ICS na SGS2 - pierwsze wrazenia

Data: 2012-03-13 15:11:00
Autor: Maciek
ICS na SGS2 - pierwsze wrazenia
Uzytkownik "atm" <_@vp.pl> napisal
2. Zaraz po instalacji sprawdzilem kilka pierwszych z brzegu aplikacji,
w tym aparat.

A trzeba bylo zaczac od wipe, byc moze uniknalbys pierwszych rozczarowan...
(W jaki sposób instalowales? KIES czy ODIN?)

4. Po tych pierwszych kwiatkach zdecydowalem sie na wykasowanie wszystkiego i czysty start.

.... O tak jak w p. 4 :)

7. Po przeinstalowaniu wszystkiego uruchomilem skaner antywir (Dr. Web light). Skonczylo sie wyjeciem baterii.

A sam skaner przystosowany do 4.0?

8. Wspomaganie geolokalizacji poprzez uzycie nadajnikow gsm i wifi nadal wioze sie z wyrazeniem zgody na przesyl polozenia do Googla. Szkoda.

A liczyles na co po 1 marca?

Mam nadzieje, ze to wszystkie niespodzianki i dalej bedzie juz tylko lepiej a czesc wymienionych wyzej problemow wystapila tylko raz.
Sam system dziala szybko, zdziwilbym sie jednak gdyby bylo inaczej na
SGS2.

Ja spróbuje na SGS w wolnej chwili.
A Ty spróbuj dorzucic pare slów o telefonie, jakies nowosci? Moze redial jakos latwiej osiagalny, czy cus? ;)

--
M.

Data: 2012-03-13 15:27:21
Autor: atm
On 2012-03-13 15:11, Maciek wrote:
[...]

Instalowalem przez Kiesa. Unikam podmian ROMu czy nawet rootowania jesli nie ma jakiegos waznego powodu (np poprawa dzialania GPS w SGS, alez to byla porazka ;])

4. Po tych pierwszych kwiatkach zdecydowalem sie na wykasowanie
wszystkiego i czysty start.

... O tak jak w p. 4 :)

Tak, tak, wszystko sie zgadza. Liczylem jednak ze jest 21w, wszystko jest plug and play, chmury i tego typu atrakcje...a tu na dziendobry przeinstalowywanie wszystkiego. Nie lubie, nie lubie no ale nie ma to jak czysty start.

7. Po przeinstalowaniu wszystkiego uruchomilem skaner antywir (Dr. Web
light). Skonczylo sie wyjeciem baterii.

A sam skaner przystosowany do 4.0?

Nie ma info, ze nie jest wiec zakladam ze jest.

8. Wspomaganie geolokalizacji poprzez uzycie nadajnikow gsm i wifi
nadal wioze sie z wyrazeniem zgody na przesyl polozenia do Googla.
Szkoda.

A liczyles na co po 1 marca?

Mialem taka nadzieje. Irytujace, ze w ten sposob Google chce robic machniom. W tym miejscu wychodzi jeden z niewielu plusow Symbiana.

[...]

Rediala nie szukalem bo nigdy ta funkcja nie byla mi potrzebna.
Dorzuce jeszcze dwa punkty:

9. Standardowa przegladarka www nadal nie dopasowuje tekstu do ekranu po powiekszeniu/pomniejszeniu. W zasadzie jest to jedyny ficzer, ktory trzyma mnie przy Operze.

10. Procenty nadal nie sa dostepne w podstawowym ukladzie kalkulatora.

Data: 2012-03-14 09:03:34
Autor: Marek
On Tue, 13 Mar 2012 15:27:21 +0100, atm <_@vp.pl> wrote:
9. Standardowa przegladarka www nadal nie dopasowuje tekstu do
ekranu po
powiekszeniu/pomniejszeniu. W zasadzie jest to jedyny ficzer, ktory trzyma mnie przy Operze.

MĂłwisz o sgs2?

--
Marek

Data: 2012-03-14 10:15:42
Autor: atm
On 2012-03-14 09:03, Marek wrote:
[...]

Tak, ale tak bylo tez chyba na Defy.

Data: 2012-03-14 13:24:02
Autor: AL
W dniu 2012-03-13 15:27, atm pisze:

[...]

mogles wcrzucic same aplikacje na backup i przywrocic je.
(uzywam MyBackupPro - backup robisz wybranych aplikacji lub ustawien - do chmury lub na karte).
Nie sciagaja sie na nowo z marketu.

7. Po przeinstalowaniu wszystkiego uruchomilem skaner antywir (Dr. Web
light). Skonczylo sie wyjeciem baterii.

A sam skaner przystosowany do 4.0?

Nie ma info, ze nie jest wiec zakladam ze jest.

zauwazylem, ze jesli jakis program jest dostosowany do ICS, to jest o tym wzmianka w opisie lub ostatnich zmianacg aktualizacyjnych.
To przejscie na kompatybilnosc z ICS wszystkich aplikacji moze troche potrwac (a czesc aplikacji bedzie dzialac pewnie bez zazutu i tu i tu).

[...]

a nie jest tak, ze lokalizacja na podst nadajnikow WiFi jest robiona w ten sposob, ze on wysyla do googla jaki to punkt wifi i zwracane sa jego dane polozenia?

A swoja droga - ciekawe na jakiej dokladnie zasadzie Google wie, jakie jest polozenie danego AP.
W domu w pracy jak lacze - to GoogleMap pokazuje dokladnie w jakim jestem miejscu na mapie (i nawet trafnie :). Miesiac temu wzialem z domu jednego z routera i podlaczylem go na miejscu wypoczynku (Slowacja) i sprawdzilem na GoogleMaps polozenie. Ku mojemu zaskoczeniu GoogleMaps pokazal prawidlowa pozycje (w tym czasie GPS w telefonie byl na 100% wylaczony).  Jest gdzies opis tego mechanizmu zapamietywania przez googla pozycji poszczegolnych AP (WiFi)?
(czy przypadkiem nie jest tak, ze telefon pamieta ostatnia swoja pozycje jaka uzyskal via GPS (poprzez nawigacje np), i nastepnie jakiekolwiek poloczenie z uslugami Googla via WiFi (czyli dany AP) powoduje przyporzadkowanie temu AP danych ost.polozenia telefonu?

9. Standardowa przegladarka www nadal nie dopasowuje tekstu do ekranu po
powiekszeniu/pomniejszeniu. W zasadzie jest to jedyny ficzer, ktory
trzyma mnie przy Operze.

2.3.3 - wbudowana przegladarka w DesireZ dostosowuje - i to dziala b.dobrze przy dowolnym powiekszeniu, pomniejszeniu widoku strony - jak i tapnieciem na dana kolumne tekstu.

10. Procenty nadal nie sa dostepne w podstawowym ukladzie kalkulatora.

uzyj RealCalc (zamiast kalkulatora wbudowanego)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-03-14 14:12:58
Autor: atm
On 2012-03-14 13:24, AL wrote:
[...]

Uzylem do przywrocenia app backup/restore. Niestety po takim przywroceniu aplikacje nie pokazalay sie w Markecie jako zainstalowane, moge wiec przypuszczac ze nie beda updatowane po ukazaniu sie nowszej wersji w Markecie.

[...]

Sprawdzilem drugi raz - ten sam efekt, czyli nieaktywny dotyk. Zainstalowalem avasta, niby ok ale ikonka antywirusa teoretycznie powinna byc widoczna na belce lecz po pewnym czasie ja wcielo. Nie widac tez, zeby avast dzialal jako aplikacja w tle lub serwis...
Ok, avast gdzies tam dziala w tle; podczas uruchamiania ktorejs ze stron pojawila sie na chwile ikonka na belce. W sumie fajnie, ze jest niewidoczny tyle, ze w blad wprowadza opcja "Pokaz ikone powiadomienia: Ikona powiadomienia jest istotna dla bezpieczenstwa urzadzenia" Wczesniej jej nie bylo teraz znow jest. No nic poobserwuje troche zachowanie tego programu.

[...]

Wiesz, zaptaszkowujac to pole pojawia sie info mowiace "Zezwalaj usludze lokalizacyjnej Google na zbieranie anonimowych danych o lokalizacji. Niektore dane moga byc przechowywane na Twoim urzadzeniu. Proces moze przebiegacnawet wowczas, gdy nie sa uruchomione zadne aplikacje". Baaaa, Google poszlo dalej i dodalo nastepne pole tego typu :] "Lokal. i wyszukiwarka Google".

[...]

Mam na mysli pinch to zoom, czyli przyblizenie/oddalenie dwoma palcami.
Sprawdzilem przed chwila jeszcze raz na np applefobia.blox.pl wyswietlajac strone w pelnej wersji (guzik na dole). W androidowej przegladarce nie dziala w Operze formatuje tekst zaleznie od powiekszenia/pomniejszenia.

10. Procenty nadal nie sa dostepne w podstawowym ukladzie kalkulatora.

uzyj RealCalc (zamiast kalkulatora wbudowanego)

:] tak tak, ja uzywam Mobi Calculator Free. Nie wiem tylko w czym im zawadzaly procenty, wczesniej w SGS byly.

Pojawil sie tez w systemie licznik danych, jednak o wiele bardziej podoba mi sie darmowy My Data Manager.

Data: 2012-03-14 15:25:22
Autor: AL
W dniu 2012-03-14 14:12, atm pisze:

[...]

dokladnie to mialem na mysli

[...]

Test funkcji: przyblizenie/oddalenie dwoma palcami
Wlasnie wpisalem w/w strone w przegladarke:
- strona androidowa: dziala poprawnie
- pelna wersja: dziala poprawnie

oczywiscie powyzsze tyczy sie tylko tekstu (nie dotyczy obrazkow :)

[...]

ja tez korzystam z MyDataManager i nie mam do tej aplikacji zadnych uwag - jest OK

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-03-14 15:54:16
Autor: atm
On 2012-03-14 15:25, AL wrote:
[...]

Byc moze HTC cos u Ciebie ulepszyl :]
Wlaczalem/wylaczalem funkcje Automatycznie dopasowuj strony ale to niczego nie zmienia. Poszukam jeszcze info w sieci, byc moze cos dodatkowo trzeba zmienic. Czy u Ciebie dopasowaywanie tekstu dziala na domyslnych ustawianiach przegladarki?

Data: 2012-03-14 19:34:38
Autor: AL
W dniu 2012-03-14 15:54, atm pisze:

[...]

chyba tak - wnioskuje po tym, ze w/w funkcji, o ktorej piszesz nie mam w opcjach przegladarki

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-03-14 21:35:16
Autor: atm

tez tak przypuszczam, w kazdym razie problem jest znany od dluzszego czasu: http://www.google.com/support/forum/p/android/thread?tid=5dd8c3a3254c1bc2&hl=en

Data: 2012-03-15 23:51:13
Autor: kakmar
ICS na SGS2 - pierwsze wrazenia
Dnia 14.03.2012 atm <_@vp.pl> napisaƂ/a:
On 2012-03-14 19:34, AL wrote:
[...]

Ciekawe bo u mnie dziaƂa, na starej Defy z CM.
<http://desmond.imageshack.us/Himg13/scaled.php?server=13&filename=20120316001.jpg&res=medium>

MoĆŒe puknij 2x w ekran palcem po powiększeniu. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-03-16 10:59:47
Autor: atm
On 2012-03-14 19:34, AL wrote:
[...]

Pukalem, choc wg mnie nie powinno tu byc potrzeby pukania, obracania, odstawiania tanca deszczu itp. ;]
W operze dziala to bez zbednych kombinacji, z tego co pamietam Safari tez nie ma z tym problemu.

ICS na SGS2 - pierwsze wrazenia