II Niedziela Wielkiego Postu [1 kl.]

Data: 2015-03-01 09:39:12
Autor: abc
II Niedziela Wielkiego Postu [1 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień (proproa missae) są tu:

http://introibo.pl/introibo.html > Msza Święta > II Niedziela Wielkiego
Postu

Na II Niedzielę Wielkiego Postu czyta na Kościół Święty Ewangelię według
św, Mateusza Mt 17, 1-9 )

"Po sześciu dniach Jezus wziął z sobą Piotra, Jakuba i brata jego Jana i
zaprowadził ich na górę wysoką, osobno. Tam przemienił się wobec nich: twarz
Jego zajaśniała jak słońce, odzienie zaś stało się białe jak światło.
A oto im się ukazali Mojżesz i Eliasz, którzy rozmawiali z Nim.

Wtedy Piotr rzekł do Jezusa: Panie, dobrze, że tu jesteśmy; jeśli chcesz,
postawię tu trzy namioty: jeden dla Ciebie, jeden dla Mojżesza i jeden dla
Eliasza.Gdy on jeszcze mówił, oto obłok świetlany osłonił ich, a z obłoku
odezwał się głos: To jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie, Jego
słuchajcie!

Uczniowie, słysząc to, upadli na twarz i bardzo się zlękli. A Jezus zbliżył
się do nich, dotknął ich i rzekł: Wstańcie, nie lękajcie się!

Gdy podnieśli oczy, nikogo nie widzieli, tylko samego Jezusa. A gdy
schodzili z góry, Jezus przykazał im mówiąc: Nie opowiadajcie nikomu o tym
widzeniu, aż Syn Człowieczy zmartwychwstanie."

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

II Niedziela Wielkiego Postu [1 kl.]