Data: 2019-10-01 21:14:12 | |
Autor: Adam | |
Hybryda zonk | |
W dniu 2019-10-01 o 17:32, Peter pisze:
Znajomy jest na kupnie samochodu, myślał o yotote C-HR, padło na hybryde bo silnik 1.8 i tak w zasadzie zdecydowany i napalony a tu spojrzałem na parametry że moment 140Nm - no dramat, moc 122KM, no dramat To może niech obejrzy outlandera PHEV. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-10-03 09:53:53 | |
Autor: Myjk | |
Hybryda zonk | |
Tue, 1 Oct 2019 21:14:12 +0200, Adam
To może niech obejrzy outlandera PHEV. Ale czemu po co? ;) To trzeba mieć gdzie ładować i do tego jeszcze wypada mieć PV, b omnie dla przykładu już braknie dziennego taniego okna do ładowania. BTW Pytałem w Twoim wątku czy znalazłeś Outka, znalazłeś? Bo mam możliwość zmiany na nowszy model i mam do odstąpienia swojego (ale tylko Leasing). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2019-10-03 10:45:30 | |
Autor: Adam | |
Hybryda zonk | |
W dniu 2019-10-03 o 09:53, Myjk pisze:
Tue, 1 Oct 2019 21:14:12 +0200, Adam Odpowiedziałem. Przepraszam, że tak późno - do tamtego działu rzadko zaglądam. Generalnie - sam też takiego bym wziął dla siebie. Reszta już może na tamtym forum. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-10-03 12:46:47 | |
Autor: Myjk | |
Hybryda zonk | |
Thu, 3 Oct 2019 10:45:30 +0200, Adam
Odpowiedziałem. Ale ja się tutaj na grupie, w Twoim wątku, pytałem. ;) Teraz patrzę, bo też rzadko na forum mitsu zaglądam, że ktoś inny zadał to samo pytanie. hehe Generalnie - sam też takiego bym wziął dla siebie. Czekam aż wycenią tego "nowego". To jest roczne auto po prezesie, bardzo fajnie wyposażone (w tym np. grzany kierownik czy aktywny tempo). Tanio pewnie nie będzie, ale przynajmniej jak w przypadku mojego obecnego stan w pełni znany. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2019-10-03 22:55:27 | |
Autor: Adam | |
Hybryda zonk | |
W dniu 2019-10-03 o 12:46, Myjk pisze:
Thu, 3 Oct 2019 10:45:30 +0200, Adam Okej, to zrobił się nieświadomie trójkącik osób ;) Nagle, z dnia na dzień zostałem poproszony przez brata o obejrzenie kilku PHEV, bo potrzebował w krótkim czasie kupić. Używanego, w komisie. Nie bardzo miałem czas na doktoryzowanie się. Szybki research dał mi kilka informacji. Przytaczam fragment mojego posta: "Pytania: Na co zwracać uwagę? Wiem, że powinien być podany SSID i hasło do WiFi. Powinna być dostępna opcja harmonogramu klimatyzacji i ogrzewania - jak do niej dojść? Ile kluczyków/pilotów powinno być? Czy da się oszacować sprawność akumulatorów? Mam na myśli np. to, że podaje 90% naładowania i teoretyczny zasięg powinien wtedy podać ileś-tam kilometrów. Inny sposób? Zdaje się, że powinny być dwa kable zasilające - do stacji ładowania i do "domowego" zwykłego gniazdka. Pewnie jakieś instrukcje i może inne dokumenty. Zdaje się, że są dwie wersje - a raczej wersja po liftingu. Jak odróżnić?" Moja odpowiedź do Ciebie/kogoś: "Tak, już jest kupiony. Jedyny, jaki wtedy był z aktywnym tempomatem - cholernie duża wygoda. Praktycznie hamulec trzeba wcisnąć dopiero, jak auto całkowicie się zatrzyma i zapiszczy. Druga rzecz - auto oglądaliśmy bezpośrednio po przywiezieniu, jak był wstawiany do lakiernika - a więc handlarz jeszcze nie zdążył go "poprawić". Terminarz klimatyzacji/ogrzewania działa. Nawigacja jest w zasadzie nieużywalna - bardzo stare mapy." Jeszcze dodam: Była dołączona ładowarka z 230V oraz kabel do szybkiej ładowarki. Brat mi później powiedział, że w PL są dwa standardy gniazd w ładowarkach, ale drugiego typu kabla kupował nie będzie. Miał trochę problem z otwieraniem tylnej klapy z pilota, ale już ją "oswoił", działa. Tyla klapa otwierana i zamykana elektrycznie, z pilota lub lokalnie klawiszami. Ja na początku miałem problem z wystartowaniem tempomatu. Instrukcja fabryczna zawiera tylko tempomat statyczny. Zupełnie nie pasuje do aktywnego. Próbując go włączyć otrzymywałem komunikat w rodzaju "ta funkcja w tym trybie jest niedostępna", czy jakoś tak. Dopiero, jak gada przytrzymałem w dół (a nie w górę, jak w innych autach), to tempomat zaskoczył. Działa od prędkości ślimaka do zadanej i zwalnia aż do pełnego zatrzymania. Lepiej, niż w innych samochodach, którymi jeździłem. Brat jeszcze myśli o zagazowaniu Miśka. Dla mnie jest to barbarzyństwo. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-10-03 23:01:13 | |
Autor: Adam | |
Hybryda zonk | |
Jeszcze dopiska.
Spodobało mi się rozwiązanie napędu w PHEV. Mianowicie brak skrzyni biegów, tylko sprzęgło do bezpośredniego napędu przodu przez silnik spalinowy przy jeździe powyżej 80 km/h. Tył napędzany zawsze przez drugi silnik elektryczny, przód przez pierwszy silnik elektryczny. Brak skrzyni biegów = mniej rzeczy, które się mogą zepsuć. Szkoda tylko, że po naładowaniu akumulatora ma zasięg tylko ok. 30 do 50 km. na samych elektrykach. Jest dość cichy przy większych prędkościach. Przy poruszaniu się na samym prądzie oczywiście jest cichutki - trzeba uważać na przechodniów - jest niewiele głośniejszy od roweru. -- Pozdrawiam. Adam |
|