Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Hybryda

Hybryda

Data: 2012-02-16 13:25:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Hybryda
Hello jotmys,

Thursday, February 16, 2012, 12:55:55 PM, you wrote:

Przyszedł taki mail:

SZOK ! Benzyna po 6 zl.
A to dopiero poczatek,
UWOLNIJ  SIE  OD  CEN  PALIW !!!
GENERATOR WODORU POZWOLI ZAOSZCZEDZIC CI DZIESIATKI TYSIECY ZLOTYCH ROCZNIE !

[...]

Czy jadł już ktoś coś takiego?

Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.

Samochód osobowy spalający 5kG paliwa na 100km jadąc średnio 50km/h
zużywa do tego 73.5kG powietrza. Jakieś 56 tysięcy litrów powietrza. W
tym czasie generator HHO wyprodukuje 240l mieszaniny HHO, co stanowi
mniej niż 0.5% dodatku.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-16 13:41:33
Autor: AZ
Hybryda
On 02/16/2012 01:25 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.

Samochód osobowy spalający 5kG paliwa na 100km jadąc średnio 50km/h
zużywa do tego 73.5kG powietrza. Jakieś 56 tysięcy litrów powietrza. W
tym czasie generator HHO wyprodukuje 240l mieszaniny HHO, co stanowi
mniej niż 0.5% dodatku.

No i trzeba policzyć ile zużyje prądu/paliwa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-16 13:46:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Hybryda
Hello AZ,

Thursday, February 16, 2012, 1:41:33 PM, you wrote:

Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.
Samochód osobowy spalający 5kG paliwa na 100km jadąc średnio 50km/h
zużywa do tego 73.5kG powietrza. Jakieś 56 tysięcy litrów powietrza. W
tym czasie generator HHO wyprodukuje 240l mieszaniny HHO, co stanowi
mniej niż 0.5% dodatku.
No i trzeba policzyć ile zużyje prądu/paliwa.

Pobiera 600W, czyli przez 2 godziny zużyje 4320kJ. Ciepło spalania
czystego wodoru to 10.8kJ/l - 2592kJ dla 240l - ale nie jest to czysty
wodór a silnik ma niską sprawność. W rzeczywistości bilans jest
ujemny i ustrojstwo marnuje moc silnika.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-16 13:50:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
Hybryda
Hello RoMan,

Thursday, February 16, 2012, 1:46:25 PM, you wrote:

Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.
Samochód osobowy spalający 5kG paliwa na 100km jadąc średnio 50km/h
zużywa do tego 73.5kG powietrza. Jakieś 56 tysięcy litrów powietrza. W
tym czasie generator HHO wyprodukuje 240l mieszaniny HHO, co stanowi
mniej niż 0.5% dodatku.
No i trzeba policzyć ile zużyje prądu/paliwa.
Pobiera 600W,

Soryy - 300W

czyli przez 2 godziny zużyje 4320kJ.

2160kJ

Ciepło spalania czystego wodoru to 10.8kJ/l - 2592kJ dla 240l - ale
nie jest to czysty wodór a silnik ma niską sprawność. W
rzeczywistości bilans jest ujemny i ustrojstwo marnuje moc silnika.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-16 15:48:56
Autor: news-gazeta
Hybryda
Hello jotmys,

Thursday, February 16, 2012, 12:55:55 PM, you wrote:

Przyszedł taki mail:

SZOK ! Benzyna po 6 zl.
A to dopiero poczatek,
UWOLNIJ  SIE  OD  CEN  PALIW !!!
GENERATOR WODORU POZWOLI ZAOSZCZEDZIC CI DZIESIATKI TYSIECY ZLOTYCH ROCZNIE !

[...]

Czy jadł już ktoś coś takiego?

Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.

Samochód osobowy spalający 5kG paliwa na 100km jadąc średnio 50km/h
zużywa do tego 73.5kG powietrza. Jakieś 56 tysięcy litrów powietrza. W
tym czasie generator HHO wyprodukuje 240l mieszaniny HHO, co stanowi
mniej niż 0.5% dodatku.


Ale rozumiesz jak to dziala?
I napewno przeczytales wiele stron z roznych forum, gdzie ludzie opisuja ze faktycznie samochod spala mniej benzyny, posilkujac sie powietrzem z dodatkiem wodoru?
Mimo ze rowniez sceptycznie podchodze do tego tematu, cos w tym jednak jest i to dziala.
Przynajmniej opisuja to ludzie na forach - sam tego nie sprawdzilem.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2012-02-16 15:10:10
Autor: kamil
Hybryda
On 16/02/2012 14:48, news-gazeta wrote:

Ale rozumiesz jak to dziala?
I napewno przeczytales wiele stron z roznych forum, gdzie ludzie opisuja
ze faktycznie samochod spala mniej benzyny, posilkujac sie powietrzem z
dodatkiem wodoru?
Mimo ze rowniez sceptycznie podchodze do tego tematu, cos w tym jednak
jest i to dziala.
Przynajmniej opisuja to ludzie na forach - sam tego nie sprawdzilem.

Na płocie kiedyś "dupa" było napisane, drzazgi z pisiora przez dwa dni jeszcze wyciągałem.





--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-16 15:53:01
Autor: Andrzej Lawa
Hybryda
W dniu 16.02.2012 15:48, news-gazeta pisze:

Samochód osobowy spalający 5kG paliwa na 100km jadąc średnio 50km/h
zużywa do tego 73.5kG powietrza. Jakieś 56 tysięcy litrów powietrza. W
tym czasie generator HHO wyprodukuje 240l mieszaniny HHO, co stanowi
mniej niż 0.5% dodatku.


Ale rozumiesz jak to dziala?

Nie działa.

I napewno przeczytales wiele stron z roznych forum, gdzie ludzie opisuja
ze faktycznie samochod spala mniej benzyny, posilkujac sie powietrzem z
dodatkiem wodoru?

Jest równie wiele stron o ludziach lewitujących, rozmawiających z
duchami czy w telepatycznym kontakcie z kosmitami.

I jeszcze więcej o zarabianiu milionów siedząc w domu przed komputerem i
klikając w reklamy.

Data: 2012-02-16 16:32:28
Autor: Robert_J
Hybryda
Mimo ze rowniez sceptycznie podchodze do tego tematu, cos w tym jednak jest i to dziala.
Przynajmniej opisuja to ludzie na forach - sam tego nie sprawdzilem.

O matko... ;-). Wróżbitom z Tele5 i ITV też wierzysz?
Te fora to chyba zakładają znajomi sprzedawców tego typu wynalazków i wypisują te swoje farmazony :-).

Data: 2012-02-17 19:51:39
Autor: Tomasz Pyra
Hybryda
On Thu, 16 Feb 2012 13:25:03 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello jotmys,

Thursday, February 16, 2012, 12:55:55 PM, you wrote:

Przyszedł taki mail:

SZOK ! Benzyna po 6 zl.
A to dopiero poczatek,
UWOLNIJ  SIE  OD  CEN  PALIW !!!
GENERATOR WODORU POZWOLI ZAOSZCZEDZIC CI DZIESIATKI TYSIECY ZLOTYCH ROCZNIE !

[...]

Czy jadł już ktoś coś takiego?

Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.

Samochód osobowy spalający 5kG paliwa na 100km jadąc średnio 50km/h
zużywa do tego 73.5kG powietrza. Jakieś 56 tysięcy litrów powietrza. W
tym czasie generator HHO wyprodukuje 240l mieszaniny HHO, co stanowi
mniej niż 0.5% dodatku.

Dzięki temu że ilość czegokolwiek generowana przez to urządzenia jest tak
znikoma rekalmuje się jako "nie wymagające ingenerncji w elektronikę
pojazdu", co dobrze pokazuje że to w ogóle nie działa.

Zresztą ile tego wodoru jest w litrze wody, który rzekomo na starczyć na
1000km?

Data: 2012-02-17 20:32:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Hybryda
Hello Tomasz,

Friday, February 17, 2012, 7:51:39 PM, you wrote:

Przyszedł taki mail:
SZOK ! Benzyna po 6 zl.
A to dopiero poczatek,
UWOLNIJ  SIE  OD  CEN  PALIW !!!
GENERATOR WODORU POZWOLI ZAOSZCZEDZIC CI DZIESIATKI TYSIECY ZLOTYCH ROCZNIE !
[...]
Czy jadł już ktoś coś takiego?
Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.
Samochód osobowy spalający 5kG paliwa na 100km jadąc średnio 50km/h
zużywa do tego 73.5kG powietrza. Jakieś 56 tysięcy litrów powietrza. W
tym czasie generator HHO wyprodukuje 240l mieszaniny HHO, co stanowi
mniej niż 0.5% dodatku.
Dzięki temu że ilość czegokolwiek generowana przez to urządzenia jest tak
znikoma rekalmuje się jako "nie wymagające ingenerncji w elektronikę
pojazdu", co dobrze pokazuje że to w ogóle nie działa.
Zresztą ile tego wodoru jest w litrze wody, który rzekomo na starczyć na
1000km?

W gramach? jakieś 120? Nie chce mi się liczyć. Jakieś 1300l pod
normalnym ciśnieniem.

Ale ja się doliczyłem ciekawszych rzeczy - w tych 2l czegoś, co
wychodzi z generatora zasilanego prądem 25A przez minutę, wodoru jest
zaledwie 1/6l a tlenu 1/12l - reszta to para wodna. Współczynniki
elektrochemiczne dla gazów są szokujaco niskie. 300W wystarczy, żeby
wyprodukować parę wodną.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-18 00:26:18
Autor: Tomasz Pyra
Hybryda
On Fri, 17 Feb 2012 20:32:39 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Tomasz,

Friday, February 17, 2012, 7:51:39 PM, you wrote:

Przyszedł taki mail:
SZOK ! Benzyna po 6 zl.
A to dopiero poczatek,
UWOLNIJ  SIE  OD  CEN  PALIW !!!
GENERATOR WODORU POZWOLI ZAOSZCZEDZIC CI DZIESIATKI TYSIECY ZLOTYCH ROCZNIE !
[...]
Czy jadł już ktoś coś takiego?
Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.
Samochód osobowy spalający 5kG paliwa na 100km jadąc średnio 50km/h
zużywa do tego 73.5kG powietrza. Jakieś 56 tysięcy litrów powietrza. W
tym czasie generator HHO wyprodukuje 240l mieszaniny HHO, co stanowi
mniej niż 0.5% dodatku.
Dzięki temu że ilość czegokolwiek generowana przez to urządzenia jest tak
znikoma rekalmuje się jako "nie wymagające ingenerncji w elektronikę
pojazdu", co dobrze pokazuje że to w ogóle nie działa.
Zresztą ile tego wodoru jest w litrze wody, który rzekomo na starczyć na
1000km?

W gramach? jakieś 120? Nie chce mi się liczyć. Jakieś 1300l pod
normalnym ciśnieniem.

No to będzie tej energii że aż strach...
Odpowiednik niecałego 0.5l benzyny... na 1000km :)
Przy optymistycznym założeniu że 100% wody zmienia się w tlen i wodór,.

Ale ja się doliczyłem ciekawszych rzeczy - w tych 2l czegoś, co
wychodzi z generatora zasilanego prądem 25A przez minutę, wodoru jest
zaledwie 1/6l a tlenu 1/12l - reszta to para wodna. Współczynniki
elektrochemiczne dla gazów są szokujaco niskie. 300W wystarczy, żeby
wyprodukować parę wodną.

W zasadzie tego się trzeba spodziewać po urządzeniu gdzie do litra wody
dostarcza się kilkaset watt, a jakiś radioatorów to ja w tych puszkach nie
widzę.
A to wszystko pewnie jeszcze w warunkach podciśnienie z kolektora.

Data: 2012-02-18 00:34:24
Autor: Michał
Hybryda
> Ale ja się doliczyłem ciekawszych rzeczy - w tych 2l czegoś, co
> wychodzi z generatora zasilanego prądem 25A przez minutę, wodoru jest
> zaledwie 1/6l a tlenu 1/12l - reszta to para wodna. Współczynniki
> elektrochemiczne dla gazów są szokujaco niskie. 300W wystarczy, żeby
> wyprodukować parę wodną.

W zasadzie tego się trzeba spodziewać po urządzeniu gdzie do litra wody
dostarcza się kilkaset watt, a jakiś radioatorów to ja w tych puszkach nie
widzę.
A to wszystko pewnie jeszcze w warunkach podciśnienie z kolektora.


Niecałe 20 lat temu w podstawówce bawiłem się w robienie tak wodoru:

-akumulator żelowy 7.5Ah 12V "do pecetowego UPS'a" -trochę elektrod, z baterii (rozpuszczało metale, folia aluminiowa się nie nadawała)
-sól żeby szybciej było ;)
-grube kable

koło 120W szło, grzało i w kilka minut kubek wodoru z tlenem był (bez pary, bo się spowrotem skraplała) + chlor (z tej soli) czy coś podobnego.

dużo idzie w ciepło, zbliżenie elektrod gotowało wodę (moc się zbliżała do 1/4 czajnika) - i rozwalało elektrody.


pewnie kilka kropel benzyny pewnie wybucha mocniej ;)

--


Data: 2012-02-18 11:19:07
Autor: Tomasz Pyra
Hybryda
On Sat, 18 Feb 2012 00:34:24 +0000 (UTC),  Michał wrote:

koło 120W szło, grzało i w kilka minut kubek wodoru z tlenem był (bez pary, bo się spowrotem skraplała) + chlor (z tej soli) czy coś podobnego.

Swoją drogą, jak się wytwarza wodór w celach przemysłowych?
Do napełniania rakiet kosmicznych itp...

dużo idzie w ciepło, zbliżenie elektrod gotowało wodę (moc się zbliżała do 1/4 czajnika) - i rozwalało elektrody.

pewnie kilka kropel benzyny pewnie wybucha mocniej ;)

Koligram wodóru ma watrość opałową 3x wyższą niż kilogram benzyny.
Tak czy owak nie ma takiej możliwości żeby prądem wytwarzanym przez silnik
wytworzyć go tyle żeby wartość opałowa przewyższyła obciążenie alternatora.

Nawte gdyby te urządzenia były kilkaset razy wydajniejsze (bo dopiero wtedy
mogłoby dostarczyć jakieś znaczące dla silnika ilości wodoru), to wtedy z
kolei cały silnik samochodu by tego nie uciągnął (o seryjnym alternetorze
nawet nie wspominając).

Natomiast tak jak w przypadku wszystkich "mpg tabs", czy innych
magentyzerów - ci co mieli do szkoły pod górkę, montują takie wynalazki jak
HHO, a potem albo efekt placebo i wprowadzenie oszczędnego stylu jeazdy
"żeby niezaburzać pomiaru", albo po prostu kłamią znajomym żeby nie wyjść
na głupków którzy wtopili kilka tysięcy.

O tyle niezrozumiały patent, że za podobne pieniądze co to HHO można sobie
założyć instalacje LPG, która coprawda też czegoś z niczego nie stworzy, no
ale wykorzysta bonusy podatkowe dla LPG i faktycznie można jeździć za pół
ceny.

Data: 2012-02-18 12:01:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Hybryda
Hello Tomasz,

Saturday, February 18, 2012, 11:19:07 AM, you wrote:

koło 120W szło, grzało i w kilka minut kubek wodoru z tlenem był (bez pary,
bo się spowrotem skraplała) + chlor (z tej soli) czy coś podobnego.
Swoją drogą, jak się wytwarza wodór w celach przemysłowych?
Do napełniania rakiet kosmicznych itp...

Dawniej - w reakcji kwasu solnego z metalami. Obecnie - może to być
elektroliza, niestety.

dużo idzie w ciepło, zbliżenie elektrod gotowało wodę (moc się zbliżała do 1/4 czajnika) - i rozwalało elektrody.
pewnie kilka kropel benzyny pewnie wybucha mocniej ;)
Koligram wodóru ma watrość opałową 3x wyższą niż kilogram benzyny.

Koligram Wodóru może ;) Ale kilogram wodoru to parę metrów
sześciennych do sprężenia i niejak nie zajmie to tyle samo miejsca co
3 kG benzyny. Na dopładkę potrzeba mnóstwo energii, żeby to sprężyć a
potem kolejne mnóstwo, żeby rozprężyć. W lecie nie ma problemu ale
jesienią/zimą "bak" wodoru może się skorupą lodu pokryć.

Tak czy owak nie ma takiej możliwości żeby prądem wytwarzanym przez silnik
wytworzyć go tyle żeby wartość opałowa przewyższyła obciążenie alternatora.

Nie ma nawet o czym mówić.

Nawte gdyby te urządzenia były kilkaset razy wydajniejsze (bo dopiero wtedy
mogłoby dostarczyć jakieś znaczące dla silnika ilości wodoru), to wtedy z
kolei cały silnik samochodu by tego nie uciągnął (o seryjnym alternetorze
nawet nie wspominając).

Praw fizyki nie oszukasz.


Natomiast tak jak w przypadku wszystkich "mpg tabs", czy innych
magentyzerów - ci co mieli do szkoły pod górkę, montują takie wynalazki jak
HHO, a potem albo efekt placebo i wprowadzenie oszczędnego stylu jeazdy
"żeby niezaburzać pomiaru", albo po prostu kłamią znajomym żeby nie wyjść
na głupków którzy wtopili kilka tysięcy.
O tyle niezrozumiały patent, że za podobne pieniądze co to HHO można sobie
założyć instalacje LPG, która coprawda też czegoś z niczego nie stworzy, no
ale wykorzysta bonusy podatkowe dla LPG i faktycznie można jeździć za pół
ceny.

Powiedzmy 2/3. Ale przy pewnych uciążliwościach, które spowodowały, że
ja na przykład nie zdecydowałem się na LPG nawet w tak paliwożernym
(według niektórych) potworze jak Lanos...

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-18 12:04:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Hybryda
Hello,

[...]

Też się nie wyspałem :(

Koligram Wodóru może ;) Ale kilogram wodoru to parę metrów
sześciennych do sprężenia i niejak nie zajmie to tyle samo miejsca co
                              nijak
3 kG benzyny. Na dopładkę potrzeba mnóstwo energii, żeby to sprężyć a
                   dokładkę
potem kolejne mnóstwo, żeby rozprężyć. W lecie nie ma problemu ale
jesienią/zimą "bak" wodoru może się skorupą lodu pokryć.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-29 14:31:18
Autor: Sebastian Kaliszewski
Hybryda
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Tomasz,

Saturday, February 18, 2012, 11:19:07 AM, you wrote:

koło 120W szło, grzało i w kilka minut kubek wodoru z tlenem był (bez pary,
bo się spowrotem skraplała) + chlor (z tej soli) czy coś podobnego.
Swoją drogą, jak się wytwarza wodór w celach przemysłowych?
Do napełniania rakiet kosmicznych itp...

Dawniej - w reakcji kwasu solnego z metalami. Obecnie - może to być
elektroliza, niestety.

Iii tam. Z ropy się robi. Albo innego gazu ziemnego. Reakcja metanu z wodą (katalityczna w temperaturze grubych setek stopni) produkuje syngas czyli mieszaninę czadu i wodoru. Z tego się oddziela wodór.


dużo idzie w ciepło, zbliżenie elektrod gotowało wodę (moc się zbliżała do 1/4 czajnika) - i rozwalało elektrody.
pewnie kilka kropel benzyny pewnie wybucha mocniej ;)
Koligram wodóru ma watrość opałową 3x wyższą niż kilogram benzyny.

Koligram Wodóru może ;) Ale kilogram wodoru to parę metrów
sześciennych do sprężenia i niejak nie zajmie to tyle samo miejsca co
3 kG benzyny. Na dopładkę potrzeba mnóstwo energii, żeby to sprężyć a
potem kolejne mnóstwo, żeby rozprężyć.

Eeee. Na rozprężenie już raczej energii nie potrzeba. Tylko trzeba sobie potem umieć radzić z naprawdę zimnym (minus sto kilkadziesiąt stopni) paliwem. Ale zimny ma też parę zalet bo np. łatwiej z "wtryskiem" bo jest sporo gęstszy.

W lecie nie ma problemu ale
jesienią/zimą "bak" wodoru może się skorupą lodu pokryć.

Musiałby mieć odpowiednią izolację.


Można też by wodór skroplić. Jest to jeszcze bardziej kosztowne energetycznie. Ale wtedy bak sporo mniejszy i lżejszy wyjdzie. Za to izolacja musiałaby być o wiele wiele lepsza (choć technicznie jest to osiągalne -- rozwiązaniem jest konstrukcja typu termos z wysoką próżnią pomiędzy ściankami, gdzie dodatkowo umieszczone jest wiele warstw cienkiej folii alu -- tzw. MLI czyli Multi Layer Insulation).

Teraz jeśli silnik spalinowy o sprawności 30% zastąpić układem wysokosprawnych (>50%) ogniw paliwowych i silnikiem elektrycznym (sprawność ~95%) to energetycznie już wychodzi lepiej z wodorem produkowanym z ropy (łącznie z dystrybucją tegoż wodoru) niż wprost spalanie produktów ropy naftowej. Ino nie ma całej infrastruktury wodorowej. Więc takie zabawy to tylko różne testy.


Tak czy owak nie ma takiej możliwości żeby prądem wytwarzanym przez silnik
wytworzyć go tyle żeby wartość opałowa przewyższyła obciążenie alternatora.

Nie ma nawet o czym mówić.

Oczywiście. Te całe HHO to zabawa w pereptum mobile.


Nawte gdyby te urządzenia były kilkaset razy wydajniejsze (bo dopiero wtedy
mogłoby dostarczyć jakieś znaczące dla silnika ilości wodoru), to wtedy z
kolei cały silnik samochodu by tego nie uciągnął (o seryjnym alternetorze
nawet nie wspominając).

Praw fizyki nie oszukasz.

Cóż, perpetum mobile nadal wygląda na niemożliwe do zbudowania :)

Natomiast tak jak w przypadku wszystkich "mpg tabs", czy innych
magentyzerów - ci co mieli do szkoły pod górkę, montują takie wynalazki jak
HHO, a potem albo efekt placebo i wprowadzenie oszczędnego stylu jeazdy
"żeby niezaburzać pomiaru", albo po prostu kłamią znajomym żeby nie wyjść
na głupków którzy wtopili kilka tysięcy.
O tyle niezrozumiały patent, że za podobne pieniądze co to HHO można sobie
założyć instalacje LPG, która coprawda też czegoś z niczego nie stworzy, no
ale wykorzysta bonusy podatkowe dla LPG i faktycznie można jeździć za pół
ceny.

Powiedzmy 2/3. Ale przy pewnych uciążliwościach, które spowodowały, że
ja na przykład nie zdecydowałem się na LPG nawet w tak paliwożernym
(według niektórych) potworze jak Lanos...

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-02-18 20:08:26
Autor: Michał
Hybryda
> bo się spowrotem skraplała) + chlor (z tej soli) czy coś podobnego.

Swoją drogą, jak się wytwarza wodór w celach przemysłowych?
Do napełniania rakiet kosmicznych itp...

Ja chciałem właśnie zrobić "rakietę na wodór", ale nie wyszło ;)

Przemysłowo nie wiem - ale chyba właśnie tak - trzeba by zobaczyć
skąd bierze firma SpaceX (goście od Tesli Motors) wodór do rakiet

 
> dużo idzie w ciepło, zbliżenie elektrod gotowało wodę (moc się zbliżała > do 1/4 czajnika) - i rozwalało elektrody.

> pewnie kilka kropel benzyny pewnie wybucha mocniej ;)

Koligram wodóru ma watrość opałową 3x wyższą niż kilogram benzyny.
Tak czy owak nie ma takiej możliwości żeby prądem wytwarzanym przez silnik
wytworzyć go tyle żeby wartość opałowa przewyższyła obciążenie alternatora.

żadnych szans nie ma

O tyle niezrozumiały patent, że za podobne pieniądze co to HHO można sobie
założyć instalacje LPG, która coprawda też czegoś z niczego nie stworzy, no
ale wykorzysta bonusy podatkowe dla LPG i faktycznie można jeździć za pół
ceny.

tania jazda mnie nigdy nie interesowała, choć czasami robiło na mnie wrażenie: ile spaliło ??? 4.7 litra/100 !! ? sekunda - tutaj dojechaliśmy
za 70pln ?!???

A u siebie muszę naprawić lpg bo mi się popsuło i już chyba za długo na PB jeździ - trochę mi głupio że iCar ma niższa cenę za km,
przynajmniej mi znajomi nie mówią ze podatków nie płacę tu :)

--


Data: 2012-02-29 14:39:00
Autor: Sebastian Kaliszewski
Hybryda
  Michał wrote:
bo się spowrotem skraplała) + chlor (z tej soli) czy coś podobnego.
Swoją drogą, jak się wytwarza wodór w celach przemysłowych?
Do napełniania rakiet kosmicznych itp...

Ja chciałem właśnie zrobić "rakietę na wodór", ale nie wyszło ;)

Przemysłowo nie wiem - ale chyba właśnie tak - trzeba by zobaczyć
skąd bierze firma SpaceX (goście od Tesli Motors) wodór do rakiet

Oni latają na nafcie :)

Nafta (taka szlachetna, oczyszczona z różnych alkinów i innych węglowodorów cyklicznych coby mogła robic jako ciecz chłodząca pracująca w ciężkich warunkach i by się z niej przy tym sadza nie wytrącała -- czyli paliwo RP-1) a do niej ciekły tlen i leciiimy!

A wodór to się produkuje przemysłowo bo czasem bywa potrzebny. Choć często nie rozdziela się go od czadu -- czyli pozostaje jako syngas (mieszanina CO i H2).


dużo idzie w ciepło, zbliżenie elektrod gotowało wodę (moc się zbliżała do 1/4 czajnika) - i rozwalało elektrody.
pewnie kilka kropel benzyny pewnie wybucha mocniej ;)
Koligram wodóru ma watrość opałową 3x wyższą niż kilogram benzyny.
Tak czy owak nie ma takiej możliwości żeby prądem wytwarzanym przez silnik
wytworzyć go tyle żeby wartość opałowa przewyższyła obciążenie alternatora.

żadnych szans nie ma

W rzeczy samej. To by łamało znane prawawa fizyki.


O tyle niezrozumiały patent, że za podobne pieniądze co to HHO można sobie
założyć instalacje LPG, która coprawda też czegoś z niczego nie stworzy, no
ale wykorzysta bonusy podatkowe dla LPG i faktycznie można jeździć za pół
ceny.

tania jazda mnie nigdy nie interesowała, choć czasami robiło na mnie wrażenie: ile spaliło ??? 4.7 litra/100 !! ? sekunda - tutaj dojechaliśmy
za 70pln ?!???

A u siebie muszę naprawić lpg bo mi się popsuło i już chyba za długo na PB jeździ - trochę mi głupio że iCar ma niższa cenę za km,
przynajmniej mi znajomi nie mówią ze podatków nie płacę tu :)

pzdr
\SK

--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-02-29 14:15:31
Autor: Sebastian Kaliszewski
Hybryda
Tomasz Pyra wrote:
On Sat, 18 Feb 2012 00:34:24 +0000 (UTC),  Michał wrote:

koło 120W szło, grzało i w kilka minut kubek wodoru z tlenem był (bez pary, bo się spowrotem skraplała) + chlor (z tej soli) czy coś podobnego.

Swoją drogą, jak się wytwarza wodór w celach przemysłowych?
Do napełniania rakiet kosmicznych itp...

Z metanu uzyskanego z ropy albo z gazu ziemnego zmieszanego z parą wodną -- czyli reforming parowy -- to stosunkowo najtańszy energetycznie proces. Są jeszcze inne cop do zasady dosyć podobne procesy.


dużo idzie w ciepło, zbliżenie elektrod gotowało wodę (moc się zbliżała do 1/4 czajnika) - i rozwalało elektrody.

pewnie kilka kropel benzyny pewnie wybucha mocniej ;)

Koligram wodóru ma watrość opałową 3x wyższą niż kilogram benzyny.
Tak czy owak nie ma takiej możliwości żeby prądem wytwarzanym przez silnik
wytworzyć go tyle żeby wartość opałowa przewyższyła obciążenie alternatora.

Nie ma. Najwieksza możliwa sprawność elektrolizy to coś ok. 75%.


Nawte gdyby te urządzenia były kilkaset razy wydajniejsze (bo dopiero wtedy
mogłoby dostarczyć jakieś znaczące dla silnika ilości wodoru), to wtedy z
kolei cały silnik samochodu by tego nie uciągnął (o seryjnym alternetorze
nawet nie wspominając).

Nie miałby jak. Perpetum mobile.


Natomiast tak jak w przypadku wszystkich "mpg tabs", czy innych
magentyzerów - ci co mieli do szkoły pod górkę, montują takie wynalazki jak
HHO, a potem albo efekt placebo i wprowadzenie oszczędnego stylu jeazdy
"żeby niezaburzać pomiaru", albo po prostu kłamią znajomym żeby nie wyjść
na głupków którzy wtopili kilka tysięcy.

O tyle niezrozumiały patent, że za podobne pieniądze co to HHO można sobie
założyć instalacje LPG, która coprawda też czegoś z niczego nie stworzy, no
ale wykorzysta bonusy podatkowe dla LPG i faktycznie można jeździć za pół
ceny.

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-02-18 00:38:11
Autor: BartekK
Hybryda
W dniu 2012-02-16 13:25, RoMan Mandziejewicz pisze:
Czy jadł już ktoś coś takiego?
Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. KrĂłtko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.
A widziałeś, ze nawet w Opolu jeździ jakaś taka oklejona terenówka, nissan patrol czy coś takiego, firma z jakiegoś zapyziałego magazynu ze Zborzowej, albo innego Cygana, i sie mocno reklamują...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-02-18 00:43:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Hybryda
Hello BartekK,

Saturday, February 18, 2012, 12:38:11 AM, you wrote:

Czy jadł już ktoś coś takiego?
Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.
A widziałeś, ze nawet w Opolu jeździ jakaś taka oklejona terenówka, nissan patrol czy coś takiego, firma z jakiegoś zapyziałego magazynu ze
Zborzowej, albo innego Cygana, i sie mocno reklamują...

Jest znacznie gorzej. Co chwilę zgłasza się do mnie ktoś z żadaniem
opracowania super transformatora albo cewki dla generatora HHO.
Podaje przy tym parametry takie, że głowa mała. Człowiek tłumaczy, że
to jest technobełkot - jakbym z audiofaszystami gadał.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-18 00:58:10
Autor: Tomasz Pyra
Hybryda
On Sat, 18 Feb 2012 00:43:14 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello BartekK,

Saturday, February 18, 2012, 12:38:11 AM, you wrote:

Czy jadł już ktoś coś takiego?
Różne rzeczy jadłem ale jeszcze nie słyszałem o Noblu za obalenie
termodynamiki. Krótko: hucpa taka sama, jak z magnetyzerami.
A widziałeś, ze nawet w Opolu jeździ jakaś taka oklejona terenówka, nissan patrol czy coś takiego, firma z jakiegoś zapyziałego magazynu ze
Zborzowej, albo innego Cygana, i sie mocno reklamują...

Jest znacznie gorzej. Co chwilę zgłasza się do mnie ktoś z żadaniem
opracowania super transformatora albo cewki dla generatora HHO.
Podaje przy tym parametry takie, że głowa mała. Człowiek tłumaczy, że
to jest technobełkot - jakbym z audiofaszystami gadał.

Widać nie czujesz niszy rynkowej ;-)
Chociaż ja już też jednego przekonałem, co chciał żebym mu takie cudo w
samochodzie zamontował.
Jak przyszedł to jedyna wątpliwość jaką miał to czy akumulator to
uciągnie... Jak wychodził to już miał szeroki komplet wątpliwości :)

Hybryda

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona