II Niedziela Wielkiego Postu [1 kl.]

Data: 2012-03-04 07:51:55
Autor: abc
II Niedziela Wielkiego Postu [1 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień  (propria missae) są tu:

http://introibo.pl/introibo.html  > Msza Święta > II Niedziela Wielkiego
Postu

Na  II Niedzielę Wielkiego Postu czyta nam Kościół Święty Ewangelię według
św, Mateusza  Mt 17, 1-9 )

"Po sześciu dniach Jezus wziął z sobą Piotra, Jakuba i brata jego Jana i
zaprowadził ich na górę wysoką, osobno. Tam przemienił się wobec nich: twarz
Jego zajaśniała jak słońce, odzienie zaś stało się białe jak światło.
A oto im się ukazali Mojżesz i Eliasz, którzy rozmawiali z Nim.

Wtedy Piotr rzekł do Jezusa: Panie, dobrze, że tu jesteśmy; jeśli chcesz,
postawię tu trzy namioty: jeden dla Ciebie, jeden dla Mojżesza i jeden dla
Eliasza.Gdy on jeszcze mówił, oto obłok świetlany osłonił ich, a z obłoku
odezwał się głos: To jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie, Jego
słuchajcie!

Uczniowie, słysząc to, upadli na twarz i bardzo się zlękli. A Jezus zbliżył
się do nich, dotknął ich i rzekł: Wstańcie, nie lękajcie się!

Gdy podnieśli oczy, nikogo nie widzieli, tylko samego Jezusa. A gdy
schodzili z góry, Jezus przykazał im mówiąc: Nie opowiadajcie nikomu o tym
widzeniu, aż Syn Człowieczy zmartwychwstanie."

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

Data: 2012-03-04 07:53:55
Autor: abc
II Niedziela Wielkiego Postu [1 kl.]
Introit II Niedzieli Wielkiego Postu można  wysłuchać tu:

http://www.youtube.com/watch?v=chxCLgSm3Oc

Tekst

Reminiscere miserationum tuarum, Do-mine, et misericordiae tuae, quae a
sae-culo sunt : ne umquam dominentur nobis inimici nostri : libera nos, Deus
Israel, ex omnibus angustiis nostris.

Ad te, Domine, levavi animam meam : Deus meus, in te confido, non
eru-bescam.

Gloria Patri... Reminiscere...

czyli

Pomnij, Panie, na Twe miłosierdzie i na odwieczną Twą dobrotliwość. Niech
nie panują nad nami wrogowie nasi. Wybaw nas, Boże Izraela, ze wszystkich
naszych ucisków.

 Do Ciebie, Panie, wznoszę duszę moją, Boże mój, Tobie ufam, nie będę
zawstydzony.

Chwała Ojcu... Pomnij...

II Niedziela Wielkiego Postu [1 kl.]