IDE -> AHCI - problem rozwiazany

Data: 2009-03-31 11:16:08
Autor: Doxent
IDE -> AHCI - problem rozwiazany
Tak więc jeśli ktoś Wam powie że nie da się inaczej niż reinstalując system wysyłajcie do /dev/drzewo.

w XP się nie da, i tak będzie bluescreen po przełączeniu na AHCI. Próbowałem wiele razy i nigdy nie wyszło. Z resztą NTG.

Data: 2009-03-31 11:33:29
Autor: MC

Bo driver, o którym wspominał poprzednik trzeba doinstalować. Nie z XP, tylko z instalki mostka południowego Intela. Ze szczegółami jest to opisane tutaj: http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831

Data: 2009-03-31 11:54:16
Autor: Tomek Głowacki
MC pisze:
[...]

No nie bardzo, HOWTO dotyczy wybitnie kontrolera na ICH9 a nie msahci.sys

Przeczytałeś ten artykuł, na który się powołujesz? :)

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-03-31 12:11:18
Autor: MC
Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w wiadomości news:1238493252.899746bongos2.pseinfo.pl...
MC pisze:
[...]

Nie tylko. Zaleca pewną kolejność działań, która umożliwia przełączenie na AHCI.

Przeczytałeś ten artykuł, na który się powołujesz? :)

A znasz taki termin jak "analogia"?

Data: 2009-03-31 16:12:27
Autor: Tomek Głowacki
MC pisze:

Nie tylko. Zaleca pewną kolejność działań, która umożliwia przełączenie na AHCI.

Przeczytałeś ten artykuł, na który się powołujesz? :)

A znasz taki termin jak "analogia"?

Tak, tyle że tego msahci.sys nie weźmiesz z pakietu instalacyjnego Intela :) A na to się powołałeś ;)

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-03-31 16:27:14
Autor: MC
Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w wiadomości news:1238508743.452419bongos2.pseinfo.pl...
MC pisze:

[...]

Nie pisałem o msahci. Odpowiadałem Doxentowi. U niego też nie ma słowa o msahci. Więc chyba się czepiasz.

Data: 2009-03-31 18:05:56
Autor: ggs
MC wrote:
Ze szczegółami jest
to opisane tutaj: http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831

Straszne kombinacje.

Uaktualniamy w menedzerze urzadzen recznie standardowe drivery Serial ATA z *.infa  (tego od AHCI) ignorujac komunikat ze cos moze nie pasowac.
Zamykamy , wchodzimy w BIOS , zmieniamy na AHCI i po sprawie.

*
Core i7 920,P6T Deluxe, 6GB/1333,SapphHD4850
Xonar D2X, CL-InspireP580 5.1,TV2000XPExp, 20WGX2Pro
3xST3500320NS, GGW-H20L / GSA-H55L, CMPSU-450VX

Data: 2009-03-31 20:21:36
Autor: ggs
ggs wrote:

Uaktualniamy w menedzerze urzadzen recznie standardowe drivery Serial
ATA z *.infa  (tego od AHCI) ignorujac komunikat ze cos moze nie
pasowac. Zamykamy , wchodzimy w BIOS , zmieniamy na AHCI i po sprawie.

Zapomnialem o jednym - PRZED powyzszym -> prawoklik na na obu plikach iaAHCI.inf i iaStor.inf i wybieramy Instaluj. Pozornie nic sie nie dzieje ale to wazne.

*

Data: 2009-03-31 20:55:16
Autor: mu
"ggs" wrote in message news:gqtmvi$ec6$1inews.gazeta.pl...
ggs wrote:

[...]

krolu zloty :) dziala!

mu.

Data: 2009-04-01 13:34:32
Autor: OMSON
ggs pisze:

[...]

A daje sie takie cudo zrobić dla ATI SB600 (pod XP ProSP2)?

Pzdr, OMSON

P.S. MoBo ASRock 4Core1333-FullHD BIOS 1.70

Data: 2009-04-01 18:28:28
Autor: chemik333
OMSON wrote:
A daje sie takie cudo zrobić dla ATI SB600 (pod XP ProSP2)?

Lub moze jakims cudem rowniez ATI SB700?
Bedzie wtedy dzialalo hot-swap sata?

--
chemik333

Data: 2009-04-02 20:47:45
Autor: ggs
chemik333 wrote:
OMSON wrote:
A daje sie takie cudo zrobić dla ATI SB600 (pod XP ProSP2)?

Lub moze jakims cudem rowniez ATI SB700?
Bedzie wtedy dzialalo hot-swap sata?

Hmm , na ATI nie mialem okazji tego testowac.
Sprobowalbym czynic analogicznie jak w Intelu.
Rozpakuj archiwum i podzialaj z plikami ahci8086.inf i ahcix86.inf ale odpowiedzialnosci nie biore :)

*
Core i7 920,P6T Deluxe, 6GB/1333,SapphHD4850
Xonar D2X, CL-InspireP580 5.1,KNC1-DVR, 20WGX2Pro
3xST3500320NS, GGW-H20L / GSA-H55L, CMPSU-450VX

Data: 2009-04-09 11:13:07
Autor: OMSON
OMSON pisze:

A daje sie takie cudo zrobić dla ATI SB600 (pod XP ProSP2)?

Pzdr, OMSON

P.S. MoBo ASRock 4Core1333-FullHD BIOS 1.70

Przy okazji wiosennych porządków w kompie chciałem całkowicie odświeżyć instalacje OS-a i zmienić układ partycji no i ustawiłem tryb AHCI.
Wspominam o tym, gdyż np na kilku płytach Gigabyte'a (P35/45) nie udało mi sie ta operacja pomimo spreparowania odpowiedniej dyskietki z driverami (niby je system przyjmował ale potem krzyczał, że czegoś mu brak podczas instalacji). Tutaj miałem podobne obawy a jakże pozytywnie zostałem zaskoczony. :) Zmiana trybu z IDE na AHCI w BIOSie, zabootowanie z dołączonej płytki producenta i potwierdzenie wykonania dyskietki z driverami, potem elegancko sterownik został pobrany podczas instalacji i komputerek chodzi jak złoto. :) Także MoBo dość fajne za małą kasę (w czym się utwierdzam kolejny raz) :) To tak tytułem refleksji...

A czy komuś udało się to samo na płytach od Gigabyte'a (jestem ciekawy, bo zwykle polecam płyty tego producenta ludziom, którzy zwracają się do mnie z prośbą o pomoc przy składaniu komputera). Zastanawiam się czy przypadkiem czegoś nie robiłem źle (sposób postępowania adekwatny do mojej płyty z tym, że preparowałem dyskietki spod Windows'a)?

Pzdr, OMSON

Data: 2009-04-09 11:21:57
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 09 Apr 2009 11:13:07 +0200, OMSON napisał(a):

...Zastanawiam się czy przypadkiem czegoś nie robiłem źle (sposób postępowania adekwatny do mojej płyty z tym, że preparowałem dyskietki spod Windows'a)?

Pzdr, OMSON

Przypuszczalnie podczas preparowania dyskietki wgrałeś tylko sterowniki
trybu tekstowego a nie dołożyłeś windzianych.

Data: 2009-04-09 12:15:50
Autor: OMSON
Leszek K. pisze:

Przypuszczalnie podczas preparowania dyskietki wgrałeś tylko sterowniki
trybu tekstowego a nie dołożyłeś windzianych.

Postępowałem wg manual'u, trochę to dziwne. :(

Pzdr, OMSON

Data: 2009-04-09 13:17:36
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 09 Apr 2009 12:15:50 +0200, OMSON napisał(a):

Leszek K. pisze:

Przypuszczalnie podczas preparowania dyskietki wgrałeś tylko sterowniki
trybu tekstowego a nie dołożyłeś windzianych.

Postępowałem wg manual'u, trochę to dziwne. :(

Pzdr, OMSON

Prawdziwi mężczyźni manuali nie czytają ;)

Data: 2009-04-09 14:57:38
Autor: OMSON
Leszek K. pisze:
Prawdziwi mężczyźni manuali nie czytają ;)

Ta, ciekawe skąd się potem biorą takie akronimy jak RTFM ;)

Pzdr, OMSON :)

Data: 2009-03-31 19:11:02
Autor: Przemek

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:gqsnsk$ar3$1node2.news.atman.pl...
[...]

Dziala z kazdym , tyle ze w wiekszosci przypadkow jest to tylko sztuka dla sztuki
bo przyrost predkosci jest minimalny.Co innego w sprzecie spier... fabrycznie
czyli w toshibach o ile pamietam serii A300 ktore po wybraniu w biosie trybu ide
 maja tranfer z hdd na "imponujacym" poziomie 10Mb/s a xp uruchamia sie 2 minuty
Support twierdzi ze tak ma byc a jak ktos chce szybciej to poleca viste :)
..Dopiero po podmianie sterownikow i przelaczeniu na ahci sprzet
zaczyna zachowywac sie tak jak mozna oczekiwac od jego parametrow.

Data: 2009-03-31 21:56:01
Autor: Doxent
IDE -> AHCI - problem rozwiazany
czyli w toshibach o ile pamietam serii A300 ktore po wybraniu w biosie trybu ide
maja tranfer z hdd na "imponujacym" poziomie 10Mb/s a xp uruchamia sie 2 minuty

sam przerabiałem ten manewr właśnie z A300 i w starszej wersji biosu transfer w trybie IDE był normalny czyli UDMA. Pewnego dnia przyszedł laptop ze zmienionym biosem na którym XP w trybie IDE chodził tragicznie wolno (tylko tryb PIO). Problem rozwiązałem integrując sterownik AHCI z instalatorem XP (nlite).

Data: 2009-03-31 12:42:31
Autor: Nazgul
IDE -> AHCI - problem rozwiazany
Doxent pisze:
Zresztą NTG.

A to przepraszam, gdzie jest grupa o hardware? I o czym jest ta?
--
"Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

A. de Saint-Exupery

Data: 2009-04-03 14:48:45
Autor: Radosław Sokół
Nazgul pisze:
A to przepraszam, gdzie jest grupa o hardware? I o czym jest ta?

Podany opis jest o *sterowniku*, a nie o sprzęcie. A sterownik
to oprogramowanie. I to w tym przypadku Windows, o którym są
osobne grupy.

Data: 2009-04-03 15:36:31
Autor: OMSON
Radosław Sokół pisze:

Podany opis jest o *sterowniku*, a nie o sprzęcie. A sterownik
to oprogramowanie. I to w tym przypadku Windows, o którym są
osobne grupy.

Ty to jesteś pewnie jak czarnoksiężnik z krainy OZ - wierzę, że potrafisz sprawdzić poprawność działania urządzeń pod OS-em bez ich sterowników... bez BIOSu też pewnie dajesz radę (np na kartce)? ;) :)

Pzdr, OMSON

Data: 2009-04-03 18:38:00
Autor: Radosław Sokół
W dniu 03.04.2009 15:36, OMSON pisze:
Ty to jesteś pewnie jak czarnoksiężnik z krainy OZ - wierzę, że
potrafisz sprawdzić poprawność działania urządzeń pod OS-em bez ich
sterowników... bez BIOSu też pewnie dajesz radę (np na kartce)? ;) :)

Sprawdza się w domu, a nie na grupie. I jeżeli w efekcie
sprawdzenia okazuje się, że problem leży *fizycznie* w
urządzeniu, pisze się na pl.comp.pecet. A jeżeli winne
są sterowniki, to się pisze na grupę systemu operacyjnego.
A gdy nie wiadomo, co jest winne, to się pisze na "grupę
pierwszego kontaktu", czyli również na grupę o systemie
(bo zazwyczaj kłopoty sprawia oprogramowanie, a nie sprzęt).

Data: 2009-04-04 10:34:23
Autor: OMSON
Radosław Sokół napisał(a):

(bo zazwyczaj kłopoty sprawia oprogramowanie, a nie sprzęt).

Aha :)

Pzdr, OMSON

IDE -> AHCI - problem rozwiazany