Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osiołkow i w żłoby dano...

Data: 2010-06-29 23:20:01
Autor: Mikołaj Tutak
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osiołkow i w żłoby dano...
Witam!

Właśnie stoję przed wyborem diesel 115M czy benzyna CCVT 126KM (wybór dosyć powszechny ;-). Za dieslem przemawiają:
- mniejsze spalanie
- dynamiczność
z benzyna:
- tańszy o 8 tyś. w zakupie
- mniej skomplikowana konstrukcja
- nieco tańsze przeglądy
- mniej wymagajÄ…cy w eksploatacji
- nie śmierdzi

Rocznie przejadę ok. 20-24 tyś km., więc diesel mi się zwróci jakoś po 3-4 latach. Może wiecie która z ww. konstrukcji ma jakieś zalety lub wady niemożliwe do opisania danymi technicznymi? Który jest bardziej niezawodny/udany/etc.?

Z góry dziękuje za wszelkie uwagi ;-)

       MikoÅ‚aj

Data: 2010-06-29 23:21:18
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w wiadomości news:i0dnsh$khf$1news.onet.pl...
[...]

A Ceed crdi nie posiadałby mniejszej różnicy w cenie? ;-)

- mniej skomplikowana konstrukcja
- nieco tańsze przeglądy

Jakim cudem?
W Kii benzyniak ma przeglÄ…dy co 15 kkm, diesel co 20.
Koszty zbliżone.
W Hultaju jest inaczej?

[...]

Diesla mogę tylko polecić.

Data: 2010-06-29 23:38:16
Autor: Michal
[...]

znajomi mieli i30 na pol roku na test
poczytaj artykuły
http://fleet.com.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=43&Itemid=75
wersje diesla 90 konna - chwalili

M __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5238 (20100629) __________

Data: 2010-06-29 23:53:53
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2010-06-29 23:21, Cavallino pisze:

[...]

Mniejsza - 7000zł. Zdecydowałem się juz na i30CW i nie zmieniam wyboru :)

[...]

Nie wiem, wiem ze przy przeglądzie w dieslu trzeba ~150zł zapłacić więcej.

Tylko czy bardziej od benzyniaka ;)

       MikoÅ‚aj

Data: 2010-06-29 23:58:44
Autor: Cavallino
[...]

Niemożliwe, skoro przegląd kosztuje 250-300 zł (Kia rzecz jasna).
Robocizna.
Może jakiś filtr jest droższy, ale jaki?
Bo 150 zł to chyba mnie jeszcze żaden nie kosztował.

Ale niechby nawet było jak mówisz - 33% przebiegu więcej - obstawiam, że te 150 zł zwróci się z nawiązką.

Diesla mogę tylko polecić.

Tylko czy bardziej od benzyniaka ;)

Zależy od jakiego benzyniaka - hultajowych nie znam.
Od innego o takiej samej mocy - zdecydowanie tak.
Wyższy komfort użytkowania, subiektywnie więcej mocy, dużo niższe spalanie, bez problemów z gazem jeśli chcesz taniej jeździć.

Data: 2010-06-30 00:01:16
Autor: czupakabra
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osio³kowi w ¿³oby dano...
On 29 Cze, 23:20, Miko³aj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>
wrote:
Witam!
Rocznie przejadê ok. 20-24 ty¶ km., wiêc diesel mi siê zwróci jako¶ po
3-4 latach. Mo¿e wiecie która z ww. konstrukcji ma jakie¶ zalety lub
wady niemo¿liwe do opisania danymi technicznymi? Który jest bardziej
niezawodny/udany/etc.?

Z góry dziêkuje za wszelkie uwagi ;-)

Czy aby diesel teraz nie bêdzie mia³ filtra cz±stek sta³ych - je¿eli
tak to odradzam.
Testowa³em z 6 biegow± skrzyni± - ani oszczêdne ani nie jedzie,a
skrzynia ma³o dok³adna (problemy z wbiciem w³a¶ciwego biegu).
Testuj±c dla firmy zrobi³em ok 1000 km i mooocno zastanawia³em siê co
kieruje ludzmi kupuj±cymi w salonie nowe auta takie jak i30.

pozdrawiam
Sebastian

Data: 2010-06-30 02:31:50
Autor: Karthoon
On 30 Cze, 09:01, czupakabra <sebb...@go2.pl> wrote:

Testuj±c dla firmy zrobi³em ok 1000 km i mooocno zastanawia³em siê co
kieruje ludzmi kupuj±cymi w salonie nowe auta takie jak i30.

Cena.

Data: 2010-06-30 01:20:46
Autor: kml
[...]

forum.hyundaifanklub.pl

O i30 było pisane, że coś ze skrzynią potrafi być nie do końca ok tzn. biegi nie wchodzą tak jak się tego oczekuje po nowym samochodzie. Poza tym czytałem trochę postów oszołomów, którzy chcieli sie awanturowac w serwisie, że ich i30 z mega silnikiem 1,4 90KM wyraźnie sygnalizuje moment załączenia klimy i domagali się "przeprogramowania komputera" Na tej podstawie uważam, że opinie o i30 mogą być nie do końca obiektywne i warto poszukać w różnych źródłach.

Poza tym, pomimo posiadania hyumobila, to chyba zdecydowałbym się Ceeda. Ostatnio jak sprawdzałem ceny to KIA było tańsza, ale to było jakiś czas temu.

kml

Data: 2010-06-30 00:21:48
Autor: Waldek Godel
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osio³kowi w ¿³oby dano...
Dnia Wed, 30 Jun 2010 01:20:46 +0200, kml napisa³(a):

Poza tym, pomimo posiadania hyumobila, to chyba zdecydowa³bym siê Ceeda.

przecie¿ to dok³adnie to samo..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-06-30 07:17:35
Autor: Agent
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osio³kowi w ¿³oby dano...

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:11rhn7z0mq7wc.dlglepper.institute.com...
Dnia Wed, 30 Jun 2010 01:20:46 +0200, kml napisa³(a):

Poza tym, pomimo posiadania hyumobila, to chyba zdecydowa³bym siê Ceeda.

przecie¿ to dok³adnie to samo..

Ja tam widzê ró¿nice wizualne na korzyc cee'da

Data: 2010-06-30 08:31:27
Autor: Cavallino
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osio³kowi w ¿³oby dano...
U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³ w wiadomo¶ci news:i0ek1h$4n1$1news.onet.pl...

[...]

Dok³adnie.
Hultaj zewnêtrznie jest po prostu brzydki.
Ceed mo¿e nie jest cudem designu, ale w normie siê mie¶ci.

Data: 2010-06-30 11:07:42
Autor: huri_khan
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osio³kowi w ¿³oby dano...
Dnia Wed, 30 Jun 2010 07:17:35 +0200, Agent napisa³(a):

Ja tam widzê ró¿nice wizualne na korzyc cee'da

A jak z blach± i lakierem  u "Hultaja" bo w KIA Ceed wiem ¿e s± 2 miejsca
gdzie po 2 latach mog± siê pojawiaæ i u niektórych siê pojawiaj± b±ble na
lakierze (oczywi¶cie naprawiaja w ramach gwarancji je¿eli je¼dzi³e¶ na
przegl±dy) ale chyba nie o to chodzi ¿eby lakierowaæ samochód po 2/3
latach.

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2010-06-30 07:38:21
Autor: Pan Piskorz
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osio³kowi w ¿³oby dano...
przecie¿ to dok³adnie to samo..

tak ca³kiem dok³adnie to nie - hyundai ma 5cm wiêkszy rozstaw osi
P.

Data: 2010-06-30 12:33:56
Autor: kml
[...]

Tylko cena inna na korzy¶æ kiiii :)

kml

Data: 2010-06-30 07:14:31
Autor: Agent
[...]

Z tym zwracaniem to policz ze za parę lat diesla sprzedasz ciut drożej niż benzyne. Napewno nie o 8 tys zł ale o 2-4 napewno. Wtedy diesel się szybciej zwróci licząc same paliwo. No i obowiązkowo jazda próbna, Mam przeczucie że z diesla bedziesz bardziej zadowolony.

Data: 2010-06-30 09:47:31
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2010-06-30 07:14, Agent pisze:

[...]

Hmmm testowałem diesla 90KM i benzynę 126KM, jeśli diesel 115KM jest ciut dynamiczniejszy od 90KM to wolę diesla. Oczywiście jeżeli będzie bez awaryjny... w przeciwnym wypadku preferuje rozwiazanie bardziej niezawodne.

       MikoÅ‚aj

Data: 2010-06-30 10:13:02
Autor: Cavallino
[...]

Jest dużo bardziej dynamiczny.
Ja chciałem zrezygnować z zakupu diesla, gdy przejechałem się na drugą jazdę próbną crdi.
Dopiero po fakcie dowiedziałem się że za drugim razem jechałem 90 konną wersją.

Data: 2010-06-30 14:53:22
Autor: Agent
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osiołkowi w żłoby dano...
..

[...]

25 KM powinno być mocno odczuwalne. Jako porównanie mam corolle 1.4 D4D 90 KM i benzynę 1.6 122 KM. Benzyna idzie lepiej ale dopiero od wyższych obrotów. Jako że normalnie nie lubię mocnego kręcenia to tym dieslem jeździ mi się zdecydowanie przyjemniej.

Data: 2010-06-30 11:32:36
Autor: Robert_J
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osiołkowi w żłoby dano...
- nie śmierdzi

:-))) A co tam ma niby śmiedzieć w tym dieslu? Chyba że kot pod maską zdechnie...

Data: 2010-06-30 13:10:59
Autor: LEPEK
Robert_J pisze:
- nie śmierdzi

:-))) A co tam ma niby śmiedzieć w tym dieslu? Chyba że kot pod maską zdechnie...
Spaliny.
Z tych nowych diesli walÄ… jak cholera.
Bardzo łatwo się przekonać jeżdżąc na rowerze, czy innym jednośladzie po mieście - stanięcie za takim na światłach to męczarnia...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-06-30 13:20:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości news:4c2b2633news.home.net.pl...
Robert_J pisze:
- nie śmierdzi

:-))) A co tam ma niby śmiedzieć w tym dieslu? Chyba że kot pod maską zdechnie...
Spaliny.
Z tych nowych diesli walÄ… jak cholera.

Prawda.
Taki kwaśny, ostry zapach.
Zupełnie odmienny od dymówy wydzielanej przez Ikarusy i tym podobne Golfy z lat 80-tych, taki zapach dymówy jest tylko chwilę po uruchomieniu.

Data: 2010-06-30 18:02:48
Autor: Robert_J
[...]

To ja nie wiem, mam jakiegoś popsutego chyba diesla ;-). 1,9 TDI 2005 rok, a nie chce za cholerę śmierdzieć inaczej niż normalnie spalona ropa ;-). A i to jak na siłę chcesz wyczuć. Już kiedyś ktoś coś takiego napisał i z ciekawości postałem trochę za odpalonym swoim autem. W zasadzie niczego nie czułem, choć klamy z rurę nie wtykałem, to fakt... Chyba że mówicie o naprawdę bardzo nowych dieslach, które jakoś znacząco różnią się od mojego :-)

Data: 2010-06-30 18:55:53
Autor: Grejon
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osio³kowi w ¿³oby dano...
W dniu 2010-06-30 18:02, Robert_J pisze:

To ja nie wiem, mam jakiego¶ popsutego chyba diesla ;-). 1,9 TDI 2005
rok, a nie chce za cholerê ¶mierdzieæ inaczej ni¿ normalnie spalona ropa
;-). A i to jak na si³ê chcesz wyczuæ. Ju¿ kiedy¶ kto¶ co¶ takiego
napisa³ i z ciekawo¶ci posta³em trochê za odpalonym swoim autem. W
zasadzie niczego nie czu³em, choæ klamy z rurê nie wtyka³em, to fakt...
Chyba ¿e mówicie o naprawdê bardzo nowych dieslach, które jako¶ znacz±co
ró¿ni± siê od mojego :-)

Jak ja zaparkujê czasem swoj± Mazdê w gara¿u to czujê sie przez moment jak na cmentarzu. W³a¶nie z powodu zapachu "znicza".

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-06-30 23:17:53
Autor: Cavallino
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:

To ja nie wiem, mam jakiegoś popsutego chyba diesla ;-). 1,9 TDI 2005 rok, a nie chce za cholerę śmierdzieć inaczej niż normalnie spalona ropa ;-).

Nie wiem, może to jakiś urok common-raila i taki tdi ma inaczej.
W każdym razie Kia wydziela ostry chemiczny zapach, mercedes kuzyna również.

Data: 2010-06-30 23:25:04
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2010-06-30 23:17, Cavallino pisze:
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:

To ja nie wiem, mam jakiegoÅ› popsutego chyba diesla ;-). 1,9 TDI 2005
[...]

To ja jeszcze dorzucę Toyote Corrole 1.6D oraz Forda Focusa 1.8D - oba diesle z common rail - śmierdzą wyjątkowo paskudnie.

       MikoÅ‚aj

Data: 2010-07-04 14:18:12
Autor: .Peeter
"Mikołaj Tutak" wrote:
To ja jeszcze dorzucę Toyote Corrole 1.6D oraz Forda Focusa 1.8D - oba diesle z common rail - śmierdzą wyjątkowo paskudnie.

Dziwne jest to co piszecie, mój TDI PD śmierdzi po prostu jak diesel,
ale CR jakoś nie miałem okazji wąchać.

Rzućcie linka do próbki smrodu, bo mnie ciekawość zżera. ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-07-04 14:29:28
Autor: Konrad L
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osioł kowi w żłoby dano...
u mnie hdi smierdzi troche jak niespalony gaz ziemny z kuchenki.

Pozdr.

Data: 2010-07-04 16:25:10
Autor: Cavallino
Użytkownik "Konrad L" <pix@o2.pl> napisał w wiadomości news:i0pur9$h0i$1node2.news.atman.pl...
u mnie hdi smierdzi troche jak niespalony gaz ziemny z kuchenki.

Już prędzej jak jakiś nawaniacz, sam gaz ziemny zapachu nie ma.

Data: 2010-07-05 11:08:11
Autor: pm
Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osiołkowi w żłoby dano...

u mnie hdi smierdzi troche jak niespalony gaz ziemny z kuchenki.

Już prędzej jak jakiś nawaniacz, sam gaz ziemny zapachu nie ma.

przeciez napisał ze z kuchenki, a tam już jest nawoniony.

Data: 2010-07-01 11:00:04
Autor: Agent

Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:i0fpr8$l82$1news.onet.pl...
[...]

Mój poprzedni CR też kwaśno śmierdział a obecnego jeszcze nie wąchałem :)

Hyundai i30cw diesel czy benzyna... czyli osiołkow i w żłoby dano...