III Niedziela po Objawieniu Pańskim [2 kl.]

Data: 2015-01-25 17:09:57
Autor: abc
III Niedziela po Objawieniu Pańskim [2 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień  (propria missae) są tu:
http://introibo.pl/introibo.html  > Msza Święta >  III Niedziela po
Objawieniu Pańskim.

Na III Niedzielę po Objawieniu Pańskim czyta nam Kościół Święty Ewangelię
według św. Mateusza, Mt 8, 1-13

"Gdy zeszedł z góry, postępowały za Nim wielkie tłumy. A oto zbliżył się
trędowaty, upadł przed Nim i prosił Go: Panie, jeśli chcesz, możesz mnie
oczyścić.

 /Jezus/ wyciągnął rękę, dotknął go i rzekł: Chcę, bądź oczyszczony! I
natychmiast został oczyszczony z trądu. A Jezus rzekł do niego: Uważaj, nie
mów nikomu, ale idź, pokaż się kapłanowi i złóż ofiarę, którą przepisał
Mojżesz, na świadectwo dla nich .

Gdy wszedł do Kafarnaum, zwrócił się do Niego setnik i prosił Go, mówiąc:
Panie, sługa mój leży w domu sparaliżowany i bardzo cierpi. Rzekł mu Jezus:
Przyjdę i uzdrowię go .

Lecz setnik odpowiedział: Panie, nie jestem godzien, abyś wszedł pod dach
mój, ale powiedz tylko słowo, a mój sługa odzyska zdrowie. Bo i ja, choć
podlegam władzy, mam pod sobą żołnierzy. Mówię temu: Idź! - a idzie;
drugiemu: Chodź tu! - a przychodzi; a słudze: Zrób to! - a robi.

Gdy Jezus to usłyszał, zdziwił się i rzekł do tych, którzy szli za Nim:
Zaprawdę powiadam wam: U nikogo w Izraelu nie znalazłem tak wielkiej wiary.
Lecz powiadam wam: Wielu przyjdzie ze Wschodu i Zachodu i zasiądą do stołu z
Abrahamem, Izaakiem i Jakubem w królestwie niebieskim.

A synowie królestwa zostaną wyrzuceni na zewnątrz - w ciemność; tam będzie
płacz i zgrzytanie zębów . Do setnika zaś Jezus rzekł: Idź, niech ci się
stanie, jak uwierzyłeś. I o tej godzinie jego sługa odzyskał zdrowie."

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

III Niedziela po Objawieniu Pańskim [2 kl.]