II Konferencja Nurkowa Zakrzówek 2010 [market]

Data: 2010-09-07 17:09:04
Autor: Zakrzówek Kraken
II Konferencja Nurkowa Zakrzówek 2010 [market]
W dniach 24-26 września 2010 organizujemy II Konferencję Nurkową połączoną z imprezami nurkowymi oraz "DemoDaysami" nad wodą. Korzystamy z faktu, że zaraz obok Zakrzówka są aule wykładowe Uniwersytetu Jagiellońskiego (Kampus UJ - Biblioteka).

Bieżące informacje na stronie www.konferencjanurkowa.pl

Piątek 24 września

9:00 do 14:00 warsztaty i konkursy nurkowe (Zakrzówek)

17:00-22:00 Festiwal filmowy, wykłady, stoiska ze sprzętem (Kampus UJ)

Sobota 25 września

9:00 do 14:00 DemoDays'y, warsztaty i konkursy nurkowe (Zakrzówek)

15:00 - 22:00 Festiwal filmowy, prezentacje i wykłady nurkowe, stoiska ze sprzętem  (Kampus UJ)

Niedziela 26 września

9:00 - 14:00 DemoDays'y, warsztaty i konkursy nurkowe (Zakrzówek)

Koszt Konferencji:

80 zł Karta wstępu na wszystkie imprezy (Kampus UJ filmy i wykłady - piątek, sobota; trzy dni na Zakrzówku, udział w konkursach) Zakup w Krakenie lub na Kampusie UJ 30' przed imprezą.

60 zł Karta wstępu na wszystkie imprezy sprzedawana w sobotę od 9:00 w Krakenie (Kampus UJ filmy i wykłady - sobota; dwa dni na Zakrzówku, udział w konkursach)

30 zł Karta wstępu na wszystkie imprezy sprzedawana w niedzielę od 9:00 w Krakenie (jeden dzień na Zakrzówku, udział w konkursach)

20 zł bilet wstępu na filmy i wykłady; Kampus UJ piątek i sobota. Zakup 30' przed imprezą.

10 zł bilet wstępu na filmy i wykłady; Kampus UJ piątek LUB sobota. Zakup 30' przed imprezą.

Instruktorzy którzy kupią przynajmniej jedną wejściówkę dla nurka wejście gratis

Specjalne warunki dla centrów nurkowych

W imprezie biorą udział fimy:

ECN - Bare, Oceania - Mares, Technika Podwodna - Apeks, CCR - DUI, Yellow Diving, Nautica - bazy nurkowe, Bel studio - książki nurkowe

Partnerzy medialni Nurkowanie i Wielki Błękit

Promocję imprezy wspierają magazyny nurkowe Nurkowanie i Wieki Błękit za co bardzo dziękujemy.

Warsztaty na Zakrzówku

Piątek

Od 10:00 Warsztaty pływalność w suchych dla początkujących

Od 12:00 Warsztaty pływalność i techniki pływania w suchych dla zawansowanych (polecane ponad rok nurkowania w suchym)

Oczywiście ocena jest dość subiektywna i można brać udział w obu imprezach.

Prosimy o przysłanie maila ze zgłoszeniem chęci uczestnictwa w danych warsztatach.

Prowadzący Maciej Curzydło

Sobota

[...]

9:00 do 14:00  Warsztaty nawigacyjne

Prowadzą instruktorzy Krakena

9:00 do 14:00  Warsztaty Pływalność w piance i rozmieszczenie balastu

Prowadzą instruktorzy Krakena

Niedziela

9:00 do 14:00  Warsztaty nawigacyjne

Prowadzą instruktorzy Krakena

9:00 do 14:00  Pływalność w piance i rozmieszczenie balastu

Prowadzą instruktorzy Krakena

Dla najaktywniejszych uczestników warsztatów mamy przeznaczone nagrody od wystawiających się firm nurkowych.

Konkurs poszukiwania skarbów zorganizowany z firmą Oceania dystrybutora Maresa.

Od piątku do niedzieli

Konkurs fotograficzny na najlepsze podwodne i nawodne zdjęcie wykonane podczas trwania imprezy.

Plan szczegółowy wykładów, festiwalu filmowego i stoisk ze sprzętem nurkowym w Kampusie UJ

Po pokazach głosowanie na najciekawszy film nurkowy w tym nagroda publiczności.

Piątek 17:00 - 22:00 Kampus UJ

17:00 - 18:00 Otwarcie stoisk firm nurkowych

18:00 - 18:45 Filmy Sławka Paćko -Franken i -Grotta del Fico

Najciekawsze filmy z sieci

19:00 - 19:45 Wykład Michał Kosut "DAN Analiza Wypadków Nurkowych"

20:00 - 20:45 Filmy Projekt Film

-Tajemnica Homara 26' Odkrycie podwodnej kopalni na Dolnym Śląsku

-Film Agaty Bogusz 20' - "Bluego" o freedivingu.

-Wraki Bornholmu  10' Safari na Nitroxie

-Nowy Wrak w Marsa Alam 10' "Juniora" Krzysztofa Hranczyszyna

21:00 - 22:00

Dorota Nitka "Przywództwo kobiet w grupach nurkowych"

Tomek Nitka "wypadki we freedivingu"

Plus w sobotę freedivingowe zajęcia w wodzie.

Sobota 15:00 - 22:00 kampus UJ

15:00 - 16:00 Otwarcie stoisk firm nurkowych

16:00 - 16:45 Filmy Sławka Paćko -Molnar Janos i -Nohoch Nah Chich

Fimy Rekordzisty Polski w bezdechu Mateusza Maliny

17:00 - 17:15 Idea działania obiegów zamkniętych, czyli jak zrobić własny półzamknięty lub zamknięty rebrider z plastikowego worka i kawałka ruryJ Maciej Curzydło

17:15  - 17:45 Kinga Sorkowska Rebridery podstawy i istniejące modele

18:00 - 18:45 Film Andrzej Dąbrowski "Blue Hole Belize" i filmy z sieci

19:00 - 19:45 Jacek Musiał "Nurkowanie solo"

20:00 - 20:45 Robert Jabłoński CCR

21:00 - 21:30 filmy "Karaiby 2005" by Orca Grup

Film Nurkowanie na B-17 VIS Chorwacja 2001 rok Igor Marko Słowacja

21:30 - 22:00 losowanie nagród

Dodatkowo wspierający nas organizatorzy przyszłorocznych targów "Podwodna Przygoda"

Specjalne warunki dla instruktorów i centrów nurkowych.

Jeżeli dodatkowo mielibyście pomysł na ciekawy wykład czy pokaz filmowy to zapraszamy do współpracy jeżeli nie w tym roku to w przyszłym

Fotki z imprezy w zeszłym roku:

http://www.konferencjanurkowa.pl/galeria.php

Pozdrawiam

Maciej Curzydło

601 823 005

maciek@kraken.pl

www.konferencjanurkowa.pl

Data: 2010-09-08 10:12:54
Autor:
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
[...]

Wyszukiwanie przedmiotów ochrony własności przemysłowej
Wybrane bazy:
Polskie: ( Wynalazki)

Liczba wyników:
Zadane pytanie:
Twórca zawiera "Maciej Curzydło"

Nie znaleziono żadnych przedmiotów

Wyszukiwanie przedmiotów ochrony własności przemysłowej
Wybrane bazy:
Polskie: ( Wynalazki)

Liczba wyników:
Zadane pytanie:
Twórca zawiera "Kinga Sorkowska"

Nie znaleziono żadnych przedmiotów

Znacie podstawy działania obiegów półzamkniętych głębokowodnych o stałym ppO2 ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-08 13:04:18
Autor: Qbab
II Konferencja Nurkowa Zakrzówek 2010 [market]

Trzeba coś opatentować żeby się na tym znać ?

Dosyć naiwne podejście.

Qbab

Data: 2010-09-08 19:43:47
Autor:
Qbab <barbaszAT@poczta.onet.pl> napisał(a):

Trzeba coś opatentować żeby się na tym znać ?

Dosyć naiwne podejście.

http://portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?f=52&t=275
http://www.rebreathers.pl/forum/viewtopic.php?t=14

"Znacie podstawy działania obiegów półzamkniętych głębokowodnych o stałym ppO2 ?"

Wybacz prezentujesz infantylne podejście, osoby które nie są w stanie zająć
stanowiska w tych tematach. Słabo się orientują.

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-11 17:08:06
Autor: Qbab
W dniu 10-09-08 21:43, demolant@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

Z przykrością stwierdzam, że to Ty nie masz pojęcia co piszesz. Nie znasz mnie, nie wiesz czym się zajmuję ale od razu stwierdziłeś że na czymś nie mogę się znać.
A kwestionowanie stwierdzenia iż nie trzeba niczego patentować (czy tak jak Ty to określiłeś - nie trzeba być w bazie danych) by na czymś się znać, szczególnie że ja tu nie widzę niczego wysublimowanego - podstawy to podstawy.

Strasznie zarozumiały jesteś - przynajmniej tak wynika z tego co publikujesz jako swoje wypowiedzi w sieci.

pozdrawiam
Qbab

Data: 2010-09-11 18:01:50
Autor:
> [...]

A kwestionowanie stwierdzenia iż nie trzeba niczego patentować (czy tak jak Ty to określiłeś - nie trzeba być w bazie danych) by na czymś się znać, szczególnie że ja tu nie widzę niczego wysublimowanego - podstawy to podstawy.

Wiedza jest otwarta dostępna to 1 poziom, jest jest też 2 to te kawałki
zgłaszane, jest i 3 to to co nie jest w ogóle publikowane.
Przejrzałem działalność osób o których się wypowiadałem i nadal mam nie
zmienione stanowisko.

Strasznie zarozumiały jesteś - przynajmniej tak wynika z tego co publikujesz jako swoje wypowiedzi w sieci.

Owszem jestem bezczelny, lecz gdybym był skromny to również złościł bym innych
"dobrych obywateli".
Polskie piekło.
Wypowiedzi są jak najbardziej autorskie, tobie ktoś pisze że zakładasz że
innym również ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-11 23:16:51
Autor: Qbab
W dniu 10-09-11 20:01, demolant@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

[...]

no cóż orginalne stopniowanie.

Wypowiedzi są jak najbardziej autorskie, tobie ktoś pisze że zakładasz że
innym również ?

Nie wiem ile to Twoje prawdziwe "ja" a ile w tym autokreacji.

pozdr.
Qbab

Data: 2010-09-12 00:59:54
Autor:
> [...]
> Wiedza jest otwarta dostępna to 1 poziom, jest jest też 2 to te kawałki
> zgłaszane, jest i 3 to to co nie jest w ogóle publikowane.

Nie ma tu oryginalności, to stan faktyczny istotnych spraw nawet się nie
patentuje żeby nie wyciekła informacja w żadnej formie.

> Wypowiedzi są jak najbardziej autorskie, tobie ktoś pisze że zakładasz że
> innym również ?

Nie wiem ile to Twoje prawdziwe "ja" a ile w tym autokreacji.

Kilku kolesi z IANTD jest dużo dużo lepszych w autokreacji.

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-12 13:41:33
Autor: Qbab
W dniu 10-09-12 02:59, demolant@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

Bardziej chodziło mi o to, że umysły syntetyczne tworzą wynalazki ale bez tych z umysłami analitycznymi nigdy by ich nie dopracowali - to ta druga grupa mając olbrzymia wiedzę wyszukuje "dziury" w tym co wymyślą ci pierwsi i poprawia. Tylko współpraca obu grup daje pełne pokrycie projektu.

Qbab

Data: 2010-09-12 12:06:26
Autor:
[...]

Jest takie powiedzenie dotyczące wielu dziedzin.
Chyba najbardziej projektowania.
"Promień działania (rozwiązania) jest większy niż promień przewidywania".
Co do drugiej grupy, w Polskich realiach (i nie tylko). Nie ma osób które mogą
mieć doświadczenie, jeśli tych z pierwszej jest kilku na Świecie.
Tu oczywiście mówię o obiegach zamkniętych SCR SMS.
Lokalni "guru" nawet nie dochodzą do promienia przewidywania projektanta, nie
mówiąc o omawianiu promienia działania rozwiązania.
Przykład z grubej rury to: liczenie ppO2 w CCR zawieszone na FN przez dr.inż
Tomasz Żabierek. Nie uwzględniające sztywnej objętości obiegu zamkniętego.
Uwzględnienie tego elementu, daje rozwiązania które są nie możliwe w tym
pierwszym przybliżeniu.
Jaja były jeszcze większe jak JFK w swoim pisaniu do nuras-info wpierniczył
się ponownie na tą samą minę. Policzył objętość obiegu dodając objętości
worków oddechowych, zupełnie zapominając o pozostałych elementach.

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-08 13:49:18
Autor: Zakrzówek Kraken
II Konferencja Nurkowa Zakrzówek 2010 [market]
Znacie podstawy działania obiegów półzamkniętych głębokowodnych
o stałym ppO2 ?
pozdrawiam rc

Odpowiadając za siebie.
Nie, chociaż wolałbym abyś rozwinął co uznajesz za podstawy oraz za głębokowodne? Może jakieś modele oraz zakres wiedzy który uznajesz za podstawowy bo możliwe, że bardzo się różnimy w zakresie oceny znaczeń tych słów.

Mam nadzieję za to, że potrafię przy pomocy paru elementów (worek, rura, wapno, analizator tlenowy, butla powietrza, nitroksu i tlenu) pokazać osobom które nie mają pojęcia o obiegach zamkniętych czy półzamknniętych jak jest ich idea działania a koledzy potrafią to pokazać w powiększeniu na ekranie.

Jeżeli miał byś ochotę w przyszłym roku zrobić jakąś prezentację dla nurków na temat rebów to zapraszam.
Przyślij propozycję o czym i super.

MSC

p.s.Kinga z tego co wiem pisze doktorat z komputerowego modelowania pętli w obiegach zamkniętych lub coś w tym guście ale może coś przekręciłem za co z góry przepraszam. Osobiście jestem bardzo zainteresowany jej wykładem i liczę, że sporo się dowiem.

Data: 2010-09-08 19:57:40
Autor:
> [...]

http://www.rebreathers.pl/forum/viewtopic.php?t=14

Znacie podstawy działania obiegów półzamkniętych głębokowodnych o stałym ppO2 ?

To podstawy.
Głębokowodny to taki który ma zakres głębokości pracy powyżej 60m.

[...]

Obiegi półzamknięte to szeroka dyscyplina, CCR ze względu na dawkowanie dosyć
wąska.

[...]

Znowu będzie problem którego typu SCR a nawet CCR, R.Kłos zajmował się tą
tematyką do SCR CMF. Mnie udało się wyznaczyć 2 nowe kierunki w tych konstrukcjach.
SCR ze zliczaniem wentylacji o stałym ppO2 i drugi o stabilnym ppO2.
Nie zależnie od głębokości i wentylacji.
Nie sądzę że tworzony program uwzględnia również inne sposoby budowania dawki
regenerującej.

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-10 18:30:13
Autor:
[...]

Jeśli mam coś istotnego to na konferencjach Naukowych PTMiTH prezentuję.

[...]

"WPŁYW KSZTAŁTU PĘTLI ODDECHOWEJ W APARATACH O OBIEGU ZAMKNIETYM, NA
BEZPIECZEŃSTWO NURKOWANIA PRZY PRACACH W ŚRODOWISKU WODNYM "

Rozwiązania do obiegu zamkniętego "zerowych oporów" oddechowych miałem w
2003r. Nawet znam rozwiązania dla OC zerowych oporów oddechowych w każdej
pozycji nurka w przestrzeni. Opory mierzymy od środka płuc.
Narobiłeś apetytu że to coś wysokospecjalistycznego, a tu nici.

pozdrawiam rc

--

II Konferencja Nurkowa Zakrzówek 2010 [market]