III Niedziela Adwentu

Data: 2009-12-13 09:22:07
Autor: abc
III Niedziela Adwentu
Propria Missae (części zmienne Mszy Św. przypadające na dany dzień):
http://www.introibo.pl/introibo.html > Msza Święta > Propria >
III Niedziela Adwentu

Dzisiejsza Ewangelia   J 1, 19-28

"Takie jest świadectwo Jana. Gdy Żydzi wysłali do niego z Jerozolimy
kapłanów i lewitów z zapytaniem: Kto ty jesteś?, on wyznał, a nie
zaprzeczył, oświadczając: Ja nie jestem Mesjaszem.

Zapytali go: Cóż zatem? Czy jesteś Eliaszem? Odrzekł: Nie jestem. Czy ty
jesteś prorokiem? Odparł: Nie!

Powiedzieli mu więc: Kim jesteś, abyśmy mogli dać odpowiedź tym, którzy nas
wysłali? Co mówisz sam o sobie?

Odpowiedział: Jam głos wołającego na pustyni: Prostujcie drogę Pańską, jak
powiedział prorok Izajasz.

A wysłannicy byli spośród faryzeuszów.  I zadawali mu pytania, mówiąc do
niego: Czemu zatem chrzcisz, skoro nie jesteś ani Mesjaszem, ani Eliaszem,
ani prorokiem?

Jan im tak odpowiedział: Ja chrzczę wodą. Pośród was stoi Ten, którego wy
nie znacie, który po mnie idzie, a któremu ja nie jestem godzien odwiązać
rzemyka u Jego sandała.

Działo się to w Betanii, po drugiej stronie Jordanu, gdzie Jan udzielał
chrztu."

Ordo Missae (części stałe Mszy Świętej
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

III Niedziela Adwentu