Data: 2010-12-07 15:26:51 | |
Autor: Przemolo | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili już było ok. W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy. Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP. |
|
Data: 2010-12-07 15:26:57 | |
Autor: krzysiek82 | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby sprawdź świece żarowe. -- krzyziek82 |
|
Data: 2010-12-07 15:30:42 | |
Autor: Karolek | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z Sprawdz swiece zarowe na poczatek, bo takie odpalanie nie jest normalne. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-07 15:32:00 | |
Autor: PH | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
Użytkownik "Przemolo" <przemolo@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:idlg7f$179$1inews.gazeta.pl... Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też maj± problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C? mam (chyba) ten sam silnik w kijance i przy -20 nie było problemu, z tym że ja BP podziękowałem już kilka lat temu. może tu tkwi przyczyna? :) |
|
Data: 2010-12-07 15:38:12 | |
Autor: Cavallino | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
Użytkownik "Przemolo" <przemolo@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idlg7f$179$1inews.gazeta.pl...
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C? Ceed crdi - 4 zima i żadnych problemów, pali od pierwszego strzału, nawet przy -25. Świece nieruszane. Spróbuj przed odpaleniem kilka razy przekręcić kluczyk off-on, żeby powtórnie uruchomić podgrzewanie świec. Jeśli to pomoże, to winne raczej świece. |
|
Data: 2010-12-07 16:14:16 | |
Autor: AL | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
Przemolo pisze:
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C? objaw 1: "chodził nierówno po odpaleniu" - czyli pewnie nie od razu na wszystkie cylindry -> sprawdz świece żarowe objaw 2: "3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy od razu) -> sprawdz wode w filtrze paliwa - sposc to co tam jest - od spodu filtra znajdziesz tzw.kranik. 3. dolej depresatora do paliwa -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-12-07 17:40:26 | |
Autor: marek | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
objaw 2: "3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy od razu) w kaman rejlu to chyba nie? |
|
Data: 2010-12-07 18:38:39 | |
Autor: w_wi | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
W dniu 2010-12-07 17:40, marek pisze:
chyba tak |
|
Data: 2010-12-07 20:11:00 | |
Autor: AL | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
marek pisze:
objaw 2: "3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy od razu) twierdza, ze jednak jest (przyklad z HDI): http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1631904.html nie wiem jak w i30 -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-12-07 19:35:45 | |
Autor: nadir | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
Użytkownik Przemolo napisał:
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też maj± problemy z A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i st±d duże opory przy rozruchu. Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje "na sucho", dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik je ma) też nie działa w pocz±tkowej fazie w 100% i to też może być powód nierównej pracy. |
|
Data: 2010-12-09 07:42:04 | |
Autor: Rafał VFR | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i st±d duże opory przy rozruchu. A mnie się wydaje, że efekt nierównej pracy do niepalenie na który¶ gar. Ojciec ma mietka 190D - z 84 roku. Stoi od dwóch lat u mnie. Jedna lub dwie ale obstawiam na 1 ¶wiec nie pali. Jak było to -10 wiedziałem, że nie zapali. Ale kuchnia mietko to jednak potęga jest - za 3 razem zapalił. I jak zawsze przebierał, przebierał aż w końcu przepalił. Jak tego auta nie kochać ..... ;-) Pzdr Rafał |
|
Data: 2010-12-09 17:54:17 | |
Autor: Rafal | |
Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | |
Przemolo <przemolo@gazeta.pl> napisał(a):
ChciaĹ�em zapytaÄ� czy inni uĹĽytkownicy tego pojazdu teĹĽ majÄ� problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub rĂłwnej -10C? Nie czytaj tych głupich porad, nie sprawdzaj ¶wiec żarowych, bo to nie ma najmniejszego sensu. Wymień je wszystkie. Conajmniej 3 masz niedziałaj±ce. Innych problemów nie masz. -- |