Data: 2009-04-06 23:11:54 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Hypermiling | |
Użytkownik "Krzysztof DMytrów" <ked1908@gmail.com> napisał w wiadomości news:7c0cbbca-432e-4917-adfb-dc54ef603728k8g2000yqn.googlegroups.com... Witam wszystkich. Mam pytanie, czy ktoś słyszał o takiej technice jazdy? Może ktoś próbował tak jeździc, żeby zużycie paliwa było NAPRAWDĘ niewielkie? Na przykład rzędu 3-4 litrów na 100 km w cyklu mieszanym? To jest możliwe. Mam tez pytanie - czy można sobie kupić urządzenie, które będzie pokazywało zużycie paliwa? Moja auto jest dosyć leciwe (VW Polo, 1996 rocznik, 1.6 benzyna, 75 KM) i oczywiście wtedy chyba o czymś takim nawet nie myślano. Czy można gdzieś nabyć takie urządzenie i czy da się go używać w takim samochodzie? Pytam, bo jakoś mnie ostatnio naszło, żeby jeździć jak najtaniej, a na nowy, oszczędniejszy samochód mnie nie stać :). pozdrawiam serdecznie No a ja jezdze normalnie i mi w sumie caly czas wychodzi srednia 4.9 Adam |
|
Data: 2009-04-07 03:11:48 | |
Autor: Krzysztof Dmytrów | |
Hypermiling | |
No a ja jezdze normalnie i mi w sumie caly czas wychodzi srednia 4.9 Ja w cyklu mieszanym mam średnio około 8 l/100 km. Większość jazdy miejskiej odbywam niestety na krótkich dystansach (ok 4 km, potem stop, za parę godzin ponownie). Wiem, że wtedy silnik jest chłodny i pali znacznie więcej, niż gdy ma optymalną temperaturę. A wskaźnik zużycia paliwa służyłby mi głównie do sprawdzenia, czy mam odpowiednią technikę jazdy do konkretnych sytuacji (np, czy np. jadąc 50 km/h, warto jechać czwórką przy 1500 rpm, czy lepiej trójką przy 2000 rpm, itd.) -- pozdrawiam serdecznie Krzysztof Dmytrów tel: 0048691981555 GG: 4138763 Skype: krzysztof.dmytrow |
|
Data: 2009-04-07 07:06:32 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Hypermiling | |
On Tue, 07 Apr 2009 03:11:48 +0200, Krzysztof Dmytrów
<ked1908@gmail.com> wrote: jazdy do konkretnych sytuacji (np, czy np. jadąc 50 km/h, warto jechać czwórką przy 1500 rpm, Skoro chcesz zakładać wakuometr, to pewnie masz benzynowca. 1500rpm ma czwórce to nie jest dlań najlepszy pomysł. Ale to Twoje panewki, Twój samochód, zwłaszcza że problem pewnie objawi się dopiero, jak go sprzedasz. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-04-07 23:48:27 | |
Autor: Krzysztof Dmytrów | |
Hypermiling | |
Skoro chcesz zakładać wakuometr, to pewnie masz benzynowca. Generalnie nie jeżdżę poniżej 2000 rpm, staram się bieg zmieniać przy 2500-3000, czasami tylko jak wiem że nie będę na jakimś dłuższym odcinku przyspieszał, pozwalam sobie np. przy 50 km/h jechać czwórką z około 1500 rpm. Jak mam przyspieszyć, to oczywiście redukuję, bo wtedy słyszę, że silnik się "męczy" :). Zresztą w instrukcji obsługi napisali, że bieg należy redukować wtedy gdy silnik zaczyna nieprawidłowo pracować, a u mnie przy 1500 rpm jak jadę spokojnie silnik pracuje cichutko i równo. Jakby coś się działo, to bym usłyszał - ta wersja silnikowa jest niestety strasznie głośna :). -- pozdrawiam serdecznie Krzysztof Dmytrów tel: 0048691981555 GG: 4138763 Skype: krzysztof.dmytrow |
|