Hybrydy na mrozie

Data: 2017-01-10 09:49:43
Autor: Tomasz Pyra
Hybrydy na mrozie
Dnia Tue, 10 Jan 2017 07:23:23 +0100, Marcin napisał(a):

Witam

Moze na grupie sa jacys uzytkownicy hybrd i moga sie podzielic wrazeniami jak one dzialaja podczas takich morozow jak ostatnio. Czesto slyszalem od roznych ludzi, ze te hybrydy to fajne ale jak przyjdzie zima to bedzie z tym sam klopot. Ale jak jest naprawde to niestety nie wiem. Nie maja problemow z odpalaniem? O ile skoczylo spalanie w porownaniu z latem?

Bez przesady z tym odpalaniem :)
Hybryda ma akumulator o wielokrotnie większej pojemności i wydajności
prądowej niż zwykłe auto, w dodatku taki "rozrusznik" jak pół silnika
spalinowego.

Ale to faktycznie ciekawe pytanie jak na mrozie zmienia się zasięg w trybie
elektrycznym po pełnym naładowaniu.

Data: 2017-01-10 01:23:07
Autor: Bolko
Hybrydy na mrozie
W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 09:52:33 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

spalinowego.

Ale to faktycznie ciekawe pytanie jak na mrozie zmienia się zasięg w trybie
Nie hybryda ale elektryk.
Na wykop.pl ktoś pożyczył auto z silnikiem elektrycznym jak było zimno.
Strzelam liczbami ale z dużym przybliżeniem.
Jak wsiadł do auta zasięg był 100 Przejechał się 20 km i auto domagało się papu.
Podkreślam liczby wzięte z kosmosu ale konkluzja jednoznaczna.
Auto tylko w ciepłe klimaty.

Data: 2017-01-10 16:44:05
Autor: jerzu.xyz
Hybrydy na mrozie
On Tue, 10 Jan 2017 01:23:07 -0800 (PST), Bolko <suryga@gmail.com>
wrote:

Auto tylko w ciepłe klimaty.

Ja tam za elektrykami nie jestem, ale... W Norwegii Tesli jednak sporo
jeździ. A ciepło tam nie jest.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-01-10 16:48:09
Autor: J.F.
Hybrydy na mrozie
Użytkownik  jerzu.xyz napisał w wiadomości
On Tue, 10 Jan 2017 01:23:07 -0800 (PST), Bolko <suryga@gmail.com>
Auto tylko w ciepłe klimaty.
Ja tam za elektrykami nie jestem, ale... W Norwegii Tesli jednak sporo
jeździ. A ciepło tam nie jest.

Od tego roku zdaje sie. Czyli zima przed nimi.

No i to nie hybrydy, wiec czesc pytan pozostaje.

J.

Data: 2017-01-10 22:27:38
Autor: Irek.N.
Hybrydy na mrozie
Od tego roku zdaje sie. Czyli zima przed nimi.

No i to nie hybrydy, wiec czesc pytan pozostaje.

Coś jest na rzeczy. Jak zapytałem sprzedawcę o zasięg, to nabrał wody w usta i pokazał gustowną aplikację na ścianie salonu, żebym sobie poustawiał i sprawdził. Oczywiście niczego się nie dowiedziałem.
Strasznie jestem ciekaw, jak wygląda ogrzewanie w takim samochodzie.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-01-10 10:45:13
Autor: J.F.
Hybrydy na mrozie
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itobq5tobpu7$.1gacfg8n4z4ac$.dlg@40tude.net...
[...]

Ale akumulator moze byc akurat rozladowany. Przyjdzie -30 i sie zobaczy.

No coz - wkrotce beda chyba opinie o Tesli z Norwegii, zobaczymy jak to sie sprawdza w prawdziwej zimie.
Moze i lepiej niz spalinowy ... a moze na parkingu podlacza sie pod gniazdko podgrzewania ... akumulatorow :-)

Ale to faktycznie ciekawe pytanie jak na mrozie zmienia się zasięg w trybie
elektrycznym po pełnym naładowaniu.

Po to masz hybryde, aby sie takimi szczegolami nie martwic.
Spytaj sie raczej po ilu km przejachanych zacznie grzac :-)

Choc w Japonii zime znaja, to moze dobrze zaprojektowali :-)

J.

Hybrydy na mrozie