Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   I stal sie CUD :-)

I stal sie CUD :-)

Data: 2018-04-25 22:59:18
Autor: przemek.jedrzejczak
I stal sie CUD :-)
Data: 2018-04-26 08:08:17
Autor: miumiu
I stal sie CUD :-)

Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:ab94771e-f73e-4249-ba7e-9e89d558805agooglegroups.com...
http://wyborcza.pl/7,155287,23321290,bosch-uratuje-silniki-diesla-przelomowa-technologia-niemieckiego.html

Wklej moze caly artykul, bo sie otwiera tylko polowa...


Pzdr

Data: 2018-04-26 00:02:46
Autor: przemek.jedrzejczak
I stal sie CUD :-)
Data: 2018-04-26 13:55:05
Autor: RadoslawF
I stal sie CUD :-)
W dniu 2018-04-26 o 09:02, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-diesle-911450

Pytanie jakie będą niepublikowane ograniczenia tego systemu.
Obowiązek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?


Pozdrawiam

Data: 2018-04-26 14:22:01
Autor: t-1
I stal sie CUD :-)
W dniu 2018-04-26 o 13:55, RadoslawF pisze:
W dniu 2018-04-26 o 09:02, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-diesle-911450

Pytanie jakie będą niepublikowane ograniczenia tego systemu.
Obowiązek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?


Pozdrawiam

Jakie wypalanie?
Tlenki azotu są trującymi gazami, które powstają na skutek bardzo wysokiej temperatury spalania w komorze diesla, gdy azot z powietrza ulega "spaleniu" mimo, że w niższych temperaturach niechętnie łączy się z tlenem.
Widać opracowali metodę obniżenia temperatury spalin w jakimś newralgicznym dla procesu powstawania tlenków miejscu diesla.
I silnik po prostu nie będzie ich wytwarzał, także w czasie od startu do zgaszenia. :-)

Data: 2018-04-26 06:55:41
Autor: Zenek Kapelinder
I stal sie CUD :-)
Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie dali sobie rady z korozja.

Data: 2018-04-27 14:00:27
Autor: Pszemol
I stal sie CUD :-)
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej
temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe
beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma
zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych
samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i
zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa
rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa
dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie
dali sobie rady z korozja.


A co z roztworem mocznika, czyli AdBlue powszechnie stosowanym?

Data: 2018-05-06 22:42:26
Autor: Uzytkownik
I stal sie CUD :-)
W dniu 2018-04-27 o 16:00, Pszemol pisze:
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej
temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe
beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma
zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych
samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i
zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa
rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa
dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie
dali sobie rady z korozja.

A co z roztworem mocznika, czyli AdBlue powszechnie stosowanym?


Zabawa w kotka i myszkę.

Nikt normalny przecież nie pozwoli sobie na użytkowanie takiego g....

Data: 2018-04-26 14:43:04
Autor: RadoslawF
I stal sie CUD :-)
W dniu 2018-04-26 o 14:22, t-1 pisze:

https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-diesle-911450

Pytanie jakie będą niepublikowane ograniczenia tego systemu.
Obowiązek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?


Pozdrawiam

Jakie wypalanie?
Tlenki azotu są trującymi gazami, które powstają na skutek bardzo wysokiej temperatury spalania w komorze diesla, gdy azot z powietrza ulega "spaleniu" mimo, że w niższych temperaturach niechętnie łączy się z tlenem.
Widać opracowali metodę obniżenia temperatury spalin w jakimś newralgicznym dla procesu powstawania tlenków miejscu diesla.
I silnik po prostu nie będzie ich wytwarzał, także w czasie od startu do zgaszenia. :-)

Gratuluje wzroku. Ja dziwnym trafem nie widzę tego co ty i się
zastanawiam nad konsekwencjami używania takiego silnika.
Wszak problemów z DPFem też nikt nie widział, niektórzy
nawet do dzisiaj go nei zauważają i przekonują że nie istnieje. :-)


Pozdrawiam

Data: 2018-04-26 14:20:23
Autor: Myjk
I stal sie CUD :-)
Thu, 26 Apr 2018 08:08:17 +0200, miumiu
Wklej moze caly artykul, bo sie otwiera tylko polowa...

Same ogólniki. To już lepsze:
https://youtu.be/pCr6bjQMrgU

--
Pozdor
Myjk

I stal sie CUD :-)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona