I niech mi ktos powie ze chodzi o bezpieczenstwo...

Data: 2013-10-10 18:19:16
Autor: ZIWK
I niech mi ktos powie ze chodzi o bezpieczenstwo...
W dniu 2013-10-10 14:22, Budzik pisze:
Kurwa, jade spokojnie, powoli, nie spiesze sie, planuje droge 300 km na 4
godzini z hakiem, nie przekraczam predkosci wiecej niz 15 km na godzine a
te kurwy przysylaj± mi zdjęcie: 62 na 50...
Nie s± w stanie udowodnić, że przekroczyłe¶ o więcej niż 10 :) - a dopiero to podlega karze.
Bł±d radaru to +- 3km/h - czyli mogłe¶ jechać zarówno 59 jak i 65...
I niech kto¶ mi powie, ze chodzi o bezpieczenstwo...
Zapłacę im tylko wtedy, jak mi komendant laskę zrobi...
Rozumiem s± różne słabo¶ci - trzeba mieć wyrozumiało¶ć... ale komediant straszy wiejskiej?

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-10-10 18:46:19
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail wsmag@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Tak mi sie wydawało i chyba na pocz±tek tak im odpiszę.

I niech kto¶ mi powie, ze chodzi o bezpieczenstwo...
Zapłacę im tylko wtedy, jak mi komendant laskę zrobi...

Rozumiem s± różne słabo¶ci - trzeba mieć wyrozumiało¶ć... ale
komediant straszy wiejskiej?

Licze na to, ze to jakas przygłupia dupa... ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2013-10-10 22:12:16
Autor: ZIWK
W dniu 2013-10-10 20:46, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail wsmag@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Kurwa, jade spokojnie, powoli, nie spiesze sie, planuje droge 300 km
na 4 godzini z hakiem, nie przekraczam predkosci wiecej niz 15 km na
godzine a te kurwy przysylają mi zdjęcie: 62 na 50...

Nie są w stanie udowodnić, że przekroczyłeś o więcej niż 10 :) - a
dopiero to podlega karze.
Błąd radaru to +- 3km/h - czyli mogłeś jechać zarówno 59 jak i 65...

Tak mi sie wydawało i chyba na początek tak im odpiszę.
Po pierwsze - nie próbuj odpowiadać na załączonym świstku - nie masz takiego OBOWIĄZKU! - bo standardowy świstek to pewny mandat i punkty i koszty - tylko napisz normalną w miarę uprzejmą odpowiedź.

PodajÄ™ paragrafy:
1)

Wymagania techniczne dotyczące fotoradarów zawarte w „Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z 9 listopada 2007r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych.” Dziennik ustaw nr 225 poz.1663:
majÄ… brzmienie:
Rozdział 3 § 23: Wartości błędów granicznych dopuszczalnych wskazania prędkości przyrządu przy zatwierdzeniu typu i legalizacji pierwotnej oraz ponownej w:
2) znamionowych warunkach użytkowania – wynoszą:
a) ± 3 km/h – dla prędkości do 100 km/h.

2)
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.” (tekst jednolity na podstawie Dziennika Ustaw z 2012r. Poz 1137, 1448 z 2013r. Poz 700, 991) Art 129h ust.5 pkt3: brzmi:
3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;

3)
Ponieważ nie ma możliwości jednoznacznego i niepodważalnego ustalenia, czy samochód kierowany przeze mnie jechał w tym momencie z szybkością poniżej xxxxxkm/h, czy powyżej - co wynika z dopuszczalnego błędu pomiarowego fotoradaru, a tym samym czy wykroczenie podlega karze - zachodzi przypadek rozstrzygnięty przez Ustawodawcę w Kodeksie Postępowania Karnego Art.5 § 2. : Nie dające się usunąć wątpliwości rozstrzyga się na korzyść oskarżonego.

:)

I niech ktoĹ› mi powie, ze chodzi o bezpieczenstwo...
Zapłacę im tylko wtedy, jak mi komendant laskę zrobi...

Rozumiem są różne słabości - trzeba mieć wyrozumiałość... ale
komediant straszy wiejskiej?

Licze na to, ze to jakas przygłupia dupa... ;-)

Strasz nie ma prawa do występowania przed sądem - musi to zrobić polucja, a grzywna zasądzona przez sąd już idzie na skarb państwa, a nie do kieszeni gminy... więc gdzie tu interes straszaków?

--
/\    Wojciech Smagowicz - KrakĂłw      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-10-10 20:41:46
Autor: Budzik
I niech mi ktos powie ze chodzi o bezpieczenstwo...
Osobnik posiadaj±cy mail wsmag@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie daj±ce się usun±ć w±tpliwo¶ci rozstrzyga się na korzy¶ć oskarżonego.

Dziekuje bardzo. Wynik oczywiscie przekaże grupie. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Pocz±tek i koniec zawsze s± jedno¶ci±."

Data: 2013-10-10 21:37:57
Autor: Artur Ma¶l±g
I niech mi ktos powie ze chodzi o bezpieczenstwo...
W dniu 2013-10-10 18:19, ZIWK pisze:
(...)
Nie s± w stanie udowodnić, że przekroczyłe¶ o więcej niż 10 :) - a
dopiero to podlega karze.

Tak naprawdę to powyższe prawd± nie jest - za jazdę do +10km/h
jest do 50zł, choć to pewnie FR i da się wyłgać.

I niech mi ktos powie ze chodzi o bezpieczenstwo...