Data: 2021-02-07 10:48:40 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
Okazuje się że są hybrydy plug-in, które nie dość że sensownie jeżdżą, to jeszcze potrafią sensownie spalać w trybie automatycznym.
https://www.youtube.com/watch?v=0em8eg1YiNM https://www.youtube.com/watch?v=a2ng95AB7eQ https://www.youtube.com/watch?v=N4tPiqllN7s Jego zużycie na pierwsze 100 km to w przybliżeniu 2l benzyny i 9 kWh, co nam daje koszt rzędu 12-13 zł. Nawet biorąc pod uwagę, że gość jeździ jak kapelusz, więc pewnie przy normalnej jeździe będzie trochę więcej, to i tak wygląda to bardzo przyzwoicie. Będę chyba musiał zmienić zdanie o tego typu hybrydach - jeśli ktoś by ich sensownie używał, to jest to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza dla opornych na zmiany. Trzeba by jeszcze dorwać jakiś test, ile taki ceed paliłby gdyby mu już się skończył prąd z baterii (bo szybkiego ładowania na trasie tam nie zrobisz - brak złącza). Zakładając że ani darmowych ani tanich ładowarek przy trasach, już niedługo nie będzie w naszym kraju, to w takim przypadku, nawet uwzględniając ich minusy mógłby to być sensowny pomysł na tańszą na trasie alternatywę, w stosunku do bev innych niż tesla, lub jej cenowe odpowiedniki. |
|
Data: 2021-02-08 09:04:48 | |
Autor: K | |
Hybrydy plug-in | |
On 07/02/2021 09:48, Cavallino wrote:
Okazuje się że są hybrydy plug-in, które nie dość że sensownie jeżdżą, to jeszcze potrafią sensownie spalać w trybie automatycznym. Jak dobierzesz jescze lepiej kryteria to w ogole nic nie pali bo stoi pod domem. Dlatego te testy, ktore maja udowodnic rzekoma wyzszosc hybryd nad konwencjonalnymi sa z zalozenia z dupy pod kazdym wzgledem. Pojedz ze Strykowa A1 to Gdanska z max. dopuszczalna predkoscia zapieta na tempomacie i daj znac co wyjdzie. Najlepiej polacz to ze sprawdzeniem emisji spalin na calej trasie. |
|
Data: 2021-02-12 08:40:15 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Mon, 8 Feb 2021 09:04:48 +0000, K
Jak dobierzesz jescze lepiej kryteria to w ogole nic nie pali bo stoi pod domem. Dlatego te testy, ktore maja udowodnic rzekoma wyzszosc hybryd nad konwencjonalnymi sa z zalozenia z dupy pod kazdym wzgledem. Jechałem spalinowym Outlanderem (rocznik 2018) do Włoch, następnego roku jechałem Outlanderem PHEV (rocznik 2015), obydwa wyposażone w IDENTYCZNY silnik, tj. wolnossaka 2.0. Podróż W TO SAMO MIEJSCE i w IDENTYCZNYCH WARUNKACH podróżnych, tj. box na dachu (dokładnie ten sam), 4 osoby, bagaże takie same, bo i ten sam zestaw osób, prędkość podróżna do 120/h (bo hałas, szczególnie box hałasował i zaczynał gwizdać powyżej). Jedyna różnica, że jak jechaliśmy PHEVem, to była dramatyczna pogoda, więcej śniegu (to wtedy na Brennerpass zwaliła się lawina). W sumie 2800km przejechane, spalinowy wykotłował 12 litrów, PHEV 10. W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego ile w korkach stoi, PHEV 6-8 w trybie hybrydowym (tj. bez uwzględnienia naładowanej baterii). Pojedz ze Strykowa A1 to Gdanska z max. dopuszczalna predkoscia zapieta na tempomacie i daj znac co wyjdzie. Najlepiej polacz to ze sprawdzeniem emisji spalin na calej trasie. Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i tak ciągną aż do celu -- dlatgo J.F. ma zawsze średnią 140. Domagasz się rzetelności a sam pieprzysz nierealne farmazony. Przecież oczywiste jest że PHEVa, podoobnie jak EV, nie kupuje się żeby zapierdalać cyklicznie po autostradzie. To jest nadal pojazd miejski (do jazdy na prądzie) z możliwością dłuższego wypadu od święta. Jak u mnie. No ale oczywiście żeby udowodnić teorię stawiacie standardowo jakieś oderwane od rzeczywistości warunki, typu dziwy że ktoś kupił ciężarówkę do dojazdu do pracy i się dziwicie że spala 40l na setkę. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-12 11:13:18 | |
Autor: K | |
Hybrydy plug-in | |
On 12/02/2021 07:40, Myjk wrote:
Mon, 8 Feb 2021 09:04:48 +0000, K Pewnie glownie przez box na dachu, ale przy tej masie i aerodynamice auta to nie tak najgorzej. Pojedz ze Strykowa A1 to Gdanska z max. dopuszczalna predkoscia zapieta Nie o chodzilo mi to, chociaz sam jak wjezdzam na autostrade to zapinam tempomat na 14-150kmh i tak jade do kolejnego postoju. Chodzilo mi o to jak fanboje i producenci hybryd probuja zaklinac rzeczywistosc jak to ich hybrydy malo pala. Wszystko oparte na jakichs dziwnych zalozeniach. |
|
Data: 2021-02-12 14:34:45 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Fri, 12 Feb 2021 11:13:18 +0000, K
Pewnie glownie przez box na dachu, ale przy tej masie i aerodynamice auta to nie tak najgorzej. Box był na obydwu samochodach -- JEDEN I TEN SAM i na TYCH SAMYCH belkach. Nie o chodzilo mi to, chociaz sam jak wjezdzam na autostrade to zapinam tempomat na 14-150kmh i tak jade do kolejnego postoju. Oczywiście, ale trzeba do autostrady dojechać, na samej autostradzie też się nei da jechać ciągle z taką prędkością, a co więcej dla WIĘKSZOŚCI podróż autostradą to wyjątki od reguły. Więc po co takie założenie przyjmować? Chodzilo mi o to jak fanboje i producenci hybryd probuja zaklinac Dostałeś moje założenia, (P)HEV pali mniej niż ICE w tych samych warunkach do momentu gdy silnik spalinowy nie osiagnie takiej samej sprawności (czyli właśnie TYLKO na autostradach przy prędkościach >140/h). Ale życie nie składa się tylko i wyłącznie z jazdy po autostradzie, zresztą i na samej autostradzie są dohamowania -- wtedy (P)HEV odzyskuje energię, ICE jej tylko nie traci. Przy przyśpieszaniu zaś, wspomagany elektrykiem ICE, ma znowu lepsza sprawność itd. No ale, jak to powiadasz, fanboje smrodów spalinowych, nie mogą tego przyjąć do wiadomości i uparcie zaklinają rzeczywistość. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-12 16:58:29 | |
Autor: K | |
Hybrydy plug-in | |
On 12/02/2021 13:34, Myjk wrote:
Fri, 12 Feb 2021 11:13:18 +0000, K Wlasnie po to, ze wszelkie "testy" hybryd sprytnie omijaja kwestie podrozowania poza miastem. Jesli zalozymy, ze hybryda czy elektryk jest tylko do miasta to tak, owszem nic sie z nimi nie moze rownac. Chodzilo mi o to jak fanboje i producenci hybryd probuja zaklinac No wlasnie jedni jezdza na krotkich dystansach po miescie i od wielkiego dzwona po autostradach, a inni wrecz odwrotnie. |
|
Data: 2021-02-13 23:06:31 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Fri, 12 Feb 2021 16:58:29 +0000, K
Wlasnie po to, ze wszelkie "testy" hybryd sprytnie omijaja kwestie podrozowania poza miastem. Jesli zalozymy, ze hybryda czy elektryk jest tylko do miasta to tak, owszem nic sie z nimi nie moze rownac. Skad wiesz? Raczej uwzględniają REALNE warunki dla większości ludzi. No wlasnie jedni jezdza na krotkich dystansach po miescie i od wielkiego dzwona po autostradach, a inni wrecz odwrotnie. Ci inni to mniejszość. Szczególnie w segmencie dla których są hybrydy. Na same długie trasy to są diesle i długo tam jeszcze będą brylować. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-15 15:51:31 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:199yihsiq57l7.dlg@myjk.org...
Fri, 12 Feb 2021 16:58:29 +0000, K Wlasnie po to, ze wszelkie "testy" hybryd sprytnie omijaja kwestie Skad wiesz? Raczej uwzględniają REALNE warunki dla większości ludzi. Ta - realne jak te wczesniejsze testy spalinowe. A ty jakie masz warunki i jak one przystaja do "wiekszosci ludzi" ? No wlasnie jedni jezdza na krotkich dystansach po miescie i od wielkiego Ci inni to mniejszość. Szczególnie w segmencie dla których są hybrydy. Na J. |
|
Data: 2021-02-12 11:31:25 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ka7kbrwpchy8.dlg@myjk.org...
Jechałem spalinowym Outlanderem (rocznik 2018) do Włoch, następnego roku W sumie 2800km przejechane, spalinowy wykotłował 12 litrów, PHEV 10. Ciekawe. Spalinowy znacznie wiecej, w trasie ? Ladowanie baterii w dlugiej trasie chyba niewiele pomoglo, hamowanie regeneracyjne na autostradzie tez wiele nie oszczedzi. No i zaraz - 12l/100 w trasie? Ciekawe, wina outlandera, wina boxa, wina sklerozy ? W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego ile w Ale ladowany z gniazdka czy nie ? W miescie wydaje mi sie normalne - hybryda pokazuje pazurki ... Pojedz ze Strykowa A1 to Gdanska z max. dopuszczalna predkoscia zapieta Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i tak A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia. Ale jak przejechales te 2800km, to ile bylo po autostradach ? Domagasz się Tylko trzeba sobie przeliczyc przez swoj profil jazdy ile to naprawde spali. No dobra - moze nie o zlotowki tu chodzi, tylko "w miescie nie smrodze, w miescie nie smrodze, mam ciche auto, tylko nie przekraczac 120" :-) J. |
|
Data: 2021-02-12 11:38:26 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 12-02-2021 o 11:31, J.F. pisze:
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ka7kbrwpchy8.dlg@myjk.org... A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile palą? Te 12 to i tak mało. A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia. Ty nawet średniej prędkości nie umiesz policzyć, a się pchasz do liczenia spalania? |
|
Data: 2021-02-12 15:18:28 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s05lr4$hv0$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 12-02-2021 o 11:31, J.F. pisze: Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile palą? Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7. Ale to nie "suv", bez boxa (acz moze byc z rowerami), diesel, i nie przy 120 - tylko szybciej :-) A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia. Ty nawet średniej prędkości nie umiesz policzyć, a się pchasz do liczenia spalania? A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ? J. |
|
Data: 2021-02-12 15:36:29 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 12-02-2021 o 15:18, J.F. pisze:
A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile palą? O ile spełnia kilka warunków: -pochodzi sprzed 20 lat i waży połowę tego co obecnie -ma diesla -jedzie setką -jest płaskie, czyli nie ma żadnego przełożenia na suvy.
Czyli znowu gadasz o czymś o czym nie masz pojęcia. HINT: Duster z dieslem, bez boxa, nie mieścił się w 8 przy 120 A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia. Innej nie podasz, bo jej wyliczenie przekroczy Twoje możliwości. |
|
Data: 2021-02-12 19:25:07 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s063pe$qbt$2$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 12-02-2021 o 15:18, J.F. pisze: A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile palą? O ile spełnia kilka warunków: Pochodzi sprzed 13 lat i wazy sporo. Recznie to ledwo popchniesz. -ma diesla No ma, od dawna nie mialem benzyny. Sierra palila ok 10l lpg - ale troche mniejsza, troche wolniejsza ... -jedzie setką A gdzie tam, przy setce ... nawet nie wiem ile spali, nie mam cierpliwosci :-) -jest płaskie, czyli nie ma żadnego przełożenia na suvy. Az taka niska Vectra nie jest ... Ale to nie "suv",Czyli znowu gadasz o czymś o czym nie masz pojęcia. Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-P HINT: Duster z dieslem, bez boxa, nie mieścił się w 8 przy 120 A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia.Ty nawet średniej prędkości nie umiesz policzyć, a się pchasz do liczenia spalania? Innej nie podasz, bo jej wyliczenie przekroczy Twoje możliwości. Niby dlaczego ? J. |
|
Data: 2021-02-12 19:44:06 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Fri, 12 Feb 2021 19:25:07 +0100, J.F.
Az taka niska Vectra nie jest ...Opel Vectra B -- Cx = 0,28 Mitsubishi Outlander III -- Cx = 0,33 Prawie wcale nie ma różnicy, no wcale. Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-P Zachciało się, bo jest mega wygodny do wsiadania, do tego jest pakowny i bezpieczny. Niby dlaczego ? Bo ci nie będzie pasować do tezy. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-12 21:16:01 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cr442x2wunns.dlg@myjk.org...
Fri, 12 Feb 2021 19:25:07 +0100, J.F. Az taka niska Vectra nie jest ... Opel Vectra B -- Cx = 0,28 Ale to jest C i kombi. Mitsubishi Outlander III -- Cx = 0,33 20%. No dobra - dorzucmy ciut na wielkosc, troche na boxa, ale odejmijmy za predkosc :-) Potem dorzucmy za diesla ... 13 litrow mowisz ... ale hybrydowy tylko 10 ? Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-PZachciało się, bo jest mega wygodny do wsiadania, do tego jest pakowny i Na wsiadanie nie narzeka, na pakownosc tez nie, bezpieczny ... nie sprawdzalem, ale przeciez co SUVy sie wywracaja :-) J. |
|
Data: 2021-02-13 23:22:16 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Fri, 12 Feb 2021 21:16:01 +0100, J.F.
Opel Vectra B -- Cx = 0,28Ale to jest C i kombi. C ma 0,29 więc i tak nijak się ma do Outlandera III. Mitsubishi Outlander III -- Cx = 0,3320%. Po pierwsze nie możesz w tym wypadku wyciągać różnicy procentowej bo to pusta wartość, po drugie a w związku z pierwszym, Cx to nie jest samodzielna wartość -- dochodzi jeszcze powierzchnia czołowa, prędkość oraz inne wartości z równania na "drag" i dopiero to zebrane do kupy daje jakąś wymierną wartość. Literalnie, zgadujesz, zgadujesz i tylko zgadujesz, bierzesz na czuja, najlepiej tak żeby ci pasowało do tezy. Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-PZachciało się, bo jest mega wygodny do wsiadania, do tego jest pakowny i Bo, jak w przypadku EV, wypowiadasz się o czymś czego nie używałeś. Pojeździj SUVem z miesiąc a potem wsiądź do swojej trumny. Szybko stwierdzisz że to bez sensu gimnastykować się w takim aucie -- jak i ja doszedłem do takiego wniosku odczuwając na własnym tyłku, wcześniej nie rozumiejąc czemu ludzie SUVy kupują. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-15 15:50:10 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ba31xyy4gnei$.dlg@myjk.org...
Fri, 12 Feb 2021 21:16:01 +0100, J.F. Opel Vectra B -- Cx = 0,28Ale to jest C i kombi. C ma 0,29 więc i tak nijak się ma do Outlandera III. Mitsubishi Outlander III -- Cx = 0,3320%. Po pierwsze nie możesz w tym wypadku wyciągać różnicy procentowej bo toi>nne wartości z równania na "drag" i dopiero to zebrane do kupy daje jakąś wymierną wartość. Literalnie, zgadujesz, zgadujesz i tylko zgadujesz, Vectra C duze auto. Moze nie tak wysokie jak Outlander, ale spore. Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-PZachciało się, bo jest mega wygodny do wsiadania, do tego jest Bo, jak w przypadku EV, wypowiadasz się o czymś czego nie używałeś. Jakby to bylo kosztem spalania jak piszesz ... chyba bym sobie powiedzial, ze gimnastyka to przeciez dla mojego zdrowia :-) P.S. Wczoraj mialem 4.9l/100km w/g komputera. w 4 osoby. Ale nie chcialbym tak jezdzic i troche naciagane, bo z gorki :-) No ale gorki bylo pare km, a trasy ponad 100. Po czym przyszedl kawalek autostrady i zrobilo sie 5.2 ... i srednia 66km/h :-( J. |
|
Data: 2021-02-12 22:59:22 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 12-02-2021 o 19:25, J.F. pisze:
-jest płaskie, czyli nie ma żadnego przełożenia na suvy. Jest. Przy suvie każdy płaszczak jest.
Ale to nie my się dziwimy, tylko Ty. Innej nie podasz, bo jej wyliczenie przekroczy Twoje możliwości. Nieogarniania tematu średniej. |
|
Data: 2021-02-12 16:22:09 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Fri, 12 Feb 2021 15:18:28 +0100, J.F.
Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7. Jak się już rozpędzi to MOŻE tyle ma. Ale to nie "suv", Outlander nie jest normalnym SUVem, to samochód o opływie szafy trzydrzwiowej. bez boxa (acz moze byc z rowerami), diesel, i nie przy 120 - tylko szybciej :-) Tak tak, już jeden taki adaś był na PMB co twierdził że jego diesel pali 8 przy 200/h. Założył się o skrzynkę piwa z użytkownikiem, film nagrał (nie wiem czy było tego pół minuty), na liczniku samochodu było w okolicach 190 (bo to analogowy licznik, w zależności od kąta nagrania inna watość pokazana), w praktyce było poniżej 180, nie było żadnego odniesienia do GPS (HGW czy z górki nie jechał albo z wiatrem) i też pokazywał chwilowe a nie podróżne -- oczywiście z GPSem już nie pokazał. A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ? Nie średnią autostradową, tylko średnią roczną. Zrozum w końcu że liczy się całość, średnia z użytkowania, a nie wyjątki od reguły. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-12 19:17:10 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hks2453wgz9e$.dlg@myjk.org...
Fri, 12 Feb 2021 15:18:28 +0100, J.F. Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7. Jak się już rozpędzi to MOŻE tyle ma. A Ty ile po autostradzie jezdzisz ? 2 kilometry, ze rozpedzanie ma wplyw na spalanie z trasy ? No ale potem hamujesz silnikiem to srednia spada :-) Ale to nie "suv", Outlander nie jest normalnym SUVem, to samochód o opływie szafy Mnie tam przypomina moje kombi .. bez boxa (acz moze byc z rowerami), diesel, i nie Tak tak, już jeden taki adaś był na PMB co twierdził że jego diesel pali 8 No niestety - wskazania komputera tak u mnie skacza, ze niewiele z tego wynika. trzeba usrednic na dluzszym dystansie ... A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?Nie średnią autostradową, tylko średnią roczną. Zrozum w końcu że liczy się Tylko jeden za miasto nie wyjedzie, drugi woli autostrady, a trzeci ich nie ma ... Na razie to twierdzisz, ze na autostradowej trasie PHEV pali znaczaco mniej niz czysty spaliniak. Hm ... Ten czysty spaliniak to moze z automatem i napedem na 4 kola ? J. |
|
Data: 2021-02-12 23:21:58 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Fri, 12 Feb 2021 19:17:10 +0100, J.F.
A Ty ile po autostradzie jezdzisz ? Ale czego nie rozumiesz? Nigdy nie jest tak, szczególnie jak się jedzie 140, że się jedzie bez przerwy z taką prędkością. Zawsze jakiś maruderwyskoczy, czy to osobówka czy tirolot. No chyba że ty jesteś dziecko szczęścia... Mnie tam przypomina moje kombi .. Tiaa.... No niestety - wskazania komputera tak u mnie skacza, ze niewiele z tego wynika. Miałem Mazdę 6 z CiTD z Cx=0,26 (vs Vectra C Cx=0,29) i w życiu >140/h mi nie schodziła poniżej 8 litrów (przy 200 to ponad 10 paliła) -- chyba że z wiatrem i z górki. I żeby była jasność, auto było z salonu, więc nie był to zajechany trup z lejącymi wtryskami. Tylko jeden za miasto nie wyjedzie, drugi woli autostrady, a trzeci ich nie ma ... To czemu do cholery, bierzesz jeden z drugim, tylko i wyłącznie autostradę pod rozwagę? Ano dlatego, że tylko wtedy wam pasuje do tezy, podobnie jak z hałasem i zasięgiem. Na razie to twierdzisz, ze na autostradowej trasie PHEV pali znaczaco mniej niz czysty spaliniak. Po raz kolejny pytam, czy 20% to znacząco mniej? To jest 1/5. Czy jakby było 50% to jakiego abstrakcyjnego pojęcia byś użył do opisania tej różnicy? Ten czysty spaliniak to moze z automatem i napedem na 4 kola ? Tak, dokładnie tak samo jak mój PHEV. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-12 14:26:17 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Fri, 12 Feb 2021 11:31:25 +0100, J.F.
Ciekawe. 20% więcej to ZNACZNIE? >140 się już zrównuje, jeśli Cię to pocieszy, bo cała moc z silnika leci na koła. Przy 120 jeszcze ICE jest w stanie powoli ładować baterię. Ladowanie baterii w dlugiej trasie chyba niewiele pomoglo, hamowanie regeneracyjne na autostradzie tez wiele nie oszczedzi. Zaoszczędzi więcej niż jak się tego nie robi. Poza tym są jeszcze straty na sprawności, które hybryda, do pewnego poziomu, w trasie też wykorzystuje. No i zaraz - 12l/100 w trasie? Tak, tak, szukaj winnych jak ci do tezy nie pasuje. Jak już pisałem warunki były praktycznie identyczne. Outlander to szafa trzydrzwiowa. Niemniej po prostu trzeba się pogodzić z faktem, że samochód oparty na napędzie elektrycznym jest SPRAWNIEJSZY niż ten sam samochód oparty na samym ICE. W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego ile wAle ladowany z gniazdka czy nie ? Przecież napisałem (chyba) wyraźnie, że bez naładowanej baterii. Powiem więcej, jeżdżę właśnie zastępczym Mitsu Eclipse Cross z silnikiem 1.5T i to mi żre, na moich obecnych trasach, tj. dom->żłobek->budowa (10-15km) i raz w tygodniu wypad +60km, średnio 13L. W miescie wydaje mi sie normalne - hybryda pokazuje pazurki ... Zaś PHEV jeszcze bardziej, bo czasem całą trasę przejedzie bez spaliniaka. Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i tak Ten kto zakłada że jeździ się tylko po autostradzie (bo mu pasuje do tezy), jakby innego świata nie było. Sam jesteś najlepszym przykładem, że jazda na autostradzie to wyjątek od reguły, a mimo tego ciągle forsujesz tylko sprawdzanie sprawności na autostradach. Ale jak przejechales te 2800km, to ile bylo po autostradach ? Większość, ale to 1/8 mojego rocznego przebiegu, kiedy to nie mogę ładować prundem. Co oznacza że przepaść sprawnościowa PHEV vs ICE będzie jeszcze większa niż na samej autostradzie. Zrozumiesz to kiedyś? Tylko trzeba sobie przeliczyc przez swoj profil jazdy ile to naprawde spali. Kto broni? Ja przeliczyłem, i mi się PHEV JUŻ zwrócił w stosunku do ICE. Nie wspominając o takich dobrodziejstwach cisza w kabinie czy grzanie i chłodzenie kabiny podczas postoju, bo tu PHEV w ogóle konkurencji nie ma w ICE. :P No dobra - moze nie o zlotowki tu chodzi, tylko "w miescie nie smrodze, w miescie nie smrodze, mam ciche auto, tylko nie przekraczac 120" :-) Średnia prędkość z całego roku wychodzi mi w okolicach 50, więc taki argument jest kompletnie jałowy -- tak samo jak szukanie dziury w całym, właścicieli kotłów na paliwa stałe w COP pomp ciepła, twierdzących że przy takich mrozach to one w zasadzie samym prądem grzeją. No i co z tego, skoro nie liczy się te parę dni mrozów na -15sC (minęło 120 dni sezonu grzewczego, a mrozów jest może 14 dni), tylko cały sezon gdzie średnia wychodzi 0-2sC. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-12 14:36:36 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 12-02-2021 o 14:26, Myjk pisze:
jeżdżę właśnie zastępczym Mitsu Eclipse Cross z silnikiem 1.5T i to Chciałem go kiedyś kupić. Odpuściłem właśnie przez te kosmiczne przepały. Nie wspominając o takich dobrodziejstwach cisza w kabinie czy grzanie i Nie każdy tak może. |
|
Data: 2021-02-12 20:30:04 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:asvcbnsi6gmn.dlg@myjk.org...
Fri, 12 Feb 2021 11:31:25 +0100, J.F. Ciekawe. 20% więcej to ZNACZNIE? Znacznie. Szczegolnie, ze powinno byc odwrotnie. 140 się już zrównuje, jeśli Cię to pocieszy, bo Zaraz zaraz ... -hybryda, jedzie, laduje baterie, i mniej pali ? -na jakim dystansie ty to sprawdzales? 2800km czy 28km? bateria sie naladuje i wiecej mocy brac nie powinna, -jaka to ma predkosc maksymalna? 140km/h? dwulitrowy silnik? przy 140 powinien byc jeszcze spory zapas mocy silnika, no chyba ze nie doceniam tego ksztaltu i boxa. Ladowanie baterii w dlugiej trasie chyba niewiele pomoglo, hamowanie Zaoszczędzi więcej niż jak się tego nie robi. IMO - tyle co nic. No chyba, ze po polskiej w godzinach szczytu jedziesz, i ci co chwile jakis tir droge zajezdza i do hamowania zmusza ... Poza tym są jeszcze straty na Hybryda to raczej dodatkowe straty wprowadza, chyba, ze outlander ma to jakos ciekawie zrobione. Tak ? https://www.youtube.com/watch?v=LZ__5-V6CTI No ... ciekawe ... na autostradzie moze i naped byl bezposredni, a straty ... mniejsze niz w skrzyni biegow ? No i zaraz - 12l/100 w trasie? Tak, tak, szukaj winnych jak ci do tezy nie pasuje. Jak już pisałem warunki Normalnie w trasie to jednak nie. Stad masz ten "clutch" w ukladzie. W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego Ale ladowany z gniazdka czy nie ? Przecież napisałem (chyba) wyraźnie, że bez naładowanej baterii. Powiem W miescie wydaje mi sie normalne - hybryda pokazuje pazurki ... Zaś PHEV jeszcze bardziej, bo czasem całą trasę przejedzie bez spaliniaka. Ale przeciez "bez naladowanej baterii" :-P Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i Ten kto zakłada że jeździ się tylko po autostradzie (bo mu pasuje do tezy), Bo tak to juz z hybrydami jest, ze w miescie pokazuja pazurki, a w trasie traca ... chyba. Moze outlander dowodzi inaczej. Poza tym podawales porownanie z trasy, gdzie jednak autostrady dominuja. 2800km do Austrii i z powrotem, z czego polowa po miescie ? :-P Ale jak przejechales te 2800km, to ile bylo po autostradach ?Większość, ale to 1/8 mojego rocznego przebiegu, kiedy to nie mogę ładować No wlasnie - wiekszosc, i spalanie bezyny podalesz, a nie ladowales wcale :-) prundem. Co oznacza że przepaść sprawnościowa PHEV vs ICE będzie jeszcze Ale przeciez nie mowie nie. Dziwi mnie tylko ta przepasc juz na autostradzie. Tylko trzeba sobie przeliczyc przez swoj profil jazdy ile to naprawdeKto broni? Ja przeliczyłem, i mi się PHEV JUŻ zwrócił w stosunku do ICE. He? Pradem grzeje, zdalnie z apki uruchamiasz, czy w Niemczech mieszkasz, i silnika na postoju uruchomic nie wolno? No a jak ktos naprawde potrzebuje, to kupowal webasto :-) No dobra - moze nie o zlotowki tu chodzi, tylko "w miescie nie Średnia prędkość z całego roku wychodzi mi w okolicach 50, więc taki Ale czego to ma dowodzic ? Ze jak w miejskich korkach stoje, to potem mam na urlop jechac 50 ? właścicieli kotłów na paliwa stałe w COP pomp ciepła, twierdzących że przy Jakos tak mialem dalszego znajomego z PC, to blizsi znajomi twierdzili, ze: -jak jest prawdziwy mroz, to mu PC nie wyrabia i musi palic w kominku, -jak jest lagodna zima, to oni prawie nie pala, a on raty kredytu placic musi, -srednie zimy sie nie zdarzaja :-( -lata minely, pompa sie zepsula ... naprawa droga. Moze teraz inaczej to wyglada. Ale - czy w nowym domu nie zainstalowales grzania gazem ? J. |
|
Data: 2021-02-12 23:02:19 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 12-02-2021 o 20:30, J.F. pisze:
Średnia prędkość z całego roku wychodzi mi w okolicach 50, więc taki Raczej, że można olać ew. różnice na kawałku rocznego przebiegu, liczy się głównie ta większość. |
|
Data: 2021-02-12 23:21:16 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Fri, 12 Feb 2021 20:30:04 +0100, J.F.
Znacznie. Szczegolnie, ze powinno byc odwrotnie. ROTFL Teraz zacznij tłumaczyć DLACZEGO. Zaraz zaraz ... Naucz się czytać. Napisałem że przy 120/h jest w stanie powoli ładować baterię, co oznacza że silnik ma wtedy niewykorzystany potencjał, literalnie nie marnuje energii. Jakby miał marnować to komputer by odpiął ładowanie -- i tak się dzieje jak się jedzie szybciej i już nie ma nadmiaru mocy. Ja całą trasę przejechałem w podtrzymaniu baterii na połowie pojemności (żeby na postojach mi silnik się nie załączał a było ogrzewanie itd.), zaś pod koniec na serpentyny jeszcze dodatkowo wymusiłem ładowanie. Znowu się wypowiadasz w temacie o którym zielonego pojęcia nie masz. -na jakim dystansie ty to sprawdzales? 2800km czy 28km? Zrozum w końcu, że tym zarządza komputer (a nie twoja ułomna stopa na pedale gazu i drąągu skrzyni biegów) i tak optymalizuje zużycie, aby wychodziło jak najbardziej ekonomicznie. -jaka to ma predkosc maksymalna? 140km/h? dwulitrowy silnik? Ty widzę zupełnie nie kumasz korelacji pomiędzy mocą, zużyciem paliwa, a sprawnością. Wszystko ci się standardowo kiełbasi. IMO - tyle co nic. Ale to tylko twoim zdaniem. No chyba, ze po polskiej w godzinach szczytu jedziesz, i ci co chwile jakis tir droge zajezdza i do hamowania zmusza ... Oczywiście, czyli jest jak mówiłem, zapinasz 140 po wyjeździe z domu i tak tniesz pół polski, stąd taka a nie inna średnia ci wychodzi. Ale to tylko w twoich snach, bo rzeczywistość jest jednak inna. Hybryda to raczej dodatkowe straty wprowadza, chyba, ze outlander ma to jakos ciekawie zrobione. Skoro jest bezpośredni (a może być już od 80/h w górę, zaś powyżej 140/h tylko), i działa bez udziału skrzyni biegów (bo takowej nie ma, jest bezpośrednie sprzęgło) zaś do ew. przyśpieszania są wykorzystywane elektryki (czyt. sprawność silnika spalinowego jest utrzymywana ZAWSZE na optymalnym poziomie) to ogólna sprawność systemu jest WYŻSZA. Normalnie w trasie to jednak nie. Stad masz ten "clutch" w ukladzie. Ale to nadal tylko sprzęgło, w razie konieczności ICE jest wspomagane dodatkowo elektrykami dzięki czemu sprawność spaliniaka jest WYŻSZA niż jak musi międlić skrzynią, która nie ma 30 przełożeń i obrotami aby silnik miał zawsze idealną sprawność. Ale przeciez "bez naladowanej baterii" :-P Tylko dla testu bez naładowanej baterii. Normalnie to się ją jednak ładuje i jeździ na prądzie (szczególnie po mieście), i zużycie paliwa jest mniejsze. Mnie przy jeździe jak wspomnianym Eclipsem, po przeliczeniu prądu na paliwo, spalanie w PHEV wychodzi w 2-4L/100 vs 10-13 (!) w ICE. Bo tak to juz z hybrydami jest, ze w miescie pokazuja pazurki, a w trasie traca ... chyba. Jak już napisałem, a czego chyba standardowo nie doczytałeś bo chyba tylko skanujesz i czepiasz się jak tylko pasuje, przy 140 się zrównuje -- więcej nie jechałem, poza wyprzedzaniem, bo nie mam takiej potrzeby. Odpowiadam za pasażerów i nie pajacuję na drodze. Moze outlander dowodzi inaczej. Jechałem do Włoch, 1400 w jedną stronę. Żeby Do Austrii jechać 2800 w jedną stronę to musiałbym jechać przez Francję. No wlasnie - wiekszosc, i spalanie bezyny podalesz, a nie ladowales wcale :-) Co ty tam znowu bełkoczesz? :P Ale przeciez nie mowie nie. Ale ja nie zapierdalam po autostradzie jak idiota -- pisałem o tym wielokrotnie. I oczywiście, średnie spalanie uwzględnia także jazdę lokalnymi drogami, w tym wjazd i zjazd serpentynami, codzienne dojazdy na pod stoki itp. -- bo ja zakładam NORMALNE używanie samochodu (pewnie tak jak i inne testy), a nie podawanie ci wyników które będą pasować do jedynie tobie słusznej tezy. He? U nas też nie wolno zostawić silnika napędowego na dłużej jak minutę na postoju, a z pewnością oddalania się od samochodu z uruchomionym silnikiem (jego zdalne uruchomienie też pod to podpada). Ty masz w ogóle prawo jazdy? :/ No a jak ktos naprawde potrzebuje, to kupowal webasto :-) Pokaż mi webasto do chłodzenia kabiny. Ale czego to ma dowodzic ? To ma dowodzić tego, że się wyciaga średnią z życia, a nie z warunku który udowadnia twoją i tylko twoją tezę. Jakos tak mialem dalszego znajomego z PC, to blizsi znajomi twierdzili, ze: Znakiem tego miał źle dobraną pompę. -jak jest lagodna zima, to oni prawie nie pala, a on raty kredytu placic musi, Aha, bo jakby miał inne źródło ciepła to by nie musiał...Taaak, ja wiem, kocioł gazowy kosztuje 5 tys. a pompa (rzekomo) 30 tys. -srednie zimy sie nie zdarzaja :-( Popatrz w statystyki temperaturowe -- uwzględniając że pompa ciepła pracuje na ilości energii w powietrzu, a nie na temperaturze odczuwalnej -- i nie pisz takich rzeczy. -lata minely, pompa sie zepsula ... naprawa droga. Bo była źle dobrana, to i pewnie źle zainstalowana -- więc ją zwyczajnie szlag trafił. Moze teraz inaczej to wyglada. Od zawsze wygląda tak samo. Jak czytam w jaki sposób użytkownicy (a także instalatorzy) dobierają PC to się płakać chce. Ale - czy w nowym domu nie zainstalowales grzania gazem ? Nie, szkoda mi było płacić za kominy, za przyłącze, bulenie później abonamentu pomimo że korzystam tyle co kot napłakał. Poza tym pompą ciepła tanio basen ogrodowy ogrzeję, mogę pompę zasilić z PV, i jeszcze mogę nią dom ochłodzić. W stosunku do gazu, na samym tylko grzaniu, zwraca się najdalej w 8 lat. Ja dostałem jeszcze dotację na PC (małą bo małą), wiec generalnie jestem na plus od momentu instalacji. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-15 17:57:10 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1gnkr14m6kqbh$.dlg@myjk.org...
Fri, 12 Feb 2021 20:30:04 +0100, J.F. Znacznie. Szczegolnie, ze powinno byc odwrotnie. ROTFL No bo tak jednak ten elektryczny naped przynosi straty. W Priusie ponoc do 30% - stad zrobili mechaniczne obejscie. Zaraz zaraz ... Naucz się czytać. Napisałem że przy 120/h jest w stanie powoli ładować Ale laduje, wiec dodatkowa energia idzie do baterii. literalnie nie marnuje energii. Jakby miał marnować to komputer by odpiął Raczej z innych przyczyn. Ciekaw jestem z jakich. -na jakim dystansie ty to sprawdzales? 2800km czy 28km? Zrozum w końcu, że tym zarządza komputer (a nie twoja ułomna stopa na Tak sobie mu to wychodzi, ale co z tego, ze komputer? Naladuje baterie, moze nawet tylko do polowy, i wiecej nie bedzie ladowal. A ze bateria mala, to wplyw na spalanie na takiej trasie znikomy. -jaka to ma predkosc maksymalna? 140km/h? dwulitrowy silnik? Ty widzę zupełnie nie kumasz korelacji pomiędzy mocą, zużyciem paliwa, a Kumam za to, ze musialby byc bardzo slaby silnik, albo bardzo skopana aerodynamika, aby powyzej 140km/h "braklo mocy". A skoro brakuje, to samochod nie powinien rozwijac wiekszej predkosci. Pretensje do Mitsu, ze nie chce napisac dokladych parametrow :-) Ale owszem - moze komputer uznaje, ze powyzej 140km/h moc jest taka, ze sprawnosc silnika spada i nie oplaca sie baterii ladowac ... IMO - tyle co nic.Ale to tylko twoim zdaniem. ja tam sie staram przewidywac sytuacje przed soba, wiec nie mam wielu hamowan .. No chyba, ze po polskiej w godzinach szczytu jedziesz, i ci co chwile Oczywiście, czyli jest jak mówiłem, zapinasz 140 po wyjeździe z domu i tak Czasem jest gesto, czasem pusto, czasem srednio. Hybryda to raczej dodatkowe straty wprowadza, chyba, Skoro jest bezpośredni (a może być już od 80/h w górę, zaś powyżej 140/h IMO - reczna skrzynia biegow duzych strat nie wprowadza. No ale jak porownywales z automatem ... Normalnie w trasie to jednak nie. Stad masz ten "clutch" w ukladzie. Ale to nadal tylko sprzęgło, ale widac jednak elektryczna transmisja straty wprowadza. w razie konieczności ICE jest wspomagane No - raczej nie dzieki temu. niż jak musi międlić skrzynią, która nie ma 30 przełożeń i obrotami aby silnik miał Przeciez jak zapniesz to sprzeglo, to silnik ma obroty zalezne od predkosci, a nie optymalne. Ale przeciez "bez naladowanej baterii" :-P Tylko dla testu bez naładowanej baterii. Normalnie to się ją jednak ładuje Pod warunkiem ze zasieg pasuje. No i czy nie napisales, ze pod warunkiem, ze zimy nie ma, bo w zimie to jednak silnik uruchamia ? Mnie przy jeździe jak wspomnianym Eclipsem, po przeliczeniu prądu Co jest informacja bezwartosciowa, bo jeden uzyska tyle, a drugi inaczej. Wszyscy wiedza, ze na pradzie benyny nie spala ... dopoki sie bateria nie wyczerpie. Bo tak to juz z hybrydami jest, ze w miescie pokazuja pazurki, a w Jak już napisałem, a czego chyba standardowo nie doczytałeś bo chyba tylko Jakos nie bardzo wierze, ale moze ten automat taki ch* i naped na 4 tez swoje bierze :-) Jak ktos potrzebuje - to faktycznie znow elektryk/hybryda pokazuje pazurki. Moze outlander dowodzi inaczej. Jechałem do Włoch, 1400 w jedną stronę. Żeby Do Austrii jechać 2800 w jedną No przeciez pisze, ze 2800km w obie strony. No wlasnie - wiekszosc, i spalanie bezyny podalesz, a nie ladowalesCo ty tam znowu bełkoczesz? :P A co - ladowales w czasie tego wyjazdu ? Ale przeciez nie mowie nie. Ale ja nie zapierdalam po autostradzie jak idiota -- pisałem o tym Ale to prawie bez znaczenia, o ile oboma podobnie. I oczywiście, średnie spalanie uwzględnia także jazdę Daleko pod te stoki? A wysoko ? No bo chyba te kilometry nie zawazyly na wyniku z 2800km ... He? U nas też nie wolno zostawić silnika napędowego na dłużej jak minutę na To przeciez sie nie oddalam - szyby skrobie :-) Ale czego to ma dowodzic ? To ma dowodzić tego, że się wyciaga średnią z życia, a nie z warunku który W miescie wychodzi ile wychodzi i hybryda tego nie zmieni. A na autostrradzie jest jak jest, i jade ile jade, a nie patrze sie w srednia z calego zycia :-) Jakos tak mialem dalszego znajomego z PC, to blizsi znajomi Znakiem tego miał źle dobraną pompę. A dasz gwarancje, ze dobierzesz lepiej ? -jak jest lagodna zima, to oni prawie nie pala, Aha, bo jakby miał inne źródło ciepła to by nie musiał... Nie czytasz - lagodna zima, inne zrodlo malo uzywane. Taaak, ja wiem, -srednie zimy sie nie zdarzaja :-(Popatrz w statystyki temperaturowe -- uwzględniając że pompa ciepła pracuje Na razie mam "ostre mrozy", a potem zobaczysz ze bedzie odwilz we Wroclawiu :-) -lata minely, pompa sie zepsula ... naprawa droga. Bo była źle dobrana, to i pewnie źle zainstalowana -- więc ją zwyczajnie Zrobisz lepiej i dasz gwarancje na ile lat ? Ale - czy w nowym domu nie zainstalowales grzania gazem ? Nie, szkoda mi było płacić za kominy, za przyłącze, bulenie później Aha, czyli tez masz zle dobrana pompe i przeciazona szybko sie zepsuje :-) J. |
|
Data: 2021-02-10 19:00:13 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 07-02-2021 o 10:48, Cavallino pisze:
Będę chyba musiał zmienić zdanie o tego typu hybrydach - jeśli ktoś by ich sensownie używał, to jest to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza dla opornych na zmiany. Posprawdzałem i spokojnie można jechać blisko limitu na ekspresówce ze zużyciem 5-6 l. Na krótszych trasach i poniżej 3 l jest do zrobienia (bo wspomaga się prądem z baterii).
No i wykrakałem, bo dzisiaj Orlen dojechał do Poznania ze swoim wprowadzaniem drogich opłat na ich ładowarkach. Więc skończyło się elektryczne eldorado. Do darmowej ładowarki dystans mi się podwoił, co już oznacza że nie będzie mi się chciało tam jechać, zwłaszcza że zostało ich niewiele, więc mocno zwiększa się szansa na zajętość. Trzeba przejść na ładowanie domowe w nocy. I co ja będę teraz robił z wolnym czasem po pracy (w lockdownie).....? ;-) |
|
Data: 2021-02-11 14:50:06 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s016ve$mv8$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 07-02-2021 o 10:48, Cavallino pisze: Będę chyba musiał zmienić zdanie o tego typu hybrydach - jeśli ktoś by ich sensownie używał, to jest to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza dla opornych na zmiany. Posprawdzałem i spokojnie można jechać blisko limitu na ekspresówce ze Czyli ile ? 110 na budziku, 100 na GPS ? zużyciem 5-6 l. Na krótszych trasach i poniżej 3 l jest do zrobienia (bo wspomaga się prądem z baterii). A po miescie, to ho ho - zero ... No i wykrakałem, bo dzisiaj Orlen dojechał do Poznania ze swoim wprowadzaniem drogich opłat na ich ładowarkach. Zobacz Kaufland w poblizu. Moze cos tam stawiaja ... ale pewnie nie za darmo ... albo sprzedaj zloma :-) Do darmowej ładowarki dystans mi się podwoił, co już oznacza że nie będzie mi się chciało tam jechać, zwłaszcza że zostało ich niewiele, więc mocno zwiększa się szansa na zajętość. Trzeba przejść na ładowanie domowe w nocy. No jak to co? To samo co proponowales :-) Auto do gniazdka, a Ty tup tup na spacer - moze byc do sklepu, do kosciola, na piwo ... a nie, piwa nie mogles proponowac, chyba, ze bezalkoholowe :-) J. |
|
Data: 2021-02-11 14:56:42 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 11-02-2021 o 14:50, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s016ve$mv8$1$Cav@news.chmurka.net... Gdzieś tak. Powiem Ci w poniedziałek, jak sam przetestuję w weekend.
W zimie nie, bo hybryda nie ma grzałek (nie wiem czy każda) i grzeje spaliniakiem. Więc tryb czysto elektryczny nie ma wtedy sensu raczej.
Właśnie do Kauflanda mam dość daleko. O nim i o Lidlach głównie pisałem - będą kolejki. Wszystko jest, ale z drugiej strony miasta. Trzeba przejść na ładowanie domowe w nocy. No o tym piszę, tak robiłem, ale wtedy auto ładowało się na szybkiej ładowarce. Teraz już tego nie zrobię, a auto mi się naładuje (wolno) w nocy, więc co w dzień będzie do roboty? |
|
Data: 2021-02-11 15:47:08 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s03d2s$525$1$Cav@news.chmurka.net... W dniu 11-02-2021 o 14:50, J.F. pisze: Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Gdzieś tak. zużyciem 5-6 l. W zimie nie, bo hybryda nie ma grzałek (nie wiem czy każda) i grzeje spaliniakiem. Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba. I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury ... No i wykrakałem, bo dzisiaj Orlen dojechał do Poznania ze swoim wprowadzaniem drogich opłat na ich ładowarkach. Właśnie do Kauflanda mam dość daleko. No to witamy wsrod normalnych Polakow :-P Trzeba przejść na ładowanie domowe w nocy. No o tym piszę, tak robiłem, ale wtedy auto ładowało się na szybkiej ładowarce. No ale co szkodzi pol godziny spaceru bez celu ? :-P J. |
|
Data: 2021-02-11 16:42:22 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 11-02-2021 o 15:47, J.F. pisze:
A po miescie, to ho ho - zero ... Musiałby mieć 40 stopni. I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury ... Sprawdza temperatury płynu. Teraz już tego nie zrobię, a auto mi się naładuje (wolno) w nocy, więc co w dzień będzie do roboty? Wolę takie z celem. Ale i tak wychodzę na spacery po 8 h na homeoffice. Tyle że spacery od ładowarki były jakoś ciekawsze i pożyteczniejsze. |
|
Data: 2021-02-11 16:51:10 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s03j90$900$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 11-02-2021 o 15:47, J.F. pisze: A po miescie, to ho ho - zero ...W zimie nie, bo hybryda nie ma grzałek (nie wiem czy każda) i grzeje spaliniakiem. Musiałby mieć 40 stopni. Oj tam oj tam - jak ci nie przeszkadza godzina ladowania, to powiedz sobie, ze nie przeszkadza tez +10 w samochodzie :-) I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury ...Sprawdza temperatury płynu. To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P Teraz już tego nie zrobię, a auto mi się naładuje (wolno) w nocy, więc co w dzień będzie do roboty? No ale co szkodzi pol godziny spaceru bez celu ? :-P Wolę takie z celem. ładowarke miales blisko, to idz sobie tam, gdzie chodziles w czasie ladowania :-) Albo rozejrzyj sie po okolicy - moze jednak jest cos ciekawego :-) J. |
|
Data: 2021-02-11 17:00:26 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 11-02-2021 o 16:51, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s03j90$900$1$Cav@news.chmurka.net... Ale to nie mi przeszkadza, tylko komp włączy silnik. No chyba że w ogóle ogrzewanie wyłączysz, ale obawiam się że daleko nie pojedziesz, bo szyby zaparują.
Jaką grzałką? |
|
Data: 2021-02-11 17:57:25 | |
Autor: J.F. | |
Hybrydy plug-in | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s03kas$9k1$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 11-02-2021 o 16:51, J.F. pisze: Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Ale to nie mi przeszkadza, tylko komp włączy silnik. Jest to jakis problem .. I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury ...Sprawdza temperatury płynu. Jaką grzałką? Opcja skandynawska ... nie ma ? J. |
|
Data: 2021-02-11 19:53:11 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 11-02-2021 o 17:57, J.F. pisze:
I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury ...Sprawdza temperatury płynu. Pewnie zależy od modelu. W tym teście do którego dałem linki nie było. To nie bev. |
|
Data: 2021-02-12 08:56:35 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Thu, 11 Feb 2021 16:51:10 +0100, J.F.
To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P Nie trzeba, tylko można. Jak jest taka możliwość to się korzysta, bo komfort z wsiadania do ciepłęgo pojazdu (tak jak w lecie do chłodnego) jest nieoceniony. Choćby z tego powodu nie wrócę NIGDY do spaliniaka. Sarna mi w zeszłym tygodniu wyskoczyła i skasowała samochód, MOPek w serwisie -- cierpię teraz katusze w zastępczym spaliniaku bo na stanie nie mają ekwiwalentu (ba, w ogóle nic nie mają nawet niższego segmentu) z elektrycznym napędem. :P Borze, za jakie grzechy... jeszcze akurat w takie mrozy. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-12 08:52:06 | |
Autor: Myjk | |
Hybrydy plug-in | |
Thu, 11 Feb 2021 15:47:08 +0100, J.F.
Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba. Zależy od marki, modelu. W moim MOPie (rocznik 2015) uruchamia silnik zazwyczaj jak jest poniżej 10sC na zewnątrz. Ale jak już nagrzeję kabinę (co czynię w zasadzie bez wyjątku) na postoju powyżej 15, to nie uruchomi. Przy 5 na zewnątrz też trzeba zagrzać powyżej 15. Za to przy 0sC trzeba mieć w kabinie bliżej 20 aby się nie uruchomił. Można natoamiast dokupić box który oszukuje czujnik temperatury w kabinie i te wartości są zaniżone aby nie załączać niepotrzebnie spaliniaka, szybciej jest on także wyłączany jeśli już się uruchomi. Generalnie im zimniej, mam wrażenie, to silnik uruchamia się po to by się samemu rozgrzać i przygotować do ew. spałowania, tj. w razie zapotrzebowania na moc aby nie pracował na sucho. MOP polifcie (rocznik 2017) ma już przycisk EV i się spaliniak nie załączy póki w baterii jest prąd. Ale też w polifcie poprawili trochę system EV i w tym trybie mocniej rwie do przodu więc nie potrzeba mu spaliniaka nawet jak się chce bardzo mocno przyśpieszyć. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-02-13 20:58:27 | |
Autor: Cavallino | |
Hybrydy plug-in | |
W dniu 11-02-2021 o 14:56, Cavallino pisze:
Test Xceed Phev: prędkość 114 na ekspresówkach i z reguły 90-100 na drogach krajowych. Na razie średnia 5,6 l/100 km, na trasie Poznań-Szczecin-Kamień Pomorski i okolice (prawie 400 km). Niby ze startem z naładowaną baterią i podładowywaniem (po 20% baterii) w trasie (na postojach), ale jak prąd się skończył to i tak już zużycie nie rosło. Więc można założyć że tak by zostało. |