Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Hybrydy plug-in

Hybrydy plug-in

Data: 2021-02-10 19:00:13
Autor: Cavallino
Hybrydy plug-in
W dniu 07-02-2021 o 10:48, Cavallino pisze:

Będę chyba musiał zmienić zdanie o tego typu hybrydach - jeśli ktoś by ich sensownie używał, to jest to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza dla opornych na zmiany.

Trzeba by jeszcze dorwać jakiś test, ile taki ceed paliłby gdyby mu już się skończył prąd z baterii (bo szybkiego ładowania na trasie tam nie zrobisz - brak złącza).

Posprawdzałem i spokojnie można jechać blisko limitu na ekspresówce ze zużyciem 5-6 l.
Na krótszych trasach i poniżej 3 l jest do zrobienia (bo wspomaga się prądem z baterii).


Zakładając że ani darmowych ani tanich ładowarek przy trasach, już niedługo nie będzie w naszym kraju, to w takim przypadku, nawet uwzględniając ich minusy mógłby to być sensowny pomysł na tańszą na trasie alternatywę, w stosunku do bev innych niż tesla, lub jej cenowe odpowiedniki.

No i wykrakałem, bo dzisiaj Orlen dojechał do Poznania ze swoim wprowadzaniem drogich opłat na ich ładowarkach.

Więc skończyło się elektryczne eldorado.
Do darmowej ładowarki dystans mi się podwoił, co już oznacza że nie będzie mi się chciało tam jechać, zwłaszcza że zostało ich niewiele, więc mocno zwiększa się szansa na zajętość.

Trzeba przejść na ładowanie domowe w nocy.
I co ja będę teraz robił z wolnym czasem po pracy (w lockdownie).....? ;-)

Data: 2021-02-11 14:50:06
Autor: J.F.
Hybrydy plug-in
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s016ve$mv8$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 07-02-2021 o 10:48, Cavallino pisze:
Będę chyba musiał zmienić zdanie o tego typu hybrydach - jeśli ktoś by ich sensownie używał, to jest to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza dla opornych na zmiany.

Trzeba by jeszcze dorwać jakiś test, ile taki ceed paliłby gdyby mu już się skończył prąd z baterii (bo szybkiego ładowania na trasie tam nie zrobisz - brak złącza).

Posprawdzałem i spokojnie można jechać blisko limitu na ekspresówce ze

Czyli ile ? 110 na budziku, 100 na GPS ?

zużyciem 5-6 l.

Na krótszych trasach i poniżej 3 l jest do zrobienia (bo wspomaga się prądem z baterii).

A po miescie, to ho ho - zero ...

No i wykrakałem, bo dzisiaj Orlen dojechał do Poznania ze swoim wprowadzaniem drogich opłat na ich ładowarkach.
Więc skończyło się elektryczne eldorado.

Zobacz Kaufland w poblizu. Moze cos tam stawiaja ... ale pewnie nie za darmo ... albo sprzedaj zloma :-)

Do darmowej ładowarki dystans mi się podwoił, co już oznacza że nie będzie mi się chciało tam jechać, zwłaszcza że zostało ich niewiele, więc mocno zwiększa się szansa na zajętość.

Trzeba przejść na ładowanie domowe w nocy.
I co ja będę teraz robił z wolnym czasem po pracy (w lockdownie).....? ;-)

No jak to co? To samo co proponowales :-)
Auto do gniazdka, a Ty tup tup na spacer - moze byc do sklepu, do kosciola, na piwo ... a nie, piwa nie mogles proponowac, chyba, ze bezalkoholowe :-)

J.

Data: 2021-02-11 14:56:42
Autor: Cavallino
Hybrydy plug-in
W dniu 11-02-2021 o 14:50, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s016ve$mv8$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 07-02-2021 o 10:48, Cavallino pisze:
Będę chyba musiał zmienić zdanie o tego typu hybrydach - jeśli ktoś by ich sensownie używał, to jest to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza dla opornych na zmiany.

Trzeba by jeszcze dorwać jakiś test, ile taki ceed paliłby gdyby mu już się skończył prąd z baterii (bo szybkiego ładowania na trasie tam nie zrobisz - brak złącza).

Posprawdzałem i spokojnie można jechać blisko limitu na ekspresówce ze

Czyli ile ? 110 na budziku, 100 na GPS ?

Gdzieś tak.
Powiem Ci w poniedziałek, jak sam przetestuję w weekend.


zużyciem 5-6 l.

Na krótszych trasach i poniżej 3 l jest do zrobienia (bo wspomaga się prądem z baterii).

A po miescie, to ho ho - zero ...

W zimie nie, bo hybryda nie ma grzałek (nie wiem czy każda) i grzeje spaliniakiem.
Więc tryb czysto elektryczny nie ma wtedy sensu raczej.


No i wykrakałem, bo dzisiaj Orlen dojechał do Poznania ze swoim wprowadzaniem drogich opłat na ich ładowarkach.
Więc skończyło się elektryczne eldorado.

Zobacz Kaufland w poblizu. Moze cos tam stawiaja ... ale pewnie nie za darmo ... albo sprzedaj zloma :-)

Właśnie do Kauflanda mam dość daleko.
O nim i o Lidlach głównie pisałem - będą kolejki.
Wszystko jest, ale z drugiej strony miasta.

Trzeba przejść na ładowanie domowe w nocy.
I co ja będę teraz robił z wolnym czasem po pracy (w lockdownie).....? ;-)

No jak to co? To samo co proponowales :-)
Auto do gniazdka, a Ty tup tup na spacer - moze byc do sklepu, do kosciola, na piwo ...

No o tym piszę, tak robiłem, ale wtedy auto ładowało się na szybkiej ładowarce.
Teraz już tego nie zrobię, a auto mi się naładuje (wolno) w nocy, więc co w dzień będzie do roboty?

Data: 2021-02-11 15:47:08
Autor: J.F.
Hybrydy plug-in

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s03d2s$525$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 11-02-2021 o 14:50, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Posprawdzałem i spokojnie można jechać blisko limitu na ekspresówce ze
Czyli ile ? 110 na budziku, 100 na GPS ?

Gdzieś tak.
Powiem Ci w poniedziałek, jak sam przetestuję w weekend.

zużyciem 5-6 l.

Na krótszych trasach i poniżej 3 l jest do zrobienia (bo wspomaga się prądem z baterii).

A po miescie, to ho ho - zero ...

W zimie nie, bo hybryda nie ma grzałek (nie wiem czy każda) i grzeje spaliniakiem.
Więc tryb czysto elektryczny nie ma wtedy sensu raczej.

Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba.
I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury  ...

No i wykrakałem, bo dzisiaj Orlen dojechał do Poznania ze swoim wprowadzaniem drogich opłat na ich ładowarkach.
Więc skończyło się elektryczne eldorado.

Zobacz Kaufland w poblizu. Moze cos tam stawiaja ... ale pewnie nie za darmo ... albo sprzedaj zloma :-)

Właśnie do Kauflanda mam dość daleko.
O nim i o Lidlach głównie pisałem - będą kolejki.
Wszystko jest, ale z drugiej strony miasta.

No to witamy wsrod normalnych Polakow :-P

Trzeba przejść na ładowanie domowe w nocy.
I co ja będę teraz robił z wolnym czasem po pracy (w lockdownie).....? ;-)

No jak to co? To samo co proponowales :-)
Auto do gniazdka, a Ty tup tup na spacer - moze byc do sklepu, do kosciola, na piwo ...

No o tym piszę, tak robiłem, ale wtedy auto ładowało się na szybkiej ładowarce.
Teraz już tego nie zrobię, a auto mi się naładuje (wolno) w nocy, więc co w dzień będzie do roboty?

No ale co szkodzi pol godziny spaceru bez celu ? :-P

J.

Data: 2021-02-11 16:42:22
Autor: Cavallino
Hybrydy plug-in
W dniu 11-02-2021 o 15:47, J.F. pisze:

A po miescie, to ho ho - zero ...

W zimie nie, bo hybryda nie ma grzałek (nie wiem czy każda) i grzeje spaliniakiem.
Więc tryb czysto elektryczny nie ma wtedy sensu raczej.

Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba.

Musiałby mieć 40 stopni.

I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury  ...

Sprawdza temperatury płynu.

Teraz już tego nie zrobię, a auto mi się naładuje (wolno) w nocy, więc co w dzień będzie do roboty?

No ale co szkodzi pol godziny spaceru bez celu ? :-P

Wolę takie z celem.
Ale i tak wychodzę na spacery po 8 h na homeoffice.
Tyle że spacery od ładowarki były jakoś ciekawsze i pożyteczniejsze.

Data: 2021-02-11 16:51:10
Autor: J.F.
Hybrydy plug-in
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s03j90$900$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 11-02-2021 o 15:47, J.F. pisze:
A po miescie, to ho ho - zero ...
W zimie nie, bo hybryda nie ma grzałek (nie wiem czy każda) i grzeje spaliniakiem.
Więc tryb czysto elektryczny nie ma wtedy sensu raczej.

Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba.

Musiałby mieć 40 stopni.

Oj tam oj tam - jak ci nie przeszkadza godzina ladowania, to powiedz sobie, ze nie przeszkadza tez +10 w samochodzie :-)

I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury  ...
Sprawdza temperatury płynu.

To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P

Teraz już tego nie zrobię, a auto mi się naładuje (wolno) w nocy, więc co w dzień będzie do roboty?

No ale co szkodzi pol godziny spaceru bez celu ? :-P

Wolę takie z celem.
Ale i tak wychodzę na spacery po 8 h na homeoffice.
Tyle że spacery od ładowarki były jakoś ciekawsze i pożyteczniejsze.

ładowarke miales blisko, to idz sobie tam, gdzie chodziles w czasie ladowania :-)

Albo rozejrzyj sie po okolicy - moze jednak jest cos ciekawego :-)

J.

Data: 2021-02-11 17:00:26
Autor: Cavallino
Hybrydy plug-in
W dniu 11-02-2021 o 16:51, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s03j90$900$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 11-02-2021 o 15:47, J.F. pisze:
A po miescie, to ho ho - zero ...
W zimie nie, bo hybryda nie ma grzałek (nie wiem czy każda) i grzeje spaliniakiem.
Więc tryb czysto elektryczny nie ma wtedy sensu raczej.

Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba.

Musiałby mieć 40 stopni.

Oj tam oj tam - jak ci nie przeszkadza godzina ladowania, to powiedz sobie, ze nie przeszkadza tez +10 w samochodzie :-)

Ale to nie mi przeszkadza, tylko komp włączy silnik.
No chyba że w ogóle ogrzewanie wyłączysz, ale obawiam się że daleko nie pojedziesz, bo szyby zaparują.


I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury  ...
Sprawdza temperatury płynu.

To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P

Jaką grzałką?

Data: 2021-02-11 17:57:25
Autor: J.F.
Hybrydy plug-in
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s03kas$9k1$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 11-02-2021 o 16:51, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
A po miescie, to ho ho - zero ...
W zimie nie, bo hybryda nie ma grzałek (nie wiem czy każda) i grzeje spaliniakiem.
Więc tryb czysto elektryczny nie ma wtedy sensu raczej.

Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba.
Musiałby mieć 40 stopni.

Oj tam oj tam - jak ci nie przeszkadza godzina ladowania, to powiedz sobie, ze nie przeszkadza tez +10 w samochodzie :-)

Ale to nie mi przeszkadza, tylko komp włączy silnik.
No chyba że w ogóle ogrzewanie wyłączysz, ale obawiam się że daleko nie pojedziesz, bo szyby zaparują.

Jest to jakis problem ..

I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury ...
Sprawdza temperatury płynu.

To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P

Jaką grzałką?

Opcja skandynawska ... nie ma ?

J.

Data: 2021-02-11 19:53:11
Autor: Cavallino
Hybrydy plug-in
W dniu 11-02-2021 o 17:57, J.F. pisze:

I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury ...
Sprawdza temperatury płynu.

To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P

Jaką grzałką?

Opcja skandynawska ... nie ma ?

Pewnie zależy od modelu.
W tym teście do którego dałem linki nie było.

To nie bev.

Data: 2021-02-12 08:56:35
Autor: Myjk
Hybrydy plug-in
Thu, 11 Feb 2021 16:51:10 +0100, J.F.
To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P

Nie trzeba, tylko można. Jak jest taka możliwość to się korzysta, bo
komfort z wsiadania do ciepłęgo pojazdu (tak jak w lecie do chłodnego) jest
nieoceniony. Choćby z tego powodu nie wrócę NIGDY do spaliniaka. Sarna mi w zeszłym tygodniu wyskoczyła i skasowała samochód, MOPek w
serwisie -- cierpię teraz katusze w zastępczym spaliniaku bo na stanie nie
mają ekwiwalentu (ba, w ogóle nic nie mają nawet niższego segmentu) z
elektrycznym napędem. :P Borze, za jakie grzechy... jeszcze akurat w takie
mrozy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-02-12 08:52:06
Autor: Myjk
Hybrydy plug-in
Thu, 11 Feb 2021 15:47:08 +0100, J.F.
Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba.
I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury  ...

Zależy od marki, modelu. W moim MOPie (rocznik 2015) uruchamia silnik
zazwyczaj jak jest poniżej 10sC na zewnątrz. Ale jak już nagrzeję kabinę
(co czynię w zasadzie bez wyjątku) na postoju powyżej 15, to nie uruchomi.
Przy 5 na zewnątrz też trzeba zagrzać powyżej 15. Za to przy 0sC trzeba
mieć w kabinie bliżej 20 aby się nie uruchomił. Można natoamiast dokupić
box który oszukuje czujnik temperatury w kabinie i te wartości są zaniżone
aby nie załączać niepotrzebnie spaliniaka, szybciej jest on także wyłączany
jeśli już się uruchomi. Generalnie im zimniej, mam wrażenie, to silnik
uruchamia się po to by się samemu rozgrzać i przygotować do ew. spałowania,
tj. w razie zapotrzebowania na moc aby nie pracował na sucho.

MOP polifcie (rocznik 2017) ma już przycisk EV i się spaliniak nie załączy
póki w baterii jest prąd. Ale też w polifcie poprawili trochę system EV i w
tym trybie mocniej rwie do przodu więc nie potrzeba mu spaliniaka nawet jak
się chce bardzo mocno przyśpieszyć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-02-13 20:58:27
Autor: Cavallino
Hybrydy plug-in
W dniu 11-02-2021 o 14:56, Cavallino pisze:


Trzeba by jeszcze dorwać jakiś test, ile taki ceed paliłby gdyby mu już się skończył prąd z baterii (bo szybkiego ładowania na trasie tam nie zrobisz - brak złącza).

Posprawdzałem i spokojnie można jechać blisko limitu na ekspresówce ze

Czyli ile ? 110 na budziku, 100 na GPS ?

Gdzieś tak.
Powiem Ci w poniedziałek, jak sam przetestuję w weekend.


zużyciem 5-6 l.

Test Xceed Phev: prędkość 114 na ekspresówkach i z reguły 90-100 na drogach krajowych.


Na razie średnia 5,6 l/100 km, na trasie Poznań-Szczecin-Kamień Pomorski i okolice (prawie 400 km).

Niby ze startem z naładowaną baterią i podładowywaniem (po 20% baterii) w trasie (na postojach), ale jak prąd się skończył to i tak już zużycie nie rosło.

Więc można założyć że tak by zostało.

Hybrydy plug-in

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona