I niech kto¶ mi powie, że francuzy maj± delikatne zawieszenie!

Data: 2011-12-14 20:34:40
Autor: Michał
I niech kto¶ mi powie, że francuzy maj± delikatne zawieszenie!
krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] <[moje_inicjaly]@post.pl> napisał(a):
Wczoraj urządzałem moją cytryną C5 skoki przez płotki, ale za późno wyszedłem z progu i naraziłem auto na bliskie spotkania z krawężnikiem. Krawężnik był wysoki i solidny - takie zasieki, ustawione na prostym asfalcie i podsypane jakimś betonem, żeby ograniczać swobodę podróżowania ;) A ja po ciemku, zagubiony, szukając miejsca do zaparkowania władowałem się na to g...wno zaczynając od przedniego lewego koła, potem prawego, potem przeszorowałem brzuchem, przeskoczyłem tylnymi kołami i zatrzymałem się po drugiej stronie. Pierdutło tak, że mi mało plomby nie powypadały, pootwierały się wszystkie schowki, wypadły okulary p-słoneczne...
Szkody spodziewane: urwany przedni zderzak, rozwalone wszystkie opony i felgi, rozpieprzone zawieszenie, rozwalona miska olejowa, moĹĽe i blok silnika, wyrwane poduszki silnika, pocharatane podwozie, urwany wydech.
Szkody rzeczywiste - rozwalona lewa przednia opona. Założyłem zapas i dojechałem bez żadnych efektów dodatkowych do domu. Dziś zmieniłem opony, obejrzeliśmy z mechanikiem podwozie - poobcierane, ale nic się nie urwało, nie pogięło... kawałek osłony silnika odpękł się jedynie.
Naprawdę - mój poprzedni panzerwagen przy dużo błahszych przygodach kończył z poważniejszymi obrażeniami.
Ale w sumie po co to piszę - właściciele niemieckich kartoników i tak wiedzą swoje :)

To ja już pociłem w historii jeżdżenia safranmi koło 7 opon ;)

Najmocniejsze udeżenie bokiem (w krawężniki) spowodowało zgłupienie klimatronika na około 8 sekund (ustawiał wszystkie klapki na nowo)
ale sterowania zawieszeniem nie powiesiło i auto samo wyszło z po¶lizgu.
(model 1993) raz się zapadł na chodniku, i próba wyjechania (udana) skończyła się
wyrwaniem zderzaka, spryskiwaczy, osłon/wzmocnień kewlarowych i kilku
innych dupereli i halogenów.(model 1993) Raz powiesiłem zawieszenie, jak bokiem przeleciałem (na ¶niegu) przez
krawężnik oboma kołami (trochę podrzuciło) i od wewn±trz jak koła zerwały to się zawiesił - i wtedy jak cegła leci. (1993)

to było bez wymiany niczego, wszystko przetrwało

co jeszcze...

aaa robiłem to, bo się naogl±dałem na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=rs-jAImScms&t=1m11s

tylko na lodo/¶niegu bo mocy takiej nie mam, więc przy 140km/h (dobrze ze nie 180 ;) ) się na lotnisku nie zmie¶ciłem...
i zorało 60 metrów ¶niego/trawo/ziemi/lodu poza pasem. (model 1997)

Jeszcze kilka skoków było - przejazdy kolejowe (nie zauważyłem) @150km/h
0 gravity jest fajne ;) (model 1993)

Aaa, 4 opony na raz i stabilizator + dr±żki z przodu poszły,
sobie zasłabłem w aucie i szukałem "miejsca parkingowego" żeby mi się kto¶ zatrzymał i po co¶ zadzwonił, więc było efektownie i z przytupem - krawężnik ~20..25cm na wprost @60..70km/h, krzak, krzak, hamulec, kwiatki ocalały. (model 1997)

Był rajd po budowie i innych wykopaliskach - na lotnisko mi się ¶pieszyło... w Warszawie (z Krakowa) i korek na "alejach krakowskich"
(czy jaka¶ taka nazwa - 7mk± z krakowa) mijałem... 400 metrów obok ;),
efekt: do wymiany jakie¶ malutkie duperelki (koło 0.8k pln), ale zd±żyłem na styk. (model 1997, inny)

o i jeszcze jedna sprawa, celowanie, krawężnik, trawnik, chodnik, droga  ~@100km/h, raczej nic się nie uszkodziło - za to pękły 2 płyty i krawężnik
(facet bez stopów i migaczy postanowił skręcać).

I rajd 120km/h po trawie (model 1993)

I rajd 160km/h po trawie 4 kołami, i trawie 2 kołami - reszta po lodzie
(ciężarówka zajechała drogę, a lód był, trza było "trawnikiem brać",
udało się shamować do ~90km/h w połowie ciężarówki). (model 1997)

I chyba tyle :) nigdy nic grubego mi się nie udało popsuć :)

Francuskie zawieszenia i amortyzatory s± niezniszczalne :), tylko trzeba
uważać na dziwne czę¶ci jak co¶ pasuje (u mnie z laguny - dr±żki i jakie¶ końcówki ) bo starczaj± na... kilka-kilkana¶cie kkm MAX.

pozdrawiam.

Data: 2011-12-14 20:48:58
Autor: AZ
I niech ktoĹ› mi powie, ĹĽe francuzy majÄ… delikatne zawieszenie!
On 2011-12-14,  MichaĹ‚ <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Był rajd po budowie i innych wykopaliskach - na lotnisko mi się śpieszyło... w Warszawie (z Krakowa) i korek na "alejach krakowskich"
(czy jakaś taka nazwa - 7mką z krakowa) mijałem... 400 metrów obok ;),
efekt: do wymiany jakieś malutkie duperelki (koło 0.8k pln), ale zdążyłem na styk. (model 1997, inny)

al. Krakowskiej. 400 metrow obok? To jechales po wodzie w Raszynie i
ludziom przez podworka? Rozumiem, ze na lotnisko wjechales bezposrednio
na plyte?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-14 21:54:59
Autor: BartekK
W dniu 2011-12-14 21:48, AZ pisze:
al. Krakowskiej. 400 metrow obok? To jechales po wodzie w Raszynie i
ludziom przez podworka? Rozumiem, ze na lotnisko wjechales bezposrednio
na plyte?
no ba! i to bez wysuniętego podwozia!

Data: 2011-12-14 23:30:35
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2011-12-14 21:54, BartekK pisze:
[...]

A byla wtedy mgla?

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-12-15 16:09:16
Autor: Michał
venioo@interia.pl <venioo@interia.pl> napisał(a):
> no ba! i to bez wysuniętego podwozia!

A byla wtedy mgla?

mgły nie było, nie lata się we mgle, poza tym samolot to musi być drzewo łamacz :)

trasa pi*drzwi to było co¶ takiego, ale dokładnie nie pamiętam bo "waliłem na azymut" i pamiętam wzdłuż jakiej¶ budowy drogi i jakie¶
hałdy ziemi mijałem jeszcze takie kopce na 6 metrów wysokie i z 800 metrów po drodze z ziemi/trawy i po jaki¶ polach "na azymut":

http://imageshack.us/f/141/trasaz.jpg

pozdrawiam.

Data: 2011-12-18 13:00:58
Autor: jerzu
I niech kto¶ mi powie, że francuzy maj± delikatne zawieszenie!
On Thu, 15 Dec 2011 16:09:16 +0000 (UTC), " Michał"
<mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

[...]

Taa... Czyli omin±łe¶ niezkorkowany odcinek, a wpakowałe¶ się w korek
w Janakch i Raszynie. Bajki to trzeba umieć pisać.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

I niech kto¶ mi powie, że francuzy maj± delikatne zawieszenie!