Hyundai i30 i klimatyzacja

Data: 2011-04-21 07:12:40
Autor: Przemolo
Hyundai i30 i klimatyzacja
Witam,
w zeszłym roku po zimie przestała mi działać klimatyzacja - w serwisie ją "nabili" i zaczęła działać. W tym roku znowu mam identyczny problem - włączam ją ale efektu nie widać.
Czy to normalne, że ta często traci sprawność? Może to jakaś wada, której usunięcia mógłbym się domagać w ramach gwarancji?
Dodam, że korzystam z niej bardzo sporadycznie, więc nie rozumiem dlaczego zawsze po zimie przestaje działać.

Data: 2011-04-21 08:07:38
Autor: Kamil 'Model'
Hyundai i30 i klimatyzacja
W dniu 2011-04-21 07:12, Przemolo pisze:
Witam,
w zesz³ym roku po zimie przesta³a mi dzia³aæ klimatyzacja - w serwisie
j± "nabili" i zaczê³a dzia³aæ. W tym roku znowu mam identyczny problem -
w³±czam j± ale efektu nie widaæ.
Czy to normalne, ¿e ta czêsto traci sprawno¶æ? Mo¿e to jaka¶ wada,
której usuniêcia móg³bym siê domagaæ w ramach gwarancji?
Dodam, ¿e korzystam z niej bardzo sporadycznie, wiêc nie rozumiem
dlaczego zawsze po zimie przestaje dzia³aæ.
Czyli jaka¶ nieszczelno¶æ w uk³adzie jest. Niech nape³ni± z barwnikiem UV i pod lamp± bêdzie widaæ wyciek. Ja swoja nape³nia³em na wiosnê 2009 (by³ wyciek na ch³odnicy) i do dzisiaj dzia³a. Ja co roku je¿d¿ê na odgrzybianie przed sezonem.

Data: 2011-04-21 12:01:39
Autor: szerszen
Hyundai i30 i klimatyzacja

jak już napisano, na pewno układ jest nieszczelny, pytanie tylko jak bardzo, ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli nieszczelność jest mała, to wielokrotne nabicie i opróżnienie klimatyzacji może ją uszczelnić

Data: 2011-04-21 12:27:32
Autor: MZ
Hyundai i30 i klimatyzacja
W dniu 2011-04-21 12:01, szerszen pisze:

[...]

Ee..tak to chyba tylko w Erze. Miałem kiedyś naprawdę małą nieszczelność
w klimie w Alfie, i po 3 tygodniach zawsze czynnik uciekał.
Nieszczelność była na tyle mała, że dopiero 24godzinna próba ciśnieniowa
ją wykryła (mikrodziurka w chłodnicy). Nie ma co liczyć że "się naprawi"
tylko do fachowca, barwnik UV i sprawdzić gdzie brudzi.

--
MZ

Data: 2011-04-21 12:38:32
Autor: szerszen
Hyundai i30 i klimatyzacja

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iop0qj$rhv$1@news.onet.pl...

Ee..tak to chyba tylko w Erze.

nie tylko ;)

kupiłem auto z niesprawna klimą, generalnie patrząc z perspektywy czasu była mocno zmasakrowana, pierwsza naprawa tyczyła włącznika, jakiś elektroniczny badziew, nabicie, chwila radości i pusto

kolejny zakład, kolejne sprawdzenie, wymiana jakiegoś zaworka, nabicie, 3 tygodnie radosci i pusto

kolejna wizyta, nabicie barwnikiem, 3 tygodnie pusto, okazało się że te główne przewody sparciały, wymienione, nabicie, sezon przelatała i pusto

i teraz sedno ;)
w zeszłym roku jechaliśmy do chorwacji, więc mając w pamięci że nabicie starczy na jakieś 3-4 miesiące, nabijałem gdzie najtaniej w czerwcu, trafiłem na lekko zawianego gościa, który w zakładzie "oponiarskim" przy okazji nabijał klimy, w tym zawianiu był bardzo ambitny, stwierdził że klima w 10 letni aucie powinna wydalać z nawiewów powietrze około 4 stopni, najpierw nabijał ilościami sugerownymi dla modelu, potem zaczął kombinować i testować, twierdził że musi zarobić na te swoje (chyba) 150 zeta, stałem u niego prawie 3 godziny, wielokrotnie ją nabijał i opróżniał, ale osiągnął to co chciał i rzeczywiście, termometr zaczął wskazywać w nawiewie temperaturę około 5 stopni, w trakcie jazdy przy dłuższym działaniu wskazywał nawet -2, ale aby było weselej, klima działa do dzisiaj, w takim samym stopniu, a nie powinna wcale, więc jednak, coś jest na rzeczy

Data: 2011-04-21 22:59:34
Autor: Jacek
Hyundai i30 i klimatyzacja
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:iop1f6$nq5$1news.task.gda.pl...
i teraz sedno ;)

jak wbijesz jajko do nieszczelnej chłodnicy to też "sie uszczelni".
tylko cieżko to nazwac naprawą

Jacek

Data: 2011-04-22 08:59:56
Autor: szerszen
Hyundai i30 i klimatyzacja

Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ioq5rl$jb3$1@inews.gazeta.pl...

jak wbijesz jajko do nieszczelnej chłodnicy to też "sie uszczelni".
tylko cieżko to nazwac naprawą

a gdzie ja pisałem o naprawie? :)
mnie w tym wypadku interesuje efekt, a efekt jest taki, że klima jest dużo bardziej szczelna niż była, przypadek czy nie, nie wiem, ale też nigdzie nie pisałem że to reguła, wyraźnie napisałem "może"

Data: 2011-04-22 09:58:25
Autor: Jakub Witkowski
Hyundai i30 i klimatyzacja
W dniu 2011-04-22 08:59, szerszen pisze:

[...]

A takie przypadki że raz pompujesz koło i powietrze ucieka, a drugi raz
jest szczelne - miewasz? Bo ja dość często. Czasem wystarczy kilka raz-dwa
ruszyć wentylkiem i łapie szczelność - przestaje się robić banieczka
z... wody mydlanej, oczywiście :).
Jeśli uszczelnienie zaworka klimy ma podobną przypadłość to efekt mógłby być
podobny... chyba :) Nie znam konstrukcji, więc zabijcie smiechem jeśli się mylę.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Hyundai i30 i klimatyzacja