I kolejny zombiak

Data: 2018-09-28 12:28:17
Autor: przemek.jedrzejczak
I kolejny zombiak
https://www.tvn24.pl/potracenie-na-pasach-w-gliwicach,871921,s.html

Nie ogarnia i raczej nie rokuje.

Data: 2018-09-28 14:18:16
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
Winny jest kierowca radiowozu jesli zatrzymal sie zeby przepuscic pieszych jak stali na chodniku. Jesli weszli przed radiowozem to powinni zostac przez kierowce radiowozu obtrabieni i ukarani. Nigdy nie przepuszczam pieszych stojacych na chodniku przy przejsciu. A jak wymuszaja wejscie to zawsze trabie.

Data: 2018-09-29 00:28:45
Autor: Adam
I kolejny zombiak
[...]

Masz rację.

Art. 49 pkt 2
Art. 14 pkt 1a

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-09-29 08:11:18
Autor: J.F.
I kolejny zombiak
Dnia Sat, 29 Sep 2018 00:28:45 +0200, Adam napisał(a):
Winny jest kierowca radiowozu jesli zatrzymal sie zeby przepuscic
pieszych jak stali na chodniku. Jesli weszli przed radiowozem to
powinni zostac przez kierowce radiowozu obtrabieni i ukarani.

Zebyz to oni zostali potraceni.
Film chyba jakos kiepsko ogladales, bo potraconi weszli z drugiej
strony i radiowoz jest niemal bez zwiazku ze zdarzeniem.

Pech ... i niedostosowanie predkosci do warunkow, bo jakby jechal
szybciej lub wolniej, to by mu wyszli zza slupka ?
Czy po prostu zaspal za kierownica ...

[...]

Ale piesi nie moga wymusic pierwszenstwa, bo nie musza go udzielic :-)
Maja tylko zakaz wchodzenia bezposrednio przed jadacy pojazd.
A policjant ... no coz, jest w tym cos z parkowania w miejscu
niedozwolonym :-)

J.

Data: 2018-09-29 02:06:08
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
A gdzie jest film bo tylko zdjecia widzialem.

Data: 2018-09-30 13:06:34
Autor: Janusz
I kolejny zombiak
A gdzie jest film bo tylko zdjecia widzialem.

Masz
https://video.wp.pl/i,grozny-wypadek-w-gliwicach-kierowca-twierdzi-ze-nie-widzial-pieszej,mid,2026549,cid,4051,klip.html?ticaid=11c192&_ticrsn=3

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-09-30 07:40:25
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
Dzieki za linka. Ze zdjec mniej wynikalo. Kierowca radiowozu w zaden sposob nie przyczynil sie do zdarzenia. Ale powinien zostac ukarany za niczym nie uzasadnione zatrzymanie sie przed pasami. Winne sa dwe kobiety ktore wtargnely na jezdnie. Kilka razy ogladalem fragment w ktorym wchodza na pasy. Dziala tutaj art 14 pkt a. Dwom pieszym nie wolno bylo wejsc na przejscie bez upewnienia sie ze nie stworza zagrozenia. To nie kierowca czerwonego samochodu nie zauwazyl pieszych a dwie piesze nie zauwazyly czerwonego samochodu.. Oczywiscie troche jest winny ale tylko w zakresie zasady ograniczonego zaufania. Jechal bardzo wolno czyli zachowal sie prawidlowo przed przejsciem dla pieszych. Mial pecha bo jak by jechal przez ostatnie piec metrow o 20cm/sekunde szybciej to babsko wlazlo by mu w drzwi i jego sytuacja byla by zdecydowanie korzystniejsza. Do tego facet jest glupi. Napisali ze powiedzial ze nie widzial.... . i to zostanie w sadzie uzyte przeciwko niemu. W takiej sytuacji podaje sie tylko dane osobowe i odmawia odpowiedzi na pytania a o opisaniu przez siebie zdarzenia nalezy zapomniec. A jesli zdecydowal sie na mowienie czegokolwiek i nie byl pewny to powinien powiedziec ze piesze wtargnely na przejscie. Nawet gdyby byla to nieprawda to nie poniosl by odpowiedzialnosci bo w swojej obronie mozna klamac. Kazdy adwokat na podstawie filmu bylby stanie kierowce czerwonego samochodu wybronic gdyby nie klepnal ze nie zauwazyl. Poza tym w takiej sytuacji twierdzi sie ze jest sie w szoku i niech policja albo prokuratura udowodni ze sie nie bylo w szoku. Ma sie wtedy dodatkowy czas zeby na przesluchanie przyjsc z adwokatem.

Data: 2018-10-01 13:12:20
Autor: Uncle Pete
I kolejny zombiak
On 2018-09-30 16:40, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Wszystkie części ciała opadają... Naprawdę po takich tekstach boję się
wyjść z domu.

Od wejścia babek na przejście do zderzenia minęło 5 (pięć) sekund. Gzie
tu jest wtargnięcie? Kobiety zupełnie prawidłowo znalazły się na pasach,
nikomu pod koła nie wchodziły (przejście zaczyna się od prawego
krawężnika, a nie od podwójnej linii). Jedyna ich wina, że nie
zastosowali się do zasady ograniczonego zaufania.

Data: 2018-10-01 04:38:43
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
Znajdz w przepisach ze wtargniecie liczy sie od prawej strony kierowcy i czas po ktorym wtargniecie przestaje byc wtargnieciem. Mozesz tez poszukac przepisu ze jest zakaz rozgladania sie przed wejsciem na przejscie i w kazdych warunkach jest przymus wchodzenia z marszu. O tym ze dwie kobiety nie zauwazyly czerwonego samochodu przez litosc nie wspomne, chyba ze pokazesz na zdjeciu ze obydwie mialy biale laski.

Data: 2018-10-01 06:07:11
Autor: przemek.jedrzejczak
I kolejny zombiak
dla zombiakow kiepskie czasy nadeszly, wtargniecie juz w sadzie nie przejdzie, prawko zabieraja, wszedzie monitoring, odszkodowania coraz wyzsze wiec ubezpieczalnie kombinuja jak tu ,,rażące niedbalstwo" wkleic i finansowo zombiaka obciazyc, po 60-tce bierzcie cos z systemami ochrony pieszych to moze ocalic wasze emerytury :-)

a tu fajny patent na wielbicieli czerwonego swiatla wsrod pieszych :-)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=110&v=bv1SvS_l0iA

Data: 2018-10-01 16:40:00
Autor: Uncle Pete
I kolejny zombiak
On 2018-10-01 13:38, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Nie było wtargnięcia, bo piesi już byli na przejściu (czyli również na jezdni) przez 5 sekund i mieli pierwszeństwo. Kiedy Twoim zdaniem nie byłoby wejścia _na jezdnię_ "bezpośrednio przed jadący pojazd" (art 14 ust. 1 a)? Wtedy, kiedy samochód jadący dalszym pasem w ogóle nie musiałby hamować? Czy kiedy w ogóle nie byłoby samochodów na ulicy? Nic poza naruszeniem zasady szczególnej ostrożności tu nie było.

Napisz, jakim samochodem jeździsz, abym na Ciebie uważał.

Data: 2018-10-03 10:03:39
Autor: cyklista
I kolejny zombiak
Uncle Pete pisze:
On 2018-10-01 13:38, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

i naruszenia zasady ostrożności też nie było, bo jadący samochód nie wskazywał że łamie przepisy lub się do nich nie stosuje (wprost przeciwnie zwolnił przed przejściem czyli je całkowicie respektował)

Data: 2018-10-01 18:57:45
Autor: Shrek
I kolejny zombiak
Znajdz w przepisach ze wtargniecie liczy sie od prawej strony kierowcy i czas po ktorym wtargniecie przestaje byc wtargnieciem.

Czego konkretnie nie rozumiesz w słowie "bezpośrednio"?

Shrek

Data: 2018-10-01 09:03:50
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
Wtargniecie jest jak sie nie sprawdzi przed wejsciem na jezdnie czy wolno wejsc. To ze mogly nie wiedziec ze jest kodeks drogowy nie zwalnialo je od nie stosowania sie do jego zapisow. Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem. Kluczowe jest ze ma pierwszenstwo jak znalazl sie na przejsciu z zastrzezeniem ze znalazl sie z zachowaniem szczegolnej ostroznosci. Glupie baby byly tak zajete opowiadaniem sobie ktorej maz czy chlopak ma wiekszego kutasa ze we dwie nie zauwazyly czerwonego samochodu. Dlaczego jak jestem pieszym i sa swiatla to zawsze jak mam wejsc na zielonym zerkne w strone z ktorej moge sie spodziewac zagrozenia? A inni kurwa nie moga. W zsrr problem pieszych zostal zalatwiony wzorcowo. Tam pieszy zawsze na jezdnie wchodzil na wlasna odpowiedzialnosc. Jak by ktos sie pytal to teraz jezdze okamerowanym szarym masterem. Z przodu mam dwie kamery z tylu jedna. Ktos napisal ze czerwone auto zahamowalo. To zatrzymanie swiadczy ze zostalo na kierowcy cos wymuszone. Tym czyms bylo wymuszenie pierwszenstwa brzez dwie durne baby.

Data: 2018-10-01 19:00:09
Autor: Uncle Pete
I kolejny zombiak
On 2018-10-01 18:03, Zenek Kapelinder wrote:

[ciach]

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie, czym jeździsz. Bo naprawdę Ciebie się boję.

MSPANC

Data: 2018-10-01 10:43:29
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
Jak nie bedziesz sie szwendal po jezdni jak te dwie baby to sie nie masz czego bac.

Data: 2018-10-02 10:41:34
Autor: radekp@konto.pl
I kolejny zombiak
Mon, 1 Oct 2018 10:43:29 -0700 (PDT), w
<2e41f9f9-3bd6-479b-a579-8ebbf493062f@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Jak nie bedziesz sie szwendal po jezdni jak te dwie baby to sie nie masz czego bac.

Głupi, głupszy, Zenek...

Data: 2018-10-01 16:26:07
Autor: radekp@konto.pl
I kolejny zombiak
Mon, 1 Oct 2018 13:12:20 +0200, w <posvej$h86$1@node2.news.atman.pl>, Uncle
Pete <433koz@gmail.com> napisał(-a):

On 2018-09-30 16:40, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]

Od wejścia babek na przejście do zderzenia minęło 5 (pięć) sekund. Gzie tu jest wtargnięcie? Kobiety zupełnie prawidłowo znalazły się na pasach, nikomu pod koła nie wchodziły (przejście zaczyna się od prawego krawężnika, a nie od podwójnej linii). Jedyna ich wina, że nie zastosowali się do zasady ograniczonego zaufania.

To Zenek. Szkoda komentować, chyba że ktoś ma za dużo czasu.
Potakiwać, potem spuścić wodę.

Data: 2018-10-01 16:41:13
Autor: Uncle Pete
I kolejny zombiak
To Zenek. Szkoda komentować, chyba że ktoś ma za dużo czasu.
Potakiwać, potem spuścić wodę.

Trzeba komentować chociażby od czasu do czasu, żeby ktoś nie pomyślał, że Zenek pisze prawdę.

Data: 2018-09-29 11:54:22
Autor: Tomasz Pyra
I kolejny zombiak
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:11:18 +0200, J.F. napisał(a):

Pech ... i niedostosowanie predkosci do warunkow, bo jakby jechal
szybciej lub wolniej, to by mu wyszli zza slupka ?
Czy po prostu zaspal za kierownica ...

Trudno uwierzyć żeby te dwie piesze mu się za słupkiem zmieściły.
Raczej był SMS do napisania czy coś takiego, co spowodowało brak ciągłej
obsewacji drogi, a najwyżej "rzuty oka" kiedy takie piesze łatwo przegapić.

Natomiast istotnie jest to przestroga dla wszystkich pieszych - bo co
któryś kierowca tak właśnie pojedzie.
Jeden z powodu 3 promili, inny coś pisze na komórce, jeszcze inny będzie po
prostu ślepy.

Data: 2018-09-29 10:59:46
Autor: Budzik
I kolejny zombiak
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

Natomiast istotnie jest to przestroga dla wszystkich pieszych - bo
co któryś kierowca tak właśnie pojedzie.
Jeden z powodu 3 promili, inny coś pisze na komórce, jeszcze inny
będzie po prostu ślepy.

To jest to o czym pisze tu od dawna, obserwujac wiele dokładnie takich sytuacji - wymagajac przepuszczania pieszych, musimy im jednoczesnie uswiadomic, ze kierowcy popełniaja błędy i suma sumarum nikt nie zadba o ich bezpieczenstwo lepiej niz oni sami...
A niestety zombiaków widuje na codzien wielu...

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2018-10-05 05:12:40
Autor: kolotak
I kolejny zombiak
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsA96C7FAA57D1Dbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

A niestety zombiaków widuje na codzien wielu...

-- Pozdrawia... Budzik

Ja bardzo często obserwuję debili kierowców zatrzymujących się
przed przejściem dla pieszych  (bo pieszy czeka) i zmuszajacych do
zatrzymania kilku samochodów za nim. Pieszy mógłby poczekać minutę
zeby te kilka samochodów przejechało.

Data: 2018-10-05 06:08:12
Autor: Mateusz Viste
I kolejny zombiak
On Fri, 05 Oct 2018 05:12:40 +0200, kolotak wrote:
[...]

Jak pieszy czeka to staję, tak nakazuje dobre wychowanie. To tylko kwestia kultury. W kraju faktycznie często jej brak.

Mateusz

Data: 2018-10-05 09:59:48
Autor: J.F.
I kolejny zombiak
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bb6ffcc$0$15093$426a74cc@news.free.fr...
[...]

Hm ...
-a czemu pieszy nie mialby ustapic samochodowi ? To tez kultura, ale tez ekonomia i ekologia.
-a jak tych samochodow jedzie duzo ... myslisz, ze to kulturalnie zatrzymywac 10 osob, zeby przepuscic jedna ? :-)

J.

Data: 2018-10-05 08:35:03
Autor: Mateusz Viste
I kolejny zombiak
On Fri, 05 Oct 2018 09:59:48 +0200, J.F. wrote:
[...]

Tak jak o gustach się nie dyskutuje, tak i tłumaczenie kulturalności wydaje mi się bezcelowe. Kultura albo jest, albo jej nie ma.

Mateusz

Data: 2018-10-05 11:04:26
Autor: J.F.
I kolejny zombiak
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bb72237$0$20309$426a74cc@news.free.fr...
[...]

Ale kultura moze byc po obu stronach - ty chcesz przepuscic pieszego, a pieszy moze chciec przepuscic ciebie :-)

Bo np zdaje sobie sprawe, ze jak jedziesz szybko, to on przejdzie za 3-5s, a jak go puscisz, to bedziesz musial zatrzymac, potem rozpedzic, moze stracisz zielona fale ... i bedzie to znacznie wiecej niz jego strata ...

J.

Data: 2018-10-05 09:45:02
Autor: Mateusz Viste
I kolejny zombiak
On Fri, 05 Oct 2018 11:04:26 +0200, J.F. wrote:
[...]

Podoba mi się ta zabawa w kalkulowanie opłacalności kultury. Pozwól że i ja ponaginam w takim razie, ale w drugą stronę.

Ja mam tyłek wygodnie posadzony w ciepłym, suchym samochodzie z muzyką w tle. Pieszy stoi na chodniku, przy pasach, i czeka z błagającym wzrokiem aby ktoś go puścił - bo to ruchliwa ulica jest, samochody sznurkiem jadą w zasadzie non-stop.

Deszcz. Chwilami grad. Zimny, przejmujący północny wiatr. Przejeżdżające samochody ochlapują go błotem.

Komu bardziej opłaca się ustąpić?

Ja stracę powiedzmy 10s na zatrzymanie się i uśmiechnięcie w kierunku bliźniego.

Pieszy natomiast nabawi się zapalenia płuc. Potem nastąpią powikłania: ARDS, sepsa i zapalenie osierdzia. Zgon po 4 miesiącach ciężkiej walki z chorobą.

Nie ma tu żalu o pieszego, wszak jego wina - po co z domu wychodził na nogach. Mógł przecież SUVem jechać do warzywniaka, jak wszyscy. Szkoda tylko pieniędzy które służba zdrowia zaprzepaściła na próbach wyleczenia tego pieszego pacjenta.

Mateusz

Data: 2018-10-05 10:53:50
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
Musisz jeszcze pamietac ze w Polsce jest zakaz zatrzymywania w odleglosci mniejszej niz 10 metrow od przejscia dla pieszych o ile zatrzymanie nie nastepuje wskutek warunkow ruchu. Zatrzymanie zeby przepuscic pieszego stojacego na chodniku nie wchodzi w zakres warunkow ruchu dopuszczajacych zatrzymanie przed przejsciem.

Data: 2018-10-05 12:03:53
Autor: RadoslawF
I kolejny zombiak

[...]

Zgodnie z podejściem ekologicznym to stojący pieszy oznacza mniejsze
szkody w środowisku. Zgodne z finansowym również. TO o jaką opłacalność
pytałeś?

Ja stracę powiedzmy 10s na zatrzymanie się i uśmiechnięcie w kierunku
bliźniego.

Jak nie mam nikogo za plecami a pogoda jest taka jak opisujesz to
sam tak robię. Jak jedzie sznur aut i ktoś staje żeby udowodnić swoją
kulturę przepuszczając pieszego to udowadnia brak kultury wobec
jadących za nim.

Coś za coś a dupa tradycyjnie zawsze z tyłu.

Pieszy natomiast nabawi się zapalenia płuc. Potem nastąpią powikłania:
ARDS, sepsa i zapalenie osierdzia. Zgon po 4 miesiącach ciężkiej walki z
chorobą.

Jak kilkusekundowe oczekiwanie na wolną drogę przez jezdnie doprowadzi
go do śmierci to nie powinien z domu wychodzić.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-05 17:00:01
Autor: Budzik
I kolejny zombiak
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

Pieszy natomiast nabawi się zapalenia płuc. Potem nastąpią
powikłania: ARDS, sepsa i zapalenie osierdzia. Zgon po 4 miesiącach
ciężkiej walki z chorobą.

Masz racje, taki słabowity to rzeczywiscie nie powinien wychodzic...
Boszz, co za poziom argumentacji - zapalenie płuc bo nie przeszedł bez zatrzymania przez ulice...

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2018-10-05 18:26:47
Autor: Mateusz Viste
I kolejny zombiak
On Fri, 05 Oct 2018 17:00:01 +0000, Budzik wrote:
Masz racje, taki słabowity to rzeczywiscie nie powinien wychodzic...
Boszz, co za poziom argumentacji - zapalenie płuc bo nie przeszedł bez
zatrzymania przez ulice...

Uprzedzałem, że będzie naginane. Przedpiśca taki konkurs wymyślił, staram się zająć dobre miejsce.

Mateusz

Data: 2018-10-06 09:59:59
Autor: Budzik
I kolejny zombiak
[...]

Gratuluje - wygrałes!

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2018-10-05 13:11:51
Autor: kolotak
I kolejny zombiak
[...]

Stoję 5 m od przejścia, specjalnie daleko, bo widziałem że nadjeżdża,
 a debil kierowca zatrzymuje się przed przejściem.
Jesteśmy tylko dwaj : on i ja, żadnego innego samochodu, ani pieszych.
 Miałem ochotę odwrócić się do niego dudą, ale powstrzymałem się
i przeszedłem przez ulicę.
Czesto widzę podobne sytuacje.

Data: 2018-09-29 13:57:13
Autor: J.F.
I kolejny zombiak
Dnia Sat, 29 Sep 2018 11:54:22 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

No i na oko to kat zmienny.

[...]

No i dlatego to pierwszenstwo pieszego na chodniku wydaje mi sie
glupie.

Ale i przestroga dla kierowcow - przy pewnej predkosci pieszy moze sie
zgrac i byc stale za slupkiem ... nie wolno jezdzic zbyt wolno :-)

J.

Data: 2018-09-29 14:43:55
Autor: ToMasz
I kolejny zombiak
[...]

ktoś tu ostatnio pisał, że są rejony świata gdzie zrezygnowano z przejść z pierwszeństwem - zero wypadków z udziałem pieszych. ale to nie w ameryce ani europie.
Ale mam inny pomysł. w takich przypadkach jak na filmie, w który ewidentnie widać dwa fakty:
1 kierowca ślepy totalnie nie ustąpił pierwszeństwa
2 piesi pewni swoich praw, nie pomyśleli o ograniczonym zaufaniu ani o możliwej awarii pojazdu zasłabnięciu kierowcy

więc może w (ewidentym - powtarzam) przypadku jak na filmie, kierowcy maksymalny możliwy mandat za nieustąpienie, a pieszym tak samo mandat za ewidentne narażenie swojego życia?

ToMasz

Data: 2018-09-29 22:45:25
Autor: ToMasz
I kolejny zombiak
W dniu 29.09.2018 o 15:03, J.F. pisze:
Dnia Sat, 29 Sep 2018 14:43:55 +0200, ToMasz napisał(a):
[...]

Piesi to juz zostali ukarani i pouczeni, wiec mysle, ze im wystarczy
:-)

Trochę bez związku. mój pomysł, w zamyśle, ma przestrzec, uchronić pieszych przed bezmyślnym włażeniem na pasy. A ze media i społeczeństwo mają inny plan  - mówi się trudno żyć trzeba.
Tak czy owak, jeśli mnie się zdarzy potrącić kogoś, kto miał pierwszeństwo, ale wlazł pod koła _NIE PATRZĄC_, zapytam sędziego - a czy karetka na sygnale też może się wpierdzielić pod koła innemu pojazdowi? Bo prawo mamy takie same dla pieszych i dla karetki....
ToMasz

Data: 2018-09-29 23:35:04
Autor: Shrek
I kolejny zombiak
W dniu 29.09.2018 o 22:45, ToMasz pisze:

[...]

Raczej czy jak na zielonym pierdolnie cię "szwagier" jadący na czerwonym to jest wina twoja cz szwagra?

Sprawa jest prosta - pieszy na przejściu ma pierwszeństwo, w tym przypadku nawet jakbyś się nie wiem jak spinał nie podciągniesz tego pod "wtargnięcie". Wina kierownika.

Shrek

Data: 2018-09-29 16:12:04
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
Oczywiscie ze pieszy na przejsciu ma pierwszenstwo, tak jak pierwszenstwo ma pojazd opuszczajacy skrzyzowanie nad tymi co im sie zielone zaswiecilo. Wjechal na zielonym to dokad nie zjedzie ma zielone. Pieszy ma pierwszenstwo na pasach pod warunkiem ze znalazl sie na nich zgodnie z przepisami. Pierwszenstwo pieszego na pasach jest warunkowe. Musi spelnic jakies warunki zeby je mial. Jesli nie spelnil warunkow a znalazl sie na przejsciu to w razie jakiegos zdarzenia bedzie winny. W takich sytuacjach kamerka moze okazac sie bezcenna bo jest szansa ze sedzia dopusci jako dowod nagranie z kamerki. A na 100% jesli bedzie nagranie z kamerki to zainteresuje sie nim policja. Z tym ze ja zanim byl dal policjantowi karte to bym zrobnil kopie w telefonie i wyslal na chmure albo swoja skrzynke. Zeby sie nie okazalo ze karta zginela.

Data: 2018-09-30 07:28:21
Autor: Shrek
I kolejny zombiak
[...]

I gdzie tu kołku jeden widzisz winę pieszego w tym konkretnym przypadku?

Shrek

Data: 2018-10-03 06:57:15
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
Data: 2018-10-03 07:49:48
Autor: WS
I kolejny zombiak
On Wednesday, October 3, 2018 at 3:57:17 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Przeczytaj. https://bezprawnik.pl/przejscie-dla-pieszych-pierwszenstwo/

jakas sciema ;)
np  "Zatrzymać musiałem się dokładnie 11 razy, natomiast tylko raz pieszy zachował się zgodnie z przepisami. To znaczy, że przed wejściem na przejście zatrzymał się i rozejrzał, czy może bezpiecznie przez nie przejść. "

Ktory przepis zobowiazuje pieszego do zatrzymania sie przed przejsciem?

Data: 2018-10-03 10:47:30
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
A jest jakis przepis umozliwiajacy wejscie z marszu na jezdnie?

Data: 2018-10-03 11:02:57
Autor: WS
I kolejny zombiak
On Wednesday, October 3, 2018 at 7:47:32 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
A jest jakis przepis umozliwiajacy wejscie z marszu na jezdnie?

Co nie jest zabronine jest dozwolone ;)

O ile nie bedzie to wtargniecie "bezposrednio przed..." czy tez na czerwonym ;) to nie ma przeciwwskazan

WS

Data: 2018-10-03 16:08:26
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
W zasdzie masz racje. Nie znam zadnego uregulowania obligujacego pieszego do zatrzymania przed wejsciem na jezdnie. Nie znaczy ze takiego nie ma, ja nie znam. W takim przypadku sprawe rozpatruje komisja do przyznawania nagrody Darwina. Ale jest jeszcze jeden myk. W przepisach dotyczacych wchodzenia pieszego na jezdnie uzywa sie zwrotu " pierwszenstwo ". Jest definicja pierwszenstwa. W skrocie to sytuacja w ktorej kierujacy pojazdem i majacy pierwszenstwo przez zachowanie innej osoby zmuszony jest do zmiany predkosci z jaka sie porusza, zmiany toru jazdy lub zatrzmania. W zdarzeniu z filmu dwie glupie baby nie zastosowaly sie do reguly ograniczonego zaufania, nie zachowaly szczegolnej ostroznosci przy przechodzeniu przez jezdnie. Z filmu wynika ze gdyby czerwony samochod stal to tez by glupia cipa na niego wlazla.

Data: 2018-10-04 00:03:58
Autor: WS
I kolejny zombiak
On Thursday, October 4, 2018 at 1:08:28 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

No wlasnie NIE i stad sa te wszystkie problemy. "Pierwszenstwo" w kontekscie przejscie oznakowane +  pieszy / kierowca, uzyte jest tylko tak, ze to kierowca ma ustapic pierwszenstwa pieszemu znajdujacemu sie juz na pasach. Kierowca przy przejsciu nie ma pierwszenstwa NIGDY. Pieszy ma tylko zakaz wejscia "bezposrednio przed jadacy pojazd", co oznacza, ze ustawodawca nie zobowiazal pieszych do udzielania pierwszenstwa pojzadom.

Data: 2018-10-04 03:44:55
Autor: Zenek Kapelinder
I kolejny zombiak
Nie zobowiazal ale zabronil wejscia w okreslonej sytuacji i nakazal zachowanie szczegolnej ostroznosci przed wejsciem i w czasie przechodzenia. Na filmie widac ze one weszly z marszu, nawet sie nie rozejrzaly. W czasie przechodzenia gadaly ze soba i ta co wlazla pod samochod nie patrzyla w strone z ktorej moga nadjechac pojazdy. Druga pomimo ze glowe miala zwrocona w strone pierwszej zauwazyla czerwony samochod w ostatniej chwili. Takie postepowanie nie spelnia kodeksowego nakazu zachowania szczegolnej ostroznosci. Jesli kierowca nie widzial glupich bab to jego wina jest na poziomie 33% bo na szesc oczu on ma tylko dwa. Ale ze przed przejsciem zachowal sie do zasady szczegolnej ostroznosci bo zwolnil jego wina jest mniejsza niz 33%.

Data: 2018-10-04 13:56:39
Autor: J.F.
I kolejny zombiak
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6d631170-a111-4211-bdcd-b7056ca373b9@googlegroups.com...
Nie zobowiazal ale zabronil wejscia w okreslonej sytuacji i nakazal zachowanie szczegolnej ostroznosci przed wejsciem i w czasie przechodzenia.
Na filmie widac ze one weszly z marszu, nawet sie nie rozejrzaly.

Z marszu, ale jednak dwa pasy przeszly do kolizji.
Czasu na ich zauwanie bylo dosc.

[...]

Ale on ma obowiazek ustapic pierwszenstwa, wiec jego wina jest na poziomie 100%.

W dodatku jechal tak wolno, ze sprawial wrazenie ze sie zatrzyma, co wine bab zmniejsza do 20% :)

J.

Data: 2018-10-04 05:44:57
Autor: przemek.jedrzejczak
I kolejny zombiak
-- Ale on ma obowiazek ustapic pierwszenstwa, wiec jego wina jest na poziomie 100%.

przy 110% dojdziesz do wniosku ze to byl zamach :-)

-- W dodatku jechal tak wolno, ze sprawial wrazenie ze sie zatrzyma, co wine bab zmniejsza do 20% :)

zombie mode on

Data: 2018-10-04 07:05:28
Autor: J.F.
I kolejny zombiak
Dnia Wed, 3 Oct 2018 16:08:26 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

[...]

Ale w tym przypadku pierwszenstwo mialy baby na przejsciu. A zachowanie kierowcy nie sugerowalo, ze sie nie zatrzyma.

Tylko trzeba bylo ostroznosc zachowac, to by zauwazyly, ze jednak sie
nie zatrzyma.

J.

Data: 2018-09-30 00:40:07
Autor: Kubuś Puchatek
I kolejny zombiak
W dniu 29.09.2018 o 23:35 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Raczej czy jak na zielonym pierdolnie cię "szwagier" jadący na czerwonym  to jest wina twoja cz szwagra?

Jak nadjeżdżał z Twojej prawej to Twoja... Przynajmniej nie tak dawno ktoś  tu starał się coś takiego udowodnić.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2018-09-30 07:29:50
Autor: Shrek
I kolejny zombiak
W dniu 30.09.2018 o 00:40, Kubuś Puchatek pisze:

Jak nadjeżdżał z Twojej prawej to Twoja... Przynajmniej nie tak dawno ktoś tu starał się coś takiego udowodnić.

No w sumie racja - pieszy dostał z prawej - wina pieszego;)

Shrek

Data: 2018-09-29 15:19:08
Autor: Shrek
I kolejny zombiak
W dniu 29.09.2018 o 13:57, J.F. pisze:

No i dlatego to pierwszenstwo pieszego na chodniku wydaje mi sie
glupie.

Statystyki tego nie potwierdzają. Tam gdzie panuje pierwszeństwo Schrodingera ginie więcej pieszych.

Shrek.

Data: 2018-09-29 16:35:02
Autor: radekp@konto.pl
I kolejny zombiak
Fri, 28 Sep 2018 14:18:16 -0700 (PDT), w
<62572cdf-c8ca-4608-97a2-17f16b534101@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Winny jest kierowca radiowozu jesli zatrzymal sie zeby przepuscic pieszych jak stali na chodniku.

Bzdura.

Jesli weszli przed radiowozem to powinni zostac przez kierowce radiowozu obtrabieni i ukarani. Nigdy nie przepuszczam pieszych stojacych na chodniku przy przejsciu. A jak wymuszaja wejscie to zawsze trabie.

Jeżeli potrącisz, to nie wybronisz się.

Data: 2018-10-05 04:35:24
Autor: kolotak
I kolejny zombiak
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:rb3vqd17kc7q68jm2294hqnab6ne14v5os4ax.com...
[...]

Bzdura, że bzdura.

[...]

Pieszy wtargnął, więc wina pieszego.
Świadek, albo nagranie video potwierdzą to.

Data: 2018-10-05 07:02:05
Autor: Shrek
I kolejny zombiak
W dniu 05.10.2018 o 04:35, kolotak pisze:

Winny jest kierowca radiowozu jesli zatrzymal sie zeby przepuscic pieszych jak stali na chodniku.

Bzdura.

Bzdura, że bzdura.

Kolejny debil. Widziałeś chociaż ten filmik?

Shrek

Data: 2018-10-05 09:53:28
Autor: Akarm
I kolejny zombiak
W dniu 2018-10-05 o 07:02, Shrek pisze:

Kolejny debil. Widziałeś chociaż ten filmik?

Nie zwróciłeś uwagi, że usiłujesz dyskutować z kimś, dla kogo pierwszeństwo sygnałów świetlnych nad znakami określającymi pierwszeństwo, oznacza że pierwszeństwo maja znaki.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-05 19:50:41
Autor: Shrek
I kolejny zombiak
W dniu 05.10.2018 o 09:53, Akarm pisze:

[...]

To ten? No tak kontynuacją myśli, że pierwszeństwo sygnałów świetlnych nad znakami polega na tym, że pierwszeństwo mają znaki w oczywisty sposób prowadzi do tego, że pierwszeństwo pieszego na przejściu oznacza, że ma on pierwszenstwa ustąpić;)

Shrek

Data: 2018-10-05 10:22:44
Autor: radekp@konto.pl
I kolejny zombiak
Fri, 5 Oct 2018 04:35:24 +0200, w <pp6inb$qog$1@news.mixmin.net>, "kolotak"
<oltronawi@sui.pl> napisał(-a):

> Jeżeli potrącisz, to nie wybronisz się.

Pieszy wtargnął, więc wina pieszego.
Świadek, albo nagranie video potwierdzą to.

Tak, mów tak dalej.
Nawet w jakiejś "drogówce" w TV pokazywali pieszego swobodnie wkraczającego
przed jadący pojazd. Nagranie pokazał kierowca ze swojej kamerki.
Nawet nie było dyskusji.

Data: 2018-09-29 10:29:46
Autor: kriters
I kolejny zombiak