I Niedziela Męki Pańskiej [1 kl.]

Data: 2013-03-17 08:12:35
Autor: abc
I Niedziela Męki Pańskiej [1 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień (propria missae) są tu:
http://introibo.pl/introibo.html > Msza Święta > Niedziela Męki Pańskiej.

Na I Niedzielę Męki Pańskiej czyta nam Kościół Święty Ewangelię według
Świętego Jana, Jn 8:46-59

"Kto z was udowodni Mi grzech? Jeżeli prawdę mówię, dlaczego Mi nie
wierzycie? Kto jest z Boga, słów Bożych słucha. Wy dlatego nie słuchacie, że
z Boga nie jesteście.

Odpowiedzieli Mu Żydzi: Czyż niesłusznie mówimy, że jesteś Samarytaninem i
jesteś opętany przez złego ducha? Jezus odpowiedział: Ja nie jestem opętany,
ale czczę Ojca mego, a wy Mnie znieważacie. Ja nie szukam własnej chwały.
Jest Ktoś, kto jej szuka i sądzi.

Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeśli kto zachowa moją naukę, nie zazna
śmierci na wieki.

Rzekli do Niego Żydzi: Teraz wiemy, że jesteś opętany. Abraham umarł i
prorocy - a Ty mówisz: Jeśli kto zachowa moją naukę, ten śmierci nie zazna
na wieki. Czy Ty jesteś większy od ojca naszego Abrahama, który przecież
umarł? I prorocy pomarli. Kim Ty siebie czynisz?

Odpowiedział Jezus: Jeżeli Ja sam siebie otaczam chwałą, chwała moja jest
niczym. Ale jest Ojciec mój, który Mnie chwałą otacza, o którym wy mówicie:
Jest naszym Bogiem, ale wy Go nie znacie. Ja Go jednak znam. Gdybym
powiedział, że Go nie znam, byłbym podobnie jak wy - kłamcą. Ale Ja Go znam
i słowa Jego zachowuję. Abraham, ojciec wasz, rozradował się z tego, że
ujrzał mój dzień - ujrzał /go/ i ucieszył się.

Na to rzekli do Niego Żydzi: Pięćdziesięciu lat jeszcze nie masz, a Abrahama
widziałeś? Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Zanim
Abraham stał się, Ja jestem. Porwali więc kamienie, aby je rzucić na Niego.
Jezus jednak ukrył się i wyszedł ze świątyni.

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

Data: 2013-03-17 08:21:07
Autor: pluton_