Hybryda SSD+HDD od WD

Data: 2013-11-29 13:49:22
Autor: Jan Sto偶ek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po g艂臋bokim namy艣le Chris napisa艂 w pi膮tek, 29 listopada 2013 09:45:

Wreszcie co艣 ciekawego a nie pseudo hybrydy od Seagate.

WD wypu艣ci艂 na rynek prawdziw膮 hybryd臋 2.5" 120GBSSD + 1TB HDD
Cena na razie zaporowa z czego co widz臋 bo 300e w PL ok 1150 zl ale
wreszcie jest to fajna sprawa do lapk贸w bo masz SSD na szybko艣膰 i
HDD na pojemno艣膰.

No, dobrze - ale czym to si臋 r贸偶ni od "pseudo hybrydy od Seagate", kt贸ra te偶 ma "SSD na szybko艣膰 i HDD na pojemno艣膰"? Bo z przytoczonego opisu to, niestety, nie wynika.

Poza tym zafrapowa艂o mnie zdanie: "...co czyni t臋 pami臋膰 kompatybiln膮 z popularnymi systemami operacyjnymi dla komputer贸w PC, pocz膮wszy od Windows XP a ko艅cz膮c na Windows 8.1". Nie ma tu stwierdzenia "ze wszystkimi systemami operacyjnymi", tylko "z popularnymi systemami operacyjnymi". IMHO zwrot ten sugeruje, 偶e nap臋d wymaga specjalnego sterowania (gdyby sterowanie by艂o w pe艂ni zgodne ze sterowaniem HDD lub SSD, to nie by艂oby potrzeby ograniczania zgodno艣ci do "popularnych system贸w operacyjnych"), a system operacyjny musi mie膰 zainstalowany jaki艣 specjalny driver do wykorzystania wszystkich funkcji dysku. A 偶e hybrydy dla windows z driverem by艂y w sprzeda偶y na d艂ugo przed Seagate'em - wi臋c tym bardziej dziwi mnie, co w tym jest takiego nowego i ciekawego. --
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadaj膮c bezpo艣rednio prosz臋 usun膮膰 minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2013-11-29 13:17:04
Autor: januszek
Hybryda SSD+HDD od WD
Jan Sto偶ek napisa?(a):

No, dobrze - ale czym to si臋 r贸偶ni od "pseudo hybrydy od Seagate", kt贸ra te偶 ma "SSD na szybko艣膰 i HDD na pojemno艣膰"? Bo z przytoczonego opisu to, niestety, nie wynika.

Piersze hybrydowe Momentusy XT mia艂y 4 lub 8 GB ssd. j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2013-11-29 14:29:29
Autor: Chris
Hybryda SSD+HDD od WD
januszek nabazgra艂(a):

Jan Sto偶ek napisa?(a):
[...]

I to na wew. cache a nie na dane dla usera.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd藕 histori臋 auta i zobacz czy nie by艂o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd藕 VIN, wyposa偶enie, przebieg, histori臋 wypadkow膮.

Data: 2013-11-29 14:38:25
Autor: Jan Sto偶ek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po g艂臋bokim namy艣le Chris napisa艂 w pi膮tek, 29 listopada 2013 14:29:

januszek nabazgra艂(a):

Jan Sto偶ek napisa?(a):
[...]

O ile rozumiem, 偶e po marksowsku ilo艣膰 przechodzi w jako艣膰...

I to na wew. cache a nie na dane dla usera.

... o tyle tego nie bardzo. Chcesz, 偶eby tani dysk na rynek konsumencki przechowywa艂 JEDYN膭 kopi臋 danych u偶ytkownika na SSD?

Data: 2013-11-29 14:43:56
Autor: Przemys砤w Ryk
Hybryda SSD+HDD od WD
Dnia Fri, 29 Nov 2013 13:49:22 +0100, Jan Sto偶ek napisa艂(a):

[...]

W tym rozwi膮zaniu WD dysk SSD, jak i HDD widziane s膮 jako dwa oddzielne
urz膮dzenia - vide http://pclab.pl/news55571.html.

(ciach鈥)

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jak to m贸wi膮 daltoni艣ci: 偶ycie jest jak t臋cza - raz bia艂e, raz czarne... ]

Data: 2013-11-29 15:24:13
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Hybryda SSD+HDD od WD
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 29 Nov 2013 14:43:56 +0100  dosz艂a do mnie wiadomo艣膰
<178kqal3qux3h$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>  od Przemys艂aw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>  :

W tym rozwi膮zaniu WD dysk SSD, jak i HDD widziane s膮 jako dwa oddzielne
urz膮dzenia - vide http://pclab.pl/news55571.html.

(ciach鈥)

Widows only, upierdliwa instalacja, s艂aby SSD plus s艂aby HDD, drogi.
Gad偶et na prezent (do laptopa z jednym miejscem na dysk).
--
Gdyby si臋 wysadzi艂o ich planety, zburzy艂o miasta,
spali艂o ksi臋gi, a ich samych wyt艂uk艂o do nogi,

Data: 2013-11-29 15:43:48
Autor: Chris
Hybryda SSD+HDD od WD
Olaf Frikiov Skiorvensen nabazgra艂(a):

[...]

To start dla tego pewnie taka cena, SSD na starcie te偶 kosztowa艂y maj膮tek.
Obecnie nie ma si臋 co rzuca膰 na to ale za jaki艣 czas jak ceny spadn膮 to do lapka jak znalaz艂.
Pami臋taj 偶e laki 2-bay to rzadko艣膰 niestety, ja w swoim zrezygnowa艂em z nap臋du BD na rzecz drugiego dysku SSD.

Data: 2013-11-29 15:53:56
Autor: Przemys砤w Ryk
Hybryda SSD+HDD od WD
Dnia Fri, 29 Nov 2013 15:24:13 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisa艂(a):

[...]

Upierdliwo艣膰 z instalacj膮 - tu si臋 zgodz臋. Nie wiem, co szkodzi艂o po prostu
wypu艣ci膰 na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako dwa nap臋dy. Z
drugiej strony鈥 Informacj臋 w instrukcji obs艂ugi 95% miszcz贸w by pewnie
zignorowa艂o, a potem by艂by p艂acz i zgrzytanie z臋bami, 偶e dlaczego to takie
wolne. ;)

Swoj膮 drog膮 - na podstawie czego wnioskujesz s艂abo艣膰 owego nap臋du?

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ W膮trob臋 偶贸艂膰 zalewa艂a. Nerki obla艂y si臋 strachem. Gard艂o nerwowo         ]

Data: 2013-11-29 16:08:51
Autor: Ghost
Hybryda SSD+HDD od WD

U偶ytkownik "Przemys艂aw Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:5esfo1icpy5q.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Czyli rozwiazanie dla tych, ktorzy maja miejsce na jeden dysk a chca ssd+hd (np. ja).
Tylko troche drogo.

Data: 2013-11-29 16:20:09
Autor: qwerty
Hybryda SSD+HDD od WD
U偶ytkownik "Ghost"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:5298ae0a$0$2140$65785112@news.neostrada.pl...
Czyli rozwiazanie dla tych, ktorzy maja miejsce na jeden dysk a chca ssd+hd (np. ja).
Tylko troche drogo.

A jaka jest pr臋dko艣膰 obrotowa tego dysku? Jak 5400 to s艂abiutko.

Data: 2013-11-30 10:44:58
Autor: 666
Hybryda SSD+HDD od WD
A ile decybeli wydziela ten dysk?
Sparzy艂em si臋 na WD tym, 偶e na Scorpio Black 750 GB nie da si臋 pracowa膰 z powodu ha艂asu.

-- -- -
A jaka jest pr臋dko艣膰 obrotowa tego dysku?

Data: 2013-11-30 12:01:45
Autor: qwerty
Hybryda SSD+HDD od WD
U偶ytkownik " 666"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l7cc2p$av6$1@news.supermedia.pl...
A ile decybeli wydziela ten dysk?
Sparzy艂em si臋 na WD tym, 偶e na Scorpio Black 750 GB nie da si臋 pracowa膰 z powodu ha艂asu.

Masz na my艣li 2,5"? Mam taki zamontowany w laptopie.

Data: 2013-12-01 11:55:28
Autor: 666
Hybryda SSD+HDD od WD
No dok艂adnie, 2,5'' Scorpio Black u mnie w notebooku szumi jakby co艣 ociera艂o, i na czymkolwiek postawisz notka to idzie rezonans jak cholera.
Poprzednich dysk贸w (Seagate, Hitachi Travelstar) praktycznie nie s艂ysza艂em.

-- -- -

Data: 2013-11-29 16:13:21
Autor: Mr. Misio
Hybryda SSD+HDD od WD
U偶ytkownik Przemys艂aw Ryk napisa艂:

Upierdliwo艣膰 z instalacj膮 - tu si臋 zgodz臋. Nie wiem, co szkodzi艂o po prostu
wypu艣ci膰 na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako dwa nap臋dy.

Rynek zweryfikuje, dual-dyski proste w obsludze dla kazdepgo ponad cwiercinteligenta IT pojawia sie (wrozba z ciasteczka) ;)

Data: 2013-11-29 16:33:29
Autor: Jan Sto偶ek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po g艂臋bokim namy艣le Przemys艂aw Ryk napisa艂 w pi膮tek, 29 listopada 2013 15:53:

[...]

A po co Ci dwa osobne dyski? Przecie偶 to wada, a nie zaleta! Przy 120 GB cache'a (albo w systemie tiered-storage, je偶eli a偶 tak bardzo zale偶y Ci na tej pojemno艣ci) i przy typowej pracy biurowej mog艂oby si臋 okaza膰, 偶e twardysk w og贸le nie w艂膮cza艂by si臋 miesi膮cami. I tu, niestety, jest istotna przewaga zarz膮dzania automatycznego nad jakimkolwiek manualnym: spr贸buj tak podzieli膰 pliki w swoim profilu, 偶eby np. maile do kt贸rych wracasz i cache przegl膮darki by艂y na SSD, a maile sprzed p贸艂 roku - na HDD. A dla przyzwoitego algorytmu zarz膮dzaj膮cego nie jest to 偶aden problem - czy to na poziomie plik贸w, czy blok贸w dyskowych.

Data: 2013-12-27 23:57:17
Autor: Przemys砤w Ryk
Hybryda SSD+HDD od WD
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:33:29 +0100, Jan Sto縠k napisa(a):

Widows only, upierdliwa instalacja, s砤by SSD plus s砤by HDD,
drogi. Gad縠t na prezent (do laptopa z jednym miejscem na dysk).

Upierdliwo舵 z instalacj - tu si zgodz. Nie wiem, co szkodzi硂 po
prostu wypu禼i na rynek produkt od razu widziany w systemie, jako
dwa nap阣y.

A po co Ci dwa osobne dyski? Przecie to wada, a nie zaleta! Przy 120 GB cache'a (albo w systemie tiered-storage, je縠li a tak bardzo zale縴 Ci na tej pojemno禼i) i przy typowej pracy biurowej mog硂by si okaza, 縠 twardysk w og髄e nie w潮cza砨y si miesi眂ami.

Owszem - mog砤by. Niekoniecznie musia砤by. Nie zawsze automatyka dzia砤
zgodnie z za硂縠niami i ch阠iami u縴tkownika. :)

I tu, niestety, jest istotna przewaga zarz眃zania automatycznego nad
jakimkolwiek manualnym: spr骲uj tak podzieli pliki w swoim profilu, 縠by
np. maile do kt髍ych wracasz i cache przegl眃arki by硑 na SSD, a maile
sprzed p蟪 roku - na HDD. A dla przyzwoitego algorytmu zarz眃zaj眂ego nie
jest to 縜den problem - czy to na poziomie plik體, czy blok體 dyskowych.

Serio masz z tym problem? U mnie standardem jest podzia dysku na dwie
partycje. Obecnie na system i soft roboczy jest jedna partycja z RAID0,
druga partycja na dane obrabiane i te, do kt髍ych potrzebuj szybkiego
dost阷u. Przerzemapowanie gdzie dany udzia le縴 tak, 縠by program o tym
poj阠ia nie mia jest przecie banalne.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Optymista nigdy nie b阣zie przyjemnie zaskoczony.       (JoeMonster.org) ]

Data: 2013-12-28 13:51:20
Autor: Jan Sto偶ek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po g艂臋bokim namy艣le Przemys艂aw Ryk napisa艂 w pi膮tek, 27 grudnia 2013 23:57:

[...]

Serio masz z tym problem?

Szkoda mi na to czasu. Wol臋 go po艣wi臋ci膰 na znalezienie softu, kt贸ry zrobi to za mnie. :D

Data: 2013-11-29 20:03:50
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Hybryda SSD+HDD od WD
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 29 Nov 2013 15:53:56 +0100  dosz艂a do mnie wiadomo艣膰
<5esfo1icpy5q.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>  od Przemys艂aw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>  :
[...]

Zacznijmy od be艂kotu marketingowego, fragmenty tego be艂kotu s膮 tak
艣mieszne, 偶e nie mo偶na ich w tym miejscu nie zacytowa膰:
"2 w 1
Stworzony dla entuzjast贸w, profesjonalist贸w z bran偶y kreatywnej,
graczy i wszystkich, kt贸rzy modernizuj膮 lub buduj膮 komputery PC,
podw贸jny dysk WD Black2 to wi臋ksza pojemno艣膰, wydajno艣膰, niezawodno艣膰
i jednocze艣nie pe艂na elastyczno艣膰  oraz swoboda wyboru w zakresie
tego, jak i gdzie przechowywa膰 dane."

reszta tu:
http://wdc.com/pl/company/pressroom/releases/?release=5941a569-ae86-47bc-95cb-33558f73ade8

"Profesjonalne mo偶liwo艣ci.

Dysk WD Black^(2) powsta艂 przez zespolenie dw贸ch najwy偶szej klasy
no艣nik贸w danych w jednym niezwyk艂ym urz膮dzeniu."

-> http://wdc.com/pl/products/products.aspx?id=1190

Zwalaj膮ca z n贸g specyfikacja techniczna tu:
http://www.wdc.com/wdproducts/library/SpecSheet/ENG/2879-800011.pdf

Na kobiec testy ze strony storagereview.com:
http://www.storagereview.com/wd_black2_ssd_hdd_review

Prawd臋 m贸wi膮c czeka艂em na dysk hybrydowy WD(HDD+Flash cache) a
doczek艂em si臋 na miernej wydajno艣ci 2 w 1, w dodatku Windows only, co
go dyskwalifikuje w moich oczach. Jak kto艣 to tu ju偶 napisa艂, ten dysk
to krok wstecz w por贸wnaniu z SSHD.

Data: 2013-11-29 16:22:17
Autor: Jan Sto偶ek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po g艂臋bokim namy艣le Przemys艂aw Ryk napisa艂 w pi膮tek, 29 listopada 2013 14:43:

[...]

To jak膮 to ma w takim razie przewag臋 nad oddzielnymi nap臋dami SSD i HDD? Oczywi艣cie poza laptopami i netbookami, gdzie mo偶e rzeczywi艣cie nie by膰 fizycznie miejsca na dwa nap臋dy. Tyle, 偶e w przypadku lapk贸w i netk贸w istotne jest ograniczenie pracy dysku twardego. A pod tym wzgl臋dem nie widz臋 tu istotnej przewagi nad seagate'em (no... mo偶e pojemno艣ci膮 SSD).

Data: 2013-11-29 16:43:56
Autor: Przemys砤w Ryk
Hybryda SSD+HDD od WD
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:22:17 +0100, Jan Sto縠k napisa(a):

Po g酬bokim namy秎e Przemys砤w Ryk napisa w pi眛ek, 29 listopada 2013 14:43:

No, dobrze - ale czym to si r罂ni od "pseudo hybrydy od
Seagate", kt髍a te ma "SSD na szybko舵 i HDD na pojemno舵"? Bo z
przytoczonego opisu to, niestety, nie wynika.

W tym rozwi眤aniu WD dysk SSD, jak i HDD widziane s jako dwa
oddzielne urz眃zenia - vide http://pclab.pl/news55571.html.

To jak to ma w takim razie przewag nad oddzielnymi nap阣ami SSD i HDD? Oczywi禼ie poza laptopami i netbookami, gdzie mo縠 rzeczywi禼ie nie by fizycznie miejsca na dwa nap阣y. Tyle, 縠 w przypadku lapk體 i netk體 istotne jest ograniczenie pracy dysku twardego. A pod tym wzgl阣em nie widz tu istotnej przewagi nad seagate'em (no... mo縠 pojemno禼i SSD).

Moim zdaniem - sam decydujesz, co ma by trzymane na SSD, co na HDD. To po
pierwsze. Po drugie w por體naniu z hybrydami Seagate'a, to jednak chyba
pojemno舵 SSD jest wi阫sza.

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ George: "It is better to be... agreeable than to be right." Bras: That's ]

Data: 2013-11-29 17:30:07
Autor: Jan Sto偶ek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po g艂臋bokim namy艣le Przemys艂aw Ryk napisa艂 w pi膮tek, 29 listopada 2013 16:43:

A pod tym wzgl臋dem nie widz臋 tu istotnej przewagi nad
seagate'em (no... mo偶e pojemno艣ci膮 SSD).

Moim zdaniem - sam decydujesz, co ma by膰 trzymane na SSD, co na HDD.

To jest pod pr膮d ca艂ego rozwoju architektury przez ostatnich kilkadziesi膮t lat. Windowsy zaczyna艂y jako nak艂adka na DOS z oddzielnymi literkami dysk贸w - teraz staj膮 na uszach, 偶eby ten podzia艂 w miar臋 mo偶liwo艣ci zamaza膰. Automaty skutecznie decyduj膮, co ma by膰 w cache L1, L2, L3, co w RAM-ie, co w swapie, co w cache'u, co w buforze, co na szybszym dysku, co na wolniejszym albo na ta艣mie (to w przypadku tiered storage). Dlaczego uwa偶asz, 偶e potrafisz zrobi膰 to lepiej? Oczywi艣cie, _mo偶e_ si臋 okaza膰, 偶e b臋dziesz chcia艂 mie膰 pewno艣膰, 偶e jaki艣 pojedynczy plik czy grupa plik贸w powinna by膰 na SSD albo na HDD - tak samo, jak _mo偶esz_ chcie膰, 偶eby konkretna zmienna by艂a trzymana w rejestrze procesora, a nie w pami臋ci. Ale to s膮 raczej wyj膮tki, ni偶 regu艂a. Dam Ci prosty przyk艂ad: Windows zajmuje na dysku ~10 GB. Zgodnie z regu艂ami sztuki zainstalujesz je na SSD. Tymczasem do codziennej pracy Windows wymaga - powiedzmy - 2 GB, a reszta, to narz臋dzia, biblioteki i zasoby, kt贸rych prawdopodobnie nigdy w 偶yciu nie wykorzystasz! PO CO one maj膮 le偶e膰 na drogim no艣niku? Liczby s膮 troch臋 spod du偶ego palca, ale moja instalacja Windows XP z kilkoma czy kilkunastoma zainstalowanymi niedu偶ymi programami i bez danych u偶ytkownika ma ~13 GB, a druga instalacja - wst臋pnie odchudzona ze zb臋dnych element贸w przy pomocy WinLITE'a - ma zaledwie ~3 GB (a na pewno da艂oby si臋 j膮 jeszcze odchudzi膰). Czyli te 10 GB mo偶na by na 艣lepo zdj膮膰 z SSD i przenie艣膰 na HDD bez uszczerbku dla czegokolwiek.

To samo dotyczy office'a i wszystkich innych program贸w, a tak偶e danych u偶ytkownika. Maile pewnie na SSD, bo chcemy mie膰 szybko dost臋p. Ale s膮 maile, kt贸re w艂a艣nie przysz艂y i b臋dziemy je czyta膰, przenosi膰, a mo偶e i odpowiada膰 i s膮 maile, kt贸re le偶膮 w skrzynce miesi膮cami i jedyne, co je jeszcze czeka, to przeniesienie do archiwum albo do kosza. PO CO one maj膮 zajmowa膰 miejsce na SSD? Mamy kosz (systemowy i w programie pocztowym). PO CO on ma by膰 na SSD, skoro zagl膮da si臋 tam sporadycznie i to na og贸艂 w celu szybkiego naprawienia b艂臋du klasy "o, kurde"? I tak dalej, i tak dalej.
To po pierwsze. Po drugie w por贸wnaniu z hybrydami Seagate'a, to
jednak chyba pojemno艣膰 SSD jest wi臋ksza.

Jest zdecydowanie wi臋ksza - tak z 15 razy, jak si臋 zorientowa艂em. Ale czekam na argumenty, 偶e zastosowana architektura 2-
w-1 jest rzeczywi艣cie lepsza od klasycznej hybrydy (HDD + SSD jako cache).  IMHO nawet 20-30GB SSD + przyzwoity algorytm do zarz膮dzania po艂o偶eniem informacji (cache albo tiered storage) by艂oby du偶o bardziej efektywny. Te 120 GB, to tylko nakr臋canie ceny, bo ludziom si臋 wydaje, 偶e naprawd臋 tyle potrzebuj膮 - a to z regu艂y jest po prostu bajk膮.

Data: 2013-12-28 00:47:17
Autor: Przemys砤w Ryk
Hybryda SSD+HDD od WD
Dnia Fri, 29 Nov 2013 17:30:07 +0100, Jan Sto偶ek napisa艂(a):

[...]

Odno艣nie proces贸w zachodz膮cych w samym procesorze, czy w obr臋bie
procesora-ram-chipsetu-kart膮 graficzn膮 - interesuje mnie to, co si臋 tam
dzieje, ale z wp艂ywem na to bywa r贸偶nie. I nie musi to by膰 kwestia samych
Windows - swego czasu AFAIR (niech mnie kto艣 poprawi, je偶eli myl臋 fakty)
rdzenie P4 komunikowa艂y si臋 przez FSB, czyli tak de facto przez stosunkowo
woln膮 szyn臋 wyprowadzon膮 na zewn膮trz uk艂adu.

[...]

W przypadku danych na dysku zgromazdonych? Mam pewne podejrzenie, 偶e jestem
w stanie okre艣li膰 sporo folder贸w, z kt贸rych szybki dost臋p z dysku SSD da
wymierne korzy艣ci w r贸偶nych zastosowaniach, a kt贸re mo偶na przewali膰 na
wolniejszy nap臋d talerzowy.

[...]

Wiesz - ch臋tnie korzystam z XP tam, gdzie si臋 on sprawdza. Na obecnym
komputerze instaluj膮c sobie XP strzeli艂bym sobie w stop臋, j膮dra i potylic臋.
Gdybym tylko da艂 rad臋. XP x64 poza eksperyment tak de facto nie wyszed艂.
Sensowna stacja do pracy na XP x64? Oczadzia艂e艣 Wa艣膰?

[...]

Thununderbird - przeniesienie katalogu i zrobienie dowi膮zania symbolicznego
Windows Live Mail - patrz wy偶ej
MS Outlook - przenie艣膰 plik archiwum na partycj臋 poza SSD
Temp - w czym problem z przeniesieniem?

Spytam inaczej - jaki problem z rozdzielaniem rzeczy le偶膮cych w
\Users\Konto\AppData\?

Niestety - to trzeba robi膰. Ceny SSD s膮 jakie s膮, soft puchnie w tempie
b艂yskawicznym. Spytam z ciekawo艣ci - u偶ywasz Google Chrome'a?

[...]

Po偶yjemy zobaczymy. Test na PCLabie by艂, si臋 wreszcie ogarn臋 spod paru
temat贸w, to do lektury siadam. :D

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ D艂u偶ej nie wytrzymam! Bo co m贸g艂bym jeszcze, b臋d膮c niezwykle przystojnym ]

Data: 2013-12-28 13:49:29
Autor: Jan Sto偶ek
Hybryda SSD+HDD od WD
Witam,

Po g艂臋bokim namy艣le Przemys艂aw Ryk napisa艂 w sobota, 28 grudnia 2013 00:47:

[...]

W to nie w膮tpi臋. W obr臋bie swoich w艂asnych plik贸w potrafi艂by to nawet 艣rednio kumaty szympans. Z systemem i aplikacjami jest troch臋 gorzej, bo tu trzeba wiedzie膰, do czego one s艂u偶膮 i jak cz臋sto s膮 potrzebne. Ale widz臋, 偶e ca艂kowicie ignorujesz ISTOT臉 problemu. A tak naprawd臋 sprowadza si臋 ona do dw贸ch rzeczy:
- czy jeste艣 w stanie zarz膮dza膰 tieringiem lepiej, ni偶 automat? (i to nie tylko jednorazowo, ale na bie偶膮co albo cyklicznie, w miar臋, jak dane si臋 starzej膮 i przestaj膮 by膰 potrzebne)
- je偶eli tak, to czy uzyskana korzy艣膰 w stosunku do automatu jest warta Twojego cennego czasu?

Je偶eli tak, to to jest produkt dla Ciebie. Ale IMHO 偶ycie jest kr贸tkie, wi臋c wol臋 po艣wi臋ci膰 wolny czas np. na spacer z psem albo na nauk臋 czego艣 nowego, ni偶 na zastanawianie si臋, gdzie powinien le偶e膰 kt贸ry plik, 偶eby by艂o dobrze - wi臋c nie jest to produkt dla mnie.
Dam Ci prosty przyk艂ad: Windows zajmuje na dysku ~10 GB.
Wiesz - ch臋tnie korzystam z XP tam, gdzie si臋 on sprawdza.

Dobrze, 偶e nie da艂em przyk艂adu z zarz膮dzaniem krzemieniami, bo by艣 si臋 przyczepi艂, 偶e pi臋艣ciaki s膮 pass猫. :/

Sensowna stacja do pracy na XP x64? Oczadzia艂e艣 Wa艣膰?

Da艂em przyk艂ad z WXP, bo akurat mam go poinstalowanego na maszynach wirtualnych i mog艂em por贸wna膰 "z marszu" r贸偶ne konfiguracje. A zreszt膮 - czy my艣lisz, 偶e na najnowszym super-hiper-duper 64-bitowym systemie jest inaczej? Jest dok艂adnie tak samo, albo nawet gorzej - chyba, 偶e po艣wi臋ci艂e艣 d艂ugie godziny swojego cennego 偶ycia i pracowicie usun膮艂e艣 absolutnie wszystko, czego nie u偶ywasz, nie u偶ywa艂e艣 i nie b臋dziesz u偶ywa艂. Ale to nie ma wi臋kszego sensu.

[...]

Wszystko mo偶na, ale PO CO? Skoro automat robi to przynajmniej r贸wnie dobrze i w dodatku odr贸偶nia pliki stare od nowych nawet, jak s膮 przemieszane jak mielonka.
Niestety - to trzeba robi膰. Ceny SSD s膮 jakie s膮, soft puchnie w
tempie b艂yskawicznym.

I dlatego trzeba u偶ywa膰 narz臋dzi, a nie pr贸bowa膰 je zast臋powa膰 prac膮 r臋czn膮. R臋koma pracuj膮 posadzkarze, murarze, Murzyni i Filipi艅czycy. A informatycy powinni pracowa膰 g艂ow膮, bo informatyk pracuj膮cy r臋koma jest szkodliwy dla otoczenia.
Spytam z ciekawo艣ci - u偶ywasz Google Chrome'a?

Nie, a co to ma do rzeczy? Czy on si臋 jako艣 specjalnie r贸偶ni?
Ale czekam na argumenty, 偶e zastosowana architektura
2- w-1 jest rzeczywi艣cie lepsza od klasycznej hybrydy (HDD + SSD
jako cache).

I nadal czekam. Bo na razie nie da艂e艣 偶adnego sensownego kontr-
argumentu poza propozycj膮 zast膮pienia prostego automatu du偶膮 ilo艣ci膮 bezsensownej pracy w艂asnej.

Po偶yjemy zobaczymy. Test na PCLabie by艂, si臋 wreszcie ogarn臋 spod
paru temat贸w, to do lektury siadam. :D

Te偶 ch臋tnie przeczytam.

--
Pozdrawiam,

(js).

Data: 2013-12-29 12:18:17
Autor: Jan Sto偶ek
Hybryda SSD+HDD od WD
Po g艂臋bokim namy艣le Przemys艂aw Ryk napisa艂 w sobota, 28 grudnia 2013 00:47:

Test na PCLabie by艂, si臋 wreszcie ogarn臋 spod paru temat贸w, to do
lektury siadam. :D

I jak wnioski? Jak dla mnie ch艂opaki troch臋 za bardzo koncentruj膮 si臋 na wybranych parametrach wybranego podzespo艂u. Owszem, jest to istotne i mo偶na pewne rzeczy por贸wna膰, ale potem trzeba wiedzie膰, jak te cyferki prze艂o偶y膰 na konkretne 艣rodowisko konkretnego u偶ytkownika, a to nie jest ani proste, ani oczywiste. A cz臋sto niemo偶liwe, jak si臋 nadmiernie zasugeruje wnioskami od czapy. --