IFR

Data: 2016-01-02 19:11:30
Autor: TJ_Blues
IFR
I Follow River :-)

https://www.youtube.com/watch?v=AIQu5oWIKXo

No dobra, to nie ja ale filmik jest przekozak :-)

Data: 2016-01-03 09:44:18
Autor: twistedme
IFR
W dniu 2016-01-03 o 04:11, TJ_Blues pisze:
I Follow River :-)

https://www.youtube.com/watch?v=AIQu5oWIKXo

No dobra, to nie ja ale filmik jest przekozak :-)

Obejrzałem i potem mi się włączyło to:

https://www.youtube.com/watch?v=lHR6bpupwJk

niezły czad, tym to można by nawet latać po zakupy i na parkingu przed tesco lądować :)

Data: 2016-01-03 04:21:17
Autor: TJ_Blues
IFR
On Sunday, January 3, 2016 at 3:44:17 AM UTC-5, twistedme wrote:
> [...]

https://www.youtube.com/watch?v=lHR6bpupwJk

niezły czad, tym to można by nawet latać po zakupy i na parkingu przed tesco lądować :)

Faktycznie dziwny i piekny potworek:-) Inny swirus, ktorego kiedys juz "podgladalem" z recznie klepanym aparatem
latajacym to https://www.youtube.com/watch?v=0zDo7hkmCNY

cheers

Data: 2016-01-03 13:33:00
Autor: Jarosław Sokołowski
IFR
Pan TJ_Blues napisał:

https://www.youtube.com/watch?v=lHR6bpupwJk

niezły czad, tym to można by nawet latać po zakupy
i na parkingu przed tesco lądować :)

Faktycznie dziwny i piekny potworek:-)

Pomysł z dwoma silnikami i dwoma śmigłami, jedno z przodu,
drugie z tyłu, jest szerzej znany i opisany, czy to nowatorskie
rozwiązanie? Bo chyba wcześniej czegoś takiego nie widziałem.

--
Jarek

Data: 2016-01-03 14:37:10
Autor: TJ_Blues
IFR
On Sunday, January 3, 2016 at 7:33:02 AM UTC-5, Jarosław Sokołowski wrote:

[...]

To nie jest nowatorskie rozwiazanie per se, co juz wyluszczyli inni grupowicze.
Jest to jednak dobre rozwiazanie dla tego typy latajacych jeepow. Dzieki
przeciwbieznym smiglom nie powstaje moment sily i podczas startu nie trzeba
korygowac sterem kierunku. Co poprawia charakterystyke aerodynamiczna.
Podczas ladowania mozna sie pokusic na lot "po drugiej stronie krzywej mocy".
Czyli przy b duzych katach natarcia, gdy dodanie mocy pozwala na zwolnienie..
Takie latanie byloby trudniejsze z jednym silnikiem bo brakowaloby "prawego
pedala", szczegolnie przy bocznym wietrze :-)

cheers

Data: 2016-01-03 23:46:58
Autor: Jarosław Sokołowski
IFR
Pan TJ_Blues napisał:

[...]

No więc właśnie tak sądziłem, że jak w każdym dobrym wynalazku, liczy
się połączeniue dwóch znanych rzeczy, które w sumie dają nowa jakość.
Ani bateria śmigieł na grzbiecie łodzi pływającej, ani śrubka w dupie
myśliwca do mnie tak nie przemawiają.

--
Jarek

Data: 2016-01-03 17:23:51
Autor: grzech
IFR
Pan TJ_Blues napisał:

[...]

Znane od dawna. Taki układ miały łodzie latające i dla przykładu Dornier 335.

Data: 2016-01-03 18:07:53
Autor: Jarosław Sokołowski
IFR
grzech pisze:

[...]

Próbowałem wyguglać. "Dornier Do 335" to "samolot wielozadaniowy (ciężki
myśliwiec, myśliwiec nocny, szybki bombowiec i samolot rozpoznawczy)",
nie jakaś łódź latająca. Jeden silnik, jedno śmigło. "Łódź latająca
dornier" to może być "Do 24". Silniki trzy, ale śmiegieł wcale nie więcej.

Jest "Do X" -- też pływa i lata. Silników aż dwanaście, sześć ciągnie,
a drugie tyle pcha. Można odnieść wrażenie, że chcieli po prostu napakować
ich jak najwięcej, stąd to rozwiązanie. No i tylko trzy sztuli tego zrobili.

Nie wiem, czy można w tej sytuacji rzec "dla przykładu", czy jakieś inne
samoloty też tak miały. A przede wszystkim czy ktoś zrobił układ z dokładnie
dwoma -- żeby było zgrabnie, a nie żeby było dużo. Jak w tym latadełku na
filmie. --
Jarek

Data: 2016-01-03 18:28:57
Autor: grzech
IFR
grzech pisze:

[...]

A gdzie napisałem, że Do 335 to łódź latająca? Jakie znaczenie ma "i" w zdaniu?

Poszukaj lepiej informacji np.

http://www.airpages.ru/mt/do335_06.jpg

Łodzie też były.

Data: 2016-01-03 18:48:55
Autor: P.B.
IFR
Dnia Sun, 3 Jan 2016 18:07:53 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

[...]

Cessna Skymaster: https://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_Skymaster W wersji militarnej O-2 można było podziwiać ją w locie na Aerofestivalu w
Poznaniu, w zeszłym roku.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-01-03 14:43:11
Autor: twistedme
IFR
W dniu 2016-01-03 o 13:21, TJ_Blues pisze:
[...]

Rewelacja :)

Czemu one to zawdzięczają, że tak wolno mogą latać? Profil, powierzchnia skrzydła? Mała masa?

Data: 2016-01-03 14:29:00
Autor: TJ_Blues
IFR
On Sunday, January 3, 2016 at 8:43:10 AM UTC-5, twistedme wrote:

Czemu one to zawdzięczają, że tak wolno mogą latać? Profil, powierzchnia skrzydła? Mała masa?

Wlasnie tak:-) Male obciazenie powiezchni i stosunkowo duzy stosunek mocy do masy.
Nie bez znaczenia jest tez... uklad podwozia z kolkiem ogonowym. Mozna dzieki
temu przyziemiac z wiekszym katem natarcia.

cheers

IFR