Hybrydy na mrozie

Data: 2017-01-10 07:23:23
Autor: Marcin
Hybrydy na mrozie
Witam

Moze na grupie sa jacys uzytkownicy hybrd i moga sie podzielic wrazeniami jak one dzialaja podczas takich morozow jak ostatnio. Czesto slyszalem od roznych ludzi, ze te hybrydy to fajne ale jak przyjdzie zima to bedzie z tym sam klopot. Ale jak jest naprawde to niestety nie wiem. Nie maja problemow z odpalaniem? O ile skoczylo spalanie w porownaniu z latem?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-01-10 09:49:43
Autor: Tomasz Pyra
Hybrydy na mrozie
Dnia Tue, 10 Jan 2017 07:23:23 +0100, Marcin napisał(a):

[...]

Bez przesady z tym odpalaniem :)
Hybryda ma akumulator o wielokrotnie większej pojemności i wydajności
prądowej niż zwykłe auto, w dodatku taki "rozrusznik" jak pół silnika
spalinowego.

Ale to faktycznie ciekawe pytanie jak na mrozie zmienia się zasięg w trybie
elektrycznym po pełnym naładowaniu.

Data: 2017-01-10 01:23:07
Autor: Bolko
Hybrydy na mrozie
W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 09:52:33 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

spalinowego.

Ale to faktycznie ciekawe pytanie jak na mrozie zmienia się zasięg w trybie
Nie hybryda ale elektryk.
Na wykop.pl ktoś pożyczył auto z silnikiem elektrycznym jak było zimno.
Strzelam liczbami ale z dużym przybliżeniem.
Jak wsiadł do auta zasięg był 100 Przejechał się 20 km i auto domagało się papu.
Podkreślam liczby wzięte z kosmosu ale konkluzja jednoznaczna.
Auto tylko w ciepłe klimaty.

Data: 2017-01-10 16:44:05
Autor: jerzu.xyz
Hybrydy na mrozie
On Tue, 10 Jan 2017 01:23:07 -0800 (PST), Bolko <suryga@gmail.com>
wrote:

Auto tylko w ciepłe klimaty.

Ja tam za elektrykami nie jestem, ale... W Norwegii Tesli jednak sporo
jeździ. A ciepło tam nie jest.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-01-10 16:48:09
Autor: J.F.
Hybrydy na mrozie
Użytkownik  jerzu.xyz napisał w wiadomości
On Tue, 10 Jan 2017 01:23:07 -0800 (PST), Bolko <suryga@gmail.com>
Auto tylko w ciepłe klimaty.
Ja tam za elektrykami nie jestem, ale... W Norwegii Tesli jednak sporo
jeździ. A ciepło tam nie jest.

Od tego roku zdaje sie. Czyli zima przed nimi.

No i to nie hybrydy, wiec czesc pytan pozostaje.

J.

Data: 2017-01-10 22:27:38
Autor: Irek.N.
Hybrydy na mrozie
Od tego roku zdaje sie. Czyli zima przed nimi.

No i to nie hybrydy, wiec czesc pytan pozostaje.

Coś jest na rzeczy. Jak zapytałem sprzedawcę o zasięg, to nabrał wody w usta i pokazał gustowną aplikację na ścianie salonu, żebym sobie poustawiał i sprawdził. Oczywiście niczego się nie dowiedziałem.
Strasznie jestem ciekaw, jak wygląda ogrzewanie w takim samochodzie.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-01-10 10:45:13
Autor: J.F.
Hybrydy na mrozie
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itobq5tobpu7$.1gacfg8n4z4ac$.dlg@40tude.net...
[...]

Ale akumulator moze byc akurat rozladowany. Przyjdzie -30 i sie zobaczy.

No coz - wkrotce beda chyba opinie o Tesli z Norwegii, zobaczymy jak to sie sprawdza w prawdziwej zimie.
Moze i lepiej niz spalinowy ... a moze na parkingu podlacza sie pod gniazdko podgrzewania ... akumulatorow :-)

Ale to faktycznie ciekawe pytanie jak na mrozie zmienia się zasięg w trybie
elektrycznym po pełnym naładowaniu.

Po to masz hybryde, aby sie takimi szczegolami nie martwic.
Spytaj sie raczej po ilu km przejachanych zacznie grzac :-)

Choc w Japonii zime znaja, to moze dobrze zaprojektowali :-)

J.

Data: 2017-01-10 11:23:11
Autor: klaus
Hybrydy na mrozie
W dniu 10-01-2017 o 07:23, Marcin pisze:
[...]

Działają normalnie, prawie tak samo jak w lecie.
Prawie, bo w zimie częściej/dłużej działa silnik spalinowy celem utrzymania optymalnej temp. silnika i ogrzania wnętrza jak ktoś oczywiście włączy klimatyzację ;)
Spalanie jest może około 10% większe.

Data: 2017-01-10 13:57:17
Autor: ToMasz
Hybrydy na mrozie
porownaniu z latem?

Działają normalnie,
ale domniemasz ja my wszyscy, czy używasz
prawie tak samo jak w lecie.
to dziwne. bo zaletą hybrydy jest to, że może w mieście, korku jechać bez zużywania paliwa. latem na autostradzie, akumulator i napęd elektryczny jest zbędnym balastem
Prawie, bo w zimie częściej/dłużej działa silnik spalinowy celem
utrzymania optymalnej temp. silnika i ogrzania wnętrza
kaman. jest minus 15 do minus 8. ogrzewanie musi działac non stop. pytanie jest takie. po jakim czasie zaczyna działać? JAkie jest wydajne?
jak ktoś
oczywiście włączy klimatyzację ;)
Spalanie jest może około 10% większe.
o czego? i gdzie? Jak ktoś kupuje hybryde, to raczej do miasta. latem jeździ głównie w trybie mieszanym, gdzie ma szanse, dzięki napędowi elektrycznemu, spalać mniej niż typowe 100% spalinowe samochody. Teraz, podczas mrozów tej zalety niema. Bo? Zakładam że przez pierwsze 15 minut silnik zapierdziela na maksa, bo trzeba zagrzać siebie, wnętrze i ładować akumulatory, gdyz przy rozruchu benzyniaka napięcie spadło poniżej 12v. czyli silnik spala odrobinę więcej niż reszta towarzystwa w korku. następnie trzeba jakoś jechać. Przypuszczam że napędem elektrycznym można się podkulać, ale jak wczoraj zawoziłem żonę i dziecko do przedszkola, to zdecydowałem że zostanę w aucie. mało mi dupa do fotela nie przymarzła jak wyłączyłem silnik na 5 minut. czyli? właściciel hybrydy albo ma fotele podgrzewane czapę i rękawice, albo pali benzynę żeby mieć ogrzewanie.
I teraz podsumowanie. hybryda na benzynie ostrą zimą spala 10% więcej niż latem w czasie jazdy mieszanej? To co wcześniej napisałem to tylko moje przypuszczenia, wynikłe z logiki. ale podsumowanie pachnie ściemą na kilolmet. raz że wszystkie spalinowce palą conajmniej 10% więcej zimą w czasie jazdy miejskiej. Dwa jeśli hybrydy na swoim kombinowanym napędzie zyskują _tylko_  10% wobec spalniowców - to ja pierdziele taką ekologię.
pytanie pozostaje dalej aktualne. jak w hybrydach działa ogrzewanie i klimatyzacja. Jak się zachowują akumulatory na mrozie. Ale w praktyce, bo teorie to znamy.

ToMasz

Data: 2017-01-10 15:06:36
Autor: ąćęłńóśźż
Hybrydy na mrozie
Webasto, a w ruskich hybrydach jak w Zaporożcu ;-))

-- -- -
jak w hybrydach działa ogrzewanie

Data: 2017-01-10 18:30:42
Autor: Mateusz Bogusz
Hybrydy na mrozie
Wszystko się zgadza, ale w hybrydzie gdy stoisz na światłach a akumulator trzeba naładować, to silnik nie chodzi na "jałowych" obrotach, tylko na optymalnych.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-10 19:14:51
Autor: klaus
Hybrydy na mrozie
W dniu 10-01-2017 o 13:57, ToMasz pisze:
porownaniu z latem?

Działają normalnie,
ale domniemasz ja my wszyscy, czy używasz

Nie wiem kim są "my wszyscy", ja piszę z doświadczenia - używam.

prawie tak samo jak w lecie.
to dziwne. bo zaletą hybrydy jest to, że może w mieście, korku jechać
bez zużywania paliwa. latem na autostradzie, akumulator i napęd
elektryczny jest zbędnym balastem

ale co w tym dziwnego?

[...]

Nie wiem co musi działać według Ciebie.
Tak jak pisałem (z doświadczenia), silnik w korku włącza się co jakiś czas celem utrzymania optymalnej temp. Wybacz ale nie mierzyłem stoperem jaka jest różnica w czasie w stosunku do lata.

jak ktoś
oczywiście włączy klimatyzację ;)
Spalanie jest może około 10% większe.
o czego? i gdzie?

co czego i gdzie?

[...]

Mam wrażenie że chcesz na siłę udowodnić sobie jakąś tezę a nie uzyskać informację dlatego wywód jest ciekawy ale nie ma pokrycia w rzeczywistości.

Tak jak pisałem spalanie w zimie jest około 10% wyższe niż w lecie.
Przez jakiś czas miałem taką fobie i zapisywałem każde tankowanie i tak mniej więcej wychodzi.
Nie rozumiem za bardzo "ściemy pachnącej na kilometr" (pisownia poprawiona) - żeby rozwiać Twoje wątpliwości nie sprzedaję hybryd ;)
Własny samochód mam zwykły benzynowy i z przyzwyczajenia wolę nim jeździć niż hybrydą.
Sama sprężarka klimatyzacji jest elektryczna (ale to przydaje się w lecie).

PS. Fotele oczywiście są podgrzewane elektrycznie ale z tego korzysta się tylko przez minutę/dwie po długim postoju na mrozie, później jest to wręcz niewskazane ;)

Data: 2017-01-12 17:40:41
Autor: ToMasz
Hybrydy na mrozie

Mam wrażenie że chcesz na siłę udowodnić sobie jakąś tezę a nie uzyskać
informację dlatego wywód jest ciekawy ale nie ma pokrycia w rzeczywistości.

nie. Mówiono nam że wtrysk to zajebista rzecz. tyle że sprzedawane w Polsce pierwsze auta z wtryskiem były słabsze i więcej paliły, niz te same modele z gaźnikiem. bo? PRawdopodobnie katalizator. który przemycono z wtryskiem. TAkich historii można by mnożyć, nie tylko w motoryzacji. obawiam się że z hybrydami też tak jest. Clarkson też mówił że ekologicznie to on (raz) pojechał do domu Toyotą Aygo i spalił niecałe 4 litry na 100. Hybrydą ponad 6. Chciałbym więc mieć informacje z pierwszej ręki, a nie powielane z folderów reklamowych.

Tak jak pisałem spalanie w zimie jest około 10% wyższe niż w lecie.
przyjmuję to co powiedziałeś, nie mam doświadczeń, ale trudno mi uwierzyć w te +10%. tym bardziej że "jerzu" dał link do filmiku który pokazuje coś bardzo innego.

ToMasz

Data: 2017-01-12 18:04:45
Autor: klaus
Hybrydy na mrozie
W dniu 12-01-2017 o 17:40, ToMasz pisze:
[...]

Nie wiem z czym Clarkson porównywał Toyotę Aygo, jak z np z 2 krotnie cięższym/mocniejszym silnikiem to nie dziwne że wyszło mu to co chciał dowieść.
Wszystko można udowodnić jak się sprytnie spreparuje środowisko/warunki.
Nie powiem Ci jak wszystkie hybrydy czy nawet część z nich się zachowuje bo użytkuję tylko jedne model a nawet egzemplarz więc tylko o nim mogę Ci cokolwiek powiedzieć z doświadczenia.
Dla zobrazowania 2 tonowy samochód z silnikiem 3,3l pali ~10,5l/100km w lecie i ~11,5l w zimie (jazda głównie miejska z elementem eskpresówki).

Data: 2017-01-23 13:36:19
Autor: robot
Hybrydy na mrozie
W dniu 2017-01-12 o 18:04, klaus pisze:
W dniu 12-01-2017 o 17:40, ToMasz pisze:

Dla zobrazowania 2 tonowy samochód z silnikiem 3,3l pali ~10,5l/100km
w lecie i ~11,5l w zimie (jazda głównie miejska z elementem
eskpresówki).

Nieźle. Dokładnie tyle co moja tojka avensis 2.0 w benzynie.
Ja też już chce się przerzucić na Lexusa.

pozdro

Data: 2017-01-10 12:42:34
Autor: micol
Hybrydy na mrozie
Niektore samochody elektryczne maja system podgrzewania akumulatorow, ciekawe na ile to jest efektywne, energia do podgrzewania pochodzi z tych samych akumulatorow ktore sa podgrzewane.

Data: 2017-01-10 20:47:28
Autor: jerzu.xyz
Hybrydy na mrozie
On Tue, 10 Jan 2017 07:23:23 +0100, Marcin <nomail@nospam.com> wrote:

Moze na grupie sa jacys uzytkownicy hybrd i moga sie podzielic wrazeniami jak one dzialaja podczas takich morozow jak ostatnio.

https://youtu.be/5u_wpjHHXB0?t=7m17s

Co prawda to jest Prius pierwszej generacji (?) ale jakiś tam pogląd