Hypermiling

Data: 2009-04-06 16:44:06
Autor: Kuba \(aka cita\)
Hypermiling
Krzysztof DMytrów wydusił z siebie te słowy:

Czy można gdzieś nabyć takie urządzenie
i czy da się go używać w takim samochodzie? Pytam, bo jakoś mnie
ostatnio naszło, żeby jeździć jak najtaniej, a na nowy, oszczędniejszy
samochód mnie nie stać :).

jesli nie zależy Ci na samych cyfewrkach jako takich, ktore i tak zazwyczaj nie odzwierciedlają rzeczywistości a dają tylko pewien pogląd na spalane .. to mozesz zainstalować sobie dowolny manomentr, ktory podłączysz do jakiegoś węża podcisnienia z kolektora ssącego, czy gaźnika (jesli masz tam gaźnik).
Wychylenie wskazówki manometru będzie proporcjonalne do chwilowego spalania.

Niektore auta (dla przykladu miałem to w Granadzie GHIA) byly takie manometry jako dokladane liczniki wyskalowane do połowy na zielono, a później na czerwowo.
Kiedy sprzedawałem Granade zamontowałem ten zegar w Oplu Mancie.

Generalnie ułatwia to operowanie gazu, jesli chcialbyś jeździć troche ekonomiczniej.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Hypermiling