I z takim ludźmi możemy spotkać s ię na drodze (temat: kamizelki odblaskowe )...

Data: 2009-10-07 22:18:18
Autor: arturbac
I z takim ludźmi możemy spotkać s ię na drodze (temat: kamizelki odblaskowe )...
cyclomaniak pisze:
Szukałem informacji o REALNEJ skuteczności kamizelki odblaskowej... a
trafiłem na coś takiego.

.
http://www.kurierlubelski.pl/module-forum-viewtopic-topic-4914-start-0.html

Dwie strony momentami niezłego ubawu (choć podszytego obawą, ze mogę
któregoś z tych autoholików spotkać gdzieś podczas jazdą ulicą, z nogą
przylepioną do gazu :/ )

A tak poważnie; jak jest z kamizelkami na Zachodzie? I jak jest z ich
REALNĄ skutecznością jako zwracacza uwagi na rowerzystę? Bo z tego, co
pamiętam, ostatni zabity na drodze rowerzysta, o którym słyszałem,
kamizelkę miał :(.

W Kopenhadze, Amsterdamie w dzien czy w nocy nie widzialem nawet w kasku nikogo.
W Malme wieczorem za to widzialem 2 babcie w kaskach, i kilkaset osobników na piwie wieczorem tj na srodku rynku setki rowerow a w okolo setki pijących. Bawili sie spoko pijąc piwo pod grzejnikami gazowymi.

Data: 2009-10-08 08:10:26
Autor: Darek
arturbac pisze:
[...]

A propos Holandii - całkiem normalna rzecz to widok ludzi kończących imprezowanie w lokalach, dyskotekach wsiadających na swe rowery, jadących do domu. Policja raczej nie stoi z alkomatami i ich nie kontroluje. Bez świateł w środku nocy też często jeżdżą (jak z imprezy wracają, to często po 2 osoby na jednym rowerze). Ale to mentalnie zupełnie inny kraj, niż Polska. Tam rowerzyści mają ścieżki, więc nie muszą z kierowcami walczyć o kawałek drogi.

Data: 2009-10-08 09:10:57
Autor: arturbac
Darek pisze:
arturbac pisze:
[...]

Wiekszość to pasu ruchu rowerowego w centrach, mówię tu o Amsterdamie czy Kopenhadze.

Data: 2009-10-08 15:27:53
Autor: eolWYTNIJTO
> [...]
> A propos Holandii - całkiem normalna rzecz to widok ludzi kończących imprezowanie w lokalach, dyskotekach wsiadających na swe rowery, jadących do domu. Policja raczej nie stoi z alkomatami i ich nie kontroluje. Bez świateł w środku nocy też często jeżdżą (jak z imprezy wracają, to często po 2 osoby na jednym rowerze). Ale to mentalnie zupełnie inny kraj, niż Polska. Tam rowerzyści mają ścieżki, więc nie muszą z kierowcami walczyć o kawałek drogi.
Miałem okazję pojeździć po Amsterdamie w tym roku i wprost zapytałem policjantki (na rowerach), jak to jest z jeżdżeniem po alkoholu. Odpowiedziały mi, że jeśli ktoś nie jest "stupid drunk" to nie ma z tym problemu. Światal w rowerach to rzadkość. Ogólnie rower ma tam pierwszeństwo przed wszystkim, może poza tramwajami.
pozdr
eol

--

I z takim ludźmi możemy spotkać s ię na drodze (temat: kamizelki odblaskowe )...