Hydrauliczna tarcza sh 535 słabo hamuje, utwardzenie Psylo SL

Data: 2010-04-18 00:23:14
Autor: karbar
Hydrauliczna tarcza sh 535 słabo hamuje, utwardzenie Psylo SL
Witam,

piszę do Was z prośbą o poradę.

Pierwszym problemem jest słabo działająca tarczówka hydrauliczna Shimano 535. Na początku działała tak sobie, rozważałem zakup większej tarczy (obecnie mam 160-tke), ale po zużyciu oryginalnych klocków żywicznych, postanowiłem kupić półmetaliczne klocki Accenta. Klocki docierały się 5km, a tarczówka wysadzała mnie z siodła przy każdym nieco mocniejszym naciśnięciu klamki - moc hamulca i modulacja bardzo mi się podobała. Szczęście nie trwało jednak długo - po około 3 miesiącach bez wyraźnego powodu hamulec przestał hamować. Klocki na 20 minut do piekarnika ustawionego na 220 stopni, tarcza potraktowana rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym - zabieg taki poprawiał na jakiś czas pracę hamulca, ale moc jego była zaledwie zadowalająca - v-ka lepiej hamowała. Próbę wypalenia klocków podejmowałem od tamtego czasu jeszce dwa razy - hamulec po tym hamuje, ale bez rewelacji.

Co robię nie tak? Za krótko wypalam, a może rozpuszczalnik ekstrakcyjny jest nieodpowiedni do odtłuszczania tarczy? Czy jedyne wyjście to znów nowe klocki? Szkoda by było, gdyż aktualne są zużyte gdzieś w 1/4.

Druga sprawa, wkrótce będę pierwszy raz samodzielnie rozkręcał RS Psylo SL z 2003 roku celem wymiany oleju itp. Chciałbym nieco utwardzić bujawkę - czy są w tym widelcu jakieś podkładki, których kolejnością mógłbym go nieco utwardzić, czy jedyna opcja to zakup twardszej sprężyny?

pozdrawiam
karbar
ps. Przepraszam za ewentualne błędy - zrzucam odpowiedzialność za nie na późną porę :)

Data: 2010-04-18 00:27:59
Autor: wojek
Hydrauliczna tarcza sh 535 słabo hamuje, utwardzenie Psylo SL
Jak mi na klocki pociekł płyn hamulcowy to przestały hamować prawie zupełnie, pomogło im wygrzewanie nad palnikiem gazowym w kuchence >700*C. Tylko trzeba uważać żeby nie przegiąć bo ponoć temperatura jest na granicy odklejenia się spieku od płytki :). Po wygrzaniu starłem sadzę jednym przejechaniem pilnikiem i jest ok. Tarczę można odtłuścić "zmywaczem do hamulców" ale benzyna ekstrakcyjna też powinna dać radę, stawiam, że problemem są klocki. A nie możesz podmienić z drugiego hampla i zobaczyć czy hamuje lepiej czy nie?

pozdr.
w.

Data: 2010-04-18 11:05:37
Autor: karbar
wojek pisze:
 A nie możesz podmienić z drugiego hampla i zobaczyć czy hamuje lepiej czy nie?

Dzięki wszystkim za sugestie i porady. Niestety na tyle mam magurke hs-33 :) Klocki mało kompatybilne ;)

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-04-18 02:01:28
Autor: kruk
On 18 Kwi, 00:23, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
[...]

wypalanie półmetalicznych klocków to chyba nie najlepszy pomysł ? :),
ja też przy accentach zaobserwowałem taką dziwną przypadłość że po
dłuższym czasie niejeżdżenia lub jeżdżenia bez ostrego hamowania jakby
się utleniały na powierzchni i gorzej hamowały, pomagało na jakiś czas
(kilka dni) przejechanie ok.200 m na zaciśniętym hamulcu, potem dałem
je na tył gdzie sprawowały się wystarczająco dobrze, a na przód
wróciłem do oryginalnych shimano.

Data: 2010-04-18 03:08:56
Autor: ziulek
[...]

Też mam RS Psylo. A będę korzystał z tego linku
http://www.wrower.pl/instrukcje/RockShox/2002-psylouturn.pdf Pozdr i
udanego śrubkowania. Ps jaki olej bedziesz lał?

Data: 2010-04-18 12:36:43
Autor: karbar
Hydrauliczna tarcza sh 535 słabo hamuje, utwardzenie Psylo SL
ziulek pisze:
Ps jaki olej bedziesz lał?

Nie zastanawiałem się nad tym jeszcze. Chciałbym uniknąć oryginału. W takim razie Motorex? Coś mi się ta nazwa o uszy obiła.

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-04-18 03:46:59
Autor: ziulek
Hydrauliczna tarcza sh 535 słabo hamuje, utward zenie Psylo SL

> Nie zastanawiałem się nad tym jeszcze. Chciałbym uniknąć oryginału. W
takim razie Motorex? Coś mi się ta nazwa o uszy obiła.

Płyn RS za drogi..  instrukcja podaje 5W i nie podaje marki płynu :)
Podobno zmianą gęstości twardość amora się zmieni. Nie testowałem.

A może dać 10W?

Pozdr

Data: 2010-04-18 12:56:01
Autor: karbar
ziulek pisze:
[...]

A to nie jest tak, że zmiana gęstości zmienia pracę jedynie tłumików? W Psylo SL mam zewnętrzną regulację tłumienia dobicia (do zablokowania włącznie) i odbicia, a mimo to nie mogę znaleźć odpowiedniego ustawienia. Czyli w takim układzie gęstszy olej by spowolnił pracę zawieszenia, ale sag i stopień ugięcia widelca generalnie by pozostał ten sam?

Data: 2010-04-18 23:41:50
Autor: kosik

Użytkownik "karbar" <karbar@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bcae540$0$17097$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tak

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-04-18 07:45:52
Autor: kml

Użytkownik "karbar" <karbar@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bca34d2$0$19167$65785112news.neostrada.pl...

Co robię nie tak? Za krótko wypalam, a może rozpuszczalnik ekstrakcyjny jest nieodpowiedni do odtłuszczania tarczy? Czy jedyne wyjście to znów nowe klocki? Szkoda by było, gdyż aktualne są zużyte gdzieś w 1/4.

Pomyśl o profilaktycznym rozebraniu zacisku, wyczyszczeniu tłoczków i ponownym zalaniu całego układu. Może to wina samych klocków, ale nie w sensie zabrudzenia tylko materiału z jakiego są zrobione - kiedyś czytałem na temat accentów i no opinie raczej mało pozytywne.

[...]

sram.com/en/rockshox ->service manual

kml
Last update 14/04/2010 AVID Elixir 5 i Bocialarka 2.0

Data: 2010-05-09 14:25:04
Autor: karbar
karbar pisze:
[...]

Walk z tarczówką część dalsza.

Spróbowałem zeszlifować papierem ściernym wierzchnią warstwę klocków półmetalicznych accenta - na początku nie hamowały w ogóle, po dotarciu praca była zadowalająca, całkiem ok. Odstawiłem rower na dwa dni i znów po staremu, hamuje wystarczająco na płaskiej szosie - ale w górach w terenie będzie kiszka. Co ciekawe, na mokro hamują bardzo ładnie! Jak wyschną, znowu słabawo. Tłoczki równo pracują, równo odbijają, nie gną tarczy przy zaciśnięciu hamulca.

Nieważne, chce, żeby hamulec mi hamował - szkoda wywalać accenty, bo jest jeszcze bardzo dużo klocka.

Wiem, że powinienem się rozglądnąć za metalicznymi klockami shimano, a nie bawić się w zamienniki, ale problem jaki mam myślę że jest dość oczywisty ;)

Może ktoś z Was słyszał o takim zamienniku: ( http://allegro.pl/item1033620429_xtr_xt_lx_slx_hone_saint.html ). Możecie coś o tych klockach powiedzieć? Czy zabawa będzie taka jak z accentami?

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-05-09 14:30:24
Autor: MadMan
Dnia Sun, 09 May 2010 14:25:04 +0200, karbar napisał(a):

Może ktoś z Was słyszał o takim zamienniku: ( http://allegro.pl/item1033620429_xtr_xt_lx_slx_hone_saint.html ). Możecie coś o tych klockach powiedzieć? Czy zabawa będzie taka jak z accentami?

Zobacz sobie "optycznie" czy to nie jest to samo. Większość (wszystkie?)
modeli klocków Accenta to Ashima w innym opakowaniu. Na półce leżą mi z
resztą okładziny do Vek "Accent 4Function Pro" - na samych klockach jest
napis "Ashima" :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-09 14:44:52
Autor: karbar
MadMan pisze:
[...]

Ok! Dzięki za to spostrzeżenie. Jeżeli dziś nie wróce zbyt późno z przejażdżki, to obadam sprawe :)

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-05-09 14:53:53
Autor: karbar
karbar pisze:

Może ktoś z Was słyszał o takim zamienniku: ( http://allegro.pl/item1033620429_xtr_xt_lx_slx_hone_saint.html ). Możecie coś o tych klockach powiedzieć? Czy zabawa będzie taka jak z accentami?

Jeszczę proszę o opinię na temat następujących klocków:
- http://zeit.etpro.pl/product/Shimano_XTR%7CSaint_DK-24

Data: 2010-05-09 08:35:18
Autor: kruk
On 9 Maj, karbar pisze:

Jeszczę proszę o opinię na temat następujących klocków:
-http://zeit.etpro.pl/product/Shimano_XTR%7CSaint_DK-24

ja osobiście mam negatywne doświadczenia z klockami tej firmy
(półmetaliki), jakość hamowania kiepska (xt775+tarcza 185 - mała siła,
były wstepnie przeszlifowane papierem ściernym i nic nie pomogło) po
tygodniu zdjąłem je z roweru, to już klocki baradine chyba troszke
lepsze były(i tańsze)  ale wylądowały u mnie na tyle. Teraz mam
metaliki shimano ale z tanich klocków zakupiłem ostatnio półmetaliki
A2Z po 25zeta na allegro niestety jeszcze nie testowałem więc nie mogę
o nich nic napisać. Klocki których używałem mógłbym uszeregować od
najlepszych do najgorszych: Shimano(półmet.)>Shimano(metal. -lepsze w
górach) > clarks(półmet.) > accent(półmet.) > baradine(półmet..) >
zeit(półmet.). Zanaczam jest to moja subiektywna ocena.

Data: 2010-05-09 20:34:03
Autor: karbar
kruk pisze:
[...]

Dzięki za opinię na temat kilku marek.

pozdrawiam
karbar

Hydrauliczna tarcza sh 535 słabo hamuje, utwardzenie Psylo SL