IDIOCI NA DROGACH

Data: 2009-06-09 07:59:26
Autor: Icek
IDIOCI NA DROGACH
Dzisiaj po raz kolejny jakiś kretyn spowodował bardzo niebezpieczną
sytuację na drodze, zaczął wyprzedzać cały korowód samochodów, aby pod
sam koniec iść na prawie pewne zderzenie czołowe z Tirem. Działo się
to koło mnie więc zjechałem na pobocze aby ten kretyn mógł uniknąć
zderzenia. Jego nie byłoby mi szkoda, kierowcy tira z pewnością też
nic by się nie stało, bałem się tylko że w przypadku kraksy samochód
prowadzony przez tego psychopatę może się odbić i uderzyć we mnie.

Pytanie do ludzi znających prawo: czy gdybym umieścił w swoim
samochodzie kamerę (tudzież aparat cyfrowy z funkcją nagrywania
filmów), i nagrał tego typu zdarzenie po czym udostępnił je
najbliższej komendzie policji, mógłbym wskórać że taki imbecyl
poniesie odpowiednią karę?

==================================

wez pod uwage, ze wyobrazenie o sytuacji niebezpiecznej jest wzgledne. Moze
tobie wydawalo sie, ze on jest blisko i nie da rady a tak naprawde bylo duzo
miejsca.

Pare razy w zyciu zdarzylo mi sie wyprzedzac i pare razy tez zdarzylo sie,
ze kierowca z naprzeciwka mrugal a daloby sie wyprzedzic jeszcze 2
samochody. To naprawde zalezy od mozliwosci postrzegania i
umiejetnosci/doswiadczenia za kolkiem.

Do tego dodaj, ze jak sie wyprzedza kawalkade samochodow to czasami
wyprzedzajacy zaklada, ze schowa sie za ktoryms autem a dopiero jakis idiota
przyspiesza i blokuje takiemu wjazd. Czy w takim przypadku nie jest winny
ten wyprzedzany, ktory przyspiesza ??

Subiektywne jest tez odczucie pobocza. Jest wiele drog takich na ktorych
regularnie jedzie sie poboczem. Z zielonej w strone lubina, z gorzowa w
strone zielonej. Pobocze jest bardzo szerokie, pas tez i regularnie ktos
jedzie "na trzeciego" i w mojej ocenie nie podowuje to zadnych nastepstw
niebezpiecznych. Nawet ni4e jazda poboczem a jechanie po linii pobocza.

Wielu kierowcow jezdzi przy osi jezdni i to oni powoduje niebezpieczne
sytuacje.

W kolejnym poscie piszesz, ze idiota pedzil ze 120km/h. Jakie bylo
ograniczenie ? Jak szybo jechal korowod ?Widocznosc? Ile bylo tych
samochodow w tym korowodzie?

Icek

Data: 2009-06-08 23:23:07
Autor: oom.honing.ltd
IDIOCI NA DROGACH
On 9 Cze, 07:59, "Icek" <i...@do.pl> wrote:

wez pod uwage, ze wyobrazenie o sytuacji niebezpiecznej jest wzgledne. Moze
tobie wydawalo sie, ze on jest blisko i nie da rady a tak naprawde bylo duzo
miejsca.

<ciach>

No i właśnie dlatego ten filmik. Zeznania mogą być bardzo subiektywne,
wiadomo że czasami przy manewrze wyprzedzania trzeba jechać znacznie
szybciej niż nakazuje ograniczenie. Inna sprawa że mnie uczyli, aby
takie manewry wykonywać gdy są ku temu warunki, ten typ miał do wyboru
albo czołówkę z tirem, albo czołówkę z wysepką i znakiem ze strzałką,
albo zderzenie boczne ze mną, co trudno uznać za takowe.

Szukam raczej prostej, anonimowej recepty: jest poważne wykroczenie,
jest nagranie, widać winnego - koniec kropka.

PS. Na marginesie - to że ty czujesz się pewnie wymijając na siódmego,
nie znaczy że tak samo będzie to postrzegała 50letnia kadrowa
wracająca do dzieci po pracy. Takie zachowanie to kompletny brak
empatii i wyobraźni, tępiłbym bez mrugnięcia okiem

Data: 2009-06-09 08:27:33
Autor: Icek
IDIOCI NA DROGACH
[...]

=========================

nie na "sidmego" tylko "na trzeciego" i gdy sa do tego warunki to nalezy tak
robic. Zakladam, ze nie jestes kapelusznikiem co jedzie przy osi jezdni bo
takich tez nalezy tepic wszystkimi mozliwymi sposobami

Tak samo jak tych jadacych 70km/h gdy sa warunki i ograniczenia na 90km/h.

A jak znajdziesz techniczny sposob nagrywania to daj cynk bo tez chce ;)

Icek

Data: 2009-06-08 23:44:00
Autor: oom.honing.ltd
IDIOCI NA DROGACH

========================>
[...]

Gdy są warunki to możesz nawet latać. Tylko że znowu - wg ciebie
warunki mogą być, bo przecież ten z naprzeciwka ma miejsce na poboczu
więc może Ci się usunąć, prawda?

Dywagacje na temat hipotetycznych sytuacji są zbędne, nie szukam
odpowiedzi na konkretną sytuację, bo z nią sobie radzę gwałtownie
hamując i zjeżdżając na pobocze, mimo że takiego obowiązku nie mam,
mogłem w tym czasie kichnąć i nic bym nie zauważył. Mam prawo kichać?

Szukam sposobu uniwersalnego, coś jak tabletka która spala tłuszcz,
powiększa penisa i przywraca słuch. I jak go znajdę, na pewno się
podzielę :)

Data: 2009-06-09 09:20:53
Autor: LA
IDIOCI NA DROGACH

Szukam sposobu uniwersalnego, coś jak tabletka która spala tłuszcz,
powiększa penisa i przywraca słuch. I jak go znajdę, na pewno się
podzielę :)

Videorejestrator. Misiaki go używają i się sprawdza

Data: 2009-06-09 09:45:27
Autor: LA
IDIOCI NA DROGACH

Videorejestrator. Misiaki go używają i się sprawdza http://www.zurad.com.pl/tnukepl/modules.php?name=Videorej

Data: 2009-06-09 11:11:38
Autor: Icek
IDIOCI NA DROGACH
> [...]
> podzielę :)
>
> Videorejestrator. Misiaki go używają i się sprawdza

a cena ?

Icek

Data: 2009-06-09 15:46:23
Autor: LA
IDIOCI NA DROGACH

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h0l8n8$2r6$1node2.news.atman.pl...
> [...]
> podzielę :)
>
> Videorejestrator. Misiaki go używają i się sprawdza

policję na to stać więc chyba przystępna

Data: 2009-06-10 14:57:10
Autor: Gotfryd Smolik news
IDIOCI NA DROGACH
On Mon, 8 Jun 2009, oom.honing.ltd@googlemail.com wrote:

Gdy są warunki to możesz nawet latać. Tylko że znowu - wg ciebie
warunki mogą być, bo przecież ten z naprzeciwka ma miejsce na poboczu
więc może Ci się usunąć, prawda?

  Z prawem to nie jest zgodne, więc "nie ma warunków".
  Nie można *żądać*, aby ktoś potem miał się włączać do ruchu (wjeżdżając
z powrotem pobocza), nawet jeśli miejscami jest taka "praktyka".
  Doskonale rozumiem że przedstawiasz rolę oponenta :) ("wg ciebie"),
ale skoro tu mowa o prawie...

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-12 09:58:56
Autor: Jan Srzednicki
IDIOCI NA DROGACH
On 2009-06-09, oom.honing.ltd@googlemail.com wrote:
[...]

Tym bardziej, że pobocze może być zajęte przez coś, czego wyprzedzający
"na pałę" nie dostrzegł - rowerzysta, pieszy, awaria samochodu, konar
drzewa, podmyty asfalt.. Zmuszanie jadących z naprzeciwka do usuwania
się na pobocze jest skrajnie niebezpieczne.

Ale tak, to na pewno będzie wina kapelusznika, który nie chciał zjechać
z jezdni..

Data: 2009-06-10 14:52:54
Autor: Gotfryd Smolik news
IDIOCI NA DROGACH
On Mon, 8 Jun 2009, oom.honing.ltd@googlemail.com wrote:

No i właśnie dlatego ten filmik. Zeznania mogą być bardzo subiektywne,

  A to zgoda.

wiadomo że czasami przy manewrze wyprzedzania trzeba jechać znacznie
szybciej niż nakazuje ograniczenie. Inna sprawa że mnie uczyli, aby
takie manewry wykonywać gdy są ku temu warunki

  Ano właśnie tu poruszasz sprawę owego "wiadomo" - skoro przy
manewrze powoduje się zagrozenie, wskutek którego "trzeba jechać
znacznie szybciej", to owa operacja jest karalna.
  Nie za przekroczenie prędkości - za spowodowanie sytuacji w której
trzeba było ją przekroczyć :>
  No chyba że nie trzeba było (wtedy to karalne jest przekroczenie :P)

  Umówmy się że wszystkie argumenty przeciw powyższemu rozumiem, ale
dura lex... (i z tego powodu byłbym za złagodzeniem paru przepisów,
poprzez dopuszczenie konkretnych wyjątków - akurat poza sprawą
prędkości, ale w sprawie wyprzedzania).

Szukam raczej prostej, anonimowej recepty: jest poważne wykroczenie,
jest nagranie, widać winnego - koniec kropka.

  Anonimowej IMVHO nie ma.
  Ale "mocne dowody" dają sporo szans na brak uciążliwości roli
świadka :D

pzdr, Gotfryd

IDIOCI NA DROGACH