Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Huta Stalowa Wola będzie budowała podwozia gąsienicowe dla haubicy Krab

Huta Stalowa Wola będzie budowała podwozia gąsienicowe dla haubicy Krab

Data: 2017-12-17 07:00:40
Autor: Opozycja Totalna
Huta Stalowa Wola będzie budowała podwozia gąsienicowe dla haubicy Krab
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
news:5a353a8b$0$15189$65785112news.neostrada.pl...
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/huta-stalowa-wola-bedzie-budowala-podwozia-gasienicowe-dla-haubicy-krab,21450352136

 Huta Stalowa Wola będzie produkowała podwozia gąsienicowe dla
armatohaubicy Krab, która wchodzi w skład programu Regina. Spółka
poinformowała w środę, że zainaugurowany został proces transferu
technologii między HSW a koreańską firmą Hanwha Land System.

W komunikacie Huta zaznaczyła, że dokument potwierdzający zobowiązania
obydwu stron do realizacji umowy, w tym na dostawę podwozi, komponentów
oraz transfery technologii został podpisany w środę w czasie
międzynarodowych targach Seoul International Aerospace & Defense
Exhibition ADEX 2017 w Seulu.

Umowę z koreańskim przedsiębiorstwem Samsung Techwin (obecnie Hanwha Land
Systems) Huta Stalowa Wola zawarła w grudniu 2014 r. Hanhwa dostarczył już
do Polski 24 podwozia, które pozwoliły na skompletowanie i dostawę
pierwszego dywizjonowego modułu ogniowego Regina dla polskich Sił
Zbrojnych pod koniec sierpnia br.

Kolejne 12 sztuk podwozi wyprodukowanych w Changwon obecnie czeka na
wysyłkę do Polski, gdzie zostaną skompletowane przez załogę HSW. Pozostałe
84 podwozia będą już w całości montowane w kraju w ramach transferu
technologii przejętego z Korei.

W połowie grudnia 2016 r. Inspektorat Uzbrojenia MON zamówił 4 dywizjonowe
moduły ogniowe Regina o wartości 4,5 mld zł; co jest największym
kontraktem w historii polskiego przemysłu obronnego.

Cytowany w komunikacie wiceminister Obrony Narodowej Bartosz Kownacki,
który uczestniczył w podpisaniu dokumentu zaznaczył, że to ważne
wydarzenie dla całej Polskiej Grupy Zbrojeniowej, do której należy HSW.

"Odzyskujemy kompetencje, które na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat
nasz przemysł niestety zatracił. Transfer technologii budowy nowoczesnych
podwozi gąsienicowych to kamień milowy, jeżeli chodzi o odbudowywanie
potencjału budowy przez polski przemysł obronny nowoczesnych platform
lądowych. Współpraca, którą nawiązaliśmy z koreańskim przemysłem obronnym,
jest kolejnym krokiem zwiększającym naszą autonomię na kluczowych dla
bezpieczeństwa Polski polach" - dodał Kownacki.

Zdaniem prezesa PGZ Błażeja Wojnicza, zakup licencji i transfer
technologii pozwoli podnieść jakość oferty całej Grupy. "Znacząco wpłynie
też na nasze możliwości samodzielnego rozwijania najnowocześniejszych
dostępnych na rynku technologii pojazdów gąsienicowych" - podkreślił.

Cytowany w komunikacie prezes HSW Bernard Cichocki zaznaczył, że dzięki
know-how, które huta uzyska pozwoli rozwijać projekty nowych platform
lądowych na podwoziu gąsienicowym. Wśród nich wymienił m.in. bojowe wozy
piechoty, samobieżne systemy przeciwlotnicze, wozy wsparcia ogniowego czy
pojazdy zabezpieczenia technicznego.

"Realizacja tego programu i jego pochodnych pozwoli na dalszą rozbudowę
HSW oraz utrzymać miejsca pracy, a w przyszłości może przełoży się na
potrzebę zwiększenia zatrudnienia" - dodał.

Zgodnie z obowiązującymi zapisami umowy pomiędzy HSW a Hanwha Land Systems
pierwszym etapem wdrożenia technologii będzie wykonanie w Polsce korpusów
spawanych i elementów układu jezdnego na potrzeby drugiego dywizjonowego
modułu ogniowego Regina w ramach obecnie realizowanej umowy, który ma
zostać dostarczony w połowie 2019 r.

Daty dostaw kolejnych modułów ogniowych uzależnione są od postępu
trwających obecnie na terenie zakładu prac inwestycyjnych związanych z
rozbudową i unowocześnieniem infrastruktury produkcyjnej. W celu wdrożenia
technologii z Hanwha Land Systems HSW powiększa hale produkcyjne i buduje
zrobotyzowaną spawalnię. W ramach umowy z koreańskim partnerem spółka ma
prawo do wykorzystania pozyskanej technologii do opracowywania i produkcji
nowych, własnych modyfikacji oraz rozwiązań.

Samobieżna haubica 155 mm Krab to jedna z najnowocześniejszych konstrukcji
tego typu na świecie. Przeznaczona jest do niszczenia m.in. baterii
artylerii, stanowisk dowodzenia, węzłów łączności i umocnień terenowych,
śmigłowców na lądowiskach oraz obiektów wsparcia logistycznego.

Krab charakteryzuje się szybkostrzelnością wynoszącą przy ogniu
intensywnym 6 strzałów na minutę i donośnością (zasięgiem) do 40 km.
Oprócz działa 155 mm Krab jest wyposażony w karabin maszynowy 12,7 mm i
wyrzutnię granatów dymnych.

Podwozia do Kraba pierwotnie miały dostarczyć polskie zakłady
Bumar-Łabędy. W 2012 r. armia otrzymała osiem egzemplarzy. W trakcie prób
eksploatacyjnych m.in. w podwoziu pojawiały się pęknięcia, kłopoty
sprawiał układ paliwowy, przegrzewał się silnik. Poprawione wozy miały
zostać dostarczone w 2015 r., ale próby ze zmodyfikowanym podwoziem
wykazały nowe problemy.

Huta Stalowa Wola, zatrudnia obecnie ok. 800 osób, należy do Polskiej
Grupy Zbrojeniowej. PGZ skupia ponad 60 spółek z takich branż jak obronna,
stoczniowa i nowych technologii, osiągając roczne przychody na poziomie 5
mld zł.

Rewelacja! Rewelacja! Wielki sukces! Huta będzie produkowac podwozia, a nie
kraty do więzień! Dziekujemy! Dziękujemy!

CL

Huta Stalowa Wola będzie budowała podwozia gąsienicowe dla haubicy Krab

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona