IKE

Data: 2010-01-03 12:51:48
Autor: Liwiusz
IKE
Michał pisze:
Witam,

przymierzam się wejścia w IKE. Mam pytanie, ponieważ pracuję na umowy o dzieło i postanowiłem, że zamiast otierać działalność, wolę wpłacać 800 złotych miesięcznie na IKE niż na ZUS, z którego i tak później nie będę nic mieć. Odważna decyzja, ale co zrobić.

I tutaj pytanie o możliwość wypłacenia środków w wieku np. 65 lat bez

   60 lat.

płacenia podatku Belki, czyli to, o co wszystko się rozbija. Na stronie IKE w mbanku jest taki zapis:

Kiedy można wypłacić środki gromadzone na IKE?
W każdej chwili. Jednak by uniknąć podatku od zysków kapitałowych (19% "podatku Belki") w momencie otrzymywania wypłaty należy posiadać uprawnienia emerytalne.

Czyli co, ja w takim razie nigdy nie osiągnę uprawnień emerytalnych, skoro nie wpłacam na ZUS? Czyli i tak podatek Belki mnie nie ominie?

   PrawidÅ‚owa odpowiedź jest: można wypÅ‚acić bez belki w wieku 60 lat. Nie trzeba być emerytem.

I jeszcze, który IKE możecie polecić? MBank?

   W funduszach.

--
Liwiusz

IKE