Hyundai czy Kia co wybrać ?

Data: 2011-06-09 22:02:54
Autor: michawar
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Witam.
W grę wchodzą dwa nowe samochody: Hyundai i30 1.6 benzyna i KIA Ceed 1.6 benzyna
obydwa w wersji hatchback cena około 60tyś zł. Szwagier się zdecydował na zmianę
Lanosa po 13 latach jazdy nim. Nie może się zdecydować który wybrać i stwierdził
że do którego go przekonacie tego kupi. Ma w planie eksploatować go przez
najbliższe 10 lat. Rodzina 2 osoby plus dziecko. Przebiegi roczne ok. 15 tyś km
rocznie głównie po mieście. Czekamy na opinię.

Data: 2011-06-09 21:30:51
Autor: Waldek Godel
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Dnia Thu, 09 Jun 2011 22:02:54 +0200, michawar napisał(a):

[...]

Żonę też mu znajomi wybierali? Bo te samochody różnią się tylko wyglądem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-09 23:03:40
Autor: Yogi\(n\)
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "michawar" <michawar@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:55fa.000000d9.4df126eenewsgate.onet.pl...
Witam.
W grę wchodzą dwa nowe samochody: Hyundai i30 1.6 benzyna i KIA Ceed 1.6 benzyna
obydwa w wersji hatchback cena około 60tyś zł. Szwagier się zdecydował na zmianę

Jeśli chce wydac 60 tys, to niech kupi lancera.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-06-09 23:15:54
Autor: Mikołaj Tutak
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Jeśli chce wydac 60 tys, to niech kupi lancera.

A co bedzie mial Lancer za 60 tyś?

       Mikołaj

Data: 2011-06-09 23:48:57
Autor: Yogi\(n\)
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w wiadomości news:isrd62$250$1news.onet.pl...
Jeśli chce wydac 60 tys, to niech kupi lancera.

A co bedzie mial Lancer za 60 tyś?

Uwzględniając obowiązujące w tej chwili promocje (na rocznik 2010 jest 11 kafli upustu, na 2011 6,5 kafla):

Najtańszą wersję(1,6)  może mieć już za 52 (inform)
ESP (ASC), ABS, 9 poduszek, (5 gwiazdek w NCAP), radio z czterema głośnikami odtwarzające mp3, klimę, pełną elektrykę (bez podgrzewanych foteli i podgrzewanych lusterek),

Za 63 może mieć silnik 1,8 w wersji invite, czyli to co wyżej, plus lepsze audio (6 głośników), tempomat, alufelgi, chromowane pierdoły, czujnik deszczu, halogeny, skórzaną kierownicę z przyciskami i chłodzony schowek. W poprzednich rocznikach było radio z BT zamiast halogenów.
Ta droższa wersja z automatyczna skrzynią kosztuje 67.

Bez problemu do tego "wycygani" u dealera dywaniki, autoalarm, drugi komplet opon, może też zniżkę na czujniki cofania czy inne pierdoły.

Wersja jeszcze oczko wyżej, to już niestety 74 kawałki, ale ma większe alusy, sportowe zawieszenie, rozpórkę, spojlery, listwy progowe, czujniki parkowania, no i rockford fosgate z 9-cioma głośnikami na pokładzie, BT + inne pierdoły. Biksenony, skóra, system bezkluczykowy i pogdrzewane fotele (oczywiście z tym wszystkim co wczesniej) to niestety 87 kawałków z haczykiem.

Najpopularniejszy jest invite, bo za 63 kawałki dostajemy kawałek auta, nieźle wyposażonego, bezpiecznego i spełniającego bardzo dobrze rolę auta rodzinnego. scigant niestety to nie jest, wbrew temu, co sugeruje wygląd.

Od tego są ralliart i evo ;-)

No i do cen trzeba doliczyć 1900 na metalik, o ile oczywiście chcemy mieć metalik ;-)

Data: 2011-06-09 23:50:56
Autor: Yogi\(n\)
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4df13fda$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
Za 63 może mieć silnik 1,8 w wersji invite, czyli to co wyżej, plus lepsze

Poprawka - za 60500 ;-)

Data: 2011-06-10 00:42:53
Autor: krzyss
Hyundai czy Kia co wybrać ?
W dniu 2011-06-09 23:50, Yogi(n) pisze:

Poprawka - za 60500 ;-)

I najdrozsze ceny czesci i przegladow :)
Co w KIA ma taniej i dluzsza gware...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-06-10 06:20:29
Autor: Yogi\(n\)
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:4df14c6d$1news.home.net.pl...
W dniu 2011-06-09 23:50, Yogi(n) pisze:

Poprawka - za 60500 ;-)

I najdrozsze ceny czesci i przegladow :)
Co w KIA ma taniej i dluzsza gware...

Najdroższe przeglądy to mit (zależy oczywiście od ASO), ale kształtują się mniej więcej na poziomie poniżej 50% cen toyoty (ja po roku za corollę płaciłem 1300, za lancera 530, przy czym wszystkie płyny kupowane w ASO, po dwóch latach 800). A części w ASO... Cóż, pewnie drogo, ale do ASO Renault sporo im brakuje. Poza tym rynek zamienników spory - klocki hamulcowe - ok. 150, filtry kabinowy - od 40 zł, podobnie powietrza, oleju kilkanaście zł itp.
Przed zakupem jeździłem kilkoma samochodami testowymi, w tym i30 - i cóż, właściwości jezdne lancera były lepsze, po prostu. A gwarancja - oby nie była nigdy potrzebna ;-)

Data: 2011-06-10 10:37:44
Autor: Marek P.
Hyundai czy Kia co wybrać ?
I najdrozsze ceny czesci i przegladow :)
Co w KIA ma taniej i dluzsza gware...

To znaczy jakie drogie ?
Czytałes warunki tej gwarancji ?

Data: 2011-06-10 11:51:24
Autor: Marek P.
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Cavallino wrote:
[...]

40 tys na blacie (nie mój) i łączny koszt przeglądów 2160 PLN z materiałami w MIVEC w Warszawie (Dla Focusa to ponad 1800) ale nie umiem teraz powiedzieć czy zakres był taki sam
A co do gwarancji to czytałem tylko wyłączenia po 3 i 5 latach i sporo tego tam jest. Jak znajde papier to opisze.

Data: 2011-06-10 11:52:23
Autor: Marek P.
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Data: 2011-06-10 13:13:55
Autor: Bydlę
Hyundai czy Kia co wybrać ?
On 2011-06-10 11:52:23 +0200, "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> said:

Może to coś pomorze

Może to coś pomoże:

<http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomorze>
;>>>

--
Bydlę

Data: 2011-06-10 14:18:08
Autor: Marek P.
Hyundai czy Kia co wybrać ?
On 2011-06-10 11:52:23 +0200, "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> said:

Może to coś pomorze

Może to coś pomoże:

<http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomorze>
;>>>
W przeciwieństwie do twojego linka w moim było np. napisane że gwarancja jest na 150 tys w ciągu 7 lat lub nieograniczona kilometrowo przez 3 lata. Rozumiem ze na Pomorzu jest najdłuzsza gwaracja. A może Pomoże jest wyłączone z gwarancji?

Data: 2011-06-10 14:29:01
Autor: Bydlę
Hyundai czy Kia co wybrać ?
On 2011-06-10 14:18:08 +0200, "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> said:

A może Pomoże

Masz w dupie czytających, czy po prostu nie rozumiesz co się dzieje?

--
Bydlę

Data: 2011-06-10 14:36:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Hello Bydlę,

On 2011-06-10 14:18:08 +0200, "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> said:

A może Pomoże

Masz w dupie czytających, czy po prostu nie rozumiesz co się dzieje?

Stawiam na oba na raz.

--
Best regards,

Data: 2011-06-10 18:18:11
Autor: Bydlę
Hyundai czy Kia co wybrać ?
On 2011-06-10 14:36:11 +0200, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> said:

Stawiam na oba na raz.

Dziękuję,   miałem wątpliwości, pomogłeś mi podjąć decyzję.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-06-10 12:03:31
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> napisał w wiadomości news:isspf4$n0$1inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:
[...]

Mój Ceed ma 75 tys i łączny koszt przeglądów nie przekracza 1200 zł (4 przeglądy)
Plus materiały, pewnie drugie tyle - ale kupowane oddzielnie, a nie w ASO.

A co do gwarancji to czytałem tylko wyłączenia po 3 i 5 latach i sporo tego tam jest. Jak znajde papier to opisze.

Ja mam tylko wyłączone elementy podlegające naturalnemu zużyciu.
Ale wiem, że nowsze gwarancje mają inne zapisy, bardziej szczegółowe - w sumie dobrze, bo przynajmniej wiesz co podlega a co nie.
W każdym razie nie zauważyłem, żeby to co podlega, odbiegało od standardu w innych firmach z których korzystałem.
Oczywiście jeśli ktoś liczył, że po 5 latach zrobią mu remont zawieszenia za friko był po prostu naiwny.

Data: 2011-06-10 12:09:50
Autor: Marek P.
Hyundai czy Kia co wybrać ?
[...]

Czyli jakbys kupił czesci w ASO pewnie koszt byłby zblizony.

A co do gwarancji to czytałem tylko wyłączenia po 3 i 5 latach i
sporo tego tam jest. Jak znajde papier to opisze.

Ja mam tylko wyłączone elementy podlegające naturalnemu zużyciu.

Czyli jak coś mp. nie pęknie to raczej naturalnie się zużyło.

Warunki gwrarancji są rzeczywiście chyba lepsze ale hasło 7 lat jest trochę na wyrost i niestety nikt nie dopowie kontekstu.

Pozdrawiam i zycze milego dnia

Marek P.

Data: 2011-06-10 12:14:17
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> napisał w wiadomości news:issqhn$4u7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Do czego?
Bo raczej nie zauważyłeś, ale mam dwa razy tyle przeglądów w związku z przebiegiem.
Czyli nadal wyszłoby prawie połowę taniej.

[...]

Zależy co i w jakim czasie zapewne.

Warunki gwrarancji są rzeczywiście chyba lepsze

Samo assistance na 7 lat jest warte z 1500-2000.

ale hasło 7 lat jest trochę na wyrost i niestety nikt nie dopowie kontekstu.

Jak ktoś zapyta to się dowie.
Więc co najwyżej nikt nie przemyśli kontekstu.

Data: 2011-06-10 13:43:27
Autor: Mikołaj Tutak
Hyundai czy Kia co wybrać ?
W dniu 2011-06-09 23:48, Yogi(n) pisze:
[...]

W Hyundaiu na i30 HB masz 11800zł upustu na 2010 rocznik + 1000zł za jazdę próbną. Hyundai i30 HB z 2010 1.6 benzyna kosztuje w cenniku 59900zł, więc raczej Lancer 2010 jest sporo droższy ;)

       Mikołaj

Data: 2011-06-10 14:00:11
Autor: MW
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w wiadomości news:issvsa$fol$1news.onet.pl...
[...]

Ale może lepiej wyposażony? Co ma taki golas i30 w standardzie?

--
MW

Data: 2011-06-10 14:02:42
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "MW" <MW@zaba.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Golas to kosztuje jeszcze z 10 tys mniej (z 1.4).

Data: 2011-06-10 15:02:21
Autor: Mikołaj Tutak
Hyundai czy Kia co wybrać ?
W dniu 2011-06-10 14:00, MW pisze:
[...]

59000zł kosztuje i30 w wersji "Comfort" z 2010 - ma dużo poduszek, kurtyny powietrzne, automatyczna klimę, 6 glosników, radio z MP3/USB i takie tam - zobacz dokładnie na stronie nie będę Ci przepisywał ;)

       Mikołaj

Data: 2011-06-10 17:25:18
Autor: Yogi\(n\)
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w wiadomości news:ist4g7$2vl$1news.onet.pl...
[...]

Porównując to, co oferuje i30, to goły lancer odpowiada wersji classic+ (klima manualna, regulacja fotela, sygnalizator otwarcia drzwi itp.), która według pedeefa na stronie http://www.hyundai.koreamotors.pl/showmodel.php?model=4&page=3& kosztuje 59400 (mowa o silniku 1,6, bo taki jest w lancerze - a wersji base+ z klimą nie podają w tabeli z cenami). Goły lancer w wersji silnikowej 1,6  z takm wyposażeniem kosztuje 51990. Czyli ponad 7 kafli różnicy na korzyść lancera.
W wypadku rocznika 2011: 60900 za hyundaja vs. 56490 za lancera.

Lancer ma także  w standardzie elektryczne szyby z tyłu, podłokietnik z pojemnikami na napoje, regulację podświetlenia,- w hyundaiu dopiero za 63400 a  podłokietnik na kanapie i pare innych pierdółek (j.w.) jest dopiero w wersji za 77400. System bezpieczeństwa w szybach (czyli czujnik, który zarzymuje zamykanie szyby, gdy pojawi się opór (bo np. dziecko wystawiło łapkę) jest już w najtańszym lancerze, w i30 w najdroższej (czyli tej za 77400).
W i30 jest wejście USB, którego w najtańszych lancerach nie ma, pewnie znalazłoby się też pare innych rzeczy na jego korzyść.

ESP jest w lancerze za 51990, w i30 dopiero za 71400 ;-), poduszki kolanowej nie znalazłem w opisie nawet najdroższej wersji.

Dlatego, rzeczywiście, i30 mozna kupić taniej niż najtańszego lancera, ale za takiego z porównywalnym silnikiem i wyposażonego podobnie jak "goły" lancer (o ile nie czepiamy się pierdółek) - i30  wychodzi drożej (choć dla mnie np. ESP nie jest pierdółką).

Nie wiem jak to jest z tą obniżką w wysokości 11800 w wypadku hyundaia, bo to zmienia to porównanie na jego korzyść (nie ma o tym informacji na stronie, może nie znalazłem).

Data: 2011-06-13 10:22:58
Autor: Mikołaj Tutak
Hyundai czy Kia co wybrać ?
W dniu 2011-06-10 17:25, Yogi(n) pisze:
[...]

Oczywiście nie uwzgledniasz aktualnych rabatów o których pisałem - wejdz na hyundai.pl i uwzglednij je.

       Mikołaj

Data: 2011-06-10 14:35:07
Autor: radekp@konto.pl
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Thu, 9 Jun 2011 23:48:57 +0200, w <4df13fda$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>,
"Yogi\(n\)" <yogi_n@tlen.pl> napisał(-a):

Uwzględniając obowiązujące w tej chwili promocje (na rocznik 2010 jest 11 kafli upustu, na 2011 6,5 kafla):

Przy okazji pytanie -- wszystkie Lancery są wyżej zawieszone, czy tylko wybrane
modele?
Zakładam, że nie mam złudzenie optycznego, ale wyraźnie widzę u nich większy
prześwit?

Data: 2011-06-10 08:27:01
Autor: bratPit[pr]
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Jeśli chce wydac 60 tys, to niech kupi lancera.

A co bedzie mial Lancer za 60 tyś?

nie wiesz?
rdzę po roku w gratisie...

brat

Data: 2011-06-10 17:27:54
Autor: Yogi\(n\)
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:issdfm$dg3$1inews.gazeta.pl...
Jeśli chce wydac 60 tys, to niech kupi lancera.

A co bedzie mial Lancer za 60 tyś?

nie wiesz?
rdzę po roku w gratisie...

Prawdą jest, że na drzwiach pasażera w kilku egzemplarzach pojawiły się bąble po dwóch latach mniej więcej, ale MMC pomalowało im te drzwi... Co będzie za dwa lata*? ;-)

* Bąble na drzwiach kierowcy ;-)

Data: 2011-06-09 23:30:18
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
[...]

Bierz co tańsze.
To ten sam samochód, tylko z innym znaczkiem, różnice są pomijalne.
Nawet design jednemu się podoba ten, drugiemu ten.

Data: 2011-06-10 07:04:04
Autor: Agent
Hyundai czy Kia co wybrać ?

[...]
Pozdrawiam

Niech idzie do salonu Kia z wyceną na Hyundaia i zapyta za ile sprzedadzą odpowiednika. Jak za tyle samo to obrócic się na pięcie jak spuszczą albo dołożą coś w tej samej cenie to wiadomo.
Wersję można też zamienić markami :)

Data: 2011-06-10 08:14:11
Autor: to
Hyundai czy Kia co wybrać ?
begin Agent
Niech idzie do salonu Kia z wyceną na Hyundaia i zapyta za ile
sprzedadzą odpowiednika. Jak za tyle samo to obrócic się na pięcie jak
spuszczą albo dołożą coś w tej samej cenie to wiadomo.

Wtedy należy wciąć tą wycenę i udać się z powrotem do salonu Hujdaja. I tak do skutku, aż cena przestanie się zmniejszać. ;)

Data: 2011-06-10 08:34:48
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:

[...]

Rok temu próbowałem podobnie i Hultaj byl wyraźnie tańszy, pomimo wyższej ceny cennikowej, bo mieli spore rabaty - Kia tradycyjnie śladowe.

Data: 2011-06-10 17:50:10
Autor: huri_khan
Hyundai czy Kia co wybrać ?
[...]

Miałem Ceed'a przez ostatnie 3 tygodnie do testowania (silnik benzynowy 1,4
chyba 90KM).

Silnik w mieście sobie radzi dosyć dobrze, natomiast powyżej 120km/h już
jest głośno w kabinie i mało komfortowo (może silnik 1,6 będzie lepszy).

Plastiki w kabinie trudne do utrzymania w czystości (przy dwójce dzieci).
Wszytskie drzwi miały problemy z zamykaniem (możliwe że taki model) i
trzeba było drugi raz zamykać mocniej. Spalanie w mieście na poziomie 7-8 litrów (dystans około 1500 km) w trasie
podobnie przy prędkościach rzędu 120 - 130 km/h. Radio miało BT który był np. wykrywany przez HTC ale Nokia (E52) juz go nie
wykrywała. Czasami współpraca z HTC przebiegała bezbłędnie czasami telefon
nie chciał współpracować. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-06-10 18:07:52
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "huri_khan" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości news:

Spalanie w mieście na poziomie 7-8 litrów (dystans około 1500 km) w trasie
podobnie przy prędkościach rzędu 120 - 130 km/h.

W mieście tyle samo co w trasie?
Na holu po tym mieście jeździłeś czy jak?

Data: 2011-06-10 18:58:37
Autor: radekp@konto.pl
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Fri, 10 Jun 2011 18:07:52 +0200, w
<4df24158$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

> podobnie przy prędkościach rzędu 120 - 130 km/h.

W mieście tyle samo co w trasie?
Na holu po tym mieście jeździłeś czy jak?

Spalanie przy 120-130km/h często właśnie odpowiada spalaniu miejskiemu.
(Zależy też oczywiście jak ta jazda miejska wygląda, czyli co za miasto)

Data: 2011-06-10 20:42:43
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:f8j4v6hv6kodev87tot7c8d5rcu0gvah384ax.com...
> [...]

Na holu po tym mieście jeździłeś czy jak?

Spalanie przy 120-130km/h często właśnie odpowiada spalaniu miejskiemu.

U mnie zawsze jest niższe o 1-3 l.
No z jednym wyjątkiem - jak miałem gaz, to wtedy faktycznie różnice były znikome.

Data: 2011-06-11 23:30:46
Autor: huri_khan
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Dnia Fri, 10 Jun 2011 18:07:52 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Uważasz że silnik 1,4 przy prędkoścach 130 km/h jest oszczędny ?
Więc odpowiem: ani on oszczędny ani cichy. Do miasta się może i nadaje ale w trasy raczej nie. --

Data: 2011-06-11 23:46:20
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "huri_khan" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości news:27nttfkmzkqk$.18gcgum6qucic.dlg40tude.net...
[...]

Nie - ale uważam, że 105 konny silnik benzynowy spali dużo więcej niż 7 l w mieście (8 też).
Bo raz że to dość mocno wykręcony silnik jak na wolnossący, więc bez gazu sensownie jeździć się nie da, dwa że mój diesel o niewiele większej mocy w życiu nie zmieści się w 7 litrach.
A benzynowe silniki o tej mocy to z reguły paliły mi bliżej 10 niż 7 w mieście.

No chyba że to "miasto" to jakaś jazda pustymi obwodnicami, względnie wioska bez korków i świateł.

Data: 2011-06-12 11:31:33
Autor: Marcin Jan
Hyundai czy Kia co wybrać ?
W dniu 11-06-10 17:50, huri_khan pisze:
[...]

swego czasu ujeżdżałem (jakieś 2 tys km) Hultaja 1.6, spalanie na terenie GOP wyszło 8,5 l/100 km.

Pozdrawiam
Marcin Jan

Data: 2011-06-12 01:01:02
Autor: cbnet
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Proponuję sprawdzić jeszcze Octavię 1.4 TSI.

--
CB

Data: 2011-06-12 23:08:54
Autor: cbnet
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Generalnie to dwa "bliźniacze" auta (ta sama płytra podłogowa... itd),
które są adresowane do nieco odmiennych klientów.

KIA jest trochę tańsza, zaś Hyundai oferuje nieco lepszej jakości
wykończenie wnętrza, nieco bardziej komfortowe zawieszenie
i [podobno] jest też ciut lepiej wyciszony w środku - to ma bardziej
odpowiadać starszym użytkownikom gotowym więcej zapłacić
za auto.

Tak więc przy kwocie 60 kpln naturalnym wyborem jest tylko Hyundai.

--
CB