Hyundai i30 - zamienił stryjek siekierkę n a kijek?

Data: 2013-04-07 13:30:19
Autor: J.F.
Hyundai i30 - zamienił stryjek siekierkę n a kijek?
Dnia Sun, 07 Apr 2013 11:22:29 +0100, DooMiniK napisał(a):
Od 2009 jeĽdziłem Focusem 1.8 TDI. Z różnych względów
tydzień temu zamieniłem na nowego Hyundaia i30. Zapomnijmy
na chwilę o braku podgrzewanej szyby (w Fordach jest to
genialne)

Genialne, ale powiedzmy sobie ze to nie jest standardowe wyposazenie.

No i przednia szyba sie czasem niszczy, a nowa podgrzewana ile kosztuje ?
Wczoraj na liczniku wybiło, że przejechałem
477km, w ręku został mi dr±żej zmiany biegów (nie sama manetka
od góry, ale cały dr±żek się wykręcił. WTF?

Nawet mercedes ma srednio ponad 1 usterke na nowy samochod.

J.

Data: 2013-04-07 13:22:24
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 07 Apr 2013 13:30:19 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

Dnia Sun, 07 Apr 2013 11:22:29 +0100, DooMiniK napisał(a):
Od 2009 jeździłem Focusem 1.8 TDI. Z różnych względów tydzień temu
zamieniłem na nowego Hyundaia i30. Zapomnijmy na chwilę o braku
podgrzewanej szyby (w Fordach jest to genialne)

Genialne, ale powiedzmy sobie ze to nie jest standardowe wyposazenie.

opcja szyby w nowym CMaxie kosztuje 500zł. Przy samochodzie za 90k to niewielki wydatek. Natomiast nie wiem co Wy robicie z tymi szybami, że trzeba je wymieniać od zużycia? Przez ostatnie 30+ lat w zadnym nie zdażyło mi się bym musił wymieniać szybę z okazji zużycia. A miewały przebiegi po 300kkkm

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-04-07 14:47:29
Autor: DooMiniK
On 07/04/2013 14:22, masti wrote:
[...]

niewielki wydatek. Natomiast nie wiem co Wy robicie z tymi szybami, ĹĽe
trzeba je wymieniać od zużycia? Przez ostatnie 30+ lat w zadnym nie
zdażyło mi się bym musił wymieniać szybę z okazji zużycia. A miewały
przebiegi po 300kkkm

Ja zrobiłem ponad 130 tysięcy, podgrzewania szyby często używałem,
ĹĽadnych problemĂłw.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-04-07 16:29:20
Autor: Cavallino

Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus.ba> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Właśnie dlatego że używałeś podgrzewania zamiast skrobać.

Data: 2013-04-07 17:03:36
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Apr 2013 13:22:24 +0000 (UTC), masti napisał(a):
[...]

Niewielki.

Natomiast nie wiem co Wy robicie z tymi szybami, że trzeba je wymieniać od zużycia?

Jezdzimy i parkujemy na ulicy.

Przez ostatnie 30+ lat w zadnym nie zdażyło mi się bym musił wymieniać szybę z okazji zużycia.

A ile razy w ogole wymieniales ? Bo ja chyba ze 3 sztuki, i jakby miala szyba kosztowac 1500, to by mnie
troche odrzucilo. A cos mi sie widzi ze tyle bedzie kosztowac :-)

J.

Data: 2013-04-07 11:17:56
Autor: jackare.pl
Hyundai i30 - zamienił stryjek siekierkę na kijek?
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 17:03:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 7 Apr 2013 13:22:24 +0000 (UTC), masti napisaďż˝(a):

Bo ja chyba ze 3 sztuki, i jakby miala szyba kosztowac 1500, to by mnie

troche odrzucilo. A cos mi sie widzi ze tyle bedzie kosztowac :-)

a ja sobie na t± okoliczno¶ć kupiłem odrębne ubezpieczenie szyby i jak się co¶ że tak powiem zesra to wymienię z ubezpieczenia. Koszt 35 zł na rok czy jako¶ tak....
Jackare
różne pjazdy

Data: 2013-04-07 22:13:53
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Apr 2013 11:17:56 -0700 (PDT), jackare.pl@gmail.com napisał(a):
[...]

A jaka zwyzka po skorzystaniu ?

J.

Data: 2013-04-08 16:30:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2013-04-07 22:13, J.F. pisze:
[...]

Zwyżka będzie solidna po kilku razach, bo ubezpieczyciele, którzy sprzedaj± takie ubezpieczenie, każd± szkodę likwidowan± z niego, raportuj± do UFG jako szkodę z AC.
Można AC nie mieć, ale i tak potem człowiek doznaje szoku, gdy nagle chce takowe wykupić, a tu się okazuje, że w ostatnich 5 latach miał 8 szkód z AC, z czego trzy w ostatnim roku. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-04-07 15:02:34
Autor: masti

napisał:
[...]

od zuĹĽycia?

[...]

ze dwie. Jedną boczna bo mi złodziej wybił, druga przednią bo pękła.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-04-07 17:26:48
Autor: jerzu
Hyundai i30 - zamienił stryjek siekierkę na kijek?
On Sun, 7 Apr 2013 17:03:36 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Bo ja chyba ze 3 sztuki, i jakby miala szyba kosztowac 1500, to by mnie
troche odrzucilo.

1500 to trochę przesadziłe¶, chyba że w ASO j± będziesz wymieniał. Do
Mondeo MK3 przednia podgrzewana kosztuje co¶ koło 600 zł.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-04-08 08:05:06
Autor: Axel
"jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote in message

Bo ja chyba ze 3 sztuki, i jakby miala szyba kosztowac 1500, to by mnie
troche odrzucilo.

Ja przez ostatnie >25 lat wymieniłem jedn± przedni± szybę, na koszt ubezpieczyciela budynku (sopel spadł). Ale ostatni samochód jaki¶ pechowy jest - dwa tygodnie po kupnie dostałem kamykiem w szybę - zrobił się paj±czek, na szczę¶cie dało się zakleić, a potem kilka razy mocno oberwałem kamykami. Wcze¶niej jako¶ mi się nie zdarzało...

1500 to trochę przesadziłe¶, chyba że w ASO j± będziesz wymieniał. Do
Mondeo MK3 przednia podgrzewana kosztuje co¶ koło 600 zł.

Tak tanio? Do Nubiry przednia szyba (niepodgrzewana), wcale nie w ASO, kosztowała około 600...

--
Axel

Data: 2013-04-07 14:46:28
Autor: DooMiniK
On 07/04/2013 12:30, J.F. wrote:
[...]

Oczywi¶cie - może być krzywo przyszyty pokrowiec, albo zacinaj±ca
się popelniczka - ale nie rzecz dotycz±ca bezpieczeństwa.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-04-07 17:32:27
Autor: tck
Hyundai i30 - zamienił stryjek siekierkę na kijek?

Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus.ba> napisał w wiadomo¶ci news:kjrtbn$di$2node1.news.atman.pl...
On 07/04/2013 12:30, J.F. wrote:
[...]

a co drazek zmiany biegow ma wspolnego z bezpieczenstwem??

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-04-07 17:43:46
Autor: szufela
Hyundai i30 - zamienił stryjek siekierkę na kijek?
a co drazek zmiany biegow ma wspolnego z bezpieczenstwem??

Pomy¶l !

sz.

Data: 2013-04-07 20:34:43
Autor: DooMiniK

On 07/04/2013 12:30, J.F. wrote:
[...]

Prowadziłe¶ tylko automaty? Dr±żek zmiany biegów to taki pał±k
w samochodzie służ±cy do przeł±czania przełożeni w skrzyni biegów.
W swoim automacie przy manewrach dzieje się to automatycznie
w zależno¶ci od potrzeb - w manualnym systemie trzeba
to zrobić ręcznie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Hyundai i30 - zamienił stryjek siekierkę n a kijek?