Hybryda SSD+HDD od WD

Data: 2013-11-29 09:45:32
Autor: Chris
Hybryda SSD+HDD od WD
Wreszcie co ciekawego a nie pseudo hybrydy od Seagate.

WD wypuci na rynek prawdziw hybryd 2.5" 120GBSSD + 1TB HDD
Cena na razie zaporowa z czego co widz bo 300e w PL ok 1150 zl ale wreszcie jest to fajna sprawa do lapkw bo masz SSD na szybko i HDD na pojemno.

Info:
http://www.backupacademy.pl/wd-prezentuje-pierwszy-na-swiecie-podwojny-dysk-ssdhdd/

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie byo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2013-11-29 13:49:22
Autor: Jan Stożek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po głębokim namyśle Chris napisał w piątek, 29 listopada 2013 09:45:

Wreszcie coś ciekawego a nie pseudo hybrydy od Seagate.

WD wypuścił na rynek prawdziwą hybrydę 2.5" 120GBSSD + 1TB HDD
Cena na razie zaporowa z czego co widzę bo 300e w PL ok 1150 zl ale
wreszcie jest to fajna sprawa do lapków bo masz SSD na szybkość i
HDD na pojemność.

No, dobrze - ale czym to się różni od "pseudo hybrydy od Seagate", która też ma "SSD na szybkość i HDD na pojemność"? Bo z przytoczonego opisu to, niestety, nie wynika.

Poza tym zafrapowało mnie zdanie: "...co czyni tę pamięć kompatybilną z popularnymi systemami operacyjnymi dla komputerów PC, począwszy od Windows XP a kończąc na Windows 8.1". Nie ma tu stwierdzenia "ze wszystkimi systemami operacyjnymi", tylko "z popularnymi systemami operacyjnymi". IMHO zwrot ten sugeruje, że napęd wymaga specjalnego sterowania (gdyby sterowanie było w pełni zgodne ze sterowaniem HDD lub SSD, to nie byłoby potrzeby ograniczania zgodności do "popularnych systemów operacyjnych"), a system operacyjny musi mieć zainstalowany jakiś specjalny driver do wykorzystania wszystkich funkcji dysku. A że hybrydy dla windows z driverem były w sprzedaży na długo przed Seagate'em - więc tym bardziej dziwi mnie, co w tym jest takiego nowego i ciekawego. --
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2013-11-29 13:17:04
Autor: januszek
Hybryda SSD+HDD od WD
Jan Stożek napisa?(a):

No, dobrze - ale czym to się różni od "pseudo hybrydy od Seagate", która też ma "SSD na szybkość i HDD na pojemność"? Bo z przytoczonego opisu to, niestety, nie wynika.

Piersze hybrydowe Momentusy XT miały 4 lub 8 GB ssd. j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2013-11-29 14:29:29
Autor: Chris
Hybryda SSD+HDD od WD
januszek nabazgrał(a):

Jan Stożek napisa?(a):
[...]

I to na wew. cache a nie na dane dla usera.

Data: 2013-11-29 14:38:25
Autor: Jan Stożek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po głębokim namyśle Chris napisał w piątek, 29 listopada 2013 14:29:

januszek nabazgrał(a):

Jan Stożek napisa?(a):
[...]

O ile rozumiem, że po marksowsku ilość przechodzi w jakość...

I to na wew. cache a nie na dane dla usera.

... o tyle tego nie bardzo. Chcesz, żeby tani dysk na rynek konsumencki przechowywał JEDYNĄ kopię danych użytkownika na SSD?

Data: 2013-11-29 14:43:56
Autor: Przemysaw Ryk
Hybryda SSD+HDD od WD
Dnia Fri, 29 Nov 2013 13:49:22 +0100, Jan Stożek napisał(a):

[...]

W tym rozwiązaniu WD dysk SSD, jak i HDD widziane są jako dwa oddzielne
urządzenia - vide http://pclab.pl/news55571.html.

(ciach…)

[ Jak to mówią daltoniści: życie jest jak tęcza - raz białe, raz czarne... ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2013-11-29 15:24:13
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Hybryda SSD+HDD od WD
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 29 Nov 2013 14:43:56 +0100  doszła do mnie wiadomość
<178kqal3qux3h$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>  od Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>  :

W tym rozwiązaniu WD dysk SSD, jak i HDD widziane są jako dwa oddzielne
urządzenia - vide http://pclab.pl/news55571.html.

(ciach…)

Widows only, upierdliwa instalacja, słaby SSD plus słaby HDD, drogi.
Gadżet na prezent (do laptopa z jednym miejscem na dysk).

Data: 2013-11-29 15:43:48
Autor: Chris
Hybryda SSD+HDD od WD
Olaf Frikiov Skiorvensen nabazgrał(a):

[...]

To start dla tego pewnie taka cena, SSD na starcie też kosztowały majątek.
Obecnie nie ma się co rzucać na to ale za jakiś czas jak ceny spadną to do lapka jak znalazł.
Pamiętaj że laki 2-bay to rzadkość niestety, ja w swoim zrezygnowałem z napędu BD na rzecz drugiego dysku SSD.

Data: 2013-11-29 15:53:56
Autor: Przemysaw Ryk
Hybryda SSD+HDD od WD
Dnia Fri, 29 Nov 2013 15:24:13 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

[...]

Upierdliwość z instalacją - tu się zgodzę. Nie wiem, co szkodziło po prostu
wypuścić na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako dwa napędy. Z
drugiej strony… Informację w instrukcji obsługi 95% miszczów by pewnie
zignorowało, a potem byłby płacz i zgrzytanie zębami, że dlaczego to takie
wolne. ;)

Swoją drogą - na podstawie czego wnioskujesz słabość owego napędu?

[ Wątrobę żółć zalewała. Nerki oblały się strachem. Gardło nerwowo         ]
[ przełykało ślinę. Żołądek coś gryzło na samą myśl. Nogi i język niedługo ]
[ miały zacząć się plątać. Serce krew zalewała. I tylko mózg się cieszył,  ]
[ że nadchodzi PIĄTEK!                                    (JoeMonster.org) ]

Data: 2013-11-29 16:08:51
Autor: Ghost
Hybryda SSD+HDD od WD

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:5esfo1icpy5q.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Czyli rozwiazanie dla tych, ktorzy maja miejsce na jeden dysk a chca ssd+hd (np. ja).
Tylko troche drogo.

Data: 2013-11-29 16:20:09
Autor: qwerty
Hybryda SSD+HDD od WD
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5298ae0a$0$2140$65785112@news.neostrada.pl...
Czyli rozwiazanie dla tych, ktorzy maja miejsce na jeden dysk a chca ssd+hd (np. ja).
Tylko troche drogo.

A jaka jest prędkość obrotowa tego dysku? Jak 5400 to słabiutko.

Data: 2013-11-30 10:44:58
Autor: 666
Hybryda SSD+HDD od WD
A ile decybeli wydziela ten dysk?
Sparzyłem się na WD tym, że na Scorpio Black 750 GB nie da się pracować z powodu hałasu.

-- -- -
A jaka jest prędkość obrotowa tego dysku?

Data: 2013-11-30 12:01:45
Autor: qwerty
Hybryda SSD+HDD od WD
Użytkownik " 666"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7cc2p$av6$1@news.supermedia.pl...
A ile decybeli wydziela ten dysk?
Sparzyłem się na WD tym, że na Scorpio Black 750 GB nie da się pracować z powodu hałasu.

Masz na myśli 2,5"? Mam taki zamontowany w laptopie.

Data: 2013-12-01 11:55:28
Autor: 666
Hybryda SSD+HDD od WD
No dokładnie, 2,5'' Scorpio Black u mnie w notebooku szumi jakby coś ocierało, i na czymkolwiek postawisz notka to idzie rezonans jak cholera.
Poprzednich dysków (Seagate, Hitachi Travelstar) praktycznie nie słyszałem.

-- -- -

Data: 2013-11-29 16:13:21
Autor: Mr. Misio
Hybryda SSD+HDD od WD
Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

Upierdliwość z instalacją - tu się zgodzę. Nie wiem, co szkodziło po prostu
wypuścić na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako dwa napędy.

Rynek zweryfikuje, dual-dyski proste w obsludze dla kazdepgo ponad cwiercinteligenta IT pojawia sie (wrozba z ciasteczka) ;)

Data: 2013-11-29 16:33:29
Autor: Jan Stożek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po głębokim namyśle Przemysław Ryk napisał w piątek, 29 listopada 2013 15:53:

[...]

A po co Ci dwa osobne dyski? Przecież to wada, a nie zaleta! Przy 120 GB cache'a (albo w systemie tiered-storage, jeżeli aż tak bardzo zależy Ci na tej pojemności) i przy typowej pracy biurowej mogłoby się okazać, że twardysk w ogóle nie włączałby się miesiącami. I tu, niestety, jest istotna przewaga zarządzania automatycznego nad jakimkolwiek manualnym: spróbuj tak podzielić pliki w swoim profilu, żeby np. maile do których wracasz i cache przeglądarki były na SSD, a maile sprzed pół roku - na HDD. A dla przyzwoitego algorytmu zarządzającego nie jest to żaden problem - czy to na poziomie plików, czy bloków dyskowych.

Data: 2013-12-27 23:57:17
Autor: Przemysaw Ryk
Hybryda SSD+HDD od WD
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:33:29 +0100, Jan Stoek napisa(a):

Widows only, upierdliwa instalacja, saby SSD plus saby HDD,
drogi. Gadet na prezent (do laptopa z jednym miejscem na dysk).

Upierdliwo z instalacj - tu si zgodz. Nie wiem, co szkodzio po
prostu wypuci na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako
dwa napdy.

A po co Ci dwa osobne dyski? Przecie to wada, a nie zaleta! Przy 120 GB cache'a (albo w systemie tiered-storage, jeeli a tak bardzo zaley Ci na tej pojemnoci) i przy typowej pracy biurowej mogoby si okaza, e twardysk w ogle nie wczaby si miesicami.

Owszem - mogaby. Niekoniecznie musiaaby. Nie zawsze automatyka dziaa
zgodnie z zaoeniami i chciami uytkownika. :)

I tu, niestety, jest istotna przewaga zarzdzania automatycznego nad
jakimkolwiek manualnym: sprbuj tak podzieli pliki w swoim profilu, eby
np. maile do ktrych wracasz i cache przegldarki byy na SSD, a maile
sprzed p roku - na HDD. A dla przyzwoitego algorytmu zarzdzajcego nie
jest to aden problem - czy to na poziomie plikw, czy blokw dyskowych.

Serio masz z tym problem? U mnie standardem jest podzia dysku na dwie
partycje. Obecnie na system i soft roboczy jest jedna partycja z RAID0,
druga partycja na dane obrabiane i te, do ktrych potrzebuj szybkiego
dostpu. Przerzemapowanie gdzie dany udzia ley tak, eby program o tym
pojcia nie mia jest przecie banalne.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Optymista nigdy nie bdzie przyjemnie zaskoczony.       (JoeMonster.org) ]

Data: 2013-12-28 13:51:20
Autor: Jan Stożek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po głębokim namyśle Przemysław Ryk napisał w piątek, 27 grudnia 2013 23:57:

[...]

Serio masz z tym problem?

Szkoda mi na to czasu. Wolę go poświęcić na znalezienie softu, który zrobi to za mnie. :D

Data: 2013-11-29 20:03:50
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Hybryda SSD+HDD od WD
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 29 Nov 2013 15:53:56 +0100  doszła do mnie wiadomość
<5esfo1icpy5q.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>  od Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>  :
[...]

Zacznijmy od bełkotu marketingowego, fragmenty tego bełkotu są tak
śmieszne, że nie można ich w tym miejscu nie zacytować:
"2 w 1
Stworzony dla entuzjastów, profesjonalistów z branży kreatywnej,
graczy i wszystkich, którzy modernizują lub budują komputery PC,
podwójny dysk WD Black2 to większa pojemność, wydajność, niezawodność
i jednocześnie pełna elastyczność  oraz swoboda wyboru w zakresie
tego, jak i gdzie przechowywać dane."

reszta tu:
http://wdc.com/pl/company/pressroom/releases/?release=5941a569-ae86-47bc-95cb-33558f73ade8

"Profesjonalne możliwości.

Dysk WD Black^(2) powstał przez zespolenie dwóch najwyższej klasy
nośników danych w jednym niezwykłym urządzeniu."

-> http://wdc.com/pl/products/products.aspx?id=1190

Zwalająca z nóg specyfikacja techniczna tu:
http://www.wdc.com/wdproducts/library/SpecSheet/ENG/2879-800011.pdf

Na kobiec testy ze strony storagereview.com:
http://www.storagereview.com/wd_black2_ssd_hdd_review

Prawdę mówiąc czekałem na dysk hybrydowy WD(HDD+Flash cache) a
doczekłem się na miernej wydajności 2 w 1, w dodatku Windows only, co
go dyskwalifikuje w moich oczach. Jak ktoś to tu już napisał, ten dysk
to krok wstecz w porównaniu z SSHD.

Data: 2013-11-29 16:22:17
Autor: Jan Stożek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po głębokim namyśle Przemysław Ryk napisał w piątek, 29 listopada 2013 14:43:

[...]

To jaką to ma w takim razie przewagę nad oddzielnymi napędami SSD i HDD? Oczywiście poza laptopami i netbookami, gdzie może rzeczywiście nie być fizycznie miejsca na dwa napędy. Tyle, że w przypadku lapków i netków istotne jest ograniczenie pracy dysku twardego. A pod tym względem nie widzę tu istotnej przewagi nad seagate'em (no... może pojemnością SSD).

Data: 2013-11-29 16:43:56
Autor: Przemysaw Ryk
Hybryda SSD+HDD od WD
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:22:17 +0100, Jan Stoek napisa(a):

Po gbokim namyle Przemysaw Ryk napisa w pitek, 29 listopada 2013 14:43:

No, dobrze - ale czym to si rni od "pseudo hybrydy od
Seagate", ktra te ma "SSD na szybko i HDD na pojemno"? Bo z
przytoczonego opisu to, niestety, nie wynika.

W tym rozwizaniu WD dysk SSD, jak i HDD widziane s jako dwa
oddzielne urzdzenia - vide http://pclab.pl/news55571.html.

To jak to ma w takim razie przewag nad oddzielnymi napdami SSD i HDD? Oczywicie poza laptopami i netbookami, gdzie moe rzeczywicie nie by fizycznie miejsca na dwa napdy. Tyle, e w przypadku lapkw i netkw istotne jest ograniczenie pracy dysku twardego. A pod tym wzgldem nie widz tu istotnej przewagi nad seagate'em (no... moe pojemnoci SSD).

Moim zdaniem - sam decydujesz, co ma by trzymane na SSD, co na HDD. To po
pierwsze. Po drugie w porwnaniu z hybrydami Seagate'a, to jednak chyba
pojemno SSD jest wiksza.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ George: "It is better to be... agreeable than to be right." Bras: That's ]

Data: 2013-11-29 17:30:07
Autor: Jan Stożek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po głębokim namyśle Przemysław Ryk napisał w piątek, 29 listopada 2013 16:43:

A pod tym względem nie widzę tu istotnej przewagi nad
seagate'em (no... może pojemnością SSD).

Moim zdaniem - sam decydujesz, co ma być trzymane na SSD, co na HDD.

To jest pod prąd całego rozwoju architektury przez ostatnich kilkadziesiąt lat. Windowsy zaczynały jako nakładka na DOS z oddzielnymi literkami dysków - teraz stają na uszach, żeby ten podział w miarę możliwości zamazać. Automaty skutecznie decydują, co ma być w cache L1, L2, L3, co w RAM-ie, co w swapie, co w cache'u, co w buforze, co na szybszym dysku, co na wolniejszym albo na taśmie (to w przypadku tiered storage). Dlaczego uważasz, że potrafisz zrobić to lepiej? Oczywiście, _może_ się okazać, że będziesz chciał mieć pewność, że jakiś pojedynczy plik czy grupa plików powinna być na SSD albo na HDD - tak samo, jak _możesz_ chcieć, żeby konkretna zmienna była trzymana w rejestrze procesora, a nie w pamięci. Ale to są raczej wyjątki, niż reguła. Dam Ci prosty przykład: Windows zajmuje na dysku ~10 GB. Zgodnie z regułami sztuki zainstalujesz je na SSD. Tymczasem do codziennej pracy Windows wymaga - powiedzmy - 2 GB, a reszta, to narzędzia, biblioteki i zasoby, których prawdopodobnie nigdy w życiu nie wykorzystasz! PO CO one mają leżeć na drogim nośniku? Liczby są trochę spod dużego palca, ale moja instalacja Windows XP z kilkoma czy kilkunastoma zainstalowanymi niedużymi programami i bez danych użytkownika ma ~13 GB, a druga instalacja - wstępnie odchudzona ze zbędnych elementów przy pomocy WinLITE'a - ma zaledwie ~3 GB (a na pewno dałoby się ją jeszcze odchudzić). Czyli te 10 GB można by na ślepo zdjąć z SSD i przenieść na HDD bez uszczerbku dla czegokolwiek.

To samo dotyczy office'a i wszystkich innych programów, a także danych użytkownika. Maile pewnie na SSD, bo chcemy mieć szybko dostęp. Ale są maile, które właśnie przyszły i będziemy je czytać, przenosić, a może i odpowiadać i są maile, które leżą w skrzynce miesiącami i jedyne, co je jeszcze czeka, to przeniesienie do archiwum albo do kosza. PO CO one mają zajmować miejsce na SSD? Mamy kosz (systemowy i w programie pocztowym). PO CO on ma być na SSD, skoro zagląda się tam sporadycznie i to na ogół w celu szybkiego naprawienia błędu klasy "o, kurde"? I tak dalej, i tak dalej.
To po pierwsze. Po drugie w porównaniu z hybrydami Seagate'a, to
jednak chyba pojemność SSD jest większa.

Jest zdecydowanie większa - tak z 15 razy, jak się zorientowałem. Ale czekam na argumenty, że zastosowana architektura 2-
w-1 jest rzeczywiście lepsza od klasycznej hybrydy (HDD + SSD jako cache).  IMHO nawet 20-30GB SSD + przyzwoity algorytm do zarządzania położeniem informacji (cache albo tiered storage) byłoby dużo bardziej efektywny. Te 120 GB, to tylko nakręcanie ceny, bo ludziom się wydaje, że naprawdę tyle potrzebują - a to z reguły jest po prostu bajką.

Data: 2013-12-28 00:47:17
Autor: Przemysaw Ryk
Hybryda SSD+HDD od WD
Dnia Fri, 29 Nov 2013 17:30:07 +0100, Jan Stożek napisał(a):

[...]

Odnośnie procesów zachodzących w samym procesorze, czy w obrębie
procesora-ram-chipsetu-kartą graficzną - interesuje mnie to, co się tam
dzieje, ale z wpływem na to bywa różnie. I nie musi to być kwestia samych
Windows - swego czasu AFAIR (niech mnie ktoś poprawi, jeżeli mylę fakty)
rdzenie P4 komunikowały się przez FSB, czyli tak de facto przez stosunkowo
wolną szynę wyprowadzoną na zewnątrz układu.

[...]

W przypadku danych na dysku zgromazdonych? Mam pewne podejrzenie, że jestem
w stanie określić sporo folderów, z których szybki dostęp z dysku SSD da
wymierne korzyści w różnych zastosowaniach, a które można przewalić na
wolniejszy napęd talerzowy.

[...]

Wiesz - chętnie korzystam z XP tam, gdzie się on sprawdza. Na obecnym
komputerze instalując sobie XP strzeliłbym sobie w stopę, jądra i potylicę.
Gdybym tylko dał radę. XP x64 poza eksperyment tak de facto nie wyszedł.
Sensowna stacja do pracy na XP x64? Oczadziałeś Waść?

[...]

Thununderbird - przeniesienie katalogu i zrobienie dowiązania symbolicznego
Windows Live Mail - patrz wyżej
MS Outlook - przenieść plik archiwum na partycję poza SSD
Temp - w czym problem z przeniesieniem?

Spytam inaczej - jaki problem z rozdzielaniem rzeczy leżących w
\Users\Konto\AppData\?

Niestety - to trzeba robić. Ceny SSD są jakie są, soft puchnie w tempie
błyskawicznym. Spytam z ciekawości - używasz Google Chrome'a?

[...]

Pożyjemy zobaczymy. Test na PCLabie był, się wreszcie ogarnę spod paru
tematów, to do lektury siadam. :D

[ Dłużej nie wytrzymam! Bo co mógłbym jeszcze, będąc niezwykle przystojnym ]
[ lemurem, zrobić?!                            (Król Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2013-12-28 13:49:29
Autor: Jan Stożek
Hybryda SSD+HDD od WD
Witam,

Po głębokim namyśle Przemysław Ryk napisał w sobota, 28 grudnia 2013 00:47:

[...]

W to nie wątpię. W obrębie swoich własnych plików potrafiłby to nawet średnio kumaty szympans. Z systemem i aplikacjami jest trochę gorzej, bo tu trzeba wiedzieć, do czego one służą i jak często są potrzebne. Ale widzę, że całkowicie ignorujesz ISTOTĘ problemu. A tak naprawdę sprowadza się ona do dwóch rzeczy:
- czy jesteś w stanie zarządzać tieringiem lepiej, niż automat? (i to nie tylko jednorazowo, ale na bieżąco albo cyklicznie, w miarę, jak dane się starzeją i przestają być potrzebne)
- jeżeli tak, to czy uzyskana korzyść w stosunku do automatu jest warta Twojego cennego czasu?

Jeżeli tak, to to jest produkt dla Ciebie. Ale IMHO życie jest krótkie, więc wolę poświęcić wolny czas np. na spacer z psem albo na naukę czegoś nowego, niż na zastanawianie się, gdzie powinien leżeć który plik, żeby było dobrze - więc nie jest to produkt dla mnie.
Dam Ci prosty przykład: Windows zajmuje na dysku ~10 GB.
Wiesz - chętnie korzystam z XP tam, gdzie się on sprawdza.

Dobrze, że nie dałem przykładu z zarządzaniem krzemieniami, bo byś się przyczepił, że pięściaki są passè. :/

Sensowna stacja do pracy na XP x64? Oczadziałeś Waść?

Dałem przykład z WXP, bo akurat mam go poinstalowanego na maszynach wirtualnych i mogłem porównać "z marszu" różne konfiguracje. A zresztą - czy myślisz, że na najnowszym super-hiper-duper 64-bitowym systemie jest inaczej? Jest dokładnie tak samo, albo nawet gorzej - chyba, że poświęciłeś długie godziny swojego cennego życia i pracowicie usunąłeś absolutnie wszystko, czego nie używasz, nie używałeś i nie będziesz używał. Ale to nie ma większego sensu.

[...]

Wszystko można, ale PO CO? Skoro automat robi to przynajmniej równie dobrze i w dodatku odróżnia pliki stare od nowych nawet, jak są przemieszane jak mielonka.
Niestety - to trzeba robić. Ceny SSD są jakie są, soft puchnie w
tempie błyskawicznym.

I dlatego trzeba używać narzędzi, a nie próbować je zastępować pracą ręczną. Rękoma pracują posadzkarze, murarze, Murzyni i Filipińczycy. A informatycy powinni pracować głową, bo informatyk pracujący rękoma jest szkodliwy dla otoczenia.
Spytam z ciekawości - używasz Google Chrome'a?

Nie, a co to ma do rzeczy? Czy on się jakoś specjalnie różni?
Ale czekam na argumenty, że zastosowana architektura
2- w-1 jest rzeczywiście lepsza od klasycznej hybrydy (HDD + SSD
jako cache).

I nadal czekam. Bo na razie nie dałeś żadnego sensownego kontr-
argumentu poza propozycją zastąpienia prostego automatu dużą ilością bezsensownej pracy własnej.

Pożyjemy zobaczymy. Test na PCLabie był, się wreszcie ogarnę spod
paru tematów, to do lektury siadam. :D

Też chętnie przeczytam.

--
Pozdrawiam,

(js).

Data: 2013-12-29 12:18:17
Autor: Jan Stożek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po głębokim namyśle Przemysław Ryk napisał w sobota, 28 grudnia 2013 00:47:

Test na PCLabie był, się wreszcie ogarnę spod paru tematów, to do
lektury siadam. :D

I jak wnioski? Jak dla mnie chłopaki trochę za bardzo koncentrują się na wybranych parametrach wybranego podzespołu. Owszem, jest to istotne i można pewne rzeczy porównać, ale potem trzeba wiedzieć, jak te cyferki przełożyć na konkretne środowisko konkretnego użytkownika, a to nie jest ani proste, ani oczywiste. A często niemożliwe, jak się nadmiernie zasugeruje wnioskami od czapy. --

Data: 2013-11-30 09:21:38
Autor: zlotowinfo
Hybryda SSD+HDD od WD
czy w tych hybrydach mona normalnie stworzy partycj tylko SSD i tylko hdd ?

Data: 2013-12-02 08:56:18
Autor: Chris
Hybryda SSD+HDD od WD
zlotowinfo nabazgra(a):

czy w tych hybrydach mona normalnie stworzy partycj tylko SSD i tylko
hdd  ?

Czytaj co ludzie pisz i zobacz dane techniczne, to s DWA DYSKI zamknite w jednej obudowie i kady widziany osobno.

Data: 2013-12-02 10:10:47
Autor: Zakonspirowany
Hybryda SSD+HDD od WD
W dniu 29-11-2013 09:45, Chris pisze:
Cena na razie zaporowa z czego co widzę bo 300e w PL ok 1150 zl ale
fajna sprawa do lapków bo masz SSD na szybkość i HDD na
pojemność.

A jakieś sensowne zastosowanie dla szerszego grona użytkowników?
Dyski zewnętrzne istnieją od wielu lat. Ja przez większość czasu mam podpięte dwa (do laptopa). Nie widzę sensu pakowania ich do laptopa. Jeśli koniecznie trzeba przenieść większą ilość danych, to taki mały dysk wchodzi do kieszeni. Nie zawsze natomiast istnieje potrzeba zabierania ze sobą całego laptopa. Posiadanie zewnętrznego dysku ma też kilka innych zalet – złodzieje wolą laptopy od małych, niepozornych skrzyneczek. Jedyna rzecz, o którą warto się zatroszczyć, to porządek na dyskach i świadomość gdzie się dane rzeczy zapisuje.
Mnie natomiast do przenoszenia danych zwykle wystarcza pendrive. Jednego mam nawet na specjalnej lince/łańcuszku, do wieszania na szyi, iż w razie czego nie ma obawy, że zgubię bądź mi go ukradną z laptopem. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-02 19:26:12
Autor: Mr. Misio
Hybryda SSD+HDD od WD
Użytkownik Zakonspirowany napisał:
[...]

Nie kazdy lub miec plataniene kabli i luznych dyskow na USB.

Data: 2013-12-02 21:58:38
Autor: Zakonspirowany
Hybryda SSD+HDD od WD
W dniu 02-12-2013 19:26, Mr. Misio pisze:
Nie kazdy lub miec plataniene kabli i luznych dyskow na USB.

Idzie jeden – do zew. karty dźwiękowej z hubem USB. I tylko ten jeden.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-03 06:56:14
Autor: z
Hybryda SSD+HDD od WD
W dniu 2013-12-02 21:58, Zakonspirowany pisze:

Idzie jeden – do zew. karty dźwiękowej z hubem USB. I tylko ten jeden.

USB 3.0?

Ja męczę zewnętrzny esata. Cóż :-( Nie jest to stabilne połączenie
Zaczyna mnie wku... taka pajęczyna.
Tak samo jak z zewnętrznymi tunerami dvbt.
Laptop della + win764  a normalnie partyzantka.
Działa ale po godzinie czy dwóch wywala się obraz.
Testowałem na różnych tunerach, sterach, softach...

Data: 2013-12-03 08:07:56
Autor: Zakonspirowany
Hybryda SSD+HDD od WD
W dniu 03-12-2013 06:56, z pisze:
Laptop della + win764  a normalnie partyzantka.

Sama marka wiele o laptopie nie mówi.
U mnie wszystko działa jak należy.
USB 2.0, ale w ogóle mi to nie przeszkadza.
Nawet ciężkie zdjęcia z zewnętrznego przeskakują płynnie.
A jakieś tam projekty, to wiadomo, że na wewnętrznym.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-03 08:30:44
Autor: z
Hybryda SSD+HDD od WD
W dniu 2013-12-03 08:07, Zakonspirowany pisze:
U mnie wszystko dziaa jak naley.
USB 2.0, ale w ogle mi to nie przeszkadza.
Nawet cikie zdjcia z zewntrznego przeskakuj pynnie.
A jakie tam projekty, to wiadomo, e na wewntrznym.

Wiem e do moich wymaga to powinienem mie szybkiego blaszaka z raidem.... Niestety rzebi na tym co mam i przestrzeni jak mam.
Jest i tak najszybszy w domostwie. :-)
Wszystko przebolej ale zawiodem si na podczeniach peryferii.
Nie mog polega i na esata i na USB. Cigle co nie tak a na prawd dbam i o system i sprzt.

PS. Taka hybryda to by byo miodzio. Moe jak za par lat jak bdzie jeszcze do czego zamontowa ODPUKA :-)

Data: 2013-12-03 09:03:59
Autor: Zakonspirowany
Hybryda SSD+HDD od WD
W dniu 03-12-2013 08:30, z pisze:
Ciągle coś nie tak a na prawdę dbam i o system i sprzęt.

Chyba jednak coś masz nie tak, bo nie bez powodu USB się przyjęło i ciągle rozwija. Ja myślałem, że drukarka WiFi to dobry pomysł. No i mam mieszane uczucia. Oczywiście mogę połączyć kablem, ale przecież nie o to chodziło.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-03 09:23:46
Autor: z
Hybryda SSD+HDD od WD
W dniu 2013-12-03 09:03, Zakonspirowany pisze:
W dniu 03-12-2013 08:30, z pisze:
Cigle co nie tak a na prawd dbam i o system i sprzt.

Chyba jednak co masz nie tak, bo nie bez powodu USB si przyjo i
cigle rozwija. Ja mylaem, e drukarka WiFi to dobry pomys. No i mam
mieszane uczucia. Oczywicie mog poczy kablem, ale przecie nie o to
chodzio.

S dwie moliwoci:
- Styki USB si zuyy - sdz e wtpi :-)
- urzdzenia si "gryz" ze sob. A troch ich jest.
eby wszystko dziaao musz by w odpowiedniej konfiguracji kablowej ;-) A i tak po jakim czasie si co "rozcza".
I to jest wanie najgorsze.

Data: 2013-12-03 09:38:03
Autor: Zakonspirowany
Hybryda SSD+HDD od WD
W dniu 03-12-2013 09:23, z pisze:
Żeby wszystko działało muszą być w odpowiedniej konfiguracji kablowej
;-) A i tak po jakimś czasie się coś "rozłącza".

Nie wiem. Ja tam do lapka mam podłączoną dźwiękową z hubem 4xUSB, do którego mam podpięte 2 dyski, a bywało i że dwa odbiorniki 2,4 GHZ od myszy i klawiszy (M$ i Logitech) i nic się nigdy nie gryzło. Starą drukarkę też tam wpinałem. Teraz mam 1 port zajęty tą kartą, jeden przez nanoodbiornik od myszy i klawiszy, a na trzecim ładuję sobie telefon. Ale cały sprzęt mam z wyższych półek, bo przy podstawowych peryferiach nie eksperymentuję. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-04 10:59:38
Autor: G Nowak
Hybryda SSD+HDD od WD
Nie wiem. Ja tam do lapka mam podczon dwikow z hubem 4xUSB, do
ktrego mam podpite 2 dyski, a bywao i e dwa odbiorniki 2,4 GHZ od
myszy i klawiszy (M$ i Logitech) i nic si nigdy nie gryzo. Star
drukark te tam wpinaem. Teraz mam 1 port zajty t kart, jeden przez
nanoodbiornik od myszy i klawiszy, a na trzecim aduj sobie telefon.
Ale cay sprzt mam z wyszych pek, bo przy podstawowych peryferiach
nie eksperymentuj. :)

I przenosisz go z tym zestawem. Tak wiem. Super laptop, super matryca, super to i owo, ale skoro i tak jest wmurowany, to czemu nie moglby miec ergonomicznej klawiatury, 27'' monitora i opcji rozbudowy?

--
Pozdr

Data: 2013-12-04 12:55:08
Autor: Zakonspirowany
Hybryda SSD+HDD od WD
W dniu 04-12-2013 11:59, G Nowak pisze:
I przenosisz go z tym zestawem. Tak wiem. Super laptop, super matryca,
super to i owo, ale skoro i tak jest wmurowany, to czemu nie moglby miec
ergonomicznej klawiatury, 27'' monitora i opcji rozbudowy?

Nie jest wmurowany, a jedynie, dzięki jednemu kablowi, "zadokowany" do stereo i zewnętrznych dysków (na wewnętrznym wciąż mam 400 z 600 GB wolnego miejsca). Klawiaturę ergonomiczną oraz mysz mam podłączoną do laptopa przy pomocy nanoodbiornika, którego nie potrzebuję wyciągać (mam wręcz zapasowy). Monitor mógłbym dokupić, jednak w tym momencie myślałbym raczej o nowym aparacie (wartości 2-3 monitorów, a nie stać mnie na jedno i drugie).
Jeśli kogoś stać na "gadżety", to niech kupuje – nie bronię. Ja jedynie staram się dostrzegać i wyliczać minusy nowych i "cudownych" rozwiązań. Hybrydy mają u mnie bilans ujemny. Tablety podobnie, lecz podkreślę: _u_mnie_.

--

Hybryda SSD+HDD od WD