Hydrauliki - za dlugie weze.

Data: 2019-06-07 13:32:18
Autor: ń
Hydrauliki - za dlugie weze.
Rozglądam się za hydraulikami, gotowe czyli klamki połączone z zaciskami i układ napełniony, potrzebuję na tył 1450-1500mm, ale trudno trafić akurat taką długość.
Czy kupno np. 1600-1700mm miałoby sens ekonomiczny - w sensie jakie byłyby koszty skrócenia?

Data: 2019-06-07 11:49:37
Autor: Marek
Hydrauliki - za dlugie weze.
ń napisał:

Czy kupno np. 1600-1700mm miałoby sens ekonomiczny - w sensie jakie byłyby koszty skrócenia?

W gotowym, zalanym zestawie powinien być komplet komponentów do
samodzielnego skrócenia przewodów hydraulicznych. Zatem koszt ogranicza się
do czasu (czas to pieniądz) i flaszki odpowiedniego oleju. Takie dupsy jak
ciut wężyka czy strzykawka to już grosze.
Kupiłem kiedyś za długi zestaw na przód i tył, ale nie chciało mi się przy
tym grzebać, więc przez parę sezonów jeździłem z nadwyżką przewodów
zwiniętą w gustowne wianuszki pod klamkami. Dopiero przy odpowietrzaniu
hamulców przyciąłem przewody na wymiar. Jak nie jesteś maniakiem
perfekcynego wyglądu roweru czy cykloanorektykiem, to może to jest opcja pod
rozwagę?

--
Marek

Data: 2019-06-08 18:44:21
Autor: ń
Hydrauliki - za dlugie weze.
Najtaniej wychodzi kupić o Chińczyka i za hydrauliki nadal jest drogo (mam na myśli serie Deore M6000, Deore LX M7000 lub Deore XT M8000, bo serie 200 są śmiesznie tanie ale tu zwykle są krótkie węże w komplecie).
Mierzyłem przykładając miarkę do pancerza linki tylnego hamulca i wyszło mi 147 cm, czyli powinienem szukać hydraulika z wężem długości 150 cm - takie się trafiają, ale akurat droższe niż 135 czy 170 cm.
Z Chin to są "new without retail packaging" i żadnych narzędzi do skracania w zestawach nie zauważyłem.
Oczywiście można kupić w Polsce, ale z HK wychodzi Deore XT M8000 za 511 zł komplet (klamki i zaciski przód i tył z okładzinami żywicznymi bez żeberek, bez tarcz).
Summa summarum stojąc przed wydaniem fortuny  na hydrauliki (bo musiałbym wywalić obecne klamkomanetki i kupić nowe manetki przerzutek 3x9, co całą cenę przeróbki mechaników na hydrauliki podniosłoby mi do minimum 650 zł) zamówiłem wczoraj zaciski jednak mechaniczne i jednotłoczkowe 2x Avid BB7 MTN od Chinola za jakieś 185 zł po przeliczeniu z funtów, z tym że zanim dojdą to mogę się jeszcze rozmyśleć w kierunku hydrauliki a BB7 sprzedać.
Zanim zamontuję Avidy chciałbym wiedzieć, czy te zaciski BB7 MTN będą dobrze współpracowały z klamkomanetkami Alivio - może ktoś z Was wie?
Co do klamek to chyba wszystkie klamki do 'mountain/cross/touring' mają taki sam uciąg, ale niektóre firmy polecają do kompletu własne klamki bo niby jakieś mikroregulacje czy coś?
Zamiast obecnych mechaników mocno rozważałem TRP Spyke, ale para przód-tył wychodzi na dziś ponad 400 zł za same zaciski i to nadal byłyby mechaniki w cenie niezłych hydraulików.

Zamówione Avid BB7 to taki nieśmiertelnik rowerowy - w sumie ciekawe, czy będą oryginały czy przyjdzie podróba.
Szukałem opcji BBT MTN S ('S' jak Stainless - ma parę elementów z nierdzewki) ale mało ofert i sporo drożej.

Dlaczego zmieniam obecne zaciski Shimano?
Bo to spowalniacze, a nie hamulce, choć teoretycznie można było najpierw poeksperymentować z klockami, do tego jak dla mnie mają sporo za mocne sprężyny, a ja lubię miękkie klamki (nie mam pojęcia, czy BB7 są twarde czy miękkie?).

Twoja opcja jest ciekawa, ale może się okazać, że 23 cm za długie to akurat nie chce się gustownie zwinąć itp. itd ;-)

-- -- -

Data: 2019-06-07 13:36:47
Autor: Piotr Majka
Hydrauliki - za dlugie weze.
W dniu 07.06.2019 o 13:32, ń pisze:
[...]

Większość dobrych sklepów które mają również serwis bez problemu sprzedadzą Ci zalany, skrócony do Twoich wymiarów komplet klamka-przewód-zacisk. Koszt "skrócenia" to przeważnie około 15-20zł.

Data: 2019-06-10 13:20:58
Autor: ń
Hydrauliki - za dlugie weze.
Tak swoją drogą trafiłem na niedrogie manetki 3x9 Alivio (M4000), co może ułatwić podjęcie decyzji o wymianie klamkomanetek mechanicznych na osobne manetki do przerzutek i osobne klamki do hydraulików, w rezultacie zamiast wymiany samych zacisków (na BB7) wymianę całości układu hamulcowego na hydrauliki.
Akurat lubię nie tylko 'telewizorki', ale i cyferki w telewizorkach, przynajmniej 1-9 i 1-3 (z tego względu nie napalałem się na manetki Deore bez cyferek).
Zamówiłem jeden komplet:
www.ebay.pl/itm/254022307619
Aż się zastanawiam, czy korzystając z okazji nie zmienić w drugim rowerze 3x8 na 3x9 ;-)

Hydrauliki - za dlugie weze.