IBM Thinkpad 770X

Data: 2020-01-31 16:05:17
Autor: Jacek Maciejewski
IBM Thinkpad 770X
Ktoś pamięta jeszcze IBM Thinkpad 770X? To porządny lapek z epoki W95,
sprzed ponad 20 lat. Jest tam dysk twardy 4 GB. Lapek nie che się
uruchomić a trzeba by zgrać dane z dysku. Ktoś wie czy ten dysk ma jakiś
standard i da się  po wyjęciu podłączyć do bardziej współczesnego kompa?
Albo ma jakieś rady względem uruchomienia?
Po włączeniu pomimo paru kodów błędów można dotrzeć do okienka z
ustawianiem daty i czasu, mysz działa i da się ustawić. Ale to koniec
babci srania :) Próby zabutowania z CD też jakoś nie poszły.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-01-31 17:54:57
Autor: RadoslawF
IBM Thinkpad 770X

[...]

Powinien mieć standard PATA, laptopowy (dla dysków 2,5 cala)
miał 44 piny, zwyczajny ma 40 pin. Potrzebujesz czegoś takiego:
https://allegro.pl/oferta/adapter-dysk-ata-ide-2-5-3-5-sata-na-usb-zasilacz-7583030335
Obsługuje oby typy dysków PATA i oba SATA.

Pozdrawiam

Data: 2020-02-06 09:35:38
Autor: Jacek Maciejewski
IBM Thinkpad 770X
Dnia Fri, 31 Jan 2020 17:54:57 +0100, RadoslawF napisał(a):

Powinien mieć standard PATA, laptopowy (dla dysków 2,5 cala)

Wyciągnąłem ten dysk i ma taki. Tyle że jest gruby na 16 mm i nie
wciśnie się go nijak do bardziej współczesnego lapka.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-06 11:50:56
Autor: RadoslawF
IBM Thinkpad 770X

Powinien mieć standard PATA, laptopowy (dla dysków 2,5 cala)

Wyciągnąłem ten dysk i ma taki. Tyle że jest gruby na 16 mm i nie
wciśnie się go nijak do bardziej współczesnego lapka.

Współczesny ma SATA a nie PATA więc grubość jest bez znaczenia.
Jak masz starą stacjonarkę z PATA to można dokupić przelotkę
40-44 i podepniesz ten dysk. Ale ta na USB jest bardziej uniwersalna.

Pozdrawiam

Data: 2020-02-06 19:19:08
Autor: mordazy
IBM Thinkpad 770X
Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 6 Feb 2020 11:50:56 +0100
is the real date, RadoslawF <radoslawfl@gmail.com> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

[...]

Tylko uważaj na pinologię i nie podłącz dysku odwrotnie. Część
adapterów pata44 czy to do pata40, czy do usb, nie miała zaślepionej
dziurki i można było to zrobić (i uszkodzić elektronikę). Aha, może
być tak, że dysk nie wystartuje z zasilaniem tylko z usb: 16mm
grubości -> stara technologia -> prądożerny (>500mA). Albo po prostu znajdź kogoś kto się bawi  komputerami "vintage", tacy
ludzie mają z reguły szuflady (albo wiaderka :P) pełne przeróżnych
kabli i adapterów i wiedzą jak ich używać.

Data: 2020-02-06 20:48:39
Autor: Jacek Maciejewski
IBM Thinkpad 770X
Dnia Thu, 06 Feb 2020 19:19:08 +0100, mordazy@somewherefaraway.com
napisał(a):

Tylko uważaj na pinologię i nie podłącz dysku odwrotnie.
Jasne.

Albo po prostu znajdź kogoś kto się bawi  komputerami "vintage", tacy
ludzie mają z reguły szuflady (albo wiaderka :P) pełne przeróżnych
kabli i adapterów i wiedzą jak ich używać.
Ha, jeszcze ze 2 lata temu i ja miałem takie wiaderko :) I niestety ale
w moim gródku ciężko o kogoś takiego.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-06 19:28:09
Autor: mordazy
IBM Thinkpad 770X
Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 31 Jan 2020 16:05:17 +0100
is the real date, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> has written
[...]

Brzmi jak padnięta całkiem bateria od podtrzymania biosu.
Mój 600E zachowywał się podobnie jak Twój 770X, póki mu nie dałem
nowej baterii, z tym że _chyba_ udało mi się go raz czy dwa
zabootować, ale to było tak dawno że nie ręczę. Napisz jakie błędy
wyskakują, jeśli 161 i 163 to jest problem z baterią cmos i
ustawieniem daty. Bateria kosztuje z 10zł, podwoisz wartość laptopa :D

Data: 2020-02-06 20:46:27
Autor: Jacek Maciejewski
IBM Thinkpad 770X
Dnia Thu, 06 Feb 2020 19:28:09 +0100, mordazy@somewherefaraway.com
napisał(a):

[...]

Pierwsza rzecz jaką zrobiłem to wymiana baterii, bo była zupełnie
padnięta. Ale, jak wspomniałem, gdy dostałem się do okienka z
ustawianiem czasu i daty, po ustawieniu nie było ciągu dalszego albo nie
umiałem go wyklikać. Niestety, nie zapamiętałem kodów błędów, choć
prawdopodobnie i te które wymieniłeś były. Ale obecnie lapek jest
rozebrany na kawałki i raczej nie będzie mi się chciało go składać z
powrotem :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-02-07 02:12:59
Autor: Animka
IBM Thinkpad 770X
W dniu 2020-02-06 o 19:28, mordazy@somewherefaraway.com pisze:
[...]

Baterię jakiś rok temu kupiłam w Euro AGD.

--
animka

IBM Thinkpad 770X