Hyundai czy Kia co wybrać ?

Data: 2011-06-10 17:50:10
Autor: huri_khan
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Dnia Thu, 09 Jun 2011 22:02:54 +0200, michawar napisał(a):

Witam.
W grę wchodzą dwa nowe samochody: Hyundai i30 1.6 benzyna i KIA Ceed 1.6 benzyna
obydwa w wersji hatchback cena około 60tyś zł. Szwagier się zdecydował na zmianę
Lanosa po 13 latach jazdy nim. Nie może się zdecydować który wybrać i stwierdził
że do którego go przekonacie tego kupi. Ma w planie eksploatować go przez
najbliższe 10 lat. Rodzina 2 osoby plus dziecko. Przebiegi roczne ok. 15 tyś km
rocznie głównie po mieście. Czekamy na opinię.
Pozdrawiam

Miałem Ceed'a przez ostatnie 3 tygodnie do testowania (silnik benzynowy 1,4
chyba 90KM).

Silnik w mieście sobie radzi dosyć dobrze, natomiast powyżej 120km/h już
jest głośno w kabinie i mało komfortowo (może silnik 1,6 będzie lepszy).

Plastiki w kabinie trudne do utrzymania w czystości (przy dwójce dzieci).
Wszytskie drzwi miały problemy z zamykaniem (możliwe że taki model) i
trzeba było drugi raz zamykać mocniej. Spalanie w mieście na poziomie 7-8 litrów (dystans około 1500 km) w trasie
podobnie przy prędkościach rzędu 120 - 130 km/h. Radio miało BT który był np. wykrywany przez HTC ale Nokia (E52) juz go nie
wykrywała. Czasami współpraca z HTC przebiegała bezbłędnie czasami telefon
nie chciał współpracować. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-06-10 18:07:52
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "huri_khan" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości news:

Spalanie w mieście na poziomie 7-8 litrów (dystans około 1500 km) w trasie
podobnie przy prędkościach rzędu 120 - 130 km/h.

W mieście tyle samo co w trasie?
Na holu po tym mieście jeździłeś czy jak?

Data: 2011-06-10 18:58:37
Autor: radekp@konto.pl
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Fri, 10 Jun 2011 18:07:52 +0200, w
<4df24158$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

> podobnie przy prędkościach rzędu 120 - 130 km/h.

W mieście tyle samo co w trasie?
Na holu po tym mieście jeździłeś czy jak?

Spalanie przy 120-130km/h często właśnie odpowiada spalaniu miejskiemu.
(Zależy też oczywiście jak ta jazda miejska wygląda, czyli co za miasto)

Data: 2011-06-10 20:42:43
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:f8j4v6hv6kodev87tot7c8d5rcu0gvah384ax.com...
> [...]

Na holu po tym mieście jeździłeś czy jak?

Spalanie przy 120-130km/h często właśnie odpowiada spalaniu miejskiemu.

U mnie zawsze jest niższe o 1-3 l.
No z jednym wyjątkiem - jak miałem gaz, to wtedy faktycznie różnice były znikome.

Data: 2011-06-11 23:30:46
Autor: huri_khan
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Dnia Fri, 10 Jun 2011 18:07:52 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Uważasz że silnik 1,4 przy prędkoścach 130 km/h jest oszczędny ?
Więc odpowiem: ani on oszczędny ani cichy. Do miasta się może i nadaje ale w trasy raczej nie. --

Data: 2011-06-11 23:46:20
Autor: Cavallino
Hyundai czy Kia co wybrać ?
Użytkownik "huri_khan" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości news:27nttfkmzkqk$.18gcgum6qucic.dlg40tude.net...
[...]

Nie - ale uważam, że 105 konny silnik benzynowy spali dużo więcej niż 7 l w mieście (8 też).
Bo raz że to dość mocno wykręcony silnik jak na wolnossący, więc bez gazu sensownie jeździć się nie da, dwa że mój diesel o niewiele większej mocy w życiu nie zmieści się w 7 litrach.
A benzynowe silniki o tej mocy to z reguły paliły mi bliżej 10 niż 7 w mieście.

No chyba że to "miasto" to jakaś jazda pustymi obwodnicami, względnie wioska bez korków i świateł.

Data: 2011-06-12 11:31:33
Autor: Marcin Jan
Hyundai czy Kia co wybrać ?
W dniu 11-06-10 17:50, huri_khan pisze:
[...]

swego czasu ujeżdżałem (jakieś 2 tys km) Hultaja 1.6, spalanie na terenie GOP wyszło 8,5 l/100 km.

Pozdrawiam
Marcin Jan

Hyundai czy Kia co wybrać ?