I H*J !

Data: 2011-09-27 23:08:40
Autor: Rafał \"SP\" Gil
I H*J !
Nie kupiÄ™ se  60 ĹĽukĂłw. Taki plan miaĹ‚em.

I nie ma, ĹĽe NTG ! ;)
--
          Czas na odwaĹĽne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-09-27 23:27:48
Autor: scobowski
I H*J !
Nie kupię se 60 żuków. Taki plan miałem.

I nie ma, ĹĽe NTG ! ;)
okej, ja teĹĽ ;/
ale CHuj, przez "CH".

Data: 2011-09-27 23:35:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
I H*J !

Użytkownik "scobowski" <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:j5tf4p$or6$2mx1.internetia.pl...
Nie kupię se 60 żuków. Taki plan miałem.

I nie ma, ĹĽe NTG ! ;)
okej, ja teĹĽ ;/
ale CHuj, przez "CH".

a moĹĽe to jest taki krĂłtki "huj"

:D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-09-27 23:36:12
Autor: Rafał \"SP\" Gil
I H*J !
W dniu 2011-09-27 23:27, scobowski pisze:

Nie kupię se 60 żuków. Taki plan miałem.
I nie ma, ĹĽe NTG ! ;)
okej, ja teĹĽ ;/
ale CHuj, przez "CH".

Skoro se musisz wydłużać ...

Som jeszcze pompki ... ponoć pogrubiajom.

Data: 2011-09-28 09:18:30
Autor: !sp
I H*J !

Użytkownik "scobowski" <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:j5tf4p$or6$2mx1.internetia.pl...
ale CHuj, przez "CH".

Ludzie musza sobie stwarzać problemy, tam gdzie ich nie ma. Szczególnie bezrobotni "chu manisci"
http://www.sjp.pl/huj

Data: 2011-09-28 09:34:17
Autor: masti
I H*J !
Dnia pięknego Wed, 28 Sep 2011 09:18:30 +0200 osobnik zwany !sp wystukał:

jeśli już to użyj słownika PWN
http://sjp.pwn.pl/szukaj/chuj
http://sjp.pwn.pl/szukaj/huj

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-28 13:28:42
Autor: Rafał \"SP\" Gil
I H*J !
W dniu 2011-09-28 11:34, masti pisze:

jeśli już to użyj słownika PWN
http://sjp.pwn.pl/szukaj/chuj
http://sjp.pwn.pl/szukaj/huj

Jak już rzuć okiem w historię tego słownika.

Data: 2011-09-28 10:34:54
Autor: neoniusz
I H*J !
W dniu 28.09.2011 09:18, !sp pisze:
ale CHuj, przez "CH".

Ludzie musza sobie stwarzać problemy, tam gdzie ich nie ma. Szczególnie
bezrobotni "chu manisci"
http://www.sjp.pl/huj

"Redakcją słownika zajmują się hobbyści pod okiem internautów udzielających się w komentarzach."

Masz wiarygodne zrodlo informacji.

Data: 2011-09-28 10:40:13
Autor: Rafał \"SP\" Gil
I H*J !
W dniu 2011-09-28 10:34, neoniusz pisze:

Masz wiarygodne zrodlo informacji.

W SJP PWN bardzo dłuuuuugo było to hasło ... komuś *poprawna* pisownia huja się odwidziała po prostu.

Data: 2011-09-28 20:56:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
I H*J !
Hello Rafał,

Wednesday, September 28, 2011, 10:40:13 AM, you wrote:

Masz wiarygodne zrodlo informacji.
W SJP PWN bardzo dłuuuuugo było to hasło ... komu¶ *poprawna*

Poprawna etymologicznie ale niezgodna z wymow± słowa - w wymowie jest
to wyraĽnie "h" (jak w "huk" i "humor").

pisownia huja się odwidziała po prostu.

http://poradnia.pwn.pl/lista.php?kat=16&od=62

--
Best regards,

Data: 2011-09-28 11:10:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
I H*J !
Hello neoniusz,

Wednesday, September 28, 2011, 10:34:54 AM, you wrote:

ale CHuj, przez "CH".
Ludzie musza sobie stwarzać problemy, tam gdzie ich nie ma. Szczególnie
bezrobotni "chu manisci"
http://www.sjp.pl/huj
"Redakcj± słownika zajmuj± się hobby¶ci pod okiem internautów
udzielaj±cych się w komentarzach."
Masz wiarygodne zrodlo informacji.

Co w niczym nie zmienia faktu, że już lata temu Rada Języka Polskiego
dopu¶ciła pisownię przez "h".

--
Best regards,

Data: 2011-09-28 20:00:37
Autor: R2r
[OT][NTG]Re: I H*J !
Co w niczym nie zmienia faktu, że już lata temu Rada Języka Polskiego
dopuściła pisownię przez "h".

Możesz podać jakieś namiary dokumentu wydanego przez RJP w tej sprawie?

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2011-09-28 19:18:03
Autor: Waldek Godel
[OT][NTG]Re: I H*J !
Dnia Wed, 28 Sep 2011 20:00:37 +0200, R2r napisał(a):

Co w niczym nie zmienia faktu, że już lata temu Rada Języka Polskiego
dopu¶ciła pisownię przez "h".

Możesz podać jakie¶ namiary dokumentu wydanego przez RJP w tej sprawie?

A po co dokumenty? Zasada jest prostsza, jeden wyraz jest dłuższy, drugi
krótszy, każdy wybiera proporcjonalnie do własnych możliwo¶ci ;-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-09-29 14:58:17
Autor: Arek
[OT][NTG]Re: I H*J !
W dniu 2011-09-28 20:18, Waldek Godel pisze:
[...]

"Najbardziej kłopotliwa jest kwestia chuja i derywatów. Etymologicznie uzasadniona jest pisownia przez ch, ale ponieważ od osób używaj±cych tego słowa w pi¶mie trudno oczekiwać znajomo¶ci etymologii, słowniki (te, które w ogóle to słowo odnotowały) aprobuj± także pisownię przez h."
Ľródło: http://poradnia.pwn.pl/

to chyba wiele wyja¶nia.

A.

Data: 2011-09-29 16:30:13
Autor: !sp
[OT][NTG]Re: I H*J !

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:1vwzji3hhjmag$.dlglepper.institute.com...
A po co dokumenty? Zasada jest prostsza, jeden wyraz jest dłuższy, drugi
krótszy, każdy wybiera proporcjonalnie do własnych możliwo¶ci ;-)

Skoro HUJ wył±cznie służy do obrażania innych mężczyzn, dodatek krótki (chuj) jest poż±dany.
Ja nie odróżniam na słuch ch od h ani rz od ż, ale nigdy nie mieszkałem na wschód od Buga.

Data: 2011-09-30 08:48:40
Autor: Arek
[OT][NTG]Re: I H*J !
W dniu 2011-09-29 16:30, !sp pisze:

[...]

No jak to nie slyszysz? Wsłuchaj się chchchchchcuj zupełnie inaczej brzmi niż hhhhhhhhhhuj:)

Inna sprawa, że "huj" podobnie razi w oczy jak np. "żeka". Ale teraz ortografia to zapomniana nauka.

A.

Data: 2011-09-30 16:17:10
Autor: !sp
[OT][NTG]Re: I H*J !

Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j63oo8$9ui$2inews.gazeta.pl...
Inna sprawa, że "huj" podobnie razi w oczy jak np. "żeka". Ale teraz

HUJ razi w oczy? W moim dzieciństwie to słowo było spotykane wył±cznie na murach i się opatrzyło. W szkole o chuju nie informowali.

Data: 2011-09-30 17:17:32
Autor: Arek
[OT][NTG]Re: I H*J !
W dniu 2011-09-30 16:17, !sp pisze:

Inna sprawa, że "huj" podobnie razi w oczy jak np. "żeka". Ale teraz

HUJ razi w oczy? W moim dzieciństwie to słowo było spotykane wył±cznie
na murach i się opatrzyło. W szkole o chuju nie informowali.

No cóż, jedni czerpi± wiedzę z ksi±żek inni z napisów na murze. Ale to chyba o niczym nie ¶wiadczy. Bo je¶li tak, to takie zwroty jak "poszłem", "włonczyć", "wzi±¶ć" itp. również będzie należało uznać za poprawne.

Data: 2011-09-30 17:38:29
Autor: !sp
[OT][NTG]Re: I H*J !

chyba o niczym nie ¶wiadczy. Bo je¶li tak, to takie zwroty jak "poszłem",
"włonczyć", "wzi±¶ć" itp. również będzie należało uznać za poprawne.

Język zmiennym jest. Je¶li wielu będzie używać zwrotów uważanych za błędne
zmieni± się.
Szczególnie zmiany widać słowach pochodzenia obcego, np. interfejs,
międzymordzie, biznes, menadżer, fan, auto, samochód,...
RJP jest zaskoczona, że przedsiębiorcy bełkocz± angielskawo.
Gdyby dzi¶ ożył Rej niewielu by Go zrozumiało.

Data: 2011-09-30 22:59:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
[OT][NTG]Re: I H*J !
On 2011-09-30, Arek <abc@abc.pl> wrote:

[...]

Wszystko wskazuje, że zostan± uznane za poprawne.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-09-30 23:58:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT][NTG]Re: I H*J !
Hello Krzysiek,

Friday, September 30, 2011, 10:59:32 PM, you wrote:

[...]

Dobrze, że stary jestem. O ile o "huja" walczę trochę przez przekorę
;), to większo¶ć zmian w języku doprowadza mnie do osłupienia :(

--
Best regards,

Data: 2011-10-01 01:37:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
[OT][NTG]Re: I H*J !
On 2011-09-30, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:

[...]

Będzie gorzej :-(

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski,

Data: 2011-10-01 12:05:54
Autor: J.F.
[OT][NTG]Re: I H*J !
Dnia Fri, 30 Sep 2011 23:58:06 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Wszystko wskazuje, że zostan± uznane za poprawne.

Dobrze, że stary jestem. O ile o "huja" walczę trochę przez przekorę
;), to większo¶ć zmian w języku doprowadza mnie do osłupienia :(

Jezyk to twor zywy.
Rada moze sie starac o czysta polszczyzne i w pewnym momencie odlaczyc sie
calkowicie od rzeczywistosci, albo zatwierdzic rzeczywistosc.

Pozdrawiam z samochodu w kombi :-)

J.

Data: 2011-10-01 13:51:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT][NTG]Re: I H*J !
Hello J.F.,

Saturday, October 1, 2011, 12:05:54 PM, you wrote:

[....]

Jezyk to twor zywy.
Rada moze sie starac o czysta polszczyzne i w pewnym momencie odlaczyc sie
calkowicie od rzeczywistosci, albo zatwierdzic rzeczywistosc.
Pozdrawiam z samochodu w kombi :-)

AAAAAGGGGHHHHR! GIŃ TROLLU!

;)

--
Best regards,

Data: 2011-09-30 16:23:34
Autor: !sp
[OT][NTG]Re: I H*J !

Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j63oo8$9ui$2inews.gazeta.pl...
No jak to nie slyszysz? Wsłuchaj się chchchchchcuj zupełnie inaczej brzmi niż hhhhhhhhhhuj:)

Znasz taki dowcip:?
Co to jest: "3 litery w ¶rodku U, jak się napręży to dobrze wykona swoje
zadanie"

Data: 2011-09-28 20:50:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT][NTG]Re: I H*J !
Hello R2r,

Co w niczym nie zmienia faktu, że już lata temu Rada Języka Polskiego
dopu¶ciła pisownię przez "h".
Możesz podać jakie¶ namiary dokumentu wydanego przez RJP w tej sprawie?

I CKJ? W knajpie kelner łyżeczk± karmi? (C) by Grzegorz Szyszło.
Sam sobie poszukaj - tyle razy maglowane.

--
Best regards,

Data: 2011-09-29 23:39:56
Autor: R2r
[OT][NTG]Re: I H*J !
Hello R2r,

Co w niczym nie zmienia faktu, że już lata temu Rada Języka Polskiego
dopuściła pisownię przez "h".
Możesz podać jakieś namiary dokumentu wydanego przez RJP w tej sprawie?

I CKJ? W knajpie kelner łyżeczką karmi? (C) by Grzegorz Szyszło.
Sam sobie poszukaj - tyle razy maglowane.

No właśnie nie znalazłem (być może przeoczyłem), dlatego *grzecznie* proszę.
Miałem nadzieję, że nie powołujesz się na coś, czego Twoje oczy w życiu nie widziały i w związku z tym z łatwością nakierujesz mnie na odpowiednie źródło. Myliłem się?

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2011-09-29 23:59:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT][NTG]Re: I H*J !
Hello R2r,

Thursday, September 29, 2011, 11:39:56 PM, you wrote:

[...]
No wła¶nie nie znalazłem (być może przeoczyłem), dlatego *grzecznie*
proszę. Miałem nadzieję, że nie powołujesz się na co¶, czego Twoje
oczy w życiu nie widziały i w zwi±zku z tym z łatwo¶ci± nakierujesz
mnie na odpowiednie Ľródło. Myliłem się?

Moje oczy widziały program w TV - rozmowę z Bralczykiem bodaj, który
powołuj±c się na dokładnie tak± sam± argumentację jak w komentarzach
redakcji SJP PWN mówił, że RJP zdecydowała się na dopuszczenie pisowni
przez "h".

--
Best regards,

Data: 2011-09-30 01:35:24
Autor: R2r
[OT][NTG]Re: I H*J !
Moje oczy widziały program w TV - rozmowę z Bralczykiem bodaj, który
powołując się na dokładnie taką samą argumentację jak w komentarzach
redakcji SJP PWN mówił, że RJP zdecydowała się na dopuszczenie pisowni
przez "h".

Szczerze mówiąc oczekiwałem czegoś bardziej konkretnego niż "gdzieś, kiedyś, bodaj widziałem". Ale niech Ci będzie.
Widocznie zdaniem RJP nie jest to problem na tyle istotny aby sobie zawracać nim głowę. :-) Stara, mająca uzasadnienie etymologiczne, pisownia pozostała wszakże poprawną, a dodatkowo machnięto ręką na "dysortografów" (cudzysłów zamierzony) i ustalono pisownię przez "h" jako dopuszczalną. W końcu - jak napisał M. Bańko - "od osób używających tego słowa w piśmie trudno oczekiwać znajomości etymologii" ale "użycie przymiotnika chujowy jest widocznie świadectwem
wyższej kompetencji językowej". ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2011-09-30 08:53:36
Autor: Arek
[OT][NTG]Re: I H*J !
[...]

Znam to, bardzo często w trakcie dywagacji ortograficznych, znajdzie się kto¶, kto widział, gdzie¶ kiedy¶ program z Bralczykiem tudzież Miodkiem, którzy zupełnie przypadkiem poruszali podobny problem i oczywi¶cie potwierdzili wersję owego rozmówcy.

Słabe.

A.

Data: 2011-09-30 12:49:59
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[OT][NTG]Re: I H*J !
W dniu 2011-09-30 08:53, Arek pisze:

Znam to, bardzo często w trakcie dywagacji ortograficznych,
znajdzie się ktoś, kto widział, gdzieś kiedyś program z
Bralczykiem tudzież Miodkiem, którzy zupełnie przypadkiem
poruszali podobny problem i oczywiście potwierdzili wersję owego
rozmĂłwcy.

Użyj googli. Już przerabialiśmy ten temat również tu kilkukrotnie. Kiedyś pisownia HUJ była w słowniku pwn podawana jako prawidłowa "regionalna" ... Jakiś czas temu znikło to hasło ze słownika, nie wnikam dlaczego.

Data: 2011-09-30 13:13:07
Autor: Arek
[OT][NTG]Re: I H*J !
[...]

Owszem parę razy było o tym, zawsze się powołujesz na jakieś nieistniejące źródło. Forma z "h" nie jest popularna i nic za tym nie przemawia, niezależnie ilu "regionalnych polonistów" napisze sprajem na murze hwdp. Choć co ciekawe ostatnio coraz częściej widuje się już chwdp. Czyli Twoje poglądy robią się coraz bardziej "regionalne".

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=7510
http://so.pwn.pl/lista.php?co=huj

Data: 2011-09-30 13:14:53
Autor: Arek
[OT][NTG]Re: I H*J !
W dniu 2011-09-30 13:13, Arek pisze:
[...]

przemawia, niezaleĹĽnie ilu "regionalnych polonistĂłw" napisze sprajem na
murze hwdp. Choć co ciekawe ostatnio coraz częściej widuje się już
chwdp. Czyli Twoje poglÄ…dy robiÄ… siÄ™ coraz bardziej "regionalne".

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=7510
http://so.pwn.pl/lista.php?co=huj

Oczywiście miało być poprawna a nie "popularna".

Data: 2011-09-30 13:19:28
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[OT][NTG]Re: I H*J !
W dniu 2011-09-30 13:13, Arek pisze:

Owszem parę razy było o tym, zawsze się powołujesz na jakieś
nieistniejące źródło.

A ty za każdym razem twierdzisz, że nic takiego miejsca nie miało.

Mam propozycję, bo widzę, że ci żyłka pęknie albo huj cie strzeli z tego powodu - skrobnij zapytanie do RJP o huja.

Będziesz tfardy ftedy w kolejnym flejmie o huju. Zresztą ... ciekawostka ... pojawia się gdziekolwiek huj - Arek pędzi leci czemprędzej ... dobry wabik na ciebie :)

Data: 2011-09-30 13:52:08
Autor: Arek
[OT][NTG]Re: I H*J !
[...]

Oj, bo się zaraz rozpłaczesz. Tak się dziwnie składa, że na każdy flejm o chuju ty wyskakujesz z tym swoim ortografem.

A.

Data: 2011-09-30 13:38:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT][NTG]Re: I H*J !
Hello Rafał,

Friday, September 30, 2011, 12:49:59 PM, you wrote:

[...]

Użyj googli. Już przerabiali¶my ten temat również tu kilkukrotnie. Kiedy¶ pisownia HUJ była w słowniku pwn podawana jako prawidłowa "regionalna" ... Jaki¶ czas temu znikło to hasło ze słownika, nie wnikam dlaczego.

Ale w poradni nadal jest komentarz redakcji Słownika.

--
Best regards,

Data: 2011-09-28 20:48:39
Autor: neoniusz
I H*J !
[...]
udzielajÄ…cych siÄ™ w komentarzach."
Masz wiarygodne zrodlo informacji.

Co w niczym nie zmienia faktu, że już lata temu Rada Języka Polskiego
dopuściła pisownię przez "h".

"Najbardziej kłopotliwa jest kwestia chuja i derywatów. Etymologicznie uzasadniona jest pisownia przez ch, ale ponieważ od osób używających tego słowa w piśmie trudno oczekiwać znajomości etymologii, słowniki (te, które w ogóle to słowo odnotowały) aprobują także pisownię przez h. Logicznie rzecz biorąc, tak samo powinno się traktować pochodny przymiotnik i przysłówek. Sam jednak nie jestem bez winy, gdyż w Innym słowniku języka polskiego pod moją redakcją te ostatnie podane są tylko w jednej formie, etymologicznie zasadnej. Ktoś mógłby to skomentować żartobliwie, że użycie przymiotnika chujowy jest widocznie świadectwem wyższej kompetencji językowej i dlatego od osób używających tego słowa w piśmie wymaga się, aby znały etymologię.

— Mirosław Bańko"

Rozumiem, ze te "Rade Jezyka Polskiego" wyciagnales z komentarzy na sjp.pl?

Data: 2011-09-28 20:58:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
I H*J !
Hello neoniusz,

[...]

Akurat ten wpis podziela argumentację RJP.

--
Best regards,

Data: 2011-09-28 23:37:05
Autor: Rafał \"SP\" Gil
I H*J !
W dniu 2011-09-28 20:48, neoniusz pisze:

Rozumiem, ze te "Rade Jezyka Polskiego" wyciagnales z komentarzy
na sjp.pl?

HUJOWO rozumiesz, ale to chyba RoMana nie zaskoczy.

Data: 2011-09-28 10:10:30
Autor: Trzeci
I H*J !
Dnia Tue, 27 Sep 2011 23:08:40 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Nie kupiÄ™ se  60 ĹĽukĂłw. Taki plan miaĹ‚em.

I nie ma, ĹĽe NTG ! ;)

O tym piszesz?

http://www.polityka.pl/kraj/1519660,1,co-kupuje-armia-tarpany.read

Wojsko do Honkera podeszło jednak z dużą wyrozumiałością. W zeszłym roku
kupiono 60 tych samochodów. W tym dokupiono kolejne 45, płacąc 140 tys. zł
za sztukÄ™. W sumie w ciÄ…gu ostatnich dwĂłch lat na Honkery wydano prawie 15
mln zł. – Nie znam nikogo, kto zapłaciłby za to auto taką sumę. Za te
pieniądze można kupić nowoczesny samochód, który dałby żołnierzom większy
komfort i bezpieczeństwo, a armii większe oszczędności na kosztach
eksploatacji – mówi Mateusz Multarzyński, dziennikarz „Nowej Techniki
Wojskowej”.

Data: 2011-09-29 10:50:01
Autor: J.F
I H*J !
UĹĽytkownik ""RafaĹ‚ \"SP\" Gil""  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Nie kupiÄ™ se  60 ĹĽukĂłw. Taki plan miaĹ‚em.

A co to mialo byc - 60 zukow na 60-lecie ?

I czemu nie ? Marzenia trzeba realizowac.

J.

Data: 2011-09-29 14:24:27
Autor: Rafał \"SP\" Gil
I H*J !
W dniu 2011-09-29 10:50, J.F pisze:

A co to mialo byc - 60 zukow na 60-lecie ?

60 żuków jako własna flota pojazdów miejskich po wygrazniu 6 w totka. 60 dlatego, że tyle mam miejsc parkingowych pod blokiem ;)

I czemu nie ? Marzenia trzeba realizowac.

nOOO , ktuś mógłby mi je przysponsorzyć ;) , nie są aż takie drogie. Może fundacja "mam marzenie"?

Data: 2011-09-30 00:26:46
Autor: jerzu
I H*J !
On Tue, 27 Sep 2011 23:08:40 +0200, "Rafał \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

Nie kupię se  60 żuków. Taki plan miałem.

A jest tyle w całej RP? ;P

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-09-30 12:50:52
Autor: Rafał \"SP\" Gil
I H*J !
W dniu 2011-09-30 00:26, jerzu pisze:

Nie kupiÄ™ se  60 ĹĽukĂłw. Taki plan miaĹ‚em.
A jest tyle w całej RP? ;P

Na 100 % jest ... tyle to jest w samym Wrocławiu ... ale to trza mieć wytrenowane oko i wychwytywać w krajobrazie ryflowaną blachę ;)

Data: 2011-10-11 14:04:58
Autor: _±ćęłń󶼿
I H*J !
Tytuł dotyczy rozmiaru felg??

Data: 2011-10-11 20:43:18
Autor: Rafał \"SP\" Gil
I H*J !
W dniu 2011-10-11 16:04, _ąćęłńóśźż pisze:
Tytuł dotyczy rozmiaru felg??

Do ĹĽuka.

Data: 2011-10-12 09:56:15
Autor: _±ćęłń󶼿