I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna

Data: 2017-01-26 20:14:34
Autor: Irokez
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna
W dniu 2017-01-26 o 10:30, Yogi(n) pisze:
Przy okazji dyskusji o baga¿nikach rowerowych pomy¶la³em o jeszcze
jednej sprawie.
Pytania do elektryków samochodowych: Mam 13 pinowe gniazdo, ale w
ubo¿szej wersji, tj. bez sta³ego 12 V oraz bez 12 V "po stacyjce", które
s± potrzebne np. przy ci±gniêciu przyczepy kempingowej.

Dziwne... siê zna³ elektryk...

1. Zak³adam, ¿e do pierwszego obwodu po prostu ci±gnê kabel, do drugiego
u¿ywam przeka¼nika. Czy s³usznie?

Przez bezpiecznik, ale po co przeka¼nik? Nie mo¿esz po stacyjce po prostu?

2.  Pomy¶la³em, ¿e móg³bym samodzielnie dorobiæ ten kawa³ek instalacji,
nie wiem tylko jakie kable (przekrój) i jakie bezpieczniki zastosowaæ.
Wiem, ¿e to zale¿y od odbiorników, ale chyba jest jaki¶ standard?

W instrukcji mam 4mm2 na masê do lamp (pin 3), zasilanie 12V oraz masa dla tego zasilania 2,5mm2 (piny 9,10,11,13) reszta 1,5mm2
Bezpiecznik sta³e 12V MAX 20A, po kluczyku 15A.
Avensis T25

3. I o czym ewentualnie jeszcze pomy¶leæ?

Czy wy³±cza Ci tylne przeciwmgielne w aucie przy pod³±czeniu przyczepy.

4. Czy warto siê w to bawiæ? Elektryk (telefonicznie) krzykn±³ sobie

A to sam sobie odpowiedz

Zdrówko

--
Irokez

Data: 2017-01-27 05:42:47
Autor: Yogi\(n\)
I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna

U¿ytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:588a4a94$0$639$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie, hak montowali w ASO, z przeznaczeniem pod baga¿nik rowerowy, wiêc taki wystarcza³.

1. Zak³adam, ¿e do pierwszego obwodu po prostu ci±gnê kabel, do drugiego
u¿ywam przeka¼nika. Czy s³usznie?

Przez bezpiecznik, ale po co przeka¼nik? Nie mo¿esz po stacyjce po prostu?

Bo na obwodzie zapalniczki "wisz±" ju¿ trzy urz±dzenia o ³±cznym poborze ok. 8 A, a bezpiecznik (i zapewne kable) na 15 A.

[...]

Ooo, dziêki, to jest konkret.

3. I o czym ewentualnie jeszcze pomy¶leæ?

Czy wy³±cza Ci tylne przeciwmgielne w aucie przy pod³±czeniu przyczepy.

A to jest obowi±zkowe, czy zalecane? Szczerze mówi±c nie wiem, bo go jeszcze nie u¿ywa³em z przyczep±. Mo¿e wystarczy zwyk³y wy³±cznik? Albo wymiana na gniazdo z roz³±czaniem tego obwodu po wsadzeniu wtyczki (w³a¶nie wygoogla³em). A mo¿e moje tez jest takie? Muszê sprawdziæ.

4. Czy warto siê w to bawiæ? Elektryk (telefonicznie) krzykn±³ sobie

A to sam sobie odpowiedz

Instalowa³em ró¿ne rzeczy w samochodzie, zamek centralny (tj. centralkê), podgrzewane lusterka, systemy audio ze wzmacniaczami, kamery cofania itp. czasem trzeba by³o pó³ auta rozbieraæ, wiêc strony technicznej siê nie bojê. Ale wtedy oszczêdza³em dwa, a nawet dziesiêæ razy tyle. ;-) No nic, spróbujê, mo¿e nie bêdzie masakry.

Dziêki za podpowiedzi.

--
Yogi(n)

I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna