IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?

Data: 2021-01-05 03:32:34
Autor: kawalerka poznan.winogrady
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
Cześć,
pytanie brzmi: czy teraz jest sens zakładać lokatę w Idea Bank?

Wcześniej nie odważyłabym się w Getin/Idea/Open. Teraz Idea Bank przejęty został przez PeKaO. Na stronie Idea jest wciąż lokata 2,9%.

Założenie:
zakładam lokatę na stronie Idea, na 2,9% (o ile to prawdziwa inf, a nie jakaś pozostałość).
Idea jest teraz PekaO.
Za 3 miesiące wypłacam po zakończeniu - wypłacam z odsetkami 2,9%, z dużego banku Pekao.

Czy coś źle zrobiłam w tym gdybaniu?

W Idei bym się nie odważyła ulokować 10 czy 50 tysięcy, ale w PeKaO już tak.
Majka

Data: 2021-01-05 04:53:26
Autor: witrak()
On Tuesday, January 5, 2021 at 12:32:36 PM UTC+1, kawalerka poznan.winogrady wrote:
[...]

Wszystkie (2) lokaty w Idea: 0.1%

witrak()

Data: 2021-01-05 14:03:01
Autor: Olin
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
Dnia Tue, 5 Jan 2021 04:53:26 -0800 (PST), witrak() napisał(a):

Wszystkie (2) lokaty w Idea: 0.1%

Powiem więcej, choć w zasadzie mniej: 0.01%

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-01-05 13:29:28
Autor: TomN
kawalerka poznan.winogrady w <news:e9be78f5-73c8-48f8-9c02-b659150fb323ngooglegroups.com>:

Założenie:
zakładam lokatę na stronie Idea, na 2,9% (o ile to prawdziwa inf, a nie jakaś pozostałość).

I cały misterny plan wPISdu...

--
'Tom N'

Data: 2021-01-05 16:54:14
Autor: Alf/red/
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
W dniu 05.01.2021 o 12:32, kawalerka poznan.winogrady pisze:
przez PeKaO.
Idea jest teraz PekaO.
z dużego banku Pekao.

Wydajemisię, że pisownia "PeKaO" istniała przez chwilę na początku lat dwutysięcznych. Około 2005 zostałem lekko upomniany (to taki eufemizm) przez ich pracownika, z którymi mieliśmy kontakty biznesowe, żeby już tak nie pisać.
https://media.pekao.com.pl/ -> wyłącznie pisownia "Pekao".

--
Alf/red/

Data: 2021-01-05 19:11:44
Autor: Grzexs
[...]

Oj tam, ważne, żeby było wiadomo, o co chodzi. ,,Pekao", ,,PeKaO", ,,Żubr" - wiadomo, ,,PKO BP", ,,PKO BP SA" - też nie budzi wątpliwości, nawet samo ,,PKO" w piśmie - też nie powinno być mylące. Ale ,,PKO SA" to już kontrowersyjne.

A ,,PeKaO" wywodzi się od historycznej nazwy ,,Polska Kasa Opieki", w sumie dość myląca nazwa jak na instytucję stworzoną do wysysania dolarów z polonii.
--
Grzexs

Data: 2021-01-05 20:12:19
Autor: Michal Jankowski
W dniu 05.01.2021 o 19:11, Grzexs pisze:
[...]

Żeby było śmieszniej, na "bonach pekao" z czasów PRL bank "Polska Kasa Opieki S.A." miał logo "Pekao" (przez duże P z globusem), ale skrót "PKO S.A.".

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8c/Bon_towarowy_PeKaO_-_1_cent.jpg/640px-Bon_towarowy_PeKaO_-_1_cent.jpg?uselang=pl

   MJ

Data: 2021-01-07 18:06:48
Autor: J.F.
Dnia Tue, 5 Jan 2021 20:12:19 +0100, Michal Jankowski napisał(a):
[...]

i male k
S.A.".

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8c/Bon_towarowy_PeKaO_-_1_cent.jpg/640px-Bon_towarowy_PeKaO_-_1_cent.jpg?uselang=pl

Ciekawe ... istotnie PKO S.A. ...
-"pekao" oficjanie nie istnialo, pelna nazwe podali, skrot mogl byc
tylko jeden. Choc to "Pekao" bylo powszechnie znane, w tym na
zachodzie.

-konkurencyjne PKO nie bylo jeszcze bankiem, a moze nie S.A.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Powszechna_Kasa_Oszcz%C4%99dno%C5%9Bci_Bank_Polski

bankiem niby byla, choc od 1975 - NBP ...

J.

Data: 2021-01-10 00:10:06
Autor: Grzexs
[...]

Pamiętam, jak w miejscu na nazwę banku w papierowych dokumentach pisało się ,,NBP I O. PKO Gdańsk".

--
Grzexs

Data: 2021-01-10 21:05:42
Autor: ąćęłńóśźż
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
Ciekawe, czy to nie była pomyłka typografa.
Ja zawsze pamiętałem PeKaO (to od bonów, sklepów i dolarów) oraz PKO (to od książeczek).

-- -- -
istotnie PKO S.A.

Data: 2021-01-11 11:29:32
Autor: witrak()
On Monday, January 11, 2021 at 12:18:48 PM UTC+1, J.F. wrote:
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ffb5e16$0$31286$6578...@news.neostrada.pl...
>Ciekawe, czy to nie była pomyłka typografa. >Ja zawsze pamiętałem PeKaO (to od bonów, sklepów i dolarów) oraz PKO >(to od książeczek). -- -- - > istotnie PKO S.A.
Tak "od zawsze" to byla "Pocztowa Kasa Oszczednosciowa" i "Polska Kasa Opieki".

E tam... Powszechna Kasa Oszczędności  (PKO) i Polska Kasa Opieki (PeKaO SA).

O ile pamiętam, to najpierw było PKO (co do formy prawnej się nie wypowiadam, ale było to na pewno przedsiębiorstwo państwowe, a potem wyodrębniono (po cichu) PeKaO SA, które zajmowało się w zasadzie wyłacznie dewizami (którymi PKO nie zajmowało się w ogóle). Tak przynajmniej wyglądało to od strony "ludu pracującego miast i wsi". Pierwsze konto oszczędnościowo-rozliczeniowe miałem w 1974 - dokładnie w tym roku, kiedy się pojawiło (książeczkę czekową również od razu). Ale to już od dawna było PKO (po oddzieleniu PeKao).

witrak()

Data: 2021-01-12 01:55:59
Autor: Dawid Rutkowski
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
poniedziałek, 11 stycznia 2021 o 20:29:33 UTC+1 witrak() napisał(a):
On Monday, January 11, 2021 at 12:18:48 PM UTC+1, J.F. wrote: > >Ciekawe, czy to nie była pomyłka typografa. > >Ja zawsze pamiętałem PeKaO (to od bonów, sklepów i dolarów) oraz PKO > >(to od książeczek). > -- -- - > > istotnie PKO S.A. > Tak "od zawsze" to byla "Pocztowa Kasa Oszczednosciowa" i "Polska Kasa > Opieki".
[...]

Historia PKO (i to naprawdę na początku była Pocztowa Kasa Oszczędności) i Pekao sięga nieco wcześniej niż historia "ludu pracującego miast i wsi" - wręcz początków II RP.
Nie ma się co powtarzać - w wiki jest historia bankowości w PL.
Najciekawsze jest to, że w PRL - no niech będzie, że od 1975 - były tylko 3 banki - NBP (w którym było też PKO), Pekao i Bank Handlowy (hmm, choć na pewno były jeszcze spółdzielcze - ale może i one były jakoś niesamodzielne). A Pekao SA pozostało chyba jedną jedyną spółką akcyjną w całym PRL.

Data: 2021-01-12 11:47:13
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ba004c31-f470-488c-87f6-5e0e0b3a4886n@googlegroups.com...
[...]

Bo po co wiecej ? :-)

- NBP (w którym było też PKO), Pekao i Bank Handlowy (hmm, choć na pewno były jeszcze spółdzielcze - ale może i one były jakoś niesamodzielne).
A Pekao SA pozostało chyba jedną jedyną spółką akcyjną w całym PRL.

Formalnie to chyba nie calkiem - bo socjalistyczna wladza niczym pis szla na rympał, i starych spolek nie rozwiazala.
Wladzy to nie przeszkadzalo, ale po 45 latach ... co poniektorzy zaczeli reaktywowac.

Tak czy inaczej - panstwowe przedsiebiorstwo powolywalo sie decyzja odpowiednich wladz i nie bylo zadna spółką, prywatne ... z braku gieldy akcyjne mialy malo sensu, wystarczyly z o.o., ktore zreszta tez byly niepopularne ... i nie wiem - utworzyc prywatna spolke zoo sie chyba dalo, ale czy jakos rozwinac dzialalnosc ?
Bo socjalizm byl prosty - panstwowa wlasnosc srodkow produkcji, nie prywatna.

Wladza za to pochwalala male spółdzielnie - choc cos mi chodzi po glowie, ze pochwalala male rolnicze, jako wstep do kolektywizacji, a reszta ... tez panstwowe byly.

J.

Data: 2021-01-12 20:35:44
Autor: ąćęłńóśźż
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
Nie zapomnij o SKO ;-)

Data: 2021-01-13 15:14:01
Autor: Krzysztof Halasa
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

A Pekao SA pozostało chyba jedną jedyną spółką
akcyjną w całym PRL.

Mam delikatne wrażenie, że w PRL BH także był SA, i to chyba była nawet
ważniejsza SA niż w przypadku Pekao.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-01-13 07:16:35
Autor: Dawid Rutkowski
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
środa, 13 stycznia 2021 o 15:14:04 UTC+1 Krzysztof Halasa napisał(a):
Dawid Rutkowski writes: > A Pekao SA pozostało chyba jedną jedyną spółką > akcyjną w całym PRL.
Mam delikatne wrażenie, że w PRL BH także był SA, i to chyba była nawet ważniejsza SA niż w przypadku Pekao.

A dlaczego ważniejsza?
Wg wiki masz rację - piszą, że BH też był SA.
Więc przesadziłem - widać nie tylko pekao nie był jedyną SA, ale nawet nie był jedynym bankiem prowadzonym jako SA (dwa to krok dalej, potem jest już tylko "wiele" - trzecim bankiem był NBP - i jeszcze tylko spółdzielnie, choć jeszcze się zaraz okaże, że był też np. BGŻ) - więc pewnie jeszcze jakieś inne SA (nie-banki) też były, tylko pytanie, czy żyły.

Data: 2021-01-13 17:17:12
Autor: ąćęłńóśźż
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
"Warta"?

-- -- -
inne SA (nie-banki) też były

Data: 2021-01-13 18:36:07
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Bo państwowe rozliczenia z zagranicą przez nich przechodziły.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-01-12 11:54:37
Autor: J.F.
Użytkownik "witrak()"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e5140134-7d55-4c9b-a2ae-8ca2d51cf215n@googlegroups.com...
> [...]

Tak przynajmniej wyglądało to od strony "ludu pracującego miast i wsi".

"Dnia 7 lutego 1919, dekretem naczelnika państwa Józefa Piłsudskiego, utworzona została Pocztowa Kasa Oszczędności. Jej pierwszym dyrektorem został mianowany 28 grudnia 1919 Hubert Linde. Przez wiele lat w okresie II Rzeczypospolitej prezesem PKO był Henryk Gruber. Z czasem utworzono centralę banku w Warszawie z siedzibą przy ul. Świętokrzyskiej 31/33 oraz pierwsze oddziały lokalne: w Krakowie, Lwowie, Łodzi, Poznaniu i Katowicach.
Pierwszym celem PKO stało się wprowadzenie do obiegu polskiego złotego zamiast marki polskiej (jako pochodnej marki niemieckiej). Od 1920 bank posiadał osobowość prawną, jako instytucja państwowa.

Podczas okupacji niemieckiej ziem polskich, w czasie II wojny światowej kasa funkcjonowała pod zarządem niemieckim. W 1945 działalność kasy została wznowiona.

Dekretem Rady Ministrów z dnia 25 października 1948 r. o reformie bankowej (Dz.U. z 1948 r. nr 52, poz. 412) zlikwidowano dotychczasową Pocztową Kasę Oszczędności, a jednocześnie powołano do życia nowy bank państwowy - Powszechną Kasę Oszczędności[7].
Na podstawie powyższego dekretu Minister Skarbu w dniu 19 grudnia 1949 r. wydał dwa rozporządzenia związane z utworzeniem Powszechnej Kasy Oszczędności: rozporządzenie w sprawie rozpoczęcia działalności Powszechnej Kasy Oszczędności[8], oraz rozporządzenie w sprawie przekazania Powszechnej Kasie Oszczędności przez Pocztową Kasę Oszczędności agend oraz aktywów i pasywów objętych rachunkiem polskim oraz postawienia Pocztowej Kasy Oszczędności w stan likwidacji[9][7]. "

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bank_Polska_Kasa_Opieki
"W 1929 roku ówczesny Prezes Pocztowej Kasy Oszczędności, Henryk Gruber zwrócił uwagę na fakt, że istnieje zapotrzebowanie na bank, który będzie w stanie świadczyć usługi finansowe dla ośmiu milionów Polaków żyjących poza granicami kraju. Wychodząc z tych założeń 17 marca 1929 roku Ministerstwo Skarbu powołało Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna. 29 października tego samego roku Sąd Okręgowy w Warszawie dokonał wpisu Banku Polska Kasa Opieki SA do rejestru handlowego.
Akcjonariuszami spółki zostały: Pocztowa Kasa Oszczędności, Bank Gospodarstwa Krajowego i Państwowy Bank Rolny. "

Po roku 1945 bank zajął się obsługą międzynarodowych operacji finansowych prowadzonych przez władze Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
Z jego pomocą Polacy na emigracji mogli wspierać swoje rodziny za żelazną kurtyną.
W drugiej połowie lat 50. funkcję Dyrektora Banku Pekao S.A. obejmuje Zbigniew Masłowski, w wyniku jego działań w roku 1968, Minister Finansów zezwolił na zakładanie w Banku Pekao rachunków ,,dewizowych" dla osób fizycznych pracujących za granicą, m.in. w Stanach Zjednoczonych. Monopol na ich prowadzenie Pekao utracił dopiero w 1989 r. "

Wiec historia jest nieco dluzsza niz lud pracujacy miast i wsi, choc i tego przed 1939 nie brakowalo :-)

J.

Data: 2021-01-12 20:39:57
Autor: ąćęłńóśźż
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
Monopolu nie było, gdyż osoby fizyczne pracujące za granicą (przykładowo na kontraktach Polservice w latach 70-tych i 80-tych) mogły otwierać rachunki w Banku Handlowym.

-- -- -

Data: 2021-03-08 01:29:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?

"J.F." 5ffd7fee$0$520$65785112@news.neostrada.pl

Akcjonariuszami spółki zostały: Pocztowa Kasa Oszczędności,
Bank Gospodarstwa Krajowego i Państwowy Bank Rolny. "

Ale ;) to chyba nie był ten Zbożowy, którego prezesem był Nikodem Dyzma?...

Po roku 1945 bank zajął się obsługą międzynarodowych operacji
finansowych prowadzonych przez władze Polskiej Rzeczypospolitej
Ludowej.

PRL powstała po roku 1945 -- wiele lat po...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polska_Rzeczpospolita_Ludowa

Z jego pomocą Polacy na emigracji mogli wspierać swoje rodziny za żelazną kurtyną.

Mnie tak wspierano, ale niewiele z tego pamiętam.
Pamiętam dwa wysokie budynki na ówczesnej I Maja:
    https://www.google.pl/maps/@53.1365169,23.1521275,3a,60y,72.32h,98.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPv2bdenRL7ecCSXkiKSwMw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl&authuser=0
i tułaczkę do tego miejsca... Nie wiem, kto mi te
pieniądze słał, nie wiem skąd słał i nie wiem ile słał...
[wiem, że nie ja te pieniądze zbierałem, więc ucieszyłem się,
gdy pewnego dnia dostałem ogromną paczkę z USA -- zawartość
paczki tak sobie odpowiadała moim rodzicom... paczkę tę
przysłała (mnie i mojej siostrze) jakaś kobieta -- nie mam
pojęcia, kim była, ale trochę ją pamiętam, bo gościła w Polsce
kilka dni... paczkę otrzymałem jako już dorosłe (dziesięcioletnie?)
dziecko, konto w PeKaO otworzono mi, gdy byłym parolatkiem...
co jakiś czas proszę Boga o opiekę nad tą kobietą, ale jakoś
chyba ani razu nie błogosławiłem osobie, która słała mi forsę...]

Białkomaty w PeKaO zapamiętałem jako bardzo nieprzyjemne...

Nie wiem, czy już chodziłem o własnych siłach, ale jeśli
nawet -- niewielką była korzyść z tej mojej ,,samodzielności'',
więc matka raczej ;) niosła mnie wtedy na rękach...

[...]

Na początku lat 90 miałem już konto dolarowe w PKO bp -- kupiłem pod
bankiem dolary, ale nie znałem się na makulaturze, więc sprzedawca
zlecił otwarcie mego rachunku, wpłacił na ten rachunek dolce i wziął
ode mnie złotówki...

Wiec historia jest nieco dluzsza niz lud pracujacy miast i wsi,
choc i tego przed 1939 nie brakowalo :-)

Znacznie dłuższa. Czytałem, że celowo dano nazwę, której
skrót kojarzono z czymś miłym/znanym/lubianym, czyli z PKO.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-01-11 12:18:47
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ffb5e16$0$31286$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Hm, ciekawe, czy zbieznosc skrotow zamierzona.

Tak czy inaczej - masz czarno na zoltym, ze Pekao okreslalo sie tez jako PKO S.A.

J.

Data: 2021-01-10 03:20:28
Autor: Akarm
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
W dniu 07.01.2021 o 18:06, J.F. pisze:

Ciekawe ... istotnie PKO S.A. ...

A co w tym ciekawego?
Ja "od zawsze" znałem i rozróżniałem PKO BP oraz PKO SA.
Dopiero niedawno ze zdumieniem zobaczyłem nazwę PKO SA pisaną tak, jak słyszy się odwieczny skrót nazwy tego banku - czyli PeKaO.

--
-
           Akarm

Data: 2021-01-11 12:31:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ffa646f$0$536$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 07.01.2021 o 18:06, J.F. pisze:
Ciekawe ... istotnie PKO S.A. ...

A co w tym ciekawego?
Ja "od zawsze" znałem i rozróżniałem PKO BP oraz PKO SA.

"od zawsze" to bylo "PKO", potem sie jakos pojawilo "Bank Panstwowy", potem "Bank Polski", no a skoro bank, to tez S.A.

Dopiero niedawno ze zdumieniem zobaczyłem nazwę PKO SA pisaną tak, jak słyszy się odwieczny skrót nazwy tego banku - czyli PeKaO.

Ale to akurat tez jest "od zawsze", choc przed wojna chyba uzywano PKO.

od 1957 ?
https://www.pekao.com.pl/o-banku/historia-logo.html

J.

Data: 2021-01-10 14:12:58
Autor: Alf/red/
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
W dniu 05.01.2021 o 19:11, Grzexs pisze:
Oj tam, ważne, żeby było wiadomo, o co chodzi.

Warzne rzeby byuo wjadomo o co cho.
Ja wiem, skąd się wywodzi pisownia "PeKaO", ale chodzi o to, że oni już tak nie chcą stosować. Pewnie po to, żeby się bardziej odróżnić od PKO.
Na BNP wciąż mówicie BGŻ?
Na rok 2021 mówicie "dwutysięczny dwudziesty pierwszy"?
Kierujecie samochodami według przepisów z momentu uzyskania praw jazdy?

--
Alf/red/

Data: 2021-01-10 14:50:46
Autor: Michal Jankowski
W dniu 10.01.2021 o 14:12, Alf/red/ pisze:

Ja wiem, skąd się wywodzi pisownia "PeKaO",

Skąd?

   MJ

Data: 2021-01-10 21:09:17
Autor: ąćęłńóśźż
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
PKO = skrót od "penis knockout".
Czyli amerykański marketing ;-)
https://acronyms.thefreedictionary.com/PKO

-- -- -
Skąd?

Data: 2021-01-10 21:48:12
Autor: Alf/red/
W dniu 10.01.2021 o 14:50, Michal Jankowski pisze:
W dniu 10.01.2021 o 14:12, Alf/red/ pisze:
Ja wiem, skąd się wywodzi pisownia "PeKaO",

Skąd?

Z Twojego bonu towarowego.

--
Alf/red/

Data: 2021-01-11 00:48:17
Autor: Michal Jankowski
W dniu 10.01.2021 o 21:48, Alf/red/ pisze:
W dniu 10.01.2021 o 14:50, Michal Jankowski pisze:
W dniu 10.01.2021 o 14:12, Alf/red/ pisze:
Ja wiem, skąd się wywodzi pisownia "PeKaO",

Skąd?

Z Twojego bonu towarowego.

Tam jest Pekao.

Kreska od 'k' (małego!) jest jednocześnie osią tego globusa. Bardzo ładne logo, ale 'k' (i 'o') było w nim małe.

  MJ

Data: 2021-01-11 12:22:17
Autor: J.F.
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rteugq$133b$1@gioia.aioe.org...
[...]

Ale dyskusja jest PeKaO czy "Pekao" :-)

Na BNP wciąż mówicie BGŻ?

A jak sie zrepolonizuje ?

Poza tym ja tam z przyzwyczajenia mowie czasem BZ :-)

Na rok 2021 mówicie "dwutysięczny dwudziesty pierwszy"?

Hi, na prywatny uzytek funduje sobie problem roku 2100 :-)
No ale ja nie dozyje :-)

Kierujecie samochodami według przepisów z momentu uzyskania praw jazdy?

No, czesto ludzie nie wiedza, ze sa jakies zmiany ...

J.

Data: 2021-03-08 01:17:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?

"Alf/red/" rteugq$133b$1@gioia.aioe.org

Na BNP wciąż mówicie BGŻ?

BGŻ pamiętam dobrze ;) jak sen po przebudzeniu... ;)
ISP, wielkie budynki, białkomaty spotkane na jakiejś
wystawie, które namówiły mnie do otwarcia rachunku
(wówczas bez wisienek i orzeszków) i wreszcie Baśka
odrzucająca orzechy... Stówa umknęła mi przez moją
nieuwagę, ale ileż miesięcy umknęło z mej niewiedzy...

Dziś tylko nieliczni dają żarło -- Millennium i BNP właśnie...
Inna sprawa, że już tylko nieliczni pozostali z dawnego grona:
Polbank, Meritum, Eurobank, BGŻ, Sygma, Raiffeisen, Zachodni,
Wschodni, Kredytowy, Wielkopolski, Łódzki Rozwoju,
Inwestycyjny, Dominet...

Pamiętam też inne banki, których nazw -- nie pamiętam...

BRE występował co najmniej pod trzema nazwami naraz:
BRE, mBank i Multi...

Któż zapomni Millennijne Szarytki?!
Kompletnie za freeko po 50 pln na Szarytkę miesięcznie...
Wystarczyła jedna wizyta w Białej, by zgarnąć...
Brałem 2 hpln w kasie przy okazji kupowania czegokolwiek
i od razu mogłem makulatury pozbyć się we wpłatomacie mBanku...

Dziś nawet %% niemal nie ma... Chlip, chlip...

Na szczęście upadła Idea -- w wózkach sklepowych bez
trudu znów można znaleźć drobniaki... Zwykle 2 pln...
Widocznie nie zbierają już ani na Ideę, ani na komplet...

Drukarki drogie, papier drogi, komputery drogie...
Nic dziwnego -- Glapiński drukuje tarczowe pieniądze... ;)

Na rok 2021 mówicie "dwutysięczny dwudziesty pierwszy"?

Dwa tysiące dwudziesty pierwszy...

Kierujecie samochodami według przepisów z momentu uzyskania praw jazdy?

Wówczas był podatek drogowy a używane samochody sprowadzane
z zagranicy obłożone były makabrycznymi opłatami granicznymi...

Niedawno zaparkowałem na parkingu Carrefoura tuż obok wózka
z dwuzłotówką -- gdy odprowadzałem ów wózek do wózkarni,
spotkałem następny wózek -- niestety tylko ze złotówką...
Obszedłem pół parkingu w poszukiwaniu kolejnych łupów, ale
kolejnego wózka z monetą już nie znalazłem... Chlip, chlip...
Nie znalazłem na tym parkingu -- na parkingu pobliskiego
Lidla czekała na mnie kolejna dwuzłotówka...

Rzadko wyskakuję na zakupy, ale gdy już wyskoczę -- zwykle coś znajdę...
[jak to dobrze, że Idealistyczny Czarneckiego już upadł...]
Wkrótce lato (na razie spadł śnieg) więc będę mógł objeżdżać
sklepy rowerem -- za freeko...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-01-07 16:19:16
Autor: J.F.
IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
Dnia Tue, 5 Jan 2021 03:32:34 -0800 (PST), kawalerka poznan.winogrady
napisał(a):
pytanie brzmi: czy teraz jest sens zakładać lokatę w Idea Bank?
Wcześniej nie odważyłabym się w Getin/Idea/Open. Teraz Idea Bank przejęty został przez PeKaO. Na stronie Idea jest wciąż lokata 2,9%.

Wczesniej tez mialy gwarancje BFG.

[...]

Pekao widac tez na to wpadl, bo dzis juz nie ma takich ofert.
Tzn w serwisie nie ma, na stronie glownej banku ... tez juz nie ma,
moze google znajdzie stara strone ofert ... ciekawe co bedzie, jak
zadziala ...
 Ostala ci sie lokata powitalna ...

J.

IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?