I jeszcze paru dezerterow z Polskiego Wojska

Data: 2009-04-18 10:56:03
Autor: konserwator
I jeszcze paru dezerterow z Polskiego Wojska

Użytkownik "Zennon" <zas@nigdzie.pl> napisał w wiadomości news:gsal1q$t6$1news.task.gda.pl...
"... Każdy żołnierz spadochronowy bez względu na narodowość lub wyznanie (miałem w brygadzie pewną liczbę Żydów oraz kilku Ukraińców i Białorusinów) miał głębokie poczucie nadrzędności sprawy,której służy i dla której jest żołnierzem spadochronowym. Uważałem za zdrowy objaw,że Żyd- polski żołnierz spadochronowy- nie ukrywał tego,że jest Żydem,nie cierpiał na kompleks niższości,tak często obserwowany wśród Żydów znajdujących się w środowisku w większości polskim. (..)
Takie postępowanie dało doskonałe wyniki.Gdy w drugiej połowie 1943 roku, w konsekwencji formowania się oddziałów żydowskich w Palestynie, zostały zanotowane na terenie I Korpusu w Szkocji masowe dezercje Żydów, to podczas dwu pierwszych fal tych dezerterów nie było wśród nich ani jednego żołnierza brygady spadochronowej.Dopiero w trzeciej fali,prawdopodobnie pod wpływem namów i nacisków z zewnątrz, zdezerterowało siedmiu. "

jak widac to narod dezerterow...

rym

I jeszcze paru dezerterow z Polskiego Wojska