Data: 2017-01-26 10:30:28 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | |
Przy okazji dyskusji o baga¿nikach rowerowych pomy¶la³em o jeszcze jednej sprawie.
Pytania do elektryków samochodowych: Mam 13 pinowe gniazdo, ale w ubo¿szej wersji, tj. bez sta³ego 12 V oraz bez 12 V "po stacyjce", które s± potrzebne np. przy ci±gniêciu przyczepy kempingowej. 1. Zak³adam, ¿e do pierwszego obwodu po prostu ci±gnê kabel, do drugiego u¿ywam przeka¼nika. Czy s³usznie? 2. Pomy¶la³em, ¿e móg³bym samodzielnie dorobiæ ten kawa³ek instalacji, nie wiem tylko jakie kable (przekrój) i jakie bezpieczniki zastosowaæ. Wiem, ¿e to zale¿y od odbiorników, ale chyba jest jaki¶ standard? 3. I o czym ewentualnie jeszcze pomy¶leæ? 4. Czy warto siê w to bawiæ? Elektryk (telefonicznie) krzykn±³ sobie 200-250PLN. Ci±gniêcie kabla od akumulatora nie bêdzie konieczne, bo mam w baga¿niku kabel do wzmacniacza prosto z akku, na którym jest bezpiecznik 45A - wystarczy do wzmaka i do przyczepy? Czy takie podpiêcie nie bêdzie zak³ócaæ sprzêtu audio? Mam te¿ drugi prosto od akumulatora, który zasila modu³ haka, tam jest bezpiecznik15 A no i kabelek sporo cieñszy. -- Yogi(n) |
|
Data: 2017-01-26 20:14:34 | |
Autor: Irokez | |
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | |
W dniu 2017-01-26 o 10:30, Yogi(n) pisze:
Przy okazji dyskusji o baga¿nikach rowerowych pomy¶la³em o jeszcze Dziwne... siê zna³ elektryk... 1. Zak³adam, ¿e do pierwszego obwodu po prostu ci±gnê kabel, do drugiego Przez bezpiecznik, ale po co przeka¼nik? Nie mo¿esz po stacyjce po prostu? 2. Pomy¶la³em, ¿e móg³bym samodzielnie dorobiæ ten kawa³ek instalacji, W instrukcji mam 4mm2 na masê do lamp (pin 3), zasilanie 12V oraz masa dla tego zasilania 2,5mm2 (piny 9,10,11,13) reszta 1,5mm2 Bezpiecznik sta³e 12V MAX 20A, po kluczyku 15A. Avensis T25 3. I o czym ewentualnie jeszcze pomy¶leæ? Czy wy³±cza Ci tylne przeciwmgielne w aucie przy pod³±czeniu przyczepy. 4. Czy warto siê w to bawiæ? Elektryk (telefonicznie) krzykn±³ sobie A to sam sobie odpowiedz Zdrówko -- Irokez |
|
Data: 2017-01-27 05:42:47 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | |
U¿ytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:588a4a94$0$639$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2017-01-26 o 10:30, Yogi(n) pisze: Nie, hak montowali w ASO, z przeznaczeniem pod baga¿nik rowerowy, wiêc taki wystarcza³. 1. Zak³adam, ¿e do pierwszego obwodu po prostu ci±gnê kabel, do drugiego Bo na obwodzie zapalniczki "wisz±" ju¿ trzy urz±dzenia o ³±cznym poborze ok. 8 A, a bezpiecznik (i zapewne kable) na 15 A. 2. Pomy¶la³em, ¿e móg³bym samodzielnie dorobiæ ten kawa³ek instalacji, Ooo, dziêki, to jest konkret. 3. I o czym ewentualnie jeszcze pomy¶leæ? A to jest obowi±zkowe, czy zalecane? Szczerze mówi±c nie wiem, bo go jeszcze nie u¿ywa³em z przyczep±. Mo¿e wystarczy zwyk³y wy³±cznik? Albo wymiana na gniazdo z roz³±czaniem tego obwodu po wsadzeniu wtyczki (w³a¶nie wygoogla³em). A mo¿e moje tez jest takie? Muszê sprawdziæ. 4. Czy warto siê w to bawiæ? Elektryk (telefonicznie) krzykn±³ sobie Instalowa³em ró¿ne rzeczy w samochodzie, zamek centralny (tj. centralkê), podgrzewane lusterka, systemy audio ze wzmacniaczami, kamery cofania itp. czasem trzeba by³o pó³ auta rozbieraæ, wiêc strony technicznej siê nie bojê. Ale wtedy oszczêdza³em dwa, a nawet dziesiêæ razy tyle. ;-) No nic, spróbujê, mo¿e nie bêdzie masakry. Dziêki za podpowiedzi. -- Yogi(n) |
|
Data: 2017-01-27 10:06:52 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | |
U mnie sta³e 12V na haku wywo³ywa³o korozjê (od ¶niegu / soli / mo¿e deszczu), wiêc gdzie¶ w ¶rodku rozpi±³em te 12 V.
Zalety i wady: 12 V na haku u³atwi z³odziejowi sabota¿ alarmu / kamery / co tam masz. Brak 12 V na haku uniemozliwi awaryjne pod³adowanie aku, gdyby akurat siad³ (na mrozie itp.) i np. nie chcia³ otworzyæ centralnego zamka. -- -- - Mam 13 pinowe gniazdo, ale w ubo¿szej wersji, tj. bez sta³ego 12V |
|
Data: 2017-01-27 16:02:59 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | |
U¿ytkownik " ±æê³ñ󶼿" <nie@dla.spamerow> napisa³ w wiadomo¶ci news:o6f2it$qjf$1node1.news.atman.pl... U mnie sta³e 12V na haku wywo³ywa³o korozjê (od ¶niegu / soli / mo¿e deszczu), wiêc gdzie¶ w ¶rodku rozpi±³em te 12 V. Ale ja wyjmê wszystkie bezpieczniki, a za³±cza³ bêdê tylko na czas holowania. Z awaryjnym otwieraniem problemu nie mam, bo tradycyjna wk³adka i klucz z grotem s± na wyposa¿eniu ;-). Zosta³o tyko ci±ganie drutu. -- Yogi(n) |
|
Data: 2017-01-28 08:31:00 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | |
Nie ³apiê, co masz na my¶li - ³om?
-- -- - Z awaryjnym otwieraniem problemu nie mam, bo tradycyjna wk³adka i klucz z grotem s± na wyposa¿eniu |
|
Data: 2017-01-28 10:10:23 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | |
U¿ytkownik " ±æê³ñ󶼿" <nie@dla.spamerow> napisa³ w wiadomo¶ci news:o6hhbj$epk$1node2.news.atman.pl...
Nie ³apiê, co masz na my¶li - ³om? Nie, obecno¶æ - ³±cznie z fabrycznym centralnym zamkiem - tradycjnej wk³adki w zamkach oraz posiadanie kluczyka z grotem umo¿liwiaj±cym otwarcie drzwi. Roz³adowanie akumultora nie uniemo¿liwia otwarcia auta tradycyjnymi metodami. Ergo - argument o mo¿liwo¶ci do³adowania akumulatora przez kabel w gnie¼dzie haka mnie nie dotyczy. A przynajmniej w wypadku tego samochodu. -- Yogi(n) |
|
Data: 2017-01-30 07:46:02 | |
Autor: Mirek Ptak | |
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | |
W dniu 2017-01-28 o 10:10, Yogi(n) pisze:
Nie, obecno¶æ - ³±cznie z fabrycznym centralnym zamkiem - tradycjnej Próbowa³e¶? :) ¯eby¶ siê nie zdziwi³ jak mój kumpel - móg³ sobie krêciæ kluczykiem we wk³adce ile chcia³, bez elektryki nie otworzy³ z powodu podwójnego ryglowania. Passat (fuj) B6. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2017-01-30 09:30:12 | |
Autor: Maseł | |
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | |
W dniu 2017-01-30 o 07:46, Mirek Ptak pisze:
W dniu 2017-01-28 o 10:10, Yogi(n) pisze: Passat (nie-fuj) B7 - tradycyjny kluczyk sprowadza sie do plastikowego (chyba jednorazowego) grotu. Teoretycznie ma to pozwolic (po zerwaniu chromowanej klamki w celu odsloniecia dziury na grot) na otwarcie drzwi bez elektryki - teoretycznie, bo na szczescie nie musialem tego testowac w praktyce... Pozdro Mase³ |
|