8$3news.onet.pl...
[...]

Uchm, były czasy, że znaczna część dzieciaków w szkołach miała wszy, a podawano im tran też w szkole, a wypadków gruźlicy bylo od groma.

--
stevep

Data: 2011-05-21 18:05:31
Autor: jadrys
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
W dniu 2011-05-21 09:27, cirrus pisze:

[...]

A co tu maja do rzeczy wszy? Ważne że gruźlicy nie było. Dzisiaj Polacy (nie tylko dzieci) miewają wszy.

Data: 2011-05-22 03:13:06
Autor: cirrus
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ir8ns9$kjv$1news.onet.pl...
[...]

Możesz sobie wierzyć we wszystko bo ty żyjesz w wyimaginowanym, a nie w realnym świecie.

--
stevep

Data: 2011-05-22 09:22:26
Autor: jadrys
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
W dniu 2011-05-22 03:13, cirrus pisze:
[...]

Ja nie wierzÄ™, ja piszÄ™ o faktach, i tylko o faktach.

Data: 2011-05-22 11:11:02
Autor: cirrus
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iraep6$rqd$4news.onet.pl...
[...]

A oto fakty;
# W Polsce sytuacja epidemiologiczna dotycząca gruźlicy jest dobra - zapadalność na to schorzenie spada, liczba nowych zakażeń prątkami gruźlicy jest mała i nie ma problemu z ich opornością na leki - mówili dziś lekarze na konferencji prasowej w Warszawie. #
Ze strony:
[...]
http://tiny.pl/hfrxx
Ale w twoim wyimaginowanym świecie jak fakty nie pasują do twoich oczekiwań tym gorzej dla nich.

--
stevep

Data: 2011-05-21 13:50:39
Autor: Marek
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
On May 20, 9:12 pm, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

Zaprzeczasz sam sobie, skoro ostatecznie zwalczona to nie powinno jej
byc obecnie. Podziekuj p.Kopacz - nalogowej palaczce oraz p. Tuskowi -

Nie masz racji...
Rezerwuarem gruzlicy moga byc zwierzeta.
Nie jest tak, ze gruzlica raz zwalczona, nie moze sie znowy pojawic.

Data: 2011-05-21 22:56:56
Autor: pluton
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!

Rezerwuarem gruzlicy moga byc zwierzeta.

koty Aliki tez ?

Nullification

Data: 2011-05-21 15:01:22
Autor: Hans Kloss
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
On 21 Maj, 22:56, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:
> Rezerwuarem gruzlicy moga byc zwierzeta.

koty Aliki tez ?
Nie, wy³±cznie  psy pluto i kaczory donaldy.
J-23

Data: 2011-05-20 22:25:31
Autor: Lorn
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
[...]

Nie tak ogromne... Podje¿d¿a³ barak i siê robi³o zdjêcie :-p Teraz mammografy brykaj± po wioskach i miastach :>

Data: 2011-05-21 09:02:26
Autor: jadrys
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
W dniu 2011-05-20 22:25, Lorn pisze:

Kolegium nie pamiÄ™tam, ale faktem jest, że w czasach  PRL-u gruźlica
została całkowicie zwalczona, na co szły ogromne środki, a których dziś
brakuje.

Nie tak ogromne... Podjeżdżał barak i się robiło zdjęcie :-p Teraz mammografy brykają po wioskach i miastach :>

Gdzie ty widziałaś objazdowe mammografy czy rentgeny na wsiach? Nawet propaganda pokazuje że czasem (raz do roku) sa organizowane takie pokazówki, ale tylko w miastach.

Data: 2011-05-21 04:14:34
Autor: cirrus
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
U¿ytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ir6e97$f7j$1news.onet.pl...
[...]

Hura, a idiotom rado¶æ.

--
stevep

Data: 2011-05-21 02:15:22
Autor: Hans Kloss
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
Address.invalid> wrote:

A za komuny by³o kolegium, jak siê nie posz³o na obowi±zkowego rentgena ;)
 LOL, ten "obowiazkowy rentrgen" wykazywa³ zmiany dopiero u cz³owieka
który mia³ dziury w p³ucach wielko¶ci z³otówki ;).
W latach dwutysiêcznych, przy znacznie lepszej technice radiologicznej
ni¿ za komuny, jednego z moich znajomych zdiagnozowano na
"obowi±zkowym rentgenie" jako zdrowego. Nieca³y rok pó¼niej zmar³ z
powodu przerzutów nowotworu p³uc. O co mo¿na sobie rozbiæ rentgenowsk±
diagnostykê tkanek miêkkich to ju¿ niech ka¿dy sobie sam do¶piewa..
J-23

Data: 2011-05-21 18:05:38
Autor: jadrys
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
W dniu 2011-05-21 11:15, Hans Kloss pisze:
On 20 Maj, 19:59, "Zennon"<Zen...@Use-Author-Supplied-
Address.invalid>  wrote:

A za komuny było kolegium, jak się nie poszło na obowiązkowego rentgena ;)
  LOL, ten "obowiazkowy rentrgen" wykazywaÅ‚ zmiany dopiero u czÅ‚owieka
który miał dziury w płucach wielkości złotówki ;).
J-23

Było w tamtych czasach jakieś lepsze urządzenie diagnozujące gruźlice czy raka płuc?

Data: 2011-05-21 12:24:23
Autor: Hans Kloss
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
On 21 Maj, 18:05, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

By³o w tamtych czasach jakie¶ lepsze urz±dzenie diagnozuj±ce gru¼lice
czy raka p³uc?
 Oczywi¶cie ze by³o. Wystarczy³o pobraæ wymaz z plwociny albo
wydzieliny oskrzelowej, od razu mo¿na antybiogram zrobiæ ¿eby unikn±æ
bezsensownego leczenia szczepów lekoopornych. Tyle ze takie badanie
jest znacznie dro¿sze od jednorazowego i ma³o sensownego zepsucia
kliszy rentgenowskiej a efekt propagandowy  pt. "Partya dba o swoich
niewolników" zupe³nie taki sam.
 Gorzej jest w przypadku nowotworów, Tomografiê komputerow± i PET w
cywilizowanych krajach (czyli nie w demoludach)  zaczêto stosowaæ w
latach 70tych,  a obrazowanie NMR dopiero w latach 80tych. W prylu i
innych krajach "obozu" do stosowania tych technik na szersz± skale nie
dosz³o chyba nigdy.
J-23

Data: 2011-05-21 21:43:36
Autor: jadrys
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
W dniu 2011-05-21 21:24, Hans Kloss pisze:
On 21 Maj, 18:05, jadrys<C...@yahoo.com>  wrote:

Było w tamtych czasach jakieś lepsze urządzenie diagnozujące gruźlice
czy raka płuc?
  OczywiÅ›cie ze byÅ‚o. WystarczyÅ‚o pobrać wymaz z plwociny albo
wydzieliny oskrzelowej, od razu można antybiogram zrobić żeby uniknąć
bezsensownego leczenia szczepów lekoopornych. Tyle ze takie badanie
jest znacznie droższe od jednorazowego i mało sensownego zepsucia
kliszy rentgenowskiej a efekt propagandowy  pt. "Partya dba o swoich
niewolników" zupełnie taki sam.
  Gorzej jest w przypadku nowotworów, TomografiÄ™ komputerowÄ… i PET w
cywilizowanych krajach (czyli nie w demoludach)  zaczÄ™to stosować w
latach 70tych,  a obrazowanie NMR dopiero w latach 80tych. W prylu i
innych krajach "obozu" do stosowania tych technik na szerszÄ… skale nie
doszło chyba nigdy.
J-23

No tylko nie mów Hans że na zachodzie nie robiono zdjąć RTG w diagnozowaniu gruźlicy.
Tomografia to nic innego jak zdjęcia RTG, tylko że robione warstwowo. A co do NMR to w bardzo wielu przypadkach pacjent zostanie juz pochowany zanim swoje w kolejce odstoi. I nikt w Polsce nie robi tego badania w profilaktyce. Oczywiście mówię o normalnych zwykłych pacjentach, tych nie płacących ekstra za leczenie.

Data: 2011-05-21 13:15:51
Autor: Hans Kloss
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
On 21 Maj, 21:43, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

No tylko nie mów Hans ¿e na zachodzie nie robiono zdj±æ RTG w
diagnozowaniu gru¼licy.
Robiono- w latach 50 tych i 60tych. Ale tam gru¼lica chyba nigdy nie
by³a powa¿nym problemem.
Tomografia to nic innego jak zdjêcia RTG, tylko ¿e robione warstwowo.
Ale dopiero przy jej u¿yciu ju¿ czêsto mo¿esz zmiany dostrzec na tyle
wcze¶nie ¿e chory na raka ma jeszzce  jak±¶ szansê a przy gru¼licy na
tyle wcze¶nie ¿e chory jeszcze nie zacz±³ pluæ kawa³kami w³asnych
p³uc.
co do NMR to w bardzo wielu przypadkach pacjent zostanie juz pochowany
zanim swoje w kolejce odstoi.
Za ma³o jest aparatów.
I nikt w Polsce nie robi tego badania w profilaktyce.
Ale w diagnostyce NMR powinien byæ "od rêki" i jest, przynajmniej we
Wroc³awiu. Zreszt± profilaktyka gru¼licy nie ma chyba sensu wobec
masowo¶ci szczepieñ i faktu ¿e BCG jest wci±¿ szczepieniem do¶æ
skutecznym, przynajmniej w Europie. Zreszt± normalny, zdrowy organizm
zwykle zwalcza zaka¿enie gru¼lic± sam, bez interwencji konowa³a.
Oczywi¶cie mówiê o normalnych zwyk³ych pacjentach, tych
nie p³ac±cych ekstra za leczenie.
 Dla mnie norma jest raczej p³acenie za us³ugê.
J-23

Data: 2011-05-22 09:42:37
Autor: jadrys
Hurra!!! Wraca gruźlica!!!
W dniu 2011-05-21 22:15, Hans Kloss pisze:
On 21 Maj, 21:43, jadrys<C...@yahoo.com>  wrote:

No tylko nie mów Hans że na zachodzie nie robiono zdjąć RTG w
diagnozowaniu gruźlicy.
Robiono- w latach 50 tych i 60tych. Ale tam gruźlica chyba nigdy nie
była poważnym problemem.

W PRL-u też nie była. Nie spotkalem w swoim życiu ani jednego gruźlika. Natomiast po nastaniu "demokracji" 3-ech mieszka niedaleko mnie.

Tomografia to nic innego jak zdjęcia RTG, tylko że robione warstwowo.
Ale dopiero przy jej użyciu już często możesz zmiany dostrzec na tyle
tyle wcześnie że chory jeszcze nie zaczął pluć kawałkami własnych
płuc.

W praktyce pokaże niewiele więcej od tradycyjnego zdjęcia. A w jednym badaniu naświetli bardziej niż tradycyjny rentgen robiony corocznie przez 50 lat. I wiesz co myślę, - nad tymi tymi nowinkami w technice diagnostycznej lepiej się zachwycać dopiero po latach. Bo byc może z perspektywy czasu okaze się że przynosiło to więcej szkody niż pożytku.

co do NMR to w bardzo wielu przypadkach pacjent zostanie juz pochowany
zanim swoje w kolejce odstoi.
Za mało jest aparatów.

Ale to nie przeszkadza żeby w polskim kapitalizmie taki aparat kupiony za miliony$ zamknąć w szpitalnym magazynie. Przyczyna - wycenione koszty użytkowania uniemożliwiają korzystanie z tego aparatu!! Niech żyje kapitalizm - tfu!.
Przed paroma dniami kupowałam nasiona warzyw.. W opakowaniu za 3 zł - 8 OSIEM sztuk kapusty.. Kapitalista nie włoży więcej ich, woli wyrzucić na śmietnik. Za komuny była torebka wypchana po brzegi, i za parę groszy.. I gdzie tu Hans logika? Co przeciętny człowiek ma z tego kapitalizmu?

I nikt w Polsce nie robi tego badania w profilaktyce.
Ale w diagnostyce NMR powinien być "od ręki" i jest, przynajmniej we
Wrocławiu.

Sorry, ale nie wierzę żeby Wrocław czymś się różnił w tych sprawach od reszty Polski, choćby od Poznania.

Oczywiście mówię o normalnych zwykłych pacjentach, tych
nie płacących ekstra za leczenie.
  Dla mnie norma jest raczej pÅ‚acenie za usÅ‚ugÄ™.
J-23

Czyli mówimy o zupełnie różnych sprawach..

Data: 2011-05-21 14:16:16
Autor: Darecki
Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!
Zennon wrote:
Znów bêdzie kaska do zrobienia ;)))

Pod warunkiem, ze ci na to salowa pozwoli :)

Hurra!!! Wraca gru¼lica!!!