I z takim ludĽmimożemyspotkaćsię na drodze (temat: kamizelki odblaskowe)...

Data: 2009-10-08 12:55:17
Autor: mmateusz
I z takim ludĽmimożemyspotkaćsię na drodze (temat: kamizelki odblaskowe)...
I jak jest z ich REALNˇ skuteczno¶ci± jako zwracacza uwagi na rowerzystę?
Bo z tego, co pamiętam, ostatni zabity na drodze rowerzysta, o którym słyszałem, kamizelkę miał :(.

MZ działaj± tylko dobre kamizelki (3M), w miarę nowe i nie prane za dużo.
reszta nic nie daje - widzialem batmana w kamizelce, która NIC nie dawała,
zdradzały go tylko odblaski na pedałach.

jak juz chcesz używać, to najlepiej kupić taka kamizelkę w jakims sklepie BHP,
wtedy wiadomo, ze przynajmniej spełniaj± jak±¶ normę (EN 471 dokładniej), a
nawet te z norm± maj± np. ograniczon± gwarancję na max. 5 prań.

Mk.

Data: 2009-10-08 04:34:23
Autor: cyclomaniak
On 8 PaĽ, 12:55, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
[...]

Kurde, to aż tak Ľle? I chcieli nas obowi±zkowo wszystkich zakuć w
kamizelki?
Szczerze mówi±c zastanawiam się nad kamizelk± i mam w±tpliwo¶ci, po
pierwsze często mam plecak, po drugie mam wrażenie, że im bardziej
rowerowo się wygl±da, tym więcej problemów na ulicy. Co¶ jak z
czerwon± płacht± i bykiem... Z drugiej strony, głupio zgin±ć tylko
dlatego, że kto¶ za kierownic± uważa, że to inni maj± mu się rzucać w
oczy, a on nie musi uważć.

Mk.

Data: 2009-10-08 11:37:13
Autor: Jan Srzednicki
I z takim ludźmimożemyspotkaćsię na drodze (temat: kamizelki odblaskowe)...
On 2009-10-08, cyclomaniak wrote:
On 8 PaĹş, 12:55, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
MZ działają tylko dobre kamizelki (3M), w miarę nowe i nie prane za dużo.
reszta nic nie daje - widzialem batmana w kamizelce, która NIC nie dawała,
zdradzały go tylko odblaski na pedałach
jak juz chcesz używać, to najlepiej kupić taka kamizelkę w jakims sklepie BHP,
wtedy wiadomo, ze przynajmniej spełniają jakąś normę (EN 471 dokładniej), a
nawet te z normą mają np. ograniczoną gwarancję na max. 5 prań.

Kurde, to aż tak źle? I chcieli nas obowiązkowo wszystkich zakuć w
kamizelki?
Szczerze mówiąc zastanawiam się nad kamizelką i mam wątpliwości, po
pierwsze często mam plecak, po drugie mam wrażenie, że im bardziej
rowerowo się wygląda, tym więcej problemów na ulicy. Coś jak z
czerwoną płachtą i bykiem... Z drugiej strony, głupio zginąć tylko
dlatego, że ktoś za kierownicą uważa, że to inni mają mu się rzucać w
oczy, a on nie musi uważć.

Kamizelki/jaskrawe ubranie najwięcej pomagają przy szarówce - gdy
przeciętne lampki rowerowe są za słabe, żeby się wybić, ale widoczność
jest już na tyle kiepska, że rowerzysta w barwach stealth może być
zauważony dość późno.

Data: 2009-10-08 14:03:03
Autor: Tomek

Co¶ w tym jest. Zobacz: http://tinyurl.com/ybkzmnh

Data: 2009-10-08 14:13:02
Autor: mmateusz
> [...]
> zdradzały go tylko odblaski na pedałach

Kurde, to aż tak Ľle? I chcieli nas obowi±zkowo wszystkich zakuć w

no może trochę przesadziłem, kamizelki pomagaj±, ale tylko te dobre.
jakby był nakaz jeżdżenia w kamizelkach, to pewnie byłby wysp tanich kamizelek
dodawanych jako gratis do gazet, a to może to prowadzić do złudnego uczucia, ze
"jestem widzialny".

Mk.

--

I z takim ludĽmimożemyspotkaćsię na drodze (temat: kamizelki odblaskowe)...