I znowu pytanie o przerzutkę do klamek szosowych i ramy trekingowej

Data: 2017-04-05 00:11:50
Autor: Piecia aka dracorp
I znowu pytanie o przerzutkę do klamek szosowych i ramy trekingowej
Witam
Ponownie uderzam do Was z zapytaniem. Bo jednak mam dość ciągłego obcierania wózka przedniej przerzutki o łańcuch. Aktualnie mam klamkomanetki szosowe 3x9, plus zestaw przerzutek nieszosowych w ramie Accent Nordkap.
Niedawno zobaczyłem trochę inne podejście do przełożeń, 2xX z dużym rozstawem i pomyślałem sobie może warto spróbować.
http://pntmagazine.com/post/159122191613/najlepszy-rower-fotki-wojszyca-tumblr

Jedyny problem to wybór przedniej przerzutki która albo będzie pasowała do ramy albo do klamkomanetki szosowej pod względem krotności ciągu.
Teraz już nie pamiętam co nie tak było że mi przerzutka szosowa zbytnio nie pasowała do ramy (kierunek ciągu?) ale może uda się jakąś znaleźć i przetestuję.

Ale może ktoś z was może coś sprawdzonego zaproponować?

--
Piotr

Data: 2017-04-05 10:19:43
Autor: cytawa
Piecia aka dracorp pisze:

[...]

A dokladnie w czym masz problem z obcieraniem. Fakt, ze czasem ustawienie przerzutki by pracowala prawidlowo na skrajnych polozeniach jest ciezkie. Zwlaszcza, gdy lewa manetka nie ma 'miedzyindeksow'.
Szosowe manetki na 3 biegi sa szczegolnie trudne. Czasami udaje sie niezle ustawic przerzutki przy lekkim rozgieciu wozka. Mozna tez kombinowac z mocowaniem linki, tak by ramie dzwigni nieco zmienic. Ja bym sie bawil.

Jan Cytawa

Data: 2017-04-05 04:34:45
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu środa, 5 kwietnia 2017 10:19:49 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:

[...]
Już wierciłem otwór w ramieniu przerzutki żeby zmienić przełożenie. Częściowo to pomogło. Z wyginaniem to już muszę pomyśleć czy warto iść w tym kierunku.
Głównie chodzi o to też że w razie awarii kupuję nową i nie muszę nic kombinować. Bo będą poza domem, w innym mieście za dużo nie zdziałam.

--
Piotr

I znowu pytanie o przerzutkę do klamek szosowych i ramy trekingowej