Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

Data: 2009-05-07 11:22:34
Autor: Cyneq
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Baxx pisze:
Witam szanownych Grupowiczów.

Posiadam Kię Rio '06 z silnikiem 1.4 DOHC 16V. Od pewnego czasu, głównie na zimnym silniku, przy ok. 1800-2000 obr/min. słychać ciągłe, wyraźne terkotanie.

W ASO stwierdzono, że problemem są hydrauliczne popychacze zaworów, co jest dość logiczne. Jednak usłyszałem, że przyczyną jest fakt, że silnik przez ostatnie ok. 20 tys. km (obecny przebieg - niespełna 31 tys. km) jeździ na oleju 0W-30, podczas gdy zalecany przez producenta jest olej 5W-30. Czy naprawdę może to być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Tak.

--
Cyneq

Data: 2009-05-07 13:16:17
Autor: CUT_INZ
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Cyneq pisze:
Baxx pisze:
Witam szanownych Grupowiczów.

Posiadam Kię Rio '06 z silnikiem 1.4 DOHC 16V. Od pewnego czasu, głównie na zimnym silniku, przy ok. 1800-2000 obr/min. słychać ciągłe, wyraźne terkotanie.

W ASO stwierdzono, że problemem są hydrauliczne popychacze zaworów, co jest dość logiczne. Jednak usłyszałem, że przyczyną jest fakt, że silnik przez ostatnie ok. 20 tys. km (obecny przebieg - niespełna 31 tys. km) jeździ na oleju 0W-30, podczas gdy zalecany przez producenta jest olej 5W-30. Czy naprawdę może to być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Tak.

A w jaki sposób? (z ciekawości)

Data: 2009-05-07 14:06:58
Autor: Cyneq
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
CUT_INZ pisze:
Cyneq pisze:
Baxx pisze:
Witam szanownych Grupowiczów.

Posiadam Kię Rio '06 z silnikiem 1.4 DOHC 16V. Od pewnego czasu, głównie na zimnym silniku, przy ok. 1800-2000 obr/min. słychać ciągłe, wyraźne terkotanie.

W ASO stwierdzono, że problemem są hydrauliczne popychacze zaworów, co jest dość logiczne. Jednak usłyszałem, że przyczyną jest fakt, że silnik przez ostatnie ok. 20 tys. km (obecny przebieg - niespełna 31 tys. km) jeździ na oleju 0W-30, podczas gdy zalecany przez producenta jest olej 5W-30. Czy naprawdę może to być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Tak.

A w jaki sposób? (z ciekawości)

Ano w taki że luz zaworów w takim układzie jest regulowany poprzez pozycję jednej części popychacza względem wałka rozrządu. Pozycję ta determinuje ciśnienie panujące wewnątrz popychacza. In plus na to ciśnienie wpływa siła oleju tłoczonego do popychacza, a in minus wypływ oleju z popychacza, dodatkowo nalezy pamiętać o pewnej (niewielkiej w porównaniu do gazów) możliwości zmiany objętości cieczy pod działaniem warunków zewnętrznych. Nietrudno zgadnąć że zmiana lepkości oleju spowoduje zarówno zmianę zachowania oleju wypływającego z popychacza, jak i zmianę ścieśliwości (czy jak to sie zwie) oleju w popychaczu, a więc jego możliwości przeciwstawienia się sile zewnętrznej.

Prościej:
- zbyt rzadki olej spowoduje zbyt słabą "pracę" popychacza, wzrost luzów zaworowych i głośniejszą pracę,
- zbyt gęsty olej spowoduje "twardość" popychaczy, zaciesnienie luzów zaworowych do podwieszenia włącznie.
Ty masz olej rzadszy niż zaleca producent, więc podpadasz pod punkt pierwszy.
Dodatkowo obie sytuacje mogą prowadzić do przedwczesnego zużycia popychaczy hydraulicznych, dlatego jak masz pecha to już zmiana oleju na właściwy pomoże niewiele, chociaż może akurat masz więcej szczęścia - to tylko 20 tysięcy.

--
Cyneq

Data: 2009-05-07 14:49:21
Autor: Fenio
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Cyneq wrote:
Ty masz olej rzadszy niż zaleca producent, więc podpadasz pod punkt
pierwszy.

Jeśli zimny olej 0W jest według Ciebie zbyt rzadki aby popychacze działały poprawnie to jakim cudem działają poprawnie na oleju rozgrzanym który jest jeszcze bardziej rzadki ?


--
Pozdrawiam
Fenio

Data: 2009-05-07 14:54:39
Autor: Pan Piskorz
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Jeśli zimny olej 0W jest według Ciebie zbyt rzadki aby popychacze działały poprawnie to jakim cudem działają poprawnie na oleju rozgrzanym który jest jeszcze bardziej rzadki ?


a gdzie w tym wątku coś takiego jest napisane?

P.

Data: 2009-05-07 15:55:39
Autor: Fenio
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Pan Piskorz wrote:
a gdzie w tym wątku coś takiego jest napisane?

Różnica między 0W30 a 5W30 tyczy się tylko oleju "na zimno". Przy pełnym rozgrzaniu lepkość obu mieści się w przedziale dającym oznaczenie 30.


--
Pozdrawiam
Fenio

Data: 2009-05-07 18:02:35
Autor: Przemek
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Fenio wrote:
Pan Piskorz wrote:
a gdzie w tym wątku coś takiego jest napisane?

Różnica między 0W30 a 5W30 tyczy się tylko oleju "na zimno". Przy
pełnym rozgrzaniu lepkość obu mieści się w przedziale dającym
oznaczenie 30.

Ale tak pewnie wyglada w praktyce te 5lat gwarancji kia bez limitu kilometrow -winny bedzie olej , jakosc paliwa , uzytkownik
stan drog tylko nie kia :) i kazdy pretekst dobry do anulowania gwarancji

Data: 2009-05-08 00:16:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Fenio" gtupdo$ltc$1@news.onet.pl

Różnica między 0W30 a 5W30 tyczy się tylko oleju "na zimno". Przy pełnym rozgrzaniu lepkość obu mieści się w przedziale dającym oznaczenie 30.

Nie ma takiego cudu, aby wzrost temperatury nie rozrzedził oleju. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-08 10:53:18
Autor: Fenio
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Nie ma takiego cudu, aby wzrost temperatury nie rozrzedził oleju. :)

Nigdzie nie napisałem że tak jest.


--
Pozdrawiam
Fenio

Data: 2009-05-08 14:45:09
Autor: Pan Piskorz
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Różnica między 0W30 a 5W30 tyczy się tylko oleju "na zimno". Przy pełnym rozgrzaniu lepkość obu mieści się w przedziale dającym oznaczenie 30.


po rozgrzaniu silnika nic nie klekoce

P.

Data: 2009-05-09 02:02:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Pan Piskorz" gu19gn$al5$1@inews.gazeta.pl

: po rozgrzaniu silnika nic nie klekoce

Po rozgrzaniu czy po 10 sekundach od uruchomienia? --
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-07 14:56:19
Autor: Cyneq
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Fenio pisze:
Cyneq wrote:
Ty masz olej rzadszy niż zaleca producent, więc podpadasz pod punkt
pierwszy.

Jeśli zimny olej 0W jest według Ciebie zbyt rzadki aby popychacze działały poprawnie to jakim cudem działają poprawnie na oleju rozgrzanym który jest jeszcze bardziej rzadki ?



Popychacze hydrauliczne zwykle właśnie tak działają że na "zimnym" stukają, na "gorącym" już nie. I zapewniam Cię że nie jest to cud, a temat był wielokrotnie wałkowany.

Pierwszy post autora zrozumiałem właśnie tak, że odgłosy są bardziej dokuczliwe niż zwykle, "głównie na zimnym silniku" (a nie "wyłącznie"), stąd całe to przydługawe i nudne tłumaczenie techniczne.

--
Cyneq

Data: 2009-05-07 16:05:26
Autor: Fenio
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Cyneq wrote:
Popychacze hydrauliczne zwykle właśnie tak działają że na "zimnym"
stukają, na "gorącym" już nie. I zapewniam Cię że nie jest to cud, a
temat był wielokrotnie wałkowany.

To oczywiste ale zwalanie winy na olej to według mnie w tym konkretnym przypadku pomyłka. Jeśli producent zaleca 5W30 to znaczy że popychacze muszą działać prawidłowo przy lepkości mieszczącej się w granicach oznaczenia SAE 30. Zimowe oznaczenie 0 czy 5 w tym wypadku niewiele zmienia, na gorącym i tak olej jest znacznie rzadszy a jednak popychacze działają.

Pierwszy post autora zrozumiałem właśnie tak, że odgłosy są bardziej
dokuczliwe niż zwykle, "głównie na zimnym silniku" (a nie
"wyłącznie"), stąd całe to przydługawe i nudne tłumaczenie techniczne.

Może w ASO nie wymienili oleju, a może jakaś wada fabryczna, może pompa oleju słabnie, nie wiadomo. Ale nie stawiał bym winy na olej 0W30 jeśli faktycznie był to 0W30 (a nie np. Lotosik 15W40 :) i faktycznie został wymieniony.


--
Pozdrawiam
Fenio

Data: 2009-05-07 16:47:50
Autor: DoQ
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Fenio pisze:

To oczywiste ale zwalanie winy na olej to według mnie w tym konkretnym przypadku pomyłka. Jeśli producent zaleca 5W30 to znaczy że popychacze muszą działać prawidłowo przy lepkości mieszczącej się w granicach oznaczenia SAE 30. Zimowe oznaczenie 0 czy 5 w tym wypadku niewiele zmienia, na gorącym i tak olej jest znacznie rzadszy a jednak popychacze działają.

Jesli producent zaleca olej xWy z normami ABCDEFG to powinno sie lać właśnie taki olej, tym bardziej że oleje typu 0w30 czy 0w20 nie nadają się do każdego silnika. To samo tyczy się skrzyń biegów. Niestety teraz każdy chce być mądrzejszy i wlewa to co "fajniej" wygląda na naklejce.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-08 00:21:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"DoQ" gtussa$bbu$1@nemesis.news.neostrada.pl

Jesli producent zaleca olej xWy z normami ABCDEFG to powinno sie lać właśnie taki olej, tym bardziej że oleje typu 0w30 czy 0w20 nie nadają się do każdego silnika. To samo tyczy się skrzyń biegów. Niestety teraz każdy chce być mądrzejszy i wlewa to co "fajniej" wygląda na naklejce.

Olej lepszy można lać zawsze.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-08 06:43:39
Autor: Robert Rędziak
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
On Fri, 8 May 2009 00:21:26 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Olej lepszy można lać zawsze.

 Zdefiniuj olej lepszy.

 I trzeba uważać zarówno na klasę lepkościową, jak i jakościową.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-05-08 13:19:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Robert Rędziak" slrnh07l4q.bg9.rekin@lazarus.wkurw.org

Zdefiniuj olej lepszy.

Chyba są już gotowe takie definicje.

I trzeba uważać zarówno na klasę lepkościową, jak i jakościową.

Na butelkach są cyferki (?zwykle dzielone przez zimowe W?)
i literki -- wiadomo, jaki jest lepszy a jaki gorszy.

0W oznacza dopuszczenie jeżdżenia w niższej temperaturze niż 5W.

Gdyby on jeździł z 0W30 a miał jeździć z 5W50 -- w temperaturze
50 stopni Celsjusza mógłby mieć jakiś kłopot, ale w Polsce takie
temperatury niekoniecznie występują. :)

-=-

Dla mnie problem prosty: Kia ma gwarancję taką, jakie ma niskie
spalanie moje Volvo S40 z dwulitrowym Dieslem. :) (miało być poza
miastem 5 litrów, a jest 7; może jeszcze spadnie)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-08 13:51:49
Autor: Fenio
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Gdyby on jeździł z 0W30 a miał jeździć z 5W50 -- w temperaturze
50 stopni Celsjusza mógłby mieć jakiś kłopot, ale w Polsce takie
temperatury niekoniecznie występują. :)

Tyle że cyfra po W nie oznacza max temperatury otoczenia tylko klase lepkości przy oleju nagrzanym. Jak ktoś używa np. 5W30 to nie oznacza że będzie miał kłopot z poprawnym smarowaniem silnika w letni upał i 38C. Wszystko zależy od typu silnika, wymaganej lepkości i temperatury oleju.


--
Pozdrawiam
Fenio

Data: 2009-05-08 17:49:28
Autor: DoQ
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Na butelkach są cyferki (?zwykle dzielone przez zimowe W?)
i literki -- wiadomo, jaki jest lepszy a jaki gorszy.

Tzn jakie to cyferki definiuja ten "lepszy" olej?
Ze niby 0W30 bedzie lepszy od 10W60?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-08 18:31:55
Autor: Robert Rędziak
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
On Fri, 08 May 2009 17:49:28 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

Tzn jakie to cyferki definiuja ten "lepszy" olej?
Ze niby 0W30 bedzie lepszy od 10W60?

 No nie wiedziałeś? Myślę, że nasz E. U. Geniusz już leci po 300V
 High RPM (0W-20) do swojej Mercedes.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-05-08 22:31:35
Autor: DoQ
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Robert Rędziak pisze:
Tzn jakie to cyferki definiuja ten "lepszy" olej?
Ze niby 0W30 bedzie lepszy od 10W60?
 No nie wiedziałeś? Myślę, że nasz E. U. Geniusz już leci po 300V
 High RPM (0W-20) do swojej Mercedes.

To tak jakby zamiast popieścić swoją kobietę, zalać ją od razu jakimś Durex Playem ;-)



Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-09 01:57:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Robert Rędziak" slrnh08ukr.plf.rekin@lazarus.wkurw.org

No nie wiedziałeś? Myślę, że nasz E. U. Geniusz już leci po 300V
High RPM (0W-20) do swojej Mercedes.

Brak Ci argumentu, więc chwytasz się chamskich metod?
Zacytuję Ci coś, co chyba nie umknęło Twojej uwadze.

   > tys. km) jeździ na oleju 0W-30, podczas gdy zalecany przez producenta
   > jest olej 5W-30. Czy naprawdę może to być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Nie ma tam mowy o 5W60 i 0W30, ale o 0W30 i 5W30.

A Ty, odpowiadasz na ten post.

  "DoQ" gu1krr$9kd$1@nemesis.news.neostrada.pl

   > Tzn jakie to cyferki definiuja ten "lepszy" olej?
   > Ze niby 0W30 bedzie lepszy od 10W60?

Wspomniana przez Ciebie Mercedes nie otrzyma żadnego oleju, chyba
że wleje jej go nowy właściciel, o ile taki się znajdzie. Kosztowała
mnie 6000 złotych w czasie zaledwie kilkunastu ostatnich miesięcy,
jeśli nie liczyć paliwa... (a nie przejechała w tym czasie nawet
6 tysięcy km) Najwięcej kosztowała blacharka...

Teraz ma roczny 10W50. Wcześniej miewała przez wiele lat 0W40 lub 5W50...
A wcześniej kilka razy jakieś 15Wcoś.

Jak ktoś zechce kupić samochód -- wymieni olej, aby sprawdzić, czy na nowym
nie będzie zagadek. ;) Dla mnie ten olej jest dobry i nie będę go wymieniał.
Być może przedmucham filtr powietrza i wymienię wstępny filtr paliwa -- po
co ma się marnować, skoro jest kupiony z 10 lat temu...

-=-

PLONK...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-09 16:56:38
Autor: Robert Rędziak
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
On Sat, 9 May 2009 01:57:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

No nie wiedziałeś? Myślę, że nasz E. U. Geniusz już leci po 300V
High RPM (0W-20) do swojej Mercedes.

Brak Ci argumentu, więc chwytasz się chamskich metod?
Zacytuję Ci coś, co chyba nie umknęło Twojej uwadze.

 Brak mi argumentu? Na razie to ja zadaję pytania, a Ty jak
 zwykle wytwarzasz dużo szumu, a mało treści.

  > tys. km) jeździ na oleju 0W-30, podczas gdy zalecany przez producenta
  > jest olej 5W-30. Czy naprawdę może to być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Nie ma tam mowy o 5W60 i 0W30, ale o 0W30 i 5W30.

 Lepiej odpowiedz, dlaczego 75mm^2/s jest lepsze od 83mm^2/s.

PLONK...

 Z przyjemnością sprawdzę, czy mentalny.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-05-09 02:17:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"DoQ" gu1krr$9kd$1@nemesis.news.neostrada.pl

Tzn jakie to cyferki definiuja ten "lepszy" olej?
Ze niby 0W30 bedzie lepszy od 10W60?

0W30 jest lepszy od 5W30.

    > tys. km) jeździ na oleju 0W-30, podczas gdy zalecany przez producenta
    > jest olej 5W-30. Czy naprawdę może to być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Nie ma mowy o 10W60. Na drogach też szukasz kłopotów i konfrontacji? :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-09 10:59:56
Autor: DoQ
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Ze niby 0W30 bedzie lepszy od 10W60?>
0W30 jest lepszy od 5W30.
Nie ma mowy o 10W60. Na drogach też szukasz kłopotów i konfrontacji? :)

Skoro 0W30 jest lepszy od 5W30 to tym bardziej od 10W60 wg. twojego mniemania?
PS: olej i konfrontacja na drodze? moze wytrzeźwij już?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-09 19:58:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"DoQ" gu3gq7$fmp$1@atlantis.news.neostrada.pl

PS: olej i konfrontacja na drodze? moze wytrzeźwij już?

Kolejny, któremu zabrakło argumentów? :)
Ja jestem niemal stuprocentowym abstynentem i mam tego wyniki,
choćby w badaniach krwi czy moczu, :) lub wyglądzie. :)
A Ty -- chyba mylisz mnie z kimś ze swojej ,,rodziny''. :)
(z kimś, kto zazwyczaj jest pijany)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-09 22:08:31
Autor: DoQ
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"DoQ" gu3gq7$fmp$1@atlantis.news.neostrada.pl

PS: olej i konfrontacja na drodze? moze wytrzeźwij już?
Kolejny, któremu zabrakło argumentów? :)

Powtorze pytanie: Skoro piszesz ze 0W30 jest lepszy od 5W30, to tym bardziej od 10W60 - tak uważasz?

Ja jestem niemal stuprocentowym abstynentem i mam tego wyniki,
choćby w badaniach krwi czy moczu, :) lub wyglądzie. :)

Każdy alkoholik tak się tłumaczy.

A Ty -- chyba mylisz mnie z kimś ze swojej ,,rodziny''. :)
(z kimś, kto zazwyczaj jest pijany)

Nie, ty jestes jedyny w swoim rodzaju - trudno cie pomylic z kimkolwiek.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-13 13:46:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"DoQ" gu4nvs$fhl$1@atlantis.news.neostrada.pl

PS: olej i konfrontacja na drodze? moze wytrzeźwij już?
Kolejny, któremu zabrakło argumentów? :)

Powtorze pytanie: Skoro piszesz ze 0W30 jest lepszy od 5W30, to tym bardziej od 10W60 - tak uważasz?

Nie.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-13 13:57:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"DoQ" gu4nvs$fhl$1@atlantis.news.neostrada.pl


Powtorze pytanie: Skoro piszesz ze 0W30 jest lepszy od 5W30,
to tym bardziej od 10W60 - tak uważasz?

Nie. 0W60 jest lepszy od 5W30 -- to tak.

Ja jestem niemal stuprocentowym abstynentem i mam tego wyniki,
choćby w badaniach krwi czy moczu, :) lub wyglądzie. :)

Każdy alkoholik tak się tłumaczy.

Znam tylko jednego alkoholika -- byłego pracownika/inspektora
urzędu miasta Białegostoku, Jerzego Misztala. Ale wierzę Ci na
słowo, choć on dobrze nie wyglądał. :) (pewnie był wyjątkiem
wśród alkoholików) Zmarł kilka lat temu.

Mnie uczono, że alkohol niszczy/deformuje ciało człowieka.
(ale słyszałem, że to nieprawda, że nawet konserwuje) ;)

A Ty -- chyba mylisz mnie z kimś ze swojej ,,rodziny''. :)
(z kimś, kto zazwyczaj jest pijany)

Nie, ty jestes jedyny w swoim rodzaju - trudno cie pomylic z kimkolwiek.

Trudno, bo prawie nie piję alkoholu, a jeśli już to tylko wino Martini,
i to nie czerwone, ale białe lub różowe. Na dodatek nie ćpam (chyba że
czasami leki przeciwko wypadaniu włosów i czasami aspirynę -- w pewnym
sensie leczę się na głowę, bo i włosy są na głowie, i katar dotyczy głowy,
bóle głowy związane z przeziębieniami...) i nie palę papierosów. :)

Btw -- ponoć aspiryna (oczywiście zażywana bez przesady)
jest dobra na tysiące dolegliwości, w tym i dobra na serce. :)

-=-

Wszystkie wyniki badań krwi i moczu w środku (pomiędzy zalecanymi
wartościami min i max) poza cholesterolem, który zbliża się do max. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-14 12:29:42
Autor: Fenio
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Nie. 0W60 jest lepszy od 5W30 -- to tak.

To są dwa różne oleje do różnych zastosowań więc jak chcesz je porównać oceniając "lepszość" ? Sensowne było by stwierdzenie że 0W40 jest lepszy od 5W40. 5W40 jest lepszy od 10W40 itd. Wtedy owa lepszość to inaczej szerszy zakres temperatur w jakim olej uzyskuje lepkość bliższą optymalnej.


--
Pozdrawiam
Fenio

Data: 2009-05-09 16:50:36
Autor: Robert Rędziak
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
On Sat, 9 May 2009 02:17:11 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Tzn jakie to cyferki definiuja ten "lepszy" olej?
Ze niby 0W30 bedzie lepszy od 10W60?

0W30 jest lepszy od 5W30.

 Bo? U-za-sad-nie-nie pro-si-my.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-05-09 20:00:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Robert Rędziak" slrnh0bd2s.ogb.rekin@lazarus.wkurw.org

0W30 jest lepszy od 5W30.

Bo? U-za-sad-nie-nie pro-si-my.

Idąc tą drogą, trzeba by dowodzić, iż stuzłotówka jest lepsza od dzisięciozłotówki.
Szkoda czasu. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-09 18:39:04
Autor: Robert Rędziak
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
On Sat, 9 May 2009 20:00:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Bo? U-za-sad-nie-nie pro-si-my.

Idąc tą drogą, trzeba by dowodzić, iż stuzłotówka jest lepsza od dzisięciozłotówki.

 Znaczy olej klasy SAE 0W-30 jest lepszy od SAE 5W-30, bo
 kosztuje więcej?
  Kurtka puchowa jest lepsza od koszulki polo, bo jest droższa.
 Dobrze zatem. Miej tylko potem jaja i oddaj komuś kasę za
 naprogramową zamianę oleju, turbo czy silnik, jeśli za twoją
 zajebistą radą nalał ,,lepszego'' oleju.

Szkoda czasu. :)

 Szkoda twojego czasu. Na pisanie tych bzdur, które tak radośnie
 wytwarzasz.

 r.

 PS. To co z tym plonkiem?
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-05-09 22:12:01
Autor: DoQ
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Robert Rędziak pisze:

Bo? U-za-sad-nie-nie pro-si-my.
Idąc tą drogą, trzeba by dowodzić, iż stuzłotówka jest lepsza od dzisięciozłotówki.
 Znaczy olej klasy SAE 0W-30 jest lepszy od SAE 5W-30, bo
 kosztuje więcej?

Mysle ze niezle by sie zdziwil, jakby dostal rachunek za 5litrow 300V 20W60 ;-)


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-09 21:08:21
Autor: Robert Rędziak
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
On Sat, 09 May 2009 22:12:01 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

Mysle ze niezle by sie zdziwil, jakby dostal rachunek za 5litrow 300V 20W60 ;-)

 Ja tylko jestem ciekaw, czy ma jaja.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-05-09 23:55:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Robert Rędziak" slrnh0bje8.k73.rekin@lazarus.wkurw.org

Idąc tą drogą, trzeba by dowodzić, iż stuzłotówka jest lepsza od dzisięciozłotówki.

Znaczy olej klasy SAE 0W-30 jest lepszy od SAE 5W-30, bo kosztuje więcej?

Nie -- banknoty te mają różne powierzchnie i różne masy. ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Postscriptum: Panowie -- zapoznajcie się z tym, co mają
              do powiedzenia producenci olejów silnikowych. :)

Data: 2009-05-10 06:52:10
Autor: Robert Rędziak
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
On Sat, 9 May 2009 23:55:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Znaczy olej klasy SAE 0W-30 jest lepszy od SAE 5W-30, bo kosztuje więcej?

Nie -- banknoty te mają różne powierzchnie i różne masy. ;)
  Możesz chociaż raz łaskawie odpowiedzieć na pytanie zadawane od
 dłuższego czasu? Przypominam, brzmi ono: dlaczego olej klasy
 0W-30 jest lepszy 5W-30?

 Tak bez pieprzenia. A jak nie potrafisz odpowiedzieć na to
 pytanie, to napisz ,,nie wiem''. Chociaż raz.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-05-08 18:30:23
Autor: Robert Rędziak
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
On Fri, 8 May 2009 13:19:50 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Zdefiniuj olej lepszy.

Chyba są już gotowe takie definicje.

 Są, ale Ty masz jakąś inną.

Na butelkach są cyferki (?zwykle dzielone przez zimowe W?)
i literki -- wiadomo, jaki jest lepszy a jaki gorszy.

 Co oznacza lepszy/gorszy w kontekście klasyfikacji lepkościowej?
 Czy kurtka puchowa jest lepsza od bawełnianego podkoszulka?

0W oznacza dopuszczenie jeżdżenia w niższej temperaturze niż 5W.

 0W oznacza, że lepkość kinematyczna mierzona w 40*C będzie
 wynosić ileś tam mm^2/s (np. dla Castrol Edge 0W-40 75.7), a 5W,
 że ten sam parametr będzie trochę wyższy (np. dle Edge 5W-40
 83mm^2/s).

Gdyby on jeździł z 0W30 a miał jeździć z 5W50 -- w temperaturze
50 stopni Celsjusza mógłby mieć jakiś kłopot, ale w Polsce takie
temperatury niekoniecznie występują. :)

 A gdyby producent nie przewidywał eksploatacji na oleju 0W-x
 (inne pasowania, inny dobór materiałów), to co się stanie?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-05-08 22:40:44
Autor: DoQ
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Robert Rędziak pisze:

 0W oznacza, że lepkość kinematyczna mierzona w 40*C będzie
 wynosić ileś tam mm^2/s (np. dla Castrol Edge 0W-40 75.7), a 5W,
 że ten sam parametr będzie trochę wyższy (np. dle Edge 5W-40
 83mm^2/s).

U nas taki mit wybajerzonego oleju pozostał po czasach wszelakich Selektoli 20W40. Teraz im bliżej zera tym olej bliższy technologii NASA.



Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-07 17:41:42
Autor: Cyneq
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Fenio pisze:

Może w ASO nie wymienili oleju, a może jakaś wada fabryczna, może pompa oleju słabnie, nie wiadomo. Ale nie stawiał bym winy na olej 0W30 jeśli faktycznie był to 0W30 (a nie np. Lotosik 15W40 :) i faktycznie został wymieniony.


Również możliwe, ale tak zupełnie tego oleju bym nie wykluczał. Autor zapytał "Czy naprawdę może to być przyczyną takiego stanu rzeczy?" więc odpowiedź brzmi "może", podobnie jak na parę innych hipotez. :)


Moim zdaniem nie ma co płakać i gdybać, wymienić na właściwy i zobaczyć.   Jak dalej będzie stukało to szukać prawdziwej przyczyny, ale akurat wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi :)

--
Cyneq

Data: 2009-05-07 18:07:26
Autor: KiG
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

Użytkownik Cyneq napisał:

stąd całe to przydługawe i nudne tłumaczenie techniczne.

Gdyby to było "tłumaczenie techniczne" to nie posługiwałbyś się pojęciem "rzadki", "gęsty" - z technicznego punktu widzenia to bezsens.

--
KiG

Data: 2009-05-07 23:39:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"KiG" gtv1hr$i4d$1@nemesis.news.neostrada.pl

stąd całe to przydługawe i nudne tłumaczenie techniczne.

Gdyby to było "tłumaczenie techniczne" to nie posługiwałbyś się pojęciem "rzadki", "gęsty" - z technicznego punktu widzenia to bezsens.

I mnie wydaje się, że to żadne ,,tłumaczenie techniczne''. To raczej bełkot. :)

-=-

Ja miałem popsute i szklanki, i napinacz hydrauliczny.
Cokolwiek by tam wlać -- popsute zaworki to wypuszczą. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-08 10:13:06
Autor: Cyneq
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"KiG" gtv1hr$i4d$1@nemesis.news.neostrada.pl

stąd całe to przydługawe i nudne tłumaczenie techniczne.

Gdyby to było "tłumaczenie techniczne" to nie posługiwałbyś się pojęciem "rzadki", "gęsty" - z technicznego punktu widzenia to bezsens.

I mnie wydaje się, że to żadne ,,tłumaczenie techniczne''. To raczej bełkot. :)


Ach, wieć niech szanowny Pan Lepiejwiedzący wskaże konkretne błedy i raczy rzeczowo skorygować.

--
Cyneq

Data: 2009-05-08 13:21:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Cyneq" gu0q45$s6v$1@nemesis.news.neostrada.pl

Ach, wieć niech szanowny Pan Lepiejwiedzący wskaże konkretne błedy i raczy rzeczowo skorygować.

Błędem jest zrzucenia winy na właściciela/użytkownika.

Inna sprawa, czy te dodatkowe brzęczenie kwalifikuje się do miana uszkodzenia. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-08 00:19:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Cyneq" gtumb6$1vq$1@nemesis.news.neostrada.pl

Popychacze hydrauliczne zwykle właśnie tak działają że na "zimnym" stukają, na "gorącym" już nie. I zapewniam Cię że nie jest to cud, a temat był wielokrotnie wałkowany.

Raczej jakoś tak:

Jeśli popychacze są uszkodzone -- tak właśnie działają że na zimnym
silniku stukają, na gorącym już nie. Jeśli popychacze nie są
uszkodzone -- nie stukają ani na zimnym, ani na gorącym. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-09 13:30:04
Autor: elmer radi radisson
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Jeśli popychacze są uszkodzone -- tak właśnie działają że na zimnym
silniku stukają, na gorącym już nie. Jeśli popychacze nie są
uszkodzone -- nie stukają ani na zimnym, ani na gorącym. :)

Jak wytlumaczysz, ze niektore silniki seryjnie "tak maja" od nowosci i
przez caly czas bezawaryjnej pracy do kilkuset kkm przebiegu i nic nie
jest uszkodzone? Szklanki popychaczy tez musza dostac oleju, ale
to powiedzmy ze relatywnie marginalny strzep czasu.
Pytanie raczej, jak dlugo pod odpaleniu spod maski slychac jape bociana
i od ktorej sekundy przychodzi moment, zeby go wygonic.


--

na wiadomosci sportowe zaprasza producent naturalnej wody 'BRZOZOWA'

Data: 2009-05-09 20:16:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"elmer radi radisson" gu3pfs$71k$1@inews.gazeta.pl

Jak wytlumaczysz, ze niektore silniki seryjnie "tak maja" od nowosci i
przez caly czas bezawaryjnej pracy do kilkuset kkm przebiegu i nic nie
jest uszkodzone? Szklanki popychaczy tez musza dostac oleju, ale
to powiedzmy ze relatywnie marginalny strzep czasu.
Pytanie raczej, jak dlugo pod odpaleniu spod maski slychac jape bociana
i od ktorej sekundy przychodzi moment, zeby go wygonic.

Nie rozumiem Twojego języka. Miałem i popsute szklanki, i popsute napinacze
łańcuch (podobna konstrukcja do tej ze szklanek) rozrządu (wymieniałem dwa
razy jedno i drugie) i wiem, że jeśli coś słychać, to czas na wymianę :)
nie oleju, ale tego czegoś.

Stuka albo nie stuka niezależnie od oleju.
Można lać 15W50 czy 0W40 -- stukanie oznacza popsucie.

Stukanie ustępuje przy wysokich obrotach, kiedy olej ma większe ciśnienie.

Gdy ciśnienie oleju maleje, olej wypływa przez uszkodzone zaworki i pojawiają się luzy.

-=-

Klekot bociana (jeśli już użyć tego słownictwa) to nie sprawa uszkodzeń szklanek
czy napinacza, ale sprawa pompy i jest to objaw normalny w Dieslach starej konstrukcji.
Niektóre zegarki cykają -- nie oznacza to ich zepsucia. ;) Podobnie z tymi pompami.

Ale obok normalnych odgłosów, są także odgłosy świadczące o zepsuciu hydrauliki
w szklankach czy napinaczu łańcucha rozrządu (oczywiście nie u każdego jest taki
napinacz) No i te zepsucia nie są zerojedynkowe -- albo zepsute, albo sprawne.
Zaworki puszczają coraz mocniej i mocniej, aż można uznać, że są zupełnie niesprawne.
Mogą też (jak raz było u mnie) oberwać w czasie zerwania łańcucha. Wówczas psują się
,,natychmiast''. ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-10 10:25:27
Autor: elmer radi radisson
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Nie rozumiem Twojego języka. Miałem i popsute szklanki, i popsute napinacze
łańcuch (podobna konstrukcja do tej ze szklanek) rozrządu (wymieniałem dwa
razy jedno i drugie) i wiem, że jeśli coś słychać, to czas na wymianę :)
nie oleju, ale tego czegoś.

Po polsku pisze. To ze "cos miales" to jeszcze zaden powod, by
arbitralnie stwierdzic ze to zawsze uszkodzenie. Sa silniki w ktorych
przy sprawnych popychaczach slychac klapanie i przez dluzsza chwile po
odpaleniu.

Klekot bociana (jeśli już użyć tego słownictwa) to nie sprawa uszkodzeń szklanek
czy napinacza, ale sprawa pompy i jest to objaw normalny w Dieslach starej konstrukcji.

Tyle ze nie mowa o dieslu i nie o pompie.


--

na wiadomosci sportowe zaprasza producent naturalnej wody 'BRZOZOWA'

Data: 2009-05-11 22:26:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"elmer radi radisson" gu631n$f2s$1@inews.gazeta.pl

Tyle ze nie mowa o dieslu i nie o pompie.

Tyle, że ja nie rozumiem, co to japa.
Proponuję wizytę w serwisie. :)

Napisałem, że nie każde klekotanie oznacza awarię.
I napisałem, że uszkodzonych popychaczy hydraulicznych
nie naprawia wymiana oleju. (ani nie psuje olej 0W30
lany zamiast zalecanego 5W30, o ile to 0 jest jedyną
zmianą, bo oleju nie opisuje tylko liczbaWliczba)

Na przepychanki nie mam ochoty. :) (toż nie jestem popychaczem) ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-07 17:58:03
Autor: Tomasz Pyra
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej
Cyneq pisze:

Prościej:
- zbyt rzadki olej spowoduje zbyt słabą "pracę" popychacza, wzrost luzów zaworowych i głośniejszą pracę,

Tyle że sprawny popychacz raczej wytrzyma zmianę oleju z 5W na 0W.

Tu pewnie popychacze już ledwo żyją i owszem nalewanie coraz gęstszego oleju na jakiś czas sytuacje załagodzi, ale to jest leczenie syfa pudrem.

Data: 2009-05-07 23:37:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Tomasz Pyra" gtv0i2$31d$2@atlantis.news.neostrada.pl

Tyle że sprawny popychacz raczej wytrzyma zmianę oleju z 5W na 0W.

Tu pewnie popychacze już ledwo żyją i owszem nalewanie coraz gęstszego oleju na jakiś czas sytuacje załagodzi, ale to jest leczenie syfa pudrem.

Nie pomoże. :) Rozgrzany 5W jest rzadszy od zimnego 5W. :)
Może pomóc, ale na tak małą skale, że tej pomocy nie zauważysz. :)

-=-

I mnie wydaje się, że to bajerowanie ponadnormatywne. ;)

Lepszy olej zawsze można lać, natomiast gorszy -- niekoniecznie.
(co nie znaczy, że gdyby producent zalecał 0W a lany by był 5W
to silnik by się od tego popsuł po 31 tysiącach kilometrów)

-=-

Leczenie syfa pudrem? Chyba tak. Albo uszczelnianie
nieszczelnego silnika ,,doktorami'' lanymi do oleju. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-08 00:24:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Eneuel Leszek Ciszewski" gtvkjo$cgm$1@inews.gazeta.pl

Nie pomoże. :) Rozgrzany 5W jest rzadszy od zimnego 5W. :)

+ Nie pomoże. :) Rozgrzany 5W jest rzadszy od zimnego 0W. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-07 23:30:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"Cyneq" gtujek$qv1$1@nemesis.news.neostrada.pl

- zbyt rzadki olej spowoduje zbyt słabą "pracę" popychacza, wzrost luzów zaworowych i głośniejszą pracę,

Z własnego doświadczenia wiem, że 0W40 zamiast zalecanego 15Wcoś
nie daje luzu, zaś popsute zaworki dają luz przy każdym oleju. :)

Nawet więcej -- rzadszy olej da mniejsze luzy na zimnym silniku przy
uszkodzonych zaworkach, bo szybciej napełni stosowne ,,przestrzenie''
w popychaczach/szklankach czy napinaczach łańcucha -- w mojej Mercedes
jest taki hydrauliczny napinacz łańcucha. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2009-05-07 23:24:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

"CUT_INZ" gtugfq$m6q$1@nemesis.news.neostrada.pl

Tak.

A w jaki sposób? (z ciekawości)

Na zimnym -- tak. Za szybko ucieka. ;)

Ale naprawdę to raczej nie. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Hydrauliczne popychacze zaworów a olej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona