Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytañ

Data: 2012-01-16 18:44:51
Autor: bonjur
Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytañ
Niedawno kupi³em taki samochód (2006-108kkm) z napêdem na przednia o¶.
Poniew± chyba jednak bedzie zima chcê kupiæ stosowne opony.
Oponiarz proponowa³ mi jakie¶ dziwne z tkimi duzymi klockami mówi³, ¿e
jak dla Jeepa.A SF to nie terenówka. Co by¶cie polecili w rozs±dnych
pieni±dzach.
Pytanie drugie, jaki olej do silnika.
Czy ju¿ czas na zmianê rozrz±du?
Jakie¶ sugestie co do sposobu ekspolatacji tego silnika?

Data: 2012-01-16 20:07:30
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2012-01-16 19:44, bonjur pisze:
Co by¶cie polecili w rozs±dnych
pieni±dzach.

A opony do tego auta maj± jakie¶ dopuszczalne rozmiary?

Kup normalne szosowe opony zimowe.
Je¶li producent przewidzia³ np. 2 rozmiary (jak w mniejszym tucsonie), wybierz ten wê¿szy na zimê.
P.

Data: 2012-01-16 20:11:57
Autor: kamil/Endurorider.pl
Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytañ
U¿ytkownik "bonjur" <bonjur32@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4f147023$0$1228$65785112news.neostrada.pl...

Pytanie drugie, jaki olej do silnika.
Czy ju¿ czas na zmianê rozrz±du?
Jakie¶ sugestie co do sposobu ekspolatacji tego silnika?

http://www.hyundaiforum.pl/ zak³adka forum.

kml

Data: 2012-01-16 20:14:12
Autor: bonjur
kamil/Endurorider.pl wrote:

> [...]

> Pytanie drugie, jaki olej do silnika.
> Czy ju¿ czas na zmianê rozrz±du?
> Jakie¶ sugestie co do sposobu ekspolatacji tego silnika?

Tak znam. Tylko to forum jest jako¶ ma³o aktywne.

Data: 2012-01-16 21:55:54
Autor: kamil/Endurorider.pl
Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytañ
U¿ytkownik "bonjur" <bonjur32@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4f148514$0$26694$65785112news.neostrada.pl...

http://www.hyundaiforum.pl/ zak³adka forum.

Tak znam. Tylko to forum jest jako¶ ma³o aktywne.

Rozkrêca sie po padzie :)

kml

Data: 2012-01-16 22:58:05
Autor: PavveL
Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytañ
....Pytanie drugie, jaki olej do silnika.
Czy ju¿ czas na zmianê rozrz±du?...

Olej spe³niaj±cy normê C3! Czyli nie niszcz±cy DPFów.
Pasek rozrz±du wymienia siê co 120 kkm

Data: 2012-01-16 22:12:32
Autor: bonjur
Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytañ

Olej spe³niaj±cy normê C3! Czyli nie niszcz±cy DPFów.
Pasek rozrz±du wymienia siê co 120 kkm

Czy z tym DPFem mog± byæ jakie¶ wieksze problemy. Codziennie pokonujê
odleg³o¶æ 15km (dojazd do pracy)

Data: 2012-01-17 07:54:00
Autor: Myjk
Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytañ
16 Jan 2012 22:12:32 GMT, bonjur
Olej spełniający normę C3! Czyli nie niszczący DPFów.
Pasek rozrzÄ…du wymienia siÄ™ co 120 kkm

Pod warunkiem, że auto ma faktycznie 108 tkm. Podstawa w przypadku KAŻDEGO
silnika Diesla, to wymiana kompletnego rozrzÄ…du na nowy zaraz po zakupie.
Inaczej może być płacz i zgrzytanie zębami.

Czy z tym DPFem mogą być jakieś wieksze problemy. Codziennie pokonuję odległość 15km (dojazd do pracy)

Silnik będzie Ci palił jak SMOK, bo musi się najpierw rozgrzać, min. 5-10km
(zależnie od temperatury zewnętrznej, BTW jest tam dogrzewacz silnika, vel
webasto?), a potem dopiero zacznie przepalać DPF -- czyli zostanie mu na to
w najlepszym wypadku ~10km, a to może być mało. ergo, nie dokończy
procedury i nie doprowadzi filtra do czystości. Taki stan nie jest dobry
dla katalizatora, bo może prowadzić do jego permanentnego zapchania.

Ratunkiem może być trzymanie obrotów powyżej 2,5k, ale jeśli to A/T to
możesz mieć niemały problem, i oczywiście będzie się wiązało z wyższym
spalaniem. Czyli tak czy siak będzie palić jak SMOK. Myślę, że 10-12/100 to
nie będzie wysoko w przypadku takiego silnika. :P

Konkluzja: przy takim dziennym przebiegu mogą być problemy z DPFem.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3* http://put-and-go.pl - pasy śniegowe

Data: 2012-01-17 09:50:17
Autor: PavveL
Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań

Silnik będzie Ci palił jak SMOK, ...Ratunkiem może być trzymanie obrotów powyżej 2,5k, ... Czyli tak czy siak będzie palić jak SMOK. Myślę, że 10-12/100 to
nie będzie wysoko w przypadku takiego silnika. :P

Sam jesteś SMOK. (skąd pomysł że smoki palą dużo paliwa? Z dzieciństwa pamiętam że smoki zioną ogniem i zjadają królewny.)

SantaFe palą ok. 10l ON w mieście i ok. 8l w trasie. To typowe spalanie dla SUVa - duża masa, duży opór powietrza, duży współczynnik mas wirujących.

Data: 2012-01-17 10:04:24
Autor: Myjk
Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań
Tue, 17 Jan 2012 09:50:17 +0100, PavveL
SantaFe palą ok. 10l ON w mieście i ok. 8l w trasie. To typowe spalanie dla SUVa - duża masa, duży opór powietrza, duży współczynnik mas wirujących.

Dlatego napisałem, że 10-12 to minimum. Zapewne spali sporo więcej -- a to
będzie zależeć od tego czy ma dogrzewacz silnika (nie chce mi się szukać
takiego info), jakie będą warunki pogodowe, oraz warunki jazdy.

Data: 2012-01-17 16:07:00
Autor: bonjur
[...]

Spalanie jestem w stanie znieść. Bardziej przestrzaszyłem się tego
DPFa.
raz w tygodniu robie trasę ok 150km to może filtr się wypali?

Data: 2012-01-17 18:13:40
Autor: Myjk
Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań
17 Jan 2012 16:07:00 GMT, bonjur
Bardziej przestrzaszyłem się tego DPFa.
raz w tygodniu robie trasę ok 150km to może filtr się wypali?

DPF, w zależności od jego wielkości (powierzchni plastra), warunków
użytkowania, oraz sprawności silnika (chodzi o ilość generowanej sadzy --
im lepiej utrzymany/Å›wieższy silnik  tym mniej generuje sadzy i mniej
przytyka się filtr) przepala się średnio co 150-250km. Dlatego po zakupie
sugeruję dokładnie obadać dolot (w tym IC), sprawdzić wtryskiwacze, EGR i
nie żałować na ew. czyszczenie/naprawę.

Wtedy ta trasa raz w tygodniu w zasadzie uratuje sytuację. Ja jeżdżę
dziennie 2x30 (po Wawie) i po 83tkm od wyjazdu z salonu DPF (na przeglÄ…dzie
80tkm) na testerze wyszedł jak nówka sztuka.

Data: 2012-01-17 18:29:54
Autor: bonjur
Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań
Myjk wrote:

17 Jan 2012 16:07:00 GMT, bonjur > Bardziej przestrzaszyłem się tego DPFa.
> [...]

150-250km. Dlatego po zakupie sugeruję dokładnie obadać dolot (w
tym IC), sprawdzić wtryskiwacze, EGR i nie żałować na ew.
czyszczenie/naprawÄ™.

Dzięki! Wlałeś troche optymizmu w me serce.Tak zrobię - dokładnie
sprawdzę stan silnika. licznik na 100% nie był kręcony, więc silnik
jeszcze jak nowy;)

Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytañ