I co z tym trotylem?

Data: 2012-12-10 13:29:24
Autor: stevep
I co z tym trotylem?
# "Te same czujniki, które wykazały ślady trotylu na wraku tupolewa, nie  wykazały nic podejrzanego, kiedy funkcjonariusze Biura Ochrony Rządu  badali samolot tuż przed startem 10 kwietnia 2010 roku - przyznaje w  rozmowie z "Faktem" Dariusz Aleksandrowicz rzecznik BOR.
Dlaczego więc teraz urządzenia wykryły TNT? - zastanawia się "Fakt".

"Samolot był sprawdzany przed odlotem, w godz. 3.15-6.15, i nie wykryliśmy  żadnych podejrzanych śladów. Samolot był czysty" - zapewnia Aleksandrowicz.

Tu-154M był sprawdzany przy użyciu detektora MO 2M, czyli takiego samego,  jakiego używali ostatnio nasi prokuratorzy i biegli.

Do sprawdzenia samolotu 10 kwietnia, poza urządzeniami technicznymi, użyty  był także pies, którego węch jest lepszy do wykrywania materiałów  wybuchowych niż urządzenia. Ani pies, ani detektory niczego nie wykryły.

Rzecznik BOR nie wie, dlaczego specjalistom w Smoleńsku po katastrofie  urządzenia pokazywały napis "TNT", czyli sygnalizowały obecność trotylu.

"Inaczej bada się na obecność materiałów wybuchowych po wypadku,  katastrofie, a inaczej przeprowadza się badania profilaktyczne. Przy  badaniach po wypadku chce się znaleźć najdrobniejsze nawet ślady, dlatego  poszerza się spektrum i stopnie skalibrowania urządzeń" - mówi "Faktowi"  Dariusz Aleksandrowicz. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hksf7

--
stevep

Data: 2012-12-10 13:44:04
Autor: leszek niewiadomski
I co z tym trotylem?
Am 10.12.2012 13:29, schrieb stevep:
[...]

A sprawdzano pasazerow, bo moze ktos wniosl walizke z trotylem albo buteleczke z nitrogliceryna (jakis sercowiec)? ;-)
ln.
--
Ale ja jestem porucznikiem saperów. Na miły Bóg! Trotyl i nitrogliceryna były materiałami wybuchowymi w XVIII, no na początku XIX wieku. Dziś? No dajcie spokój! Pojedźcie do Smoleńska, zobaczycie że samolot nie spadał, a pikował - mówił Stanisław Żelichowski.

Data: 2012-12-10 05:08:19
Autor: muto2100
I co z tym trotylem?
On 10 Gru, 13:44, leszek niewiadomski <les...@invalid.invalid> wrote:
> [...]

dajcie spokój! Pojedźcie do Smoleńska, zobaczycie że samolot nie spadał,
a pikował - mówił Stanisław Żelichowski.

jest   wiele  sposobow    zeby    ukryc    i     zamasakowac
wnoszac     trotyl     czy   inny   material    wybuchowy    na
samolot
a  starczy     poszperac    w  internecie      i   tam    mozna
znalezsc        jak  to  sie  robi     czy  robilo   ,  ale     Ja
tu   nienapisze
zeby    ABW     zaraz    mnie   aresztowalo!

Data: 2012-12-10 16:11:12
Autor: Przemysław M.
I co z tym trotylem?
Dnia Mon, 10 Dec 2012 13:29:24 +0100, stevep napisał(a):

[...]

Wniosek ejst prosty, przytargał go któryś z pasażerów albo osoba
odwiedzająca. Taką osobą mógł być wyłącznie Jarosław Kaczyński!!!

--
Jarosław Kaczyński oświadczył, że z własnej woli nie zrezygnuje ze stanowiska Prezesa PiS. - Mnie witają okrzykami: "Jarosław Polskę zbaw". http://tiny.pl/hlh7b

I co z tym trotylem?