II Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]

Data: 2013-06-02 08:13:08
Autor: abc
II Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień (propria missae) są tu:
http://introibo.pl/introibo.html > Msza Święta > II Niedziela po Zesłaniu
Ducha Świętego

Na II Niedzielę po Zesłaniu Ducha Świętego czyta nam Kościół Święty
Ewangelię według św. Łukasza, Łk 14, 16-24

"Jezus mu odpowiedział: Pewien człowiek wyprawił wielką ucztę i zaprosił
wielu. Kiedy nadszedł czas uczty, posłał swego sługę, aby powiedział
zaproszonym: Przyjdźcie, bo już wszystko jest gotowe.

Wtedy zaczęli się wszyscy jednomyślnie wymawiać. Pierwszy kazał mu
powiedzieć: Kupiłem pole, muszę wyjść, aby je obejrzeć; proszę cię, uważaj
mnie za usprawiedliwionego.

Drugi rzekł: Kupiłem pięć par wołów i idę je wypróbować; proszę cię, uważaj
mnie za usprawiedliwionego.

Jeszcze inny rzekł: Poślubiłem żonę i dlatego nie mogę przyjść.

Sługa powrócił i oznajmił to swemu panu. Wtedy rozgniewany gospodarz nakazał
słudze: Wyjdź co prędzej na ulice i zaułki miasta i wprowadź tu ubogich,
ułomnych, niewidomych i chromych. Sługa oznajmił: Panie, stało się, jak
rozkazałeś, a jeszcze jest miejsce.

Na to pan rzekł do sługi: Wyjdź na drogi i między opłotki i zmuszaj do
wejścia, aby mój dom był zapełniony. Albowiem powiadam wam: żaden z owych
ludzi, którzy byli zaproszeni, nie skosztuje mojej uczty. "

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

II Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego [2 kl.]