III CZP 3/08

Data: 2009-07-23 07:16:39
Autor:
III CZP 3/08
Zgodnie z powyższym orzeczeniem
"Współwłaściciel może domagać się od pozostałych współwłaścicieli,
korzystających z rzeczy wspólnej z naruszeniem art. 206 k.c. w sposób
wykluczający jego współposiadanie, wynagrodzenia za korzystanie z tej rzeczy z
zachowaniem przesłanek określonych w art. 224 § 2 lub art. 225 k.c."
"Jeżeli z powodu wyzucia współwłaściciela ze współposiadania nastąpił sądowy
podział quoad usum, współwłaściciel wyzuty może dochodzić od współwłaściciela,
który zawładnął rzeczą z jego wyłączeniem, na zasadach określonych w art. 224
§ 2 lub art. 224 § 2 w związku z art. 225 k.c., wynagrodzenia za nieuprawnione
korzystanie z rzeczy w odrębnym procesie. W razie natomiast wszczęcia
postępowania o zniesienie współwłasności wynagrodzenie za nieuprawnione
korzystanie z rzeczy wspólnej przez niektórych współwłaścicieli może zostać
zasądzone na rzecz innych współwłaścicieli na podstawie art. 224 § 2 lub art.
224 § 2 w związku z art. 225 k.c. już w tym postępowaniu, a to ze względu na
regulacje przewidziane w art. 618 k.p.c."

mam prawo domagać sie wynagrodzenia od współwłaścicieli (wniosek o zniesienie
współwłasności złożyłem z powodu niedopuszczenia do współposiadania)
na rozprawie o zniesienie współwłasności
Wniosek jest złozony a z powodu nienabytych spadków zostanie wkrótce
zawieszony . I moje pytania
1. Czy mogę nadal rozszerzyć roszczenie o wynagrodzenie?
2.Cy mimo zawieszenia sprawy o wspołposiadanie Sąd zajmie sie sprawą o
wynagrodzenie?
3. Czy tu także muszą być nabyte spadki?
4. Czy lepiej złozyć osobny pozew? wniosek?

Data: 2009-07-23 09:39:13
Autor:
III CZP 3/08
moze jednak ktos coś wie?